Autobahn A3 Oberhausen Straight > 250 km/h

Alle gerelateerde Foto's Video's en andere Media items
Gebruikersavatar
MartijnGTI
Berichten: 311
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:30
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: Autobahn A3 Oberhausen Straight > 250 km/h

Bericht door MartijnGTI »

Zie dit nu pas weer maar hier heb op de terugweg van de ringrit ook even lekker doorgetrokken, maar het werd al snel slecht weer en werd met de neus op de feiten gedrukt toen de een auto op de kop tegen de vangrail lag. Dan ga je wel wat rustiger aan doen, maar het is wel een lekker stukje weg!
Gebruikersavatar
Gies
Berichten: 523
Lid geworden op: 17 apr 2011, 12:33
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Autobahn A3 Oberhausen Straight > 250 km/h

Bericht door Gies »

Gies schreef:
RobvR schreef:Gaaf filmpje Gies! Heb je de camera met een band of zoiets aan je hoofd gemonteerd? Tenminste daar lijkt het op.
Yep,
Afbeelding
Dit lijkt mij ook wel een handig ding. KLIK HIER



Groeten, Gies.
Golf 6 GTI DSG, Stage 2, Carbonio air intake, Milltek 3 inch turbo-back exhaust >>> 306 Pk / 418 Nm
Gebruikersavatar
Kremlin
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 jun 2012, 19:51
Type auto: Golf V GTI
Locatie: Apeldoorn

Re: Autobahn A3 Oberhausen Straight > 250 km/h

Bericht door Kremlin »

als je weer eens op een zondag ochtend gaat laat maar even weten :D
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Autobahn A3 Oberhausen Straight > 250 km/h

Bericht door bzb »

Ik deed no problemo 251 op de teller op 95 ron met 9k op de klok zonder enige tuning, ben benieuwd binnenkort eens met 102 aral testen
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Autobahn A3 Oberhausen Straight > 250 km/h

Bericht door yal »

Floppie schreef:
wehoo schreef:Het verhaal van het uitlezen van de snelheid in combinatie met het gereden toerental, geloof ik niet. (en hoogte van je olietemp.)
Ben dat nog nergens tegen gekomen.
Als je vagcom hebt kun je als er foutcodes zijn opgeslagen in het zogenaamde 'freezeframe' zien onder welke omstandigheden een bepaalde storing zich voordoet.
Dit heb ik gezien in de uitdraai van onze reeds ingeruilde Skoda en ook bij de Edition 35.
O.a. kun je zien hoeveel % gas er gegeven wordt en allerlei temperaturen en andere waardes.

Grt yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Autobahn A3 Oberhausen Straight > 250 km/h

Bericht door wehoo »

yal schreef:Als je vagcom hebt kun je als er foutcodes zijn opgeslagen in het zogenaamde 'freezeframe' zien onder welke omstandigheden een bepaalde storing zich voordoet.
Dit heb ik gezien in de uitdraai van onze reeds ingeruilde Skoda en ook bij de Edition 35.
O.a. kun je zien hoeveel % gas er gegeven wordt en allerlei temperaturen en andere waardes.
Grt yal
KWP2000 protocol:

Afbeelding
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Quantor
Berichten: 67
Lid geworden op: 30 nov 2011, 19:18
Type auto: Golf Mk6 GTI
Locatie: Eindhoven

Re: Autobahn A3 Oberhausen Straight > 250 km/h

Bericht door Quantor »

Mijn ouders wonen in 's-Heerenberg, dus ik blaas geregeld even over een stuk Oberhausen Straight, maar het verhaal van Nederlanders die gewoon met 120KM/h naar links gaan zonder in de spiegels te kijken (en iets verder dan 10 meter naar achteren) klopt echt. Gisterenmorgen had ik gelukkig al het wantrouwen over een auto die inderdaad gewoon naar links ging zonder richting aan te geven (en nog ruimte genoeg hadden achter een vrachtwagen). Dan ben je toch blij dat een GTI niet alleen veel pk's heeft, maar ook de bijbehorende remmen. Van 240 (gas los naar ongeveer 200 toen ik die auto in de gaten had) naar 120 is dan misschien wel spannender dan andersom. En ja de bestuurder was behoorlijk grijs.

Heb trouwens ook al een keer de 6 vergeten, in de 5e versnelling 240 rijden (gelukkig maar een klein stukje) is waarschijnlijk niet goed voor de auto.
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Re: Autobahn A3 Oberhausen Straight > 250 km/h

Bericht door sitechris »

je klapt vanzelf een keer in je toerenbegrenzer, dus echt dodelijk hoeft het niet te zijn. Maar doorschakelen naar zesde versnelling is idd wel verstandiger ja.

Mbt de Nederlandse kentekens. De Duitse grijsaards zijn net zo erg hoor. Die rijden ook met 110 km/h verdwaasd rond op de middelste baan terwijl de rechterbaan volledig vrij is. Of halen in als het niet kan. Je ziet het al aan het soort auto of het gevaarlijk wordt. En nofi, maar vrouwen in een auto blijf ik ook een gevaarlijke combinatie vinden.
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Autobahn A3 Oberhausen Straight > 250 km/h

Bericht door MkVI Nmgn »

Dat je in de toeren begrenzer knalt is niet erg deze zit er niet voor niets in,
Ik rijd zelf met een DSG en hij schakelt ook elke keer pas dik in het rode als ik het pedaal flink in trap dus zo erg kan het niet zijn ik had toevallig een filmpje gemaakt dat ik van een tussen sprintje doe van 125 naar 190 en ook daarbij zie je de toeren goed het rode inlopen en dan pas schakelen, Bij mijn Type 5 toen deze gechipt was ging hij ook erg vaak de begrenzing in vooral als ik de 1 en de 2 doortrok.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
haantje de voorste
Berichten: 146
Lid geworden op: 21 jun 2011, 21:45
Type auto: Golf GTI ED35

Re: Autobahn A3 Oberhausen Straight > 250 km/h

Bericht door haantje de voorste »

Bedankt Tonnie. Ik had mijn bericht verwijdert omdat ik dacht dat het off-topic was. Maar in iedergeval bedankt voor je uitleg.
Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / Carbonio / GFB DV+/ - 357 PK / 460 NM
Gebruikersavatar
haantje de voorste
Berichten: 146
Lid geworden op: 21 jun 2011, 21:45
Type auto: Golf GTI ED35

Re: Autobahn A3 Oberhausen Straight > 250 km/h

Bericht door haantje de voorste »

Ik heb al vaker op youtube gezien dat een R20 en ED35 met dsg pas bij 7000 rpm schakelt. Maar ik voelde en hoorde bij mijn auto dat de motor aan het inhouden was en terugviel in de toeren. Kunnen mensen met vag com dit soort zaken uitlezen?
Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / Carbonio / GFB DV+/ - 357 PK / 460 NM
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Autobahn A3 Oberhausen Straight > 250 km/h

Bericht door staffpride »

haantje de voorste schreef:Ik heb al vaker op youtube gezien dat een R20 en ED35 met dsg pas bij 7000 rpm schakelt. Maar ik voelde en hoorde bij mijn auto dat de motor aan het inhouden was en terugviel in de toeren. Kunnen mensen met vag com dit soort zaken uitlezen?
Dat is omdat hij in de toerenbegrenzer valt dan. Dat is heel normaal als je hem helemaal doortrekt.

En zeker als dit eenmalig is gebeurt, hoef je je daar helemaal niet druk over te maken. Die toerenbegrenzer zit er juist om schade te voorkomen ;)
MVG EMServices

Afbeelding
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: Autobahn A3 Oberhausen Straight > 250 km/h

Bericht door Golf88 »

Heelijk filmpje dit :)

Grappig detail: "Slowing down because of birds.." en dan terug zakken naar "slechts" 230 km/h :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Foto / Video / Media Album”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten