Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door bzb »

hij heeft toch een dsg
xavier gti
Berichten: 314
Lid geworden op: 02 apr 2012, 17:49
Type auto: golf 6 gti dsg
Locatie: ghent

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door xavier gti »

bedankt voor jullie meningen , en opbouwende kritiek
ik neem t alvast in overweging ......

mvg
Golf Gti mk 6 // Carbon Steel // Dsg //Full Milltek // Carbonio // Stage 2 + By DVX @ 292 pk 444 NM // 18" detroit -yokohama //eibach sportsline //
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door sitechris »

bzb schreef:hij heeft toch een dsg
Oeps...das waar. Als de bak is aangepast en het geweld aankan..dan kom je een heel eind :)
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door Spuugemmer »

Dat koppel verhaal met 500 nm op standaard stangen is echt onzin. Die vouw je dan gewoon op. (sprak hij uit ervaring).

Dat het koppel er zo ongeleidelijk in komt vind ik wel persoonlijk wel jammer. Mooi vlak koppel is wel het mooiste en rijdt ook het prettigste.

Maar veel koppel is wel prettig als het over een breed toerengebied aanwezig is....

Dit soort discussie moeten niet gevoerd worden achter een pc op een forum maar op een dragstrip. Dan wordt alles veel duidelijk.
Golf MK1 GTI
xavier gti
Berichten: 314
Lid geworden op: 02 apr 2012, 17:49
Type auto: golf 6 gti dsg
Locatie: ghent

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door xavier gti »

zoals gezegd de dsg is aangepast op het koppel,alsnog andere dingen ook kickdown , auto opschakelen verwijderd , enz...
maar ik ben er met eens dat het dat het koppel ( te) hoog en te kort van duur is ,
heb ik ondervonden door het rijden , het is immens bruut , maar duurt maar 2500tr
door het goede service van dvx , wordt de koppelcurve wat vlakker gemaakt en verminderd ,
op mijn aanvraag , en niet omdat het nare gevolgen zou kunnen hebben ,of wat jullie er van vinden .....

@ chris , de drijfstangen van een gewone golf 5 gti zijn niet de dezelfde als deze van de 6 gti ,
deze zouden minstens evenwaardig zijn als deze vd ed 30 , en die kunnen meer verdragen , daar ze ook stdrt met ko4 zitten , of heb ik t verkeerd ?
neemt niet weg dat je gelijk hebt van die dragstrip , en geen waarden op papier ,
maar denk dat er tegen uw gti weinig auto's tegen op kunnen ....

mvg
Golf Gti mk 6 // Carbon Steel // Dsg //Full Milltek // Carbonio // Stage 2 + By DVX @ 292 pk 444 NM // 18" detroit -yokohama //eibach sportsline //
O2RS
Berichten: 446
Lid geworden op: 12 aug 2012, 13:28
Type auto: Audi S4 Avant

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door O2RS »

Xavier,

Goed om te horen dat DVX meedenkend is in het aanpassen van de koppelkromme.
Lijkt mij een verstandige keuze met betrekking tot duurzaamheid van e.e.a., alle aanpassingen doe je uiteraard voor je eigen
plezier he. Ookal komen er hier misschien wat ongenuanceerde opmerkingen voorbij, ik ben ervan overtuigd dat deze bedoeld zijn
om je enkel te helpen!
Audi S4 Avant B8, JD motor en S-Tronic software (529pk/640nm)
ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm)
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door bzb »

Tis al een beetje jammer van dvx dat je zo zoizo de weg op bent gestuurd. Ze hadden blijkbaar dat inzicht nog niet wat iedereen hier al ziet aan je uitdraai dat het wat piekerig is...
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door Renekesgti »

xavier gti schreef:zoals gezegd de dsg is aangepast op het koppel,alsnog andere dingen ook kickdown , auto opschakelen verwijderd , enz...
maar ik ben er met eens dat het dat het koppel ( te) hoog en te kort van duur is ,
heb ik ondervonden door het rijden , het is immens bruut , maar duurt maar 2500tr
door het goede service van dvx , wordt de koppelcurve wat vlakker gemaakt en verminderd ,
op mijn aanvraag , en niet omdat het nare gevolgen zou kunnen hebben ,of wat jullie er van vinden .....

@ chris , de drijfstangen van een gewone golf 5 gti zijn niet de dezelfde als deze van de 6 gti ,
deze zouden minstens evenwaardig zijn als deze vd ed 30 , en die kunnen meer verdragen , daar ze ook stdrt met ko4 zitten , of heb ik t verkeerd ?
neemt niet weg dat je gelijk hebt van die dragstrip , en geen waarden op papier ,
maar denk dat er tegen uw gti weinig auto's tegen op kunnen ....

mvg
De drijfstangen van een 6 GTI zijn gewoon hetzelfde als in een 5 GTI. Alleen de R en de ED35 heeft sterkere zuigers en drijfstangen etc etc..
..... "en niet omdat het nare gevolgen zou kunnen hebben ,of wat jullie er van vinden" ..... vind ik een ongeloofwaardige opmerking, want anders had je (tenminste zou ik gedaan hebben) het koppel meteen al laten aanpassen nadat je de uitdraai kreeg bij DVX. Het belangrijkste is dat je GTI goed rijdt, cijfertjes zeggen niet zoveel op de bank, dat ben ik met Chris eens. Het feit dat meesten op dit forum JD promoten heeft zeker een reden, geen enkele uitdraai van JD heeft van die pieken, maar mooie strakke lijnen zonder manipulatie. Mocht het toch zo zijn, dan laat men je niet gaan bij een Chip op maat zoals DVX blijkbaar wel heeft gedaan in jou geval. Ben benieuwd wat de uitdraai weergeeft na de aanpassing.

Groeten René.
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door Edition30 »

Renekesgti schreef:
De drijfstangen van een 6 GTI zijn gewoon hetzelfde als in een 5 GTI. Alleen de R en de ED35 heeft sterkere zuigers en drijfstangen etc etc..
..... ............

Groeten René.
Alleen de R, de Ed30 en de ED35 heeft sterkere zuigers en drijfstangen etc etc.. ;)

Techniek van de ed30: http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... ?f=12&t=18
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door Spuugemmer »

sterk sterker.....Dat valt ook wel mee :D ze buigen iets later ;)

Of het nu wel of niet kan. Een handige vuist regel voor OEM stangen is 100-125 NM per stang.
Golf MK1 GTI
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door Edition30 »

Spuugemmer schreef:sterk sterker.....Dat valt ook wel mee :D ze buigen iets later ;)

Of het nu wel of niet kan. Een handige vuist regel voor OEM stangen is 100-125 NM per stang.
Als ze later buigen, dan zijn ze toch sterker, of eigenlijk stijver ;)

Kan mij voorstellen dat jij zo`n opmerking maakt Chris, bij jou kan het niet sterk genoeg zijn :lol: ;)
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
xavier gti
Berichten: 314
Lid geworden op: 02 apr 2012, 17:49
Type auto: golf 6 gti dsg
Locatie: ghent

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door xavier gti »

what ever.....
vindt t koppel persoonlijk gewoon te kort van duur , vd rest niks op aan te merken hoor !
als ik reken 4*mx125 nm is toch 500 nm , hetgeen ik ook dacht t max te zijn ......
maar goed bedankt voor jullie 'bezorgdheid ' .....

gr
Golf Gti mk 6 // Carbon Steel // Dsg //Full Milltek // Carbonio // Stage 2 + By DVX @ 292 pk 444 NM // 18" detroit -yokohama //eibach sportsline //
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door Race Eend »

Je kunt de gegevens van de dyno's simpelweg niet 1:1 vergelijken, dus je kan niets zeggen over de kwalijkheid voor de drijfstangen, je moet daarvoor gewoon vertrouwen op je tuner en zijn ervaring wbt de krachten die de stangen kunnen hebben, raken ze wel krom dan weet je waar je aan moet kloppen ;)

Een dynostar bank meet overigens vaak fors meer koppel dan wij met de superflow meten, ik zie dat ook altijd bij wagens die bij VVT (van vught tuning) vandaan komen. De superflow van ons geeft altijd lagere (koppel) waarden. (dat zien we overigens ook weer terug op het circuit, onze golf 6 (250pk) heeft op papier beduidend minder vermogen en koppel tov de ibiza (300+pk) van van vught, toch loopt de vvt ibiza op de rechte stukken zeker niet weg.

Overigens is het met de RICA bank (MAHA) weer compleet anders, die geeft nog weer veel minder koppel dan onze superflow bank.

Naast de verschillen van de dyno's heb je ook nog verschillen in koel opstelling, de ene heeft dat weer iets beter voor elkaar dan de ander.


Kortom het moet ook niet een strijd zijn wie er het meeste vermogen op papier wil hebben, als je tevreden bent met hoe de auto afgesteld is en de verbetering goed merkbaar is tov de originele software, dan boeit het natuurlijk niet of je nu 300pk en 425Nm hebt of 290pk en 460Nm.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door Edition30 »

Dus als ik het nu goed begrijp zijn de pk`s geen pk`s en de de Nm`s geen Nm`s die worden gemeten. :roll:
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door Race Eend »

Gezien het grootste deel van het forum bij JD geweest is op 1 en dezelfde bank, is dat allemaal prima vergelijkbaar. Echter je kunt niet zomaar conclusies trekken vanaf een uitdraai van een compleet andere bank.

Daarbij als je met dezelfde auto vooraf op de bank gestaan heeft dan kun je prima zien wat je gewonnen hebt.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door Edition30 »

Onderling kan je de uitdraaien van jullie bank vergelijken, maar niet met die van andere banken. Oké, maar dat betekent dus wel dat een x aantal pk`s niet in absolute zijn een x tal pk`s zijn. En een winst van 60 pk (gemeten op jullie bank) dus geen 60 pk is, maar misschien 45 pk of 70 pk, dat vind ik wel vreemd, want de banken worden toch geijkt (met ruimte voor een fout marge).
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
xavier gti
Berichten: 314
Lid geworden op: 02 apr 2012, 17:49
Type auto: golf 6 gti dsg
Locatie: ghent

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door xavier gti »

Race Eend schreef:Je kunt de gegevens van de dyno's simpelweg niet 1:1 vergelijken, dus je kan niets zeggen over de kwalijkheid voor de drijfstangen, je moet daarvoor gewoon vertrouwen op je tuner en zijn ervaring wbt de krachten die de stangen kunnen hebben, raken ze wel krom dan weet je waar je aan moet kloppen ;)

Een dynostar bank meet overigens vaak fors meer koppel dan wij met de superflow meten, ik zie dat ook altijd bij wagens die bij VVT (van vught tuning) vandaan komen. De superflow van ons geeft altijd lagere (koppel) waarden. (dat zien we overigens ook weer terug op het circuit, onze golf 6 (250pk) heeft op papier beduidend minder vermogen en koppel tov de ibiza (300+pk) van van vught, toch loopt de vvt ibiza op de rechte stukken zeker niet weg.

Overigens is het met de RICA bank (MAHA) weer compleet anders, die geeft nog weer veel minder koppel dan onze superflow bank.

Naast de verschillen van de dyno's heb je ook nog verschillen in koel opstelling, de ene heeft dat weer iets beter voor elkaar dan de ander.


Kortom het moet ook niet een strijd zijn wie er het meeste vermogen op papier wil hebben, als je tevreden bent met hoe de auto afgesteld is en de verbetering goed merkbaar is tov de originele software, dan boeit het natuurlijk niet of je nu 300pk en 425Nm hebt of 290pk en 460Nm.

bedankt voor u vakwaardige uitleg .
maar vindt u ook niet dat het koppel van korte duur is , of is dit normaal ?
en kan de pieken erin te wijten zijn aan wheelslip ?

thanks,
Golf Gti mk 6 // Carbon Steel // Dsg //Full Milltek // Carbonio // Stage 2 + By DVX @ 292 pk 444 NM // 18" detroit -yokohama //eibach sportsline //
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door Race Eend »

Omdat het koppel zo hoog is, is je piek maar kort (hij is inderdaad wat piekerig), hij zit boven de 400Nm vanaf 2200rpm tot 5000rpm op je uitdraai. Dat is gewoon goed.

Wel valt het op dat het maximum vermogen bij 4800rpm ligt, dat is erg vroeg, meestal is dit rond de 5500rpm.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
xavier gti
Berichten: 314
Lid geworden op: 02 apr 2012, 17:49
Type auto: golf 6 gti dsg
Locatie: ghent

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door xavier gti »

Race Eend schreef:Omdat het koppel zo hoog is, is je piek maar kort (hij is inderdaad wat piekerig), hij zit boven de 400Nm vanaf 2200rpm tot 5000rpm op je uitdraai. Dat is gewoon goed.

Wel valt het op dat het maximum vermogen bij 4800rpm ligt, dat is erg vroeg, meestal is dit rond de 5500rpm.
ok , thanks voor uw uitleg ,
voila jongens , het lijkt allemaal nog best mee te vallen he ;-) ,
proffesionals als race eend zullen jullie wel geloven zeker ....
en dank zij het goede service van dvx worden deze punten , nog eens herzien !

gr
Golf Gti mk 6 // Carbon Steel // Dsg //Full Milltek // Carbonio // Stage 2 + By DVX @ 292 pk 444 NM // 18" detroit -yokohama //eibach sportsline //
O2RS
Berichten: 446
Lid geworden op: 12 aug 2012, 13:28
Type auto: Audi S4 Avant

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door O2RS »

Xavier,

Vind je het nu echt nog zo belangrijk om nog even je gelijk te willen halen hier???
Volgens mij heb ik en velen met mij ook aangegeven dat het een behoorlijk lekker vermogen is, maar de opbouw (het verloop onderin en doorlopen boven 4500rpm) misschien iets beter kan.
Ik denk dat Mark nog best een beetje genuanceerd is in zijn commentaar, wat vanuit zijn positie natuurlijk ook niet geheel onverstandig is.
Misschien moet je per pb eens aan hem vragen of hij een 2.0tsi met zo'n koppelkromme op pad zou sturen!!
Audi S4 Avant B8, JD motor en S-Tronic software (529pk/640nm)
ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm)
xavier gti
Berichten: 314
Lid geworden op: 02 apr 2012, 17:49
Type auto: golf 6 gti dsg
Locatie: ghent

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door xavier gti »

wel werd er herhaaldelijk beweerd dat ik de motor in stukken ging / ga rijden,
vandaar mijn reply erop ....
als dit anders overkomt bij u , is dit zeker mijn bedoeling niet ......
als mark dit ook vind mag hij dit zeker melden , graag zelf

mvg
Golf Gti mk 6 // Carbon Steel // Dsg //Full Milltek // Carbonio // Stage 2 + By DVX @ 292 pk 444 NM // 18" detroit -yokohama //eibach sportsline //
O2RS
Berichten: 446
Lid geworden op: 12 aug 2012, 13:28
Type auto: Audi S4 Avant

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door O2RS »

Xavier,

Ik heb ookal aangegeven dat er misschien wat lompe opmerkingen voorbij komen, die inhoudelijk misschien niet erg waardevol
voor je zijn. Maar deze zijn waarschijnlijk ook niet zo slecht bedoeld als dat het bij jou overkomt.
Laten we het erop houden dat het zeer positief is dat je zelf ook van mening bent dat die ietswat grillige koppelkromme waarschijnlijk niet super is voor de rijeigenschappen en duurzaamheid van e.e.a.
DVX gaat het aanpakken, dus ben benieuwd naar de nieuwe uitdraai.
Audi S4 Avant B8, JD motor en S-Tronic software (529pk/640nm)
ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm)
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door yal »

xavier gti schreef:wel werd er herhaaldelijk beweerd dat ik de motor in stukken ging / ga rijden,
vandaar mijn reply erop ....
als dit anders overkomt bij u , is dit zeker mijn bedoeling niet ......
als mark dit ook vind mag hij dit zeker melden , graag zelf

mvg
Eigenlijk weet je best dat je tuning niet perfect is , je mag het zelf wel zeggen , maar een ander mag geen kritiek geven.
Ik zou blij zijn als mensen mij waarschuwen om te voorkomen dat de motor zou kapot kunnen lopen.

Quote//proffesionals als race eend zullen jullie wel geloven zeker ....//Quote......het gaat erom wat jij wil geloven :geek:

Op een openbaar forum kan je dit soort discussies verwachten , iedereen mag zijn/haar mening geven of je het daarmee eens bent of niet.
Dus accepteer het of post je uitdraai niet ,krijg je ook geen discussie.

Jammer dat DVX achteraf met je meedenkt en er iets aan wil doen , hadden ze beter de eerste keer kunnen doen en was deze discussie er niet geweest ;)

Geniet van je behaalde vermogen en neem ongenuanceerde opmerkingen met een korreltje zout!

Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door Edition30 »

Graag de niet inhoudelijke discussie rondom Xavier voortzetten in zijn voorstel topic, zo houden we dit topic "on-topic".
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door Race Eend »

Misschien kan het geheel naar zijn topic geplaatst worden!?
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 114 gasten