Olie

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
leonneku
Berichten: 145
Lid geworden op: 21 okt 2012, 20:04
Type auto: Golf V

Olie

Bericht door leonneku »

Ik ging net ff oliepeil controleren en ik draai ook gelijk dop los waar je eventueel olie bijvult,en aan onderkant dop zit allemaal drap(zie bijlage)
Wat kan dit betekenen en moet ik me hierbij zorgen maken,
auto zit nog in garantie.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mister s
Berichten: 152
Lid geworden op: 21 apr 2012, 22:33
Type auto: Golf mk5 gti dsg
Locatie: noord brabant

Re: Olie

Bericht door Mister s »

Ik heb hier zelf ook last van alleen is de kleur bij mij wat donkerder. Laatst heb ik de auto laten controleren bij VAG techniek en daar gaven ze aan dat deze motoren hier vaker last van hebben. Ik rij zelf heel veel kleine stukken dus vandaar dat ik me daar geen zorgen om hoefde te maken. Iemand van daar liet hetzelfde zien bij zijn eigen 2.0tfsi.

Als ik jou was zou ik het wel laten nakijken, het ziet er wel vrij lichtgeel uit. Het zou je koppakking kunnen zijn maar ik dacht dat dan ook je koelwater donkerder van kleur hoort te zijn.

Hier op het forum heeft vast wel iemand meer verstand hiervan dan ik. Even afwachten dus.

Gr Tom
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: Olie

Bericht door KlouxOne »

Dit is niet best hoor als het zoveel is. rij je veel korte stukken? en wat voor olie zit erin? daalt je koelvloeistof niveau ook?
xavier gti
Berichten: 314
Lid geworden op: 02 apr 2012, 17:49
Type auto: golf 6 gti dsg
Locatie: ghent

Re: Olie

Bericht door xavier gti »

joint du culasse , zoals wij t noemen ,
of vertaald dichting tussen motorblok en cilinderkop ,
het geel is afkomstig vd mengeling van uw koelwater met de motor olie , vrees ik ...
dichting kost niks , enkel heel wat werkuuren , en miss vlakken vd cilinderkop , als dit als een tijdje bezig is ,
gelukkig onder garantie , zou ik zeggen ....
Golf Gti mk 6 // Carbon Steel // Dsg //Full Milltek // Carbonio // Stage 2 + By DVX @ 292 pk 444 NM // 18" detroit -yokohama //eibach sportsline //
leonneku
Berichten: 145
Lid geworden op: 21 okt 2012, 20:04
Type auto: Golf V

Re: Olie

Bericht door leonneku »

Net gebeld met garage,kan liggan aan korte stukjes rijden en aan temp.verschil.
Koppakking kot bijna niet voor zeg tie.
Ik ga het toch straks ff bij hun laten controleren voor de zekerheid(want je zal zien over 2 mnd garantie voorbij en dan te horen krijgen dat koppakking lek is.)
Zal straks uitslag van garage doorgeven.
En anders voor dubbel check naar andere garage.
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Olie

Bericht door bzb »

Nu met de kou duurs het echt een stuk langer voor hij überhaupt op temp is. Rij gelukkig elke week wel een keer ver
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Olie

Bericht door yal »

@leonneku , dat is wel heel veel mayo :shock:
Om dit te voorkomen kun je een catchtank monteren en vaker de olie verversen , ik laat het 1x p/jaar of iedere 15k verversen.
2 jaar met dezelfde olie rijden is waanzin.

Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
leonneku
Berichten: 145
Lid geworden op: 21 okt 2012, 20:04
Type auto: Golf V

Re: Olie

Bericht door leonneku »

Ze hebben vloeistof in glazen buisje gedaan en dit in opening koelvloeistofreservoir gehangen,kleur bleef bijna hetzelfde.
Wel zei hij dat ik eens een paar keer motor goed warm moet draaien en dan eens een flink eind moet rijden(ik rij nu best veel korte stukjes).
En ik moet dan begin/half april terugkomen en dan gaan ze weer kijken.
Anders wordt het toch repareren onder garantie gelukkig.
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Olie

Bericht door wehoo »

Gr. Wehoo.
Afbeelding
Ralphd
Berichten: 326
Lid geworden op: 02 mei 2012, 13:07
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Olie

Bericht door Ralphd »

Ik heb hier ook last van bij korte stukken rijden. Rijdt ik echter een lang stuk en flink door is het vanzelf minder geworden of totaal verdwenen. Zal waarschijnlijk te maken hebben met vochtvorming/temperatuur in het blok.
Volgens maatje van me, die hoofdmonteur is bij vw, kan het niet echt kwaad. Af en toe wat langere stukken rijden en af en toe eens goed warm/heet rijden en t'is over.

Was laatst een week in Duitsland voor werk, elke dag +/-280km rijden over de autobahn, nergens last van. Na een week gekeken en zag niks. Nu 3 dagen normaal rijden 15km heen en 15 terug voor werk, begint het alweer. Maak me niet echt druk, blokje doet t al 150.000km probleemloos met dit euvel, dus zal wel niet heel erg ernstig zijn.

Mocht ik me nou wel druk moeten maken, verbeter me even haha ;)
Hanske
Berichten: 88
Lid geworden op: 05 jan 2012, 20:51

Re: Olie

Bericht door Hanske »

Merci voor de link, leuke info! K heb hem normaal mogen terug! Ik had een lek in een flensje waardoor ik koelwater verloor... Dus geen koppaking stuk :)! Wel heb k toch voor alle veiligheid olie en oliefilter vervangen :)! Voel me er wat zekerder bij.. Maar was volgens garage niet nodig... Als ik het allemaal zo lees kan je best dagelijks naar de 'green hell' rijden en daar gek doen haha :)
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Olie

Bericht door bzb »

jep, gas op die lollie
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 107 gasten