Auto lekt koelvloeistof

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Gti-Mar
Type auto: Golf MK VI ABT
Contacteer:

Auto lekt koelvloeistof

Bericht door Gti-Mar »

Vanmorgen reed ik de auto naar buiten en toen zag ik een licht rode vettige vloeistof op de vloer liggen,ik gelijk de kap van de machine kamer open gedaan en gekeken,nu zag ik wel dat de koelvloeistof onder niveau zat(nog niet schokkend want hij geeft nog geen melding op het dashboard weer),vervolgens het reservoir open gemaakt en gekeken of de vloeistof overeen kwam met wat erop de vloer lag...dit was zo.
Nu is het moeilijkste zien waar er evt een lek zou moeten zitten,iemand dit ook al eens gehad?,en waar zat het lek? Of is er toch iets anders aan de hand dan?

Wordt morgen maar even langs vw dealer :( ,zouden ze het daar zonder afspraak gelijk verhelpen?
Mvg Marco

Golf GTI MK VI:schuif-kanteldak/keyless entry/rns 510 met dynaudio/sportdemper/19 inch Talladega's/ABT gechipt 281pk-391 nm/Katmod./sportfilter
bartvw
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Auto lekt koelvloeistof

Bericht door bartvw »

Hallo

Mijn auto verloor ook wat koelvloeistof: conclusie waterpomp lekte is verholpen maar daar kan je niet op wachten.

Groetjes
Gti-Mar
Contacteer:

Bericht door Gti-Mar »

Nou vanmorgen was het zover,stond om 7.55 uur op de stoep bij ze,uitgelegd wat het probleem was en ze gelijk een foto laten zien van de vloeistof die op de grond lag.
En toen maar wachten,en hopen dat het een slangklem of slang zou zijn die stuk was....na een uur kwam het verlossende wordt.....Waterpomp defect en dat is geen goedkope reperatie zei hij maar direct.
Nou kom maar op met die getallen zei ik tegen hem...€351,- voor een nieuwe waterpomp en €320,- montage kosten... :shock: ..slik...slik :oops: ,maar zei die,omdat de auto net buiten de garantie is(2 jaar en 4 maanden) ga ik kijken bij de coulance afdeling wat we kunnen doen voor je.....gelukkig viel er toen nog wat lachen..op het onderdeel zat 100% garantie en op de montagekosten 70% korting,al met al komt het nu rond de €130,- uit en kreeg ik ook een vervangende auto mee op kosten van hun(alleen de tank weer vol afleveren)
Morgenmiddag is de auto hopelijk weer klaar,en dat nou juist bij de dealer waar ik met mijn garantie kwaalt zo slecht ben geholpen(durfde er geen afstand mee te gaan rijden eigenlijk ;) )...zouden ze er toch van geleerd hebben?,of van Pon wat te horen hebben gekregen destijds naar aanleiding van mijn brief aan hun)

Hoop dat ik morgen weer tevreden mijn auto op kan halen....we wachten af!! 8-)
Mvg Marco

Golf GTI MK VI:schuif-kanteldak/keyless entry/rns 510 met dynaudio/sportdemper/19 inch Talladega's/ABT gechipt 281pk-391 nm/Katmod./sportfilter
s3.
Type auto: Golf MK5 GTI

Bericht door s3. »

Blij om te horen dat je goed bent geholpen.
Maar... hoe de f*** kan een waterpomp in godsnaam €351,- kosten wanneer een complete distributieriemset en toebehoren incl. waterpomp €390,- kost??
Gti-Mar
Contacteer:

Bericht door Gti-Mar »

s3. schreef:Blij om te horen dat je goed bent geholpen.
Maar... hoe de f*** kan een waterpomp in godsnaam €351,- kosten wanneer een complete distributieriemset en toebehoren incl. waterpomp €390,- kost??
het is de tweede pomp,de pomp die zorgt dat je turbo langzaam afkoelt wanneer je gestopt bent met rijden....heb ik vernomen uit betrouwbare bron :lol:
Mvg Marco

s3.

Bericht door s3. »

Gti-Mar schreef:
het is de tweede pomp,de pomp die zorgt dat je turbo langzaam afkoelt wanneer je gestopt bent met rijden....heb ik vernomen uit betrouwbare bron :lol:
Wist niet dat de GTI een 2de waterpomp had, die de turbo met water afkoelt :roll:
Gti-Mar
Contacteer:

Bericht door Gti-Mar »

s3. schreef:
Gti-Mar schreef:
Wist niet dat de GTI een 2de waterpomp had, die de turbo met water afkoelt :roll:
Ik ook niet,maar hoorde het van :D Klouxone
Mvg Marco

Vincent

Bericht door Vincent »

Heeft een Golf 5 Gti (motorcode AXX) ook een tweede waterpomp? Of hebben alle 2.0TFSI blokken een tweede waterpomp?
wehoo

Bericht door wehoo »

Koelvloeistofcirculatie AXX motor:
(nr.2 en nr.5)

Afbeelding
Gr. Wehoo.
Afbeelding
yal
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Bericht door yal »

Hoe kan montage v/d 2de waterpomp nu Eur.320,- kosten , dat ding kun je zo bij :shock: . Bij de andere pomp , die heel vaak stuk gaan moet idd. de distributie en toebehoren eraf en dat kost wel wat uurtjes.

Grt yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Vincent

Bericht door Vincent »

Thanks Wehoo,

Ik heb zelf ook even in ETKA gekeken maar ik ben nog niet zo thuis in dit pakket. De gegevens die ik in ETKA heb gevonden zijn:
Extra waterpomp, pos 15., artikelnummer 1k0 965 561 D, prijs E152,- ex. btw.

Nu ben ik alleen nog op zoek naar de extra waterpomp zelf onder de motorkap. Als ik vanaf bovenaf kijk kan ik hem nl. niet zien.
Heb jij of heeft er iemand een idee waar ik exact moet gaan kijken?

Vincent
wehoo

Bericht door wehoo »

(andere prijs in Etka)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gr. Wehoo.
Afbeelding
wehoo

Bericht door wehoo »

Afbeelding
Gr. Wehoo.
Afbeelding
yal

Bericht door yal »

Die pomp zit voor het carter , je kijkt er zo tegen aan als je de bodemplaat eraf neemt!
De prijs v/d dealer lijkt mij te hoog , veel te hoog.

Grt Yal
bzb

Bericht door bzb »

zo voor de 130 euro het laten doen gratis leenauto is ook fijn, lekker van de nieuwe pomp genieten, en een stempel van de dealer erbij :)
yal

Bericht door yal »

bzb schreef:zo voor de 130 euro het laten doen gratis leenauto is ook fijn, lekker van de nieuwe pomp genieten, en een stempel van de dealer erbij :)
Natuurlijk , dat is ook weer waar.
Wat ik bedoel hoe de dealer aan een totaal bedrag komt van Eur.671,- en dan vervolgens maar Eur.130,- moeten afrekenen is mooi meegenomen :shock:

Grt Yal
Gti-Mar
Contacteer:

Bericht door Gti-Mar »

De coulance van 100% op het onderdeel en 70% op het uurloon maakte het dit bedrag,gratis leenauto en vervolgens voor €35,- anderhalve week BM gereden(in de slechtste periode van het jaar) en uiteindelijk voor €94,- klaar :)

Ik zeg...deze keer was ik blij met de dealer...is vaak wel eens anders... :(
Mvg Marco

Vincent

Bericht door Vincent »

Ik zal kijken of ik mijn auto deze week ergens op een brug kan krijgen. Wordt vervolgd dus...
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”