GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)

Bericht door Race Eend »

HC1973 schreef:
Race Eend schreef:Een dealer als seat van der velden werkt er wel aan mee.

Anders ecu eruit, met de losse ecu kan hij ook org gemaakt worden.
Zo te lezen zit VW een stuk scheper in de coulance en garantie voorwaarden tegenwoordig nu ze onder het vergrootglas liggen met hun kettingproblemen en DSG7 bakken. Mocht het ooit zo ver komen, kan ik dan een beroep doen op de service van JD voor het terugzetten van de originele software?

Monteur met een laptopje heen en weer, tegen een redelijke vergoeding? Ik betaal liever een paar honderd euro daarvoor, dan een volledige blokrevisie.
Ja hoor, in het ergste geval willen wij daar wel aan meewerken (ook voor Nico zijn ex gti gedaan).

Evt gewoon in de avonduren. overdag (behalve dan op maandag), is wat lastiger, omdat ook de flashtool dan mee moet en alle andere tuningen dan niet door kunnen gaan.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
ron1966
Berichten: 59
Lid geworden op: 04 nov 2011, 22:47
Locatie: Landsmeer
Contacteer:

Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)

Bericht door ron1966 »

Race Eend schreef:Een dealer als seat van der velden werkt er wel aan mee.

Anders ecu eruit, met de losse ecu kan hij ook org gemaakt worden.
Hallo Jos,

Helaas heb ik dit ook al eens meegemaakt. ECU openen brengt braak sporen met zich mee. Je kan de afdichtplaat aan de onderkant niet zonder schade openen.
Mijn VW dealer heeft niet voor mij meegedacht. Wat moet je ervan zeggen :(
Ik denk dat als ik de auto op ga halen ook nog een rekening gepresenteerd krijg. Eerst service beurt van 350,-- euries, daarna auto kapot en nog een rekening voor analyse.

Gelukkig ben ik rechtsbijstand verzekerd en heb de zaak voorgelegd en gaan de zaak behandelen. Even vooruitlopend op de zaak gaan ze een expert inschakelen en een expertise rapport opmaken, mede omdat ze zich willen verschuilen achter software aanpassing.
Ik heb tegen VW dealer gezegd dat ik niks te verliezen heb en alle registers zal openen om de oorzaak boven water te krijgen. Ik heb een behoorlijke netwerk van vakmensen die mij hierbij graag van dienst zijn.

Ik heb doorgegeven dat de auto bij de VW dealer blijft staan. Deze vertelde mij dat de auto buiten gezet wordt. Mijn Rechtsbijstand adviseur zei hier goed gehandeld te hebben. Anders verspeel je volledig je rechten.
Ik laat me niet het bos insturen. Daar hebben ze de verkeerde persoon getroffen. Ik heb niks tegen de VW dealer waar mijn auto staat, echter neem ik het ze wel kwalijk mij nu in de kou te laten staan. Ik heb altijd mijn auto's bij deze dealer in onderhoud.
https://www.facebook.com/golf.mk6.R20.stage.4.project/
Gebruikersavatar
Vince82
Berichten: 694
Lid geworden op: 27 nov 2011, 01:09
Locatie: Noord Holland

Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)

Bericht door Vince82 »

Neem anders ook eens contact op met het blad Autoweek, zij hebben toen een hele special besteed aan de ketting problemen bij Volkswagen motoren. Zij vroegen toen mensen met ketting problemen zich bij hen te melden.
_______________________________________________________________________________
Vince82
_______________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ron1966
Berichten: 59
Lid geworden op: 04 nov 2011, 22:47
Locatie: Landsmeer
Contacteer:

Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)

Bericht door ron1966 »

Vince82 schreef:Neem anders ook eens contact op met het blad Autoweek, zij hebben toen een hele special besteed aan de ketting problemen bij Volkswagen motoren. Zij vroegen toen mensen met ketting problemen zich bij hen te melden.
Ga ik ook doen, ANWB, NSA verzekeringen.
https://www.facebook.com/golf.mk6.R20.stage.4.project/
Ralphd
Berichten: 326
Lid geworden op: 02 mei 2012, 13:07
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)

Bericht door Ralphd »

Eventueel kan je ook indien alles alsnog dreigt te mislukken naar een wat meer commerciele kant van het verhaal.
Programma's zoals Kassa, of Radar of kan niet waar zijn willen af en toe ook nog weleens helpen. En dan i.c.m. autoweek en eventueel de expertise van JD, kom je misschien nog wel verder. Het is misschien een dom idee, maarja wie niet waagt wie niet wint.
Gebruikersavatar
ron1966
Berichten: 59
Lid geworden op: 04 nov 2011, 22:47
Locatie: Landsmeer
Contacteer:

Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)

Bericht door ron1966 »

Weet je wat ik erg vind is dat je het merk vertrouwd. Het is niet de eerste de beste auto die je aanschaft. Hier zit passie en liefde voor het merk.
Het ergste vind ik nog dat mij openlijk verteld wordt door de VW contact persoon dat dit probleem bekend staat met de productie lijn van mijn auto.
Waarom dan geen terugroep actie!!!!!!

20.000km met software modificatie zonder enig probleem met de auto gereden. Auto liep echt top. Onderhoudsbeurt en de motor is overleden.
Dat gaat er bij mij gewoon niet in..............
https://www.facebook.com/golf.mk6.R20.stage.4.project/
WJ_GTI
Berichten: 30
Lid geworden op: 13 apr 2012, 17:07
Type auto: Golf MK VII GTI

Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)

Bericht door WJ_GTI »

Hoe kan je nu weten of je GTI tot de risico groep behoord?
Zal een Dealer daar een eerlijk antwoord op geven?
Golf VII GTI Clubsport / Black Magic / DSG / Pretoria velgen
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)

Bericht door staffpride »

Kunnen we als forum niet onze krachten bundelen en een brief naar Pon schrijven mbt dit probleem

Handtekeningen er onder met eventueel chasis nr??

En de wagens die al met het probleem te maken hebben gehad.

Het tuningsverhaal is natuurlijk een leuk excuus voor vw/pon om onder de kosten uit te komen, maar het is gewoon duidelijk dat de kettingspanner/ketting gebreken gaat vertonen ook bij auto's die origineel zijn

Forum is iig bekend bij ze, want we hebben een eervolle vermelding op de vw website ;)

http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... f=9&t=4473

En idd wat ralph zegt, miss kan in een later stadium een televisieprogramma ingeschakeld worden.

Hoe je het went of keert, dit is natuurlijk een grote ontwerp/fabricage fout van vw
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
Doohie
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 jan 2012, 12:05
Type auto: Golf VII R

Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)

Bericht door Doohie »

WJ_GTI schreef:Hoe kan je nu weten of je GTI tot de risico groep behoord?
Zal een Dealer daar een eerlijk antwoord op geven?
ppfff..lees het topic WJ_GTI..

Nogmaals
Volgens Wehoo..
Vanaf modeljaar 2011 (kw 22, 2010) zijn de problemen verholpen.
Kalender week 22 betekent => eind mei begin juni 2010

Dus alles ervoor behoor je normaal tot de risico groep al wens ik het echt niemand toe.
Vind persoonlijk ook wel dat VW een terugroep actie mag doen
Gebruikersavatar
ron1966
Berichten: 59
Lid geworden op: 04 nov 2011, 22:47
Locatie: Landsmeer
Contacteer:

Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)

Bericht door ron1966 »

Geachte Forumers,

Ik houdt jullie op de hoogte hoe dit verloopt.
We zijn info aan het verzamelen over dit specifieke probleem.

Mocht er nog iemand zijn die rubrieken of dergelijke op internet weten over de MK6 2.0GTI dan verneem ik dit graag.

Alvast bedankt!!!!!
https://www.facebook.com/golf.mk6.R20.stage.4.project/
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)

Bericht door wehoo »

Rechtstreeks contact opnemen met VW Wolfsburg A.G. ("Kundenbetreuung")
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Meik
Berichten: 423
Lid geworden op: 14 aug 2012, 11:23
Type auto: Golf MK6 GTI DSG
Locatie: Zuid Holland

Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)

Bericht door Meik »

Even terug komend op het verhaal.

De gti van mijn pa heeft precies hetzelfde gehad. Auto was 1,5 jaar oud en had toen ongeveer 28.000 km gelopen.

Deze auto is omdat die binne de garantie viel kostenloos gemaakt. Tevens was de auto helemaal orgineel..

Als deze ouder dan 2 jaar had geweest had hij denk ik ook een probleem gehad.

Het is toch te bizar voor worden dat je nu met deze kosten word opgescheept terwijl het probleem gewoon bekend is..
Groet,
Meik

Golf MK6 GTI DSG 2.0 TSI 297 PK
Golf MK3/4 Cabrio 1.9 TDI 110 PK
golftdi130
Berichten: 93
Lid geworden op: 26 jun 2012, 19:24
Type auto: Golf IV TDI

Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)

Bericht door golftdi130 »

Wat een bizar verhaal ! Goede actie dat je niet bent gezwicht voor het feit dat ze de auto nu buiten gaan stallen.

Hele slechte reclame voor de dealer en voor PON, ik kan me ook voorstellen dat dit voorval mensen gaat weerhouden om de auto te laten tunen. Met een schade van 9000 Euro houdt niemand rekening.

Terwijl "iedereen" weet dat er geen oorzakelijk verband met de ketting, de kettingspanner en het chippen van de auto. Beetje flauw dat de dealer zich nu gaat verschuilen achter het feit dat de auto niet standaard is.

Ik denk wel dat dit een langlopende kwestie gaat worden omdat deze discussie nu in het "openbaar" wordt gevoerd en de belangen voor PON en de dealer nu erg groot zijn. Ik kan mij voorstellen dat meer mensen zich gaan beroepen op de afwikkeling van deze zaak.....Ik hoop dat je er snel uit bent en dat je niet ook wordt opgezadeld met een extra jaar afschrijving op een auto bovenop hoge reparatiekosten.

Overigens hebben ze de diagnose dat er afwijkingen zijn in de ECU wel erg snel gesteld, ben benieuwd of ze het ook hard kunnen maken (forensics) . Zou mij niets verbazen als er blufpoker wordt gespeeld.

Heel veel sterkte, ik volg je topic met veel belangstelling !
kurtje
Berichten: 323
Lid geworden op: 03 aug 2012, 10:54
Type auto: 2018 VW GOLF R
Locatie: Beringen België

Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)

Bericht door kurtje »

Ikzelf rij sinds augustus 2009 met mijn Golf VI GTI. Rond de 70 000km heb ik ook hetzelfde aan de hand gehad.
De kettingspanners hadden het ook begeven waardoor de ketting versprongen is met alle gevolgen van dien...

Het probleem was toen dat de auto 2.5 jaar was en dus uit garantie was.

De garage heeft het probleem goed bekeken en aangepakt.
Ze hebben de hele kosten voor hun genomen in samenspraak met VW.
Kan er dus helemaal niet over klagen.

Echter nu heb ik de vraag daar ik weeral zo een probleem lees hier.
Hebben ze in mijn auto nu spanners geplaatst die dit probleem niet meer hebben of mag ik nog eens bang hebben dat dit opnieuw kan voorvallen?

Heb ondertussen 97800km op de teller staan en voorlopig (hout vasthouden) probleemvrij!
2018 GOLF MK7.5 R
Stage 2+ 412pk / 556nm by DVX Performance
KW V2
Motec Ultralight MRC2
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)

Bericht door bzb »

Wanneer was de reparatie en ging er een compleet nieuwe motor in?
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)

Bericht door MkVI Nmgn »

Ik heb vorige maand mijn auto bij de vw dealer neer gezet en heb toen een nieuwe ketting + spanner & geleiders gekregen auto van mij is modeljaar 2010 en geheel origineel km stand 50.000km. Er Heeft wel 45.000km ABT in gezeten maar in mijn ogen is het rommel Niet voor niets dat Pon geen zaken meer doet met ABT. elke dealer kan nu zelf kiezen welke tuner ze nemen alleen er zou nooit meer garantie via pon geleverd worden op deze auto's alleen via de dealer zelf en die verhalen het bij de tuner als daar de fout ligt.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)

Bericht door bzb »

nou hup naar jd ermee slome :mrgreen:
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)

Bericht door MkVI Nmgn »

Tuning komt er zeker.
Alleen eerst uitlaat en inlaat.
Had een tijd geleden Mark nog een mailtje gestuurd maar tot heden nog geen reactie. (Zal vandaag of morgen nog een mailtje sturen) Ik ga wel meteen voor stage 2 met bak aanpassing. Ik ga Jd om een offerte vragen en nog een Tuner waar ik wel een goed gevoel bij heb. Benieuwd wat het me kwa Centjes gaat schelen.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Bootje_Ronald
Berichten: 185
Lid geworden op: 06 okt 2012, 03:09
Type auto: Golf MK6 GTi DSG
Locatie: midden van het land

Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)

Bericht door Bootje_Ronald »

ron1966 schreef:
Race Eend schreef:Een dealer als seat van der velden werkt er wel aan mee.

Anders ecu eruit, met de losse ecu kan hij ook org gemaakt worden.
Hallo Jos,

Helaas heb ik dit ook al eens meegemaakt. ECU openen brengt braak sporen met zich mee. Je kan de afdichtplaat aan de onderkant niet zonder schade openen.
Mijn VW dealer heeft niet voor mij meegedacht. Wat moet je ervan zeggen :(
Ik denk dat als ik de auto op ga halen ook nog een rekening gepresenteerd krijg. Eerst service beurt van 350,-- euries, daarna auto kapot en nog een rekening voor analyse.

Gelukkig ben ik rechtsbijstand verzekerd en heb de zaak voorgelegd en gaan de zaak behandelen. Even vooruitlopend op de zaak gaan ze een expert inschakelen en een expertise rapport opmaken, mede omdat ze zich willen verschuilen achter software aanpassing.
Ik heb tegen VW dealer gezegd dat ik niks te verliezen heb en alle registers zal openen om de oorzaak boven water te krijgen. Ik heb een behoorlijke netwerk van vakmensen die mij hierbij graag van dienst zijn.

Ik heb doorgegeven dat de auto bij de VW dealer blijft staan. Deze vertelde mij dat de auto buiten gezet wordt. Mijn Rechtsbijstand adviseur zei hier goed gehandeld te hebben. Anders verspeel je volledig je rechten.
Ik laat me niet het bos insturen. Daar hebben ze de verkeerde persoon getroffen. Ik heb niks tegen de VW dealer waar mijn auto staat, echter neem ik het ze wel kwalijk mij nu in de kou te laten staan. Ik heb altijd mijn auto's bij deze dealer in onderhoud.
Vooropgesteld dat ik van harte voor je hoop dat je je gelijk haalt, is het meer regel dan uitzondering dat fabrikanten na modificatie op welke wijze dan ook, uitsluitingen hebben voor garantie/coulance. Zwart/wit voorbeeld: als je een nieuwe computer hebt die is verzegeld, maar jij besluit om er (bijvoorbeeld) een andere videokaart in te zetten, dan vervalt de totale garantie. Te idioot voor woorden, maar helaas waar...

Als ik op de info van Wehoo kan afgaan, val ik gelukkig in de motorcodes die dit probleem niet meer kennen. Heb het helaas ook meegemaakt bij m'n vorige auto, de Passie 3.2V6 4M Highline BNS. Die is toen onder volledige garantie hersteld, inclusief 2m-vliegwiel...
Groet, Ronald
MK6 GTi- Executive Plus / Advance
kurtje
Berichten: 323
Lid geworden op: 03 aug 2012, 10:54
Type auto: 2018 VW GOLF R
Locatie: Beringen België

Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)

Bericht door kurtje »

bzb schreef:Wanneer was de reparatie en ging er een compleet nieuwe motor in?
De reparatie is ergens halfweg/einde 2011 gedaan als ik me niet vergis.

Bij mij hebben ze ook nieuwe ketting + spanner & geleiders geplaatst.
Plus nog wel verschillende andere dingen, maar is allemaal netjes opgelost door hun.
2018 GOLF MK7.5 R
Stage 2+ 412pk / 556nm by DVX Performance
KW V2
Motec Ultralight MRC2
Lukic
Berichten: 46
Lid geworden op: 31 mei 2012, 15:24
Type auto: Golf 6 GTI

Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)

Bericht door Lukic »

Hoe kun je de productieweek achterhalen van de auto? Via chassisnummer? En welk gedeelte van de code verteld mij dat dan? Ik heb auto gebouwd in 2010, maar wil risico ivm tuning weten...
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)

Bericht door wehoo »

A.h.v. de sticker met voertuiggegevens: kofferbak en serviceboek.

Afbeelding
Dag 5 is vrijdag, maandag is dag 1.
Het 10de cijfer/letter van het VIN-nummer geeft het modeljaar aan. In dit voorbeeld de 9, betekent 2009. 2010 is een A, 2011 is een B enz.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Meik
Berichten: 423
Lid geworden op: 14 aug 2012, 11:23
Type auto: Golf MK6 GTI DSG
Locatie: Zuid Holland

Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)

Bericht door Meik »

Bedankt Wehoo!
Groet,
Meik

Golf MK6 GTI DSG 2.0 TSI 297 PK
Golf MK3/4 Cabrio 1.9 TDI 110 PK
Lukic
Berichten: 46
Lid geworden op: 31 mei 2012, 15:24
Type auto: Golf 6 GTI

Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)

Bericht door Lukic »

Bedankt Wehoo. Heb het uitgezocht en mijn auto is van voor week 22 en dus zit ik in de risicogroep.

Nu heb ik een aantal vragen:
- Kan ik iets nader laten checken om te achterhalen of ik echt een hoog risico heb?
- Kan er preventief iets aangepast worden zodat het risico genormaliseerd wordt?
- Wat kost zoiets?
- Mag ik verwachten dat mijn VW dealer hier uit coulance kostenloos of tegen gereduceerd tarief aan mee werkt.
- Kan een JD chiptuning 100% ongedaan en onvindbaar worden gemaakt. Wil dit graag laten doen, maar als ik ooit in zelfde situatie als topicstarter terecht kom zou dat voor mij wel een kleine ramp zijn.

Heb ook geen zin om met een verhoogd risico rond te tuffen als ik er iets aan zou kunnen doen.
Gebruikersavatar
Patrick B
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2012, 20:55
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Drenthe

Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)

Bericht door Patrick B »

Lukic schreef:Bedankt Wehoo. Heb het uitgezocht en mijn auto is van voor week 22 en dus zit ik in de risicogroep.

Nu heb ik een aantal vragen:
- Kan ik iets nader laten checken om te achterhalen of ik echt een hoog risico heb?
- Kan er preventief iets aangepast worden zodat het risico genormaliseerd wordt?
- Wat kost zoiets?
- Mag ik verwachten dat mijn VW dealer hier uit coulance kostenloos of tegen gereduceerd tarief aan mee werkt.
- Kan een JD chiptuning 100% ongedaan en onvindbaar worden gemaakt. Wil dit graag laten doen, maar als ik ooit in zelfde situatie als topicstarter terecht kom zou dat voor mij wel een kleine ramp zijn.

Heb ook geen zin om met een verhoogd risico rond te tuffen als ik er iets aan zou kunnen doen.
Ik zou een VW dealer opzoeken waar JD ook zaken mee doet ivm je tuning.

En het met JD overleggen wat je het beste kan doen in dit geval.
Groetjes Patrick

--------------------------------------------------------------------------
Ziet er uit als de brandweer en gaat als de brandweer.

VW Golf V GTI Tornadorood / JD stage2 (287,6pk/407.6nm) / DSG Stage 1 / Carbonio air intake / 3" downpipe
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 108 gasten