Motorstoring

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Grey Devil
Berichten: 73
Lid geworden op: 17 apr 2011, 05:48
Type auto: GOLF GTI MK6

Motorstoring

Bericht door Grey Devil »

Zaterdag rustig aan het toeren gaat plots het lampje van de motor (geel) op het dashbord branden.
Gelijk van het gas en rustig naar huis gereden, geen problemen wat inhouden betreft.
Volgens het instructieboekje iets met de katalysator, dus maandagmorgen rustig naar de dealer gereden.
Daar is de auto nagekeken en men kon niks vinden en alle lampjes gereset.
Maar helaas gisteravond sprong het lampje opnieuw aan :evil: Ik heb nu een afspraak voor volgende week donderdag :? , iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn? De auto heeft een JD kuurtje ondergaan en is voorzien van een carbonio luchtinlaat met luchtfilter en de uitlaat is nog standaard. :oops:

Mvg,
Richard.
Niet opzij, rechts er voorbij
WJ_GTI
Berichten: 30
Lid geworden op: 13 apr 2012, 17:07
Type auto: Golf MK VII GTI

Re: Motorstoring

Bericht door WJ_GTI »

Ik mag hopen geen verlengde nokkenasketting.
Bij mijn R32 begon dat ook met een motorstoringslampje.
Golf VII GTI Clubsport / Black Magic / DSG / Pretoria velgen
WJ_GTI
Berichten: 30
Lid geworden op: 13 apr 2012, 17:07
Type auto: Golf MK VII GTI

Re: Motorstoring

Bericht door WJ_GTI »

R32 trouwens door Hans Sloot vakkundig gerepareerd.
Golf VII GTI Clubsport / Black Magic / DSG / Pretoria velgen
Deknipcorner1
Berichten: 26
Lid geworden op: 28 nov 2012, 00:14
Type auto: Golf V GTI 2006

Re: Motorstoring

Bericht door Deknipcorner1 »

Goedemorgen,

Bij mij (GTI V) betekende dit een kapotte nokkenasversteller. Bij de vw was dit na het uitlezen wel direct duidelijk. Hier merkte ik overigens weinig van. Motor liep goed alleen bij het starten sloeg hij niet mooi aan en rattelden hij net even wat meer als normaal.
Wel een dure grap. Op het forum zijn wel berichten van mij hierover te vinden.

Succes en sterkte kerel.

Sidney
JD Stage 2, DSG Stage 1, Full Milltek
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: Motorstoring

Bericht door KlouxOne »

Richard,

Vervelend dat de auto een storing heeft. als de dealer hem heeft uitgelezen moet er sowieso een foutcode in het geheugen staan van de de auto. maar dit kan uiteraard van alles zijn. mocht je wel een foutcode hebben kan je die hier even posten. dan kom je al een stuk verder.

ik hoop dat het niks ernstigs is.

suc6 ermee
iroc-dennis
Berichten: 401
Lid geworden op: 03 mar 2012, 18:05
Type auto: Golf VII GTI Perf.

Re: Motorstoring

Bericht door iroc-dennis »

gisteren een klant hier gehad om een setje GTI veren op te halen met een 1.8 TFSI
zelfde verhaal, begon een motor storing lampje te branden met als uitlees rapport iets met de uitlaat.
volgende dag starte de golf al moeilijk, later bij de dealer bleek het al goed mis te zijn. totale motor vervangen.
kosten rond de € 9000,-
Grey Devil
Berichten: 73
Lid geworden op: 17 apr 2011, 05:48
Type auto: GOLF GTI MK6

Re: Motorstoring

Bericht door Grey Devil »

FF een updateetje.

Na dat 1.5 week week terug zich het bovenstaande verhaal afspeelde, ging afgelopen zaterdag het lampje spontaan weer uit en bleef uit :D tot afgelopen dinsdag. :cry:
Nadat ik de tank had vol getankt met BP 98 en de motor startte sprong het lampje weer aan. :shock: Dit is dus de 2de keer na het tanken dat het lampje aan sprong.
Vanmorgen de auto naar de dealer gebracht en ben door hun gebeld dat verstuivers worden nagekeken en men nog niet weten wat ze eventueel gaan tegenkomen?
Dat is dus vreselijk balen. Ik ben geen wilde rijder, eerst de olie op tempratuur laten komen, zelden vol op het gas en `meestal` :mrgreen: niet harder dan 140, altijd ff nadraaien na het rijden voordat ik de motor afzet. Auto heeft net 45000km gelopen.

Moet toch zeggen dat de kwaliteit van VW mij erg tegen valt, vele kleine dingen op getelt maakt 1 grote en dat maal...

Nee mijn volgende auto zal zeker geen Volkswagen meer zijn. Verders bevalt de auto prima, maar kwalitatief valt ie mij ontzettend tegen.
Maar helaas zal ik nog een paar jaar met deze auto moeten doen :evil:
Niet opzij, rechts er voorbij
Panini87
Berichten: 29
Lid geworden op: 31 dec 2012, 11:33
Type auto: Golf 6 GTI

Re: Motorstoring

Bericht door Panini87 »

Beste Grey Devil,

Ik heb exact hetzelfde probleem... heb jij dit ook na tuning ondervonden?
Dit heb ik ondervonden na het tunen via JD... NAdat ik bp 98 tankte ging het lampje van de katalysator aan..

Hij Geeft als foutcode:
SAE P0101 : E0 luchtmassameter g70 onaamnemelijk signaal
SAE P0299 :60 laaddrukregeling regelgrens overschreden

Ik heb de tuner gebeld dealer van jd (electronic4cars) en hij zei dst ie met jd had gebeld en het was het probleem dat mijn auto"lui" was . 2 jaar op 95 gereden en nu op 98 + getuned met allerlei nieuwe waardes snapt hij het niet meer. ik moet hem wat doortrekken in zijn 3-4 zodat mijn "weeskeet" of weesgate opengaat.. schijnbaar zitten er kleppen vast in mijn uitlaat die open moeten.. ALdus dat zegt hij.. verder rij ik gewoon door en heb geen problemen alles werkt. het lampje brand nog steeds na 4 weken dus ik word er een beetje moe van.

Ik heb nu een flesje forte injector cleaner gekocht dat alles reiningt maar wacht nog af op het resultaat..

ALs het volgende week niet weg is ga ik terug en moet hij de waarde maar opnieuw instellen dat het niet voorkomt.

Gr
Kevin
Laatst gewijzigd door Panini87 op 29 mei 2013, 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.
GTI usa
Berichten: 72
Lid geworden op: 17 apr 2011, 20:18
Type auto: Golf MK5 GTI usa

Re: Motorstoring

Bericht door GTI usa »

Kan de tankdop zijn. Het stond op de tankdop van mijn USA GTI vermeld. Als je de tankdop niet goed dichtdraaid totdat je een klik hoort, kan het gele motorlampje gaan branden. Het lampje gaat na 1 a 2 dagen weer uit. Mits je inmiddels de tankdop goed hebt aangedraaid.

Mvg Marcel

Afbeelding
Panini87
Berichten: 29
Lid geworden op: 31 dec 2012, 11:33
Type auto: Golf 6 GTI

Re: Motorstoring

Bericht door Panini87 »

Hallo,

ZOjuist weer gebeld met JD en toch een afspraak gemaakt om volgende week langs te gaan.

de foutmelding bij mij kan liggen aan een slangetje dat kapot is of de dumpvalve..

Volgende week maar even langs en meteen een carbonio erin laten leggen

Hopelijk kan het zo worden opgelost.

Gr.
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Motorstoring

Bericht door Race Eend »

Panini87 schreef: Ik heb de tuner gebeld en volgens JD was het probleem dat mijn auto"lui" was . 2 jaar op 95 gereden en nu op 98 + getuned met allerlei nieuwe waardes snapt hij het niet meer. ik moet hem wat doortrekken in zijn 3-4 zodat mijn "weeskeet" of weesgate opengaat.. schijnbaar zitten er kleppen vast in mijn uitlaat die open moeten.. ALdus dat zegt hij.. verder rij ik gewoon door en heb geen problemen alles werkt. het lampje brand nog steeds na 4 weken dus ik word er een beetje moe van.
Ik wil hierbij graag even toevoegen dat dit NOOIT door JD zo is aangegeven, het slaat nl nergens op wat daar gezegd is.

Turbodruk lekkage komt veelal voor als de divertervalve scheurt bij deze modellen

Afbeelding
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Grey Devil
Berichten: 73
Lid geworden op: 17 apr 2011, 05:48
Type auto: GOLF GTI MK6

Re: Motorstoring

Bericht door Grey Devil »

Panini87 schreef:Beste Grey Devil,

Ik heb exact hetzelfde probleem... heb jij dit ook na tuning ondervonden?
Dit heb ik ondervonden na het tunen via JD... NAdat ik bp 98 tankte ging het lampje van de katalysator aan..

Hij Geeft als foutcode:
SAE P0101 : E0 luchtmassameter g70 onaamnemelijk signaal
SAE P0299 :60 laaddrukregeling regelgrens overschreden

Ik heb de tuner gebeld en volgens JD was het probleem dat mijn auto"lui" was . 2 jaar op 95 gereden en nu op 98 + getuned met allerlei nieuwe waardes snapt hij het niet meer. ik moet hem wat doortrekken in zijn 3-4 zodat mijn "weeskeet" of weesgate opengaat.. schijnbaar zitten er kleppen vast in mijn uitlaat die open moeten.. ALdus dat zegt hij.. verder rij ik gewoon door en heb geen problemen alles werkt. het lampje brand nog steeds na 4 weken dus ik word er een beetje moe van.

Ik heb nu een flesje forte injector cleaner gekocht dat alles reiningt maar wacht nog af op het resultaat..

ALs het volgende week niet weg is ga ik terug en moet hij de waarde maar opnieuw instellen dat het niet voorkomt.

Gr
Kevin
Hoi Kevin.

Balen dat lampje, weet er alles van.

Ik heb een andere foutcode als die van jou namelijk P0172. Volgens de dealer betekent dit "mengsel te rijk in cilinder 1", maar heeft mij gevraagd om de tuner `JD` er ook even naar te laten kijken om wat dingen uit te sluiten.
Bij JD zijn ze erachter gekomen dat er waarschijnlijk een klep van het inlaatspruitstuk vast zit, wat een te rijk mengsel veroorzaakt (schijnt vaker voor te komen)
De software is weer terug gebracht naar standaard en volgens JD geeft hij nog steeds te hoge waardes aan wat zijn vermoeden bevestigt.
Bij de dealer is er nu een nieuw inlaatspruitstuk besteld, welke over 2 weken wordt gemonteerd.

Dus nog maar ff afwachten.
Niet opzij, rechts er voorbij
bcgti
Berichten: 180
Lid geworden op: 11 dec 2011, 20:44
Type auto: 2007 MK5 GTI
Locatie: omg.Utrecht

Re: Motorstoring

Bericht door bcgti »

Je zegt dat het al 2x gebeurt is na het tanken.als je een foutcode hebt scheelt een hoop gokwerk.Ik ben zelf 10 maanden aan het denken geweest,had ook het gele motorlampje met foutcode p2188.betekent stationair te rijk.Dit kan ook een aantal dingen zijn zoals brandstofpomp,n80 klep etc..maar bij toeval kwam ik erachter dat als ik de auto NIET tot de laatste druppel aftank het storingslampje wegblijft.Tank ik wel tot de rand vol dan kan ik er donder op zeggen dat als de koelvloeistof bijna op temperatuur is en ik moet even stoppen bij een stoplicht bv. dan heb ik het lampje weer aan.
mkv gti, reflex silver, 3drs, custom turbo back exhaust, jd stage2, powerflex, carbonio met k&n, forge divertervalve, forge oilcatch can
297hp, 438torque
vcds,sachs sre,eibach pro street s
Panini87
Berichten: 29
Lid geworden op: 31 dec 2012, 11:33
Type auto: Golf 6 GTI

Re: Motorstoring

Bericht door Panini87 »

.
Ik wil hierbij graag even toevoegen dat dit NOOIT door JD zo is aangegeven, het slaat nl nergens op wat daar gezegd is.

Turbodruk lekkage komt veelal voor als de divertervalve scheurt bij deze modellen

Afbeelding
[/quote]

Correctie je hebt gelijk race eend heb mijn reactie aangepast.... De betreffende dealer van mijn jd chip emile elec4cars vertelde mij dat er niks aan de hand was en dit had ie met jd beproken..

Heb van de week met jd direct gebeld en meteen vakkunding geholpen. Prima service dus volgende week eens langs gaan en hopelijk eindelijk verlost van dit probleem

Raad voor de toekomst mensen aan om direct na jd te gaan en niet naar een dealer!
Grey Devil
Berichten: 73
Lid geworden op: 17 apr 2011, 05:48
Type auto: GOLF GTI MK6

Re: Motorstoring

Bericht door Grey Devil »

Het vervolg :cry:

Auto afgelopen dinsdag weer bij de dealer geweest i.v.m. het vervangen van de inlaatkleppen of zoiets.
De volgende morgen de toettoet weer opgehaald en reed met een lach op m`n gezicht weer richting casa di mio. Aangezien er nog maar voor 5 km brandstof in de tank zat bij de 1e de beste benzinepomp voor 20euro octaan 95 getankt (hadden niet anders). Daarna verder gereden naar de BP en vol getankt met 98. Afgerekend en wegwezen, althans dat was de bedoeling. Auto wilde niet starten :o , nog een keer, weer niks. Nogmaals geprobeerd met een beetje gas erbij en toen sloeg de motor moeizaam aan. Rustig weggereden en ja hoor het storingslampje sprong weer aan :evil:

Dealer weer gebeld en die weet het ook niet meer. Na het vervangen van het bovenstaande en de eerder gedane controle van de verstuivers en vervangen van de rubbers hiervan is het probleem dus nog steeds niet opgelost
Nu gaat de auto de 25ste weer!! naar de dealer en blijft daar een paar dagen staan. ondertussen al een paar keer problemen gehad met starten.
Aan de tuning ligt het in ieder geval niet, aangezien de originele software al was terug gezet.

Begin er nu wel een beetje de P er in te krijgen, voordat het opgelost is zitten we in juli
Niet opzij, rechts er voorbij
PaChaKoHa
Berichten: 135
Lid geworden op: 21 apr 2013, 20:42
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Motorstoring

Bericht door PaChaKoHa »

Hoi Richard,

Toen ik je sprak bij Erwin en Maurice ... Was je auto toen voor de laatste keer weer terug van de garage en was het probleem toen wel of niet opgelost??
Ik krijg namelijk nog steeds dezelfde foutmelding als jij en ik was de Vrijdag voordat ik je sprak nog bij JD geweest.
Nu is gisteren het lampje weer gaan branden en begin ik toch wel een beetje bezorgd te raken...

Ik hoop dat het een simpel dingetje gaat zijn.... :shock:

Groet,

Patrick
Gebruikersavatar
NielsED30
Berichten: 1231
Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
Type auto: MK7 GTI Clubsport
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Motorstoring

Bericht door NielsED30 »

Welke storing + storingscode is er dan opgeslagen in het regelapparaat? Ben ik nu wel eens benieuwd naar...
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM

Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Grey Devil
Berichten: 73
Lid geworden op: 17 apr 2011, 05:48
Type auto: GOLF GTI MK6

Re: Motorstoring

Bericht door Grey Devil »

PaChaKoHa schreef:Hoi Richard,

Toen ik je sprak bij Erwin en Maurice ... Was je auto toen voor de laatste keer weer terug van de garage en was het probleem toen wel of niet opgelost??
Ik krijg namelijk nog steeds dezelfde foutmelding als jij en ik was de Vrijdag voordat ik je sprak nog bij JD geweest.
Nu is gisteren het lampje weer gaan branden en begin ik toch wel een beetje bezorgd te raken...

Ik hoop dat het een simpel dingetje gaat zijn.... :shock:

Groet,

Patrick
Hoi Patrick.

De auto rijdt weer zoals het hoort en al de hele week zonder foutmelding :o . Wat ik heb begrepen is dat de mechanische klep van de carterontluchting is vervangen. Deze zit op het motorblok. En volgens mij hebben ze ook de brandstofpomp vervangen. Maar dat laatste weet ik niet zeker. Ik heb de dealer niet meer gesproken nadat ze de auto op mijn werk hebben afgeleverd. Ik heb ook nog geen rekening ontvangen :mrgreen: waarop ik kan zien wat ze de laatste keer precies hebben vervangen.
Volgens hun kwam de storingsmelding (P0172) niet overeen met wat er nu is vervangen. Dus na het vervangen van het inlaatspruitstuk, verstuivers en nog wat onderdelen ziet het er naar uit dat het nu eindelijk is opgelost.
JD heeft indertijd ook aangegeven dat het aan het inlaatspruitstuk kon liggen vanwege de foutcode P0172, maar toen dat niet het geval bleek te zijn gaven zij aan dat het ook de mechanische klep kon zijn.
Wat ik merkte aan de auto nadat het motorstoringslampje ging branden was; toerental licht schommelen, onregelmatig lopen en slecht starten (de ene keer startte de auto goed dan weer niet en met beetje gas erbij sloeg hij wel aan.)

Ik hoop dat je hier wat mee kan, en dat het sneller wordt opgelost dan bij mij. Het is vreselijk vervelend als de auto niet lekker rijdt.

Mvg,
Richard.
Niet opzij, rechts er voorbij
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten