MF stuur ombouwen

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
DenBoer
Type auto: MK5 GTI DSG 2007
Contacteer:

MF stuur ombouwen

Bericht door DenBoer »

ik weet dat er al veel topics over zijn maar onlangs heb ik dit gekocht via mp
nu zou ik het graag in de auto willen hebben weet iemand wat ik nog meer nodig heb om dit werkend te krijgen,
en de benaming van de onderdelen,

Afbeelding
Afbeelding
TheDGM
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: MF stuur ombouwen

Bericht door TheDGM »

Denk dat je hier wel wat aan zult hebben.
http://www.mk5golfgti.co.uk/forum/index ... #msg545242
MK5 GTI 60 edition | 18" Detroit Summer | 17" Denver Winter | Full Leather | OEM Xenon | Sonnyboy | RNS510 | Non Modified Engine |

Afbeelding

Gr. Dave
DenBoer
Contacteer:

Bericht door DenBoer »

Hmn thnx

zal het een proberen te ontcijferen :lol:
Afbeelding
TheDGM

Bericht door TheDGM »

Het is makkelijk te doen joh. Gewoon de airbag eruit, kapjes eraf schroeven, knoppen aansluiten en airbag er weer in. Verder geen extra onderdelen nodig omdat je dsg paddles heb. Dus juiste stuurmodule zit er al in.
MK5 GTI 60 edition | 18" Detroit Summer | 17" Denver Winter | Full Leather | OEM Xenon | Sonnyboy | RNS510 | Non Modified Engine |

Afbeelding

Gr. Dave
DenBoer
Contacteer:

Bericht door DenBoer »

maar hoef ik dan geen extra kabel te trekken ofzo maar wel via vagcom activeren denk . ?

dus gewoon monteren en klaar.
Afbeelding
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

DenBoer schreef:maar hoef ik dan geen extra kabel te trekken ofzo maar wel via vagcom activeren denk . ?

dus gewoon monteren en klaar.

Coderen met vcds is wel nodig uiteraard.
Lean

Bericht door Lean »

Ik zit er ook over te denken om de knoppen te plaatsen in me stuur. Alleen lees ik op sommige sites dat er twee type sturen zijn. De knoppen zouden volgens hun niet geplaatst kunnen worden in het stuur omdat dit niet zou passen.

Is er iemand die dit al eens geprobeerd heeft op een stuur zonder de DSG paddles? (het betreft de MK5/Scirocco stuur)
TheDGM

Bericht door TheDGM »

Er kunnen geen knoppen worden ingebouwd in een stuur zonder paddles. Als jij geen paddles heb en je wilt mfsw zul je een stuur moeten kopen met mf. Daarnaast heb je ook andere kabels nodig omdat de bekabeling die nu achter je airbag zit alleen voor je airbag is. En heb je een module nodig die mfsw ondersteund.

Ik heb dit pas geleden gedaan. Tip voor als je het gaat doen: Zorg ervoor dat je er zeker van bent dat je de goede module heb. Ik heb namelijk 2x een verkeerde module gehad. En bekijk op YouTube een howto van het demonteren van de module. Ik vond dit niet zo makkelijk gaan.

Bedenk ook of je het echt waard vindt. Je kan met het stuur alleen je volume bedienen en bladeren in de mfa (en eventueel telefoommodule). Een mfsw ziet er wel beter uit, het geeft het interieur een wat luxere uitstraling.

Afbeelding

Gr. Dave
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”