Bye bye GTI

Hoeft niet eens over auto's te gaan, alles kan besproken worden, maar hou het netjes.
Gebruikersavatar
Hagar
Berichten: 354
Lid geworden op: 06 mei 2011, 19:02
Type auto: Golf VII GTI

Re: Bye bye GTI

Bericht door Hagar »

sitechris schreef:De reden dat veel F1 rijders erin rijden is omdat de RS voor op het circuit en op bochtige wegen een briljante rijdersauto is.
Je enthousiasme is leuk om te lezen maar "F1 rijder", "briljant" en "Renault Megane" in één zin zetten is wat te veel van het goede... Ik wil best van je aannemen dat er een paar (niet "een derde" en ook niet "veel") F1 rijders in een Megane rondscheuren maar dat zal dan vooral zijn vanwege een sponsor of lease contract. Ik laat me graag overtuigen maar voorlopig beschouw ik dit als een broodje aap verhaal.
sitechris schreef:...als een prof als Dolf Dekking even een flying lap maakt val je echt van verbazing achterover.
Geloof ik ook graag maar dat doe ik ook als Rolf Dekking ( ?, kan 'm niet vinden op het wereldwijde web...) in mijn GTI een demo gaat geven. Als automobilist rijd je (als het goed is) met een ruime veiligheidsmarge die je als coureur op het circuit verkleind of helemaal over boord gooit (afhankelijk of je de volgende ochtend weer met je auto naar het werk moet).

Met alle respect, maar een Megane heeft net als bv de Astra een beroerd imago, als ik 'm morgen in de loterij win ruil ik 'm overmorgen in voor een GTI (met performance pakket om een beetje bij te blijven als ik voorbij gereden wordt door een fransoos, dat dan weer wel). :lol: Ik hoef niemand te overtuigen hoe goed mijn GTI is, op feesten en partijen een geheid succes! 8-)
Lay
Berichten: 128
Lid geworden op: 22 apr 2011, 10:18
Type auto: Audi TT RS
Locatie: Amsterdam

Re: Bye bye GTI

Bericht door Lay »

Een ieder zijn smaak toch... Ik vind het wel mooi om te lezen dat een auto zoveel bij je los maakt. Daar gaat het tenslotte om, drivingfun!
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Bye bye GTI

Bericht door bzb »

een golf gti hoef je inderdaad nooit uit te leggen of te verdedigen, is altijd vanne "zow, gaaf een gti" :mrgreen:
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Re: Bye bye GTI

Bericht door sitechris »

Eens! Een GTI is en blijft altijd 'something special'. Maar dat geldt eigenlijk voor alle hot-hatches. Hot-hatches rule!

Overigens sluit ik zeker niet uit dat ik ooit weer GTI ga rijden. Ik heb de meer hardcore BMW 130i met M-pakket ingeruild voor de wat meer allround GTI. Nu heb ik weer een meer hardcore racer, het kan zo maar zijn dat ik over 2 jaar weer meer een allrounder wil hebben (Golf GTI of BMW M135i). Beide concepten hebben zo hun specifieke voor- en nadelen.
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
GTI usa
Berichten: 72
Lid geworden op: 17 apr 2011, 20:18
Type auto: Golf MK5 GTI usa

Re: Bye bye GTI

Bericht door GTI usa »

Hagar schreef:
Met alle respect, maar een Megane heeft net als bv de Astra een beroerd imago, als ik 'm morgen in de loterij win ruil ik 'm overmorgen in voor een GTI (met performance pakket om een beetje bij te blijven als ik voorbij gereden wordt door een fransoos, dat dan weer wel). :lol: Ik hoef niemand te overtuigen hoe goed mijn GTI is, op feesten en partijen een geheid succes! 8-)
Zou ik ook doen. Ik heb mijn GTI ook weggedaan na 3 inbraken. :cry: En ik rij nu ook Renault Sport. Maar dan een Clio RS 197 2008. :twisted:

Na een week radio, hands free card en uitlaat kapot. Gekocht met Renault Top Garantie dus snel vervangen onder garantie. Goed geregeld door de dealer. Als het om de funfactor gaat dan begrijp ik sitecris wel. Geweldig speelgoed die Clio, hij vraagt continu om afgetrapt te worden. Doortrappen tot de 8000rpm en de volgende versnelling er gewoon indouwen. Niet netjes de koppeling laten opkomen maar gewoon pats boem gaan met dat kreng. :mrgreen: Woon/werk verkeer is idd lastig met dat ding. Dat valt heel erg tegen tov de GTI. Het is natuurlijk wel een klasse lager als wat ik gewend was.

Maar toch, als er een garage onder mijn flat vrijkomt zal ik toch zeker weer GTI gaan rijden.

Mvg Marcel
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Re: Bye bye GTI

Bericht door sitechris »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: Bye bye GTI

Bericht door Golf88 »

Mooie foto's Chris! Ik vermoed dat ik je zondag heb zien rijden. Strakke bak heb je!
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Re: Bye bye GTI

Bericht door sitechris »

Was vorige week woensdag :)
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Re: Bye bye GTI

Bericht door sitechris »




Eergisteren weer even met de RS op pad geweest naar de IAA in Frankfurt. Hier ontmoeten we een Porsche 911/997 Carrera 4S. Voor het beste beeld moet je even in de editor HD selecteren.
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Gebruikersavatar
maRRRtinus
Berichten: 381
Lid geworden op: 27 jul 2013, 07:06
Type auto: Audi TTS comp 500

Re: Bye bye GTI

Bericht door maRRRtinus »

GTI usa schreef:
Hagar schreef:

Woon/werk verkeer is idd lastig met dat ding. Dat valt heel erg tegen tov de GTI. Het is natuurlijk wel een klasse lager als wat ik gewend was.

Mvg Marcel
Dit! Precies de reden dat ik voor de Rocco ben gegaan, wat een zenuwleijer bak was die Megane RS zeg en binnenafwerking was zachtgezegd niet bepaald hoogstaand. Zoals al eerder gezegd, zeer leuke wagen voor erbij, maar ik wil er ook graag dagelijks mee naar mn werk en als ik de kans krijg genieten van een bochtig parcours.
kevin78
Berichten: 760
Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: Bye bye GTI

Bericht door kevin78 »

Leuk filmpje!!!
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Re: Bye bye GTI

Bericht door sitechris »

En nog maar eentje. Nu op de Nordschleife, weer een Porsche (nu een 911 GT3), maar nu wint de RS ;). Ik was overigens zelf niet aan het sturen. Mijn broer volgde een rijtraining in mijn RS en de instructeur Dolf Dekking deed even een snel rondje. Het is een prachtig filmpje geworden 8-)


Laatst gewijzigd door sitechris op 25 sep 2013, 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Gebruikersavatar
Frits@Vrolijk
Berichten: 705
Lid geworden op: 31 jul 2013, 22:50
Type auto: golf 6 Gti

Re: Bye bye GTI

Bericht door Frits@Vrolijk »

En wat was die motorfiets snel he :mrgreen:

Mooie auto veel plezier met je nieuwe aanwinst
Mvg Frits
Gebruikersavatar
Hagar
Berichten: 354
Lid geworden op: 06 mei 2011, 19:02
Type auto: Golf VII GTI

Re: Bye bye GTI

Bericht door Hagar »

sitechris schreef:...maar nu wint de RS.
Idd leuk filmpje. Ik begrijp alleen je conclusie niet als de RS de hele tijd de Porsche niet heeft kunnen inhalen. Helemaal aan het einde van de rit, na een gele vlag, gaat de RS eerder op het gas en gelooft de Porsche het verder wel...

Overigens zeggen dit soort filmpjes meer over de kwaliteiten van de rijder dan die van de auto. Je weet immers niet met welke marge de ander zich over het circuit beweegt. TopGear had eens een item met een Ford Transit busje gereden door Sabine Schmitz... 8-)


Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Re: Bye bye GTI

Bericht door sitechris »

Met een knipoog natuurlijk die opmerking over de winst ;). Ik heb de knipoog maar even toegevoegd in initiele bericht. Wissel je de rijders, dan is de Porsche stukken sneller. Deze 911 chauffeur laat wel wat liggen als je kijkt naar de rempunten en de ideale lijn. Maar grappig blijft het wel :)
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Plaats reactie

Terug naar “Wat je maar wil”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 129 gasten