Renekes nieuwe GTI

Hoeft niet eens over auto's te gaan, alles kan besproken worden, maar hou het netjes.
Gebruikersavatar
RobvR
Berichten: 1684
Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
Locatie: Noord Limburg

Renekes nieuwe GTI

Bericht door RobvR »

Vanavond kwam Rene bij me op bezoek. Onderweg Appte hij al dat hij met een verrassende auto zou komen...
Een bekende GTI van dit forum.
Ik heb er in mogen rijden... tjesus... Zelfs voluit remmen is pret want dan voel je namelijk je bloed in je hoofd naar voren kletsen :mrgreen:

Super dat deze auto binnen het forum blijft.
Welke is het?
Groet RobvR
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Renekes nieuwe GTI

Bericht door Edition30 »

RobvR schreef:Vanavond kwam Rene bij me op bezoek. Onderweg Appte hij al dat hij met een verrassende auto zou komen...
Een bekende GTI van dit forum.
Ik heb er in mogen rijden... tjesus... Zelfs voluit remmen is pret want dan voel je namelijk je bloed in je hoofd naar voren kletsen :mrgreen:

Super dat deze auto binnen het forum blijft.
Welke is het?

De blauwe V van Chris :?: Die heeft hele goede remmen .......
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Renekes nieuwe GTI

Bericht door Crokko »

Edition30 schreef:
RobvR schreef:Vanavond kwam Rene bij me op bezoek. Onderweg Appte hij al dat hij met een verrassende auto zou komen...
Een bekende GTI van dit forum.
Ik heb er in mogen rijden... tjesus... Zelfs voluit remmen is pret want dan voel je namelijk je bloed in je hoofd naar voren kletsen :mrgreen:

Super dat deze auto binnen het forum blijft.
Welke is het?

De blauwe V van Chris :?: Die heeft hele goede remmen .......
+1 :mrgreen:

Ook de eerste die in mij opkwam.
Afbeelding
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3555
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Renekes nieuwe GTI

Bericht door NICO! »

Leuk speelgoed voor naast de oerdegelijke stationwagen! Rene, veel plezier er mee!
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
geurt2007
Berichten: 72
Lid geworden op: 12 jun 2011, 17:44
Type auto: Golf 6R

Re: Renekes nieuwe GTI

Bericht door geurt2007 »

Leuke auto om in mee te rijden!
Maar niet om te bezitten denk ik zo...
Want wat een bodemloos sleutelproject was dat.
Het heeft Chris in iedergeval van de straat gehouden en veel geld gekost!
Maar dat heb je ook wel wat.
Golf 6R Stage 3 387,4 pk / 504 Nm
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Renekes nieuwe GTI

Bericht door MkVI Nmgn »

geurt2007 schreef:Leuke auto om in mee te rijden!
Maar niet om te bezitten denk ik zo...
Want wat een bodemloos sleutelproject was dat.
Het heeft Chris in iedergeval van de straat gehouden en veel geld gekost!
Maar dat heb je ook wel wat.

Moet zeggen dat ik het hier wel mee eens ben.
Het is leuk zo een snelle wagen maar volgens mij lig je der vaker onder dan je erin zit.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Back@GTI
Berichten: 336
Lid geworden op: 31 jul 2011, 21:12
Type auto: ED35

Re: Renekes nieuwe GTI

Bericht door Back@GTI »

Kom op, Rene.... Hou ons niet langer in spanning!
Ik ben benieuwd, ik kan ook niet zo snel op een andere auto komen als die van Chris.
Groeten Michel.


--------------------------------------------------------------------------------
Golf VI GTi Edition 35
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Renekes nieuwe GTI

Bericht door Timvgti »

Ik kan bevestigen dat het idd de gti van Chris is.
Ben het alleen niet eens met de opmerking van geurt2007. Is zeker geen bodemloze put. Ding is gewoon in zeer goede motorische staat nu! Zijschermpjes en neusje overspuiten en hij staat er bruut bij! Chris heeft er veel liefde in gestoken.
Wat een feest is/was die mk5. Ik heb er váák in gereden en een hele hoop lol gehad. Bizar apparaat en ondanks dat Chris nu een prachtige en dikke zelfontbrander heeft (de verstandige keus voor hem) mist hij hem denk ik nog elke dag!
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Renekes nieuwe GTI

Bericht door MkVI Nmgn »

Timvgti schreef:Ik kan bevestigen dat het idd de gti van Chris is.
Ben het alleen niet eens met de opmerking van geurt2007. Is zeker geen bodemloze put. Ding is gewoon in zeer goede motorische staat nu! Zijschermpjes en neusje overspuiten en hij staat er bruut bij!

En hier ben ik het weer niet mee eens.
Hoe weet jij nou hoe goed deze motorisch is ? Volgens mij is er hier en daar afgelopen tijd nogal wat kapot geweest kwa slangen en kleine dingetjes maar dit is ook niet gek met het vermogen. En het uiterlijk heeft wel meer nodig alleen alleen kop overspuiten. heb je de velgen wel eens van dichtbij bekeken ? en heb je de rest van de lak wel eens goed bekeken ? volgens mij heeft deze auto nog een beetje grindbak schade links of rechts achter. Zoals ik zei dit is een leuke auto voor het weekend en als je van sleutelen houd en je het zelf een beetje kunt anders heb je gewoon een HELE DURE hobby erbij.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
RobvR
Berichten: 1684
Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
Locatie: Noord Limburg

Re: Renekes nieuwe GTI

Bericht door RobvR »

MkVI Nmgn schreef:
Timvgti schreef:Ik kan bevestigen dat het idd de gti van Chris is.
Ben het alleen niet eens met de opmerking van geurt2007. Is zeker geen bodemloze put. Ding is gewoon in zeer goede motorische staat nu! Zijschermpjes en neusje overspuiten en hij staat er bruut bij!

En hier ben ik het weer niet mee eens.
Hoe weet jij nou hoe goed deze motorisch is ? ...
Zoals Tim schreef heeft hij er vaak in gereden. Over zijn ervaringen twijfel ik niet. Het vermogen van het blok is teruggebracht en uit eigen ervaring kan ik bevestigen dat het blok geen klap verkeerd geeft. Optisch is bij zo'n auto van iets minder belang (let op het woordje "iets"). En ja... ik heb het nu verklapt :mrgreen:
Groet RobvR
Gebruikersavatar
geurt2007
Berichten: 72
Lid geworden op: 12 jun 2011, 17:44
Type auto: Golf 6R

Re: Renekes nieuwe GTI

Bericht door geurt2007 »

Hoi Tim,
Nou kan ik op gebied van GTI/R's wel aardig het kaf van het koren scheiden vandaar dat ik reageer(de).
Ik ken de (nieuwe) gti van Rene al vanaf de eerste eigenaar.
Chris heeft de auto toendertijd in zeer goede staat gekocht toen is hij motorisch gaan experimenteren en heeft er veel mee op het circuit gereden daar wordt een auto echt niet beter van!
Zowel body als lakwerk moet opgeknapt worden en dan nog maar te zwijgen over het interieur is erg geleefd en smoezelig.
ook heeft de auto Chris erg veel geld gekost zeker ter waarde van een full option golf 7 GTI.
Als de auto echt zo fantastisch is had Chris hem echt niet verkocht
dat is gewoon geld verbranden als je er al een fortuin aan uitgegeven hebt.
Wel was Chris was het gesleutel erg beu!
Het is dus te hopen voor Rene dat het wel heel blijft anders moet hij ook veel gaan sleutelen.
En ik kan je verzekeren dat wordt je heel snel beu.
Nou ben ik niet de slimste maar als ik het zo even op mijn vingers op telt, kom ik tot de conclusie
dat het een bodemloze put is qua kosten en om hem netjes te krijgen en wat de auto dan nog waard is.


Mvg. Geurt
Golf 6R Stage 3 387,4 pk / 504 Nm
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: Renekes nieuwe GTI

Bericht door Renekesgti »

Hoi mannen,

Hierbij het verlossende woord. De tamtam gaat via het forum natuurlijk heel wel heel erg snel...... haha :)
Er is al weer veel gezegd als ik het bovenstaande lees.

Ja het is zo, ik heb de GTI van Chris gekocht. Ik heb 'lang' zitten wikken en wegen wat ik nu wilde. 1 ding was zeker, een nieuwe 7 GTI kopen... NEE! Dat is pas geld verbranden aan aanschrijving, dus alle bovenstaande commentaar klopt niet helemaal. Een gebruikte GTI 6 of R kopen nee ook niet, want dan ga ik altijd alles vergelijken met mijn gestolen 6.

Ben toen samen met mijn meisje naar Chris gereden en heb gekeken naar de staat van de auto zowel motorisch als optisch en een stuk gereden. Tsja optisch moet ik wel wat aan gebeuren, maar motorisch is het voor zover ik heb kunnen oordelen een prima auto. Na de laatste rebuild bij van Kronenburg is het goed aangepakt. De woorden van Chris, deze keer moest het helemaal goed gedaan worden, dus er is niet op bezuinigd.

Voor mij is het echt een auto voor erbij, we hebben een Golf 6 TSI en binnenkort komt de 7 variant er ook bij. De 5 is bedoeld om mee te nemen naar meetings, beetje poetsen, knallen over de autobahn en af en toe een tourritje. Uiteraard mag je wat onderhoud verwachten bij deze GTI, maar laten we eerlijk zijn, welke GTI heeft dat niet. Je hoeft echt niet continu te knallen want rustig rijden gaat ook prima. Om de 5.000 KM olie verversen is een vereiste en rustig af laten koelen (rijdend) ook. Hij kan alleen in de ochtend een beetje nukkig zijn bij wat kouder weer. Door de grote injectoren (Audi R8) loopt hij dan nog niet helemaal lekker. Na 1 minuut rijden is dit weg. Karakter trekje van deze GTI en neem ik voor lief. Want als je eenmaal op het gas gaat, dan breekt de pleuris uit. Man wat is dat ding snel.

Dus nu even een to do lijstje.

- Vandaag gaat de auto naar de spuiter en worden de voorschermen netjes gemaakt en een stuk naar buiten gezet. Daarna wordt de auto bijna kompleet overgespoten. Originele kleur uiteraard, Shadow blue.
- Volgende week gaan de velgen eronderuit, auto op bokken en breng ik ze naar Wheelcare. Stralen en spuiten, originele ATS dopjes erop. Daarna de klauwen boutjes uitdraaien en coaten.
- Interieur en leer gereinigd en geconditioneerd, is gedaan. dit afgelopen weekend voor gepakt en natuurlijk Rob een bezoek gebracht in het oosten des lands, was super gezellig! Ik moet alleen de wang laten maken op de hoek van de stoel die door slijtage wat kaal is geworden.
- Last but not least, achterschijven en blokken vervangen. Dit is niet van stel op sprong, zeker niet omdat ik er zo weinig mee ga rijden. +/- 4.000 - 5.000 p.j. Heb al een mooie terugdraaitool voor de zuigers gekocht, dus ga dit avontuur zelf eens proberen.
- De Bit ten audio goed inregelen. Heb ik nog niet naar omgekeken.
Laatst gewijzigd door Renekesgti op 19 aug 2013, 10:14, 1 keer totaal gewijzigd.
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Renekes nieuwe GTI

Bericht door bzb »

Ach niet zo negatief allemaal, het is toch een leuke weekend auto met een hoop vermogen, beetje een track car met kenteken, ik zou er dolblij mee zijn naast een degelijke dagelijkse auto.

Elke auto met een hoop zal wat meer onderhoud vragen.
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: Renekes nieuwe GTI

Bericht door Renekesgti »

bzb schreef:Ach niet zo negatief allemaal, het is toch een leuke weekend auto met een hoop vermogen, beetje een track car met kenteken, ik zou er dolblij mee zijn naast een degelijke dagelijkse auto.

Elke auto met een hoop zal wat meer onderhoud vragen.
Precies BZB, jij snaptum. ;)
Gebruikersavatar
KnuffelTurk
Berichten: 1181
Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:32
Locatie: Uit de Buurt

Re: Renekes nieuwe GTI

Bericht door KnuffelTurk »

Wanneer de remmen erop gaan bij mij dan kom je toch wel met je nieuwe wagentje ofnie!? :P
Met vriendelijke groet,

KnuffelTurk


____________________________________________________


''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Renekes nieuwe GTI

Bericht door yal »

Super gave auto , gefeliciteerd!
Zou zo ruilen met mijn hobby auto , mk1 gti :mrgreen:

Ook leuk dat het technische gedeelte al gedaan is , van Kronenburg is zeker niet de minste!

Veel plezier ermee ,

Groet Yal

ps. hobby's mogen toch geld kosten :?:
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: Renekes nieuwe GTI

Bericht door Renekesgti »

Burak schreef:Wanneer de remmen erop gaan bij mij dan kom je toch wel met je nieuwe wagentje ofnie!? :P
Zeker weten als de wieltjes dan terug zijn, anders staat hij met zijn pootjes omhoog. Ik denk dat ik sowieso wel even kom kijken met of zonder de GTI.
Geef maar een seintje. Groeten!
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Renekes nieuwe GTI

Bericht door Edition30 »

Gefeliciteerd met je aankoop René.

Leuk dat de auto (weer) in goede handen is gekomen. En de auto is naast je andere Golf`s natuurlijk voor de "zondag" natuurlijk de optimale pretauto. Veel plezier ermee!
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: Renekes nieuwe GTI

Bericht door Renekesgti »

Edition30 schreef:Gefeliciteerd met je aankoop René.

Leuk dat de auto (weer) in goede handen is gekomen. En de auto is naast je andere Golf`s natuurlijk voor de "zondag" natuurlijk de optimale pretauto. Veel plezier ermee!
Bedankt Rens. Ik plaats pas foto's zodra hij helemaal klaar is, want bijna iedereen weet wel hoe hij eruit ziet. :)
Gebruikersavatar
JimmyGTI
Berichten: 472
Lid geworden op: 18 mei 2011, 13:55
Type auto: Golf VI GTI

Re: Renekes nieuwe GTI

Bericht door JimmyGTI »

Proficiat rené,

Hele dikke auto! Als je alles netjes aan pakt is het zeker een dikke auto! Mooie kleur en ook het beige interieur vindt ik wel iets hebben!

De kans is inderdaad een stuk groter dat er wat kapot gaat maja als je hem als wiekend wagen gebruikt is dat nie erg! Wel is het belangrijk dat je de wegen kent als er iets serieus mis is, maar neem aan dat chris je daarbij niet laat vallen!

Kom hem gerust is showen ;)
Gr Jimmy.

GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
PaChaKoHa
Berichten: 135
Lid geworden op: 21 apr 2013, 20:42
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Renekes nieuwe GTI

Bericht door PaChaKoHa »

Gefeliciteerd met je aankoop Rene,

Ik heb mezelf met enige regelmaat vervloekt dat ik mijn GTI vorig jaar heb gekocht, had met alle liefde en plezier die van Chris gekocht.

Heel veel plezier met je bommetje..... :D

Groet,

P.
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Renekes nieuwe GTI

Bericht door Timvgti »

Fijn dat je zelf uitvoerig nu gereageerd hebt kerel!
Want al die speculatie en gebral over 'bodemloze' put is nu wel tegen gesproken.
Ik ken Chris al zo'n 15 jaar erg goed. In die gti is veel liefde en tijd gestoken. En inderdaad de 'pleuris' breekt nu uit als je op het gas gaat. Bizar hè! Ik heb elke rit met Chris meerijdend en zelf achter het stuur genoten. 'T is een beest en soms (koud) wat nukkig. Maar dat past er wel bij.
Als dagelijkse auto was het echter niet meer de juiste keus. Jij verkeerd in de gelukkige positie dat je deze auto 'erbij' kan hebben voor de fun. En die fun ga je krijgen.
Manman wat vet. Je kan het je 'permitteren' als hij idd ff stil staat/niet rijdt. Je bent er niet van afhankelijk.
Heeeeel veel plezier er mee.
Oh en als je de x-ion compo / bit ten niet hoeft. PB me maar ;)
Klinkt echt erggg goed.
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Renekes nieuwe GTI

Bericht door Crokko »

Heel veel plezier met je GTI René.

Moeten we niet gewoon even een "GTI-koffie-koekkie ken geen kwaad-meeting" regelen ergens? :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
jwbakkenes
Berichten: 866
Lid geworden op: 09 feb 2012, 23:35
Type auto: BMW 550i

Re: Renekes nieuwe GTI

Bericht door jwbakkenes »

Heel veel plezier toegewenst René met dit kanon op binnenkort mooie wielen.
Ben benieuwd hoe hij er binnenkort uit ziet als hij klaar is, die blauwe kleur staat hem errug goed.

Jan Willem
Met vriendelijke groet,
Jan Willem
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Renekes nieuwe GTI

Bericht door Edition30 »

Renekesgti schreef:
Edition30 schreef:Gefeliciteerd met je aankoop René.

Leuk dat de auto (weer) in goede handen is gekomen. En de auto is naast je andere Golf`s natuurlijk voor de "zondag" natuurlijk de optimale pretauto. Veel plezier ermee!
Bedankt Rens. Ik plaats pas foto's zodra hij helemaal klaar is, want bijna iedereen weet wel hoe hij eruit ziet. :)
Eeeuuuhhh, foto´s, had ik het daarover gehad? Maar akkoord, het plaatsen van de foto´s op het moment dat de auto klaar is, vind ik een goede afspraak. ;) :lol:
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Plaats reactie

Terug naar “Wat je maar wil”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten