Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Is je auto gestolen of iemand anders z'n auto? Post het hier.
Topic-titel moet kenteken, merk, type en kleur bevatten.
Tekst zelf moet omgeving en kenmerken van de auto vermelden.
De Golf 4 R32 van een vriend van mij is gestolen, vannacht om 03:40 uur. Met kenteken 37-LT-HL. Hij is voor het huis gestart en ze zijn volgas weggereden waardoor wij wakker werden. Mocht je iets horen of zien ook bijvoorbeeld schaarse onderdelen zoals EIP of Bilstein hoor ik dat graag.
Er zit dus een EIP uitlaat onder, met supersprint spruitstukken. Zijdeglans zwarte aristo's, Billstein PSS9 schroefset, lichtgrijs leer/alcantara interieur.
Hou aub jullie ogen open of jullie de auto of een van deze redelijk schaarse spullen zie!
Gr Niels
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Die rijdt zo al niet meer rond. Als het geen oostblokkers zijn dan vanaf nu Marktplaats etc. goed in de gaten houden op bijvoorbeeld het schroefsetje. Gewoon als koper gaan kijken en (als het jouw spullen zijn) gelijk politie inschakelen.
Zag gisteren ook al een tweet voorbij komen in m'n timeline, die heb ik toen ook maar gelijk ge-retweet.
Was best apart, want had eerst hier het topic gelezen en vervolgens komt de wagen ook op Twitter voorbij....
Maar zoals gezegd, mooi dat de wagen gevonden is.
Nu maar hopen dat deze in ongeschonden staat is en dat de eventuele afhandeling een beetje vlotjes verloopt.
( en niet zoals bij mijn collega )
Engeltjes bestaan; kijk maar naar mijn dochtertje ! Heksen bestaan ook; kijk maar naar m'n vrouw !!
De eigenaar wilt niet in teveel details treden ivm bepaalde omstandigheden, maar dit is wat hij kwijt wilt;
Waar: Regio Rotterdam
Tip: Zorg dat je blindslot hebt
Schade: Nee
Politie: Doet niks, zelfs geen sporenonderzoek en de diefstal is afgemeld zonder iets terug te koppelen
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Ben er nu achter waarom ze de sleutel niet kunnen 'klonen' met alleen het achterklepslot.
Een deurslot heeft 5 baardjes in het cilinderslot zitten. Doordat ze een bepaald stuk gereedschap in het slot doen, kunnen ze dus een code genereren die weer de combinatie van de baardjes geeft. Als je dus een blindslot hebt, kunnen ze dit al niet doen.
De enige sloten die dan nog aanwezig zijn, zijn die van het dashboardkastje en van de achterklep. Nu hebben deze allebei maar 3 baardjes i.p.v. 5. Ze gebruiken de laatste 2 niet, waardoor ze dus nooit de sleutel voor in het cilinderslot/contactslot kunnen namaken.
Dit is dus een goede zet om het moeilijk te maken voor die gasten. Dan kan je zelf altijd nog meerdere maatregelen nemen, zoals de k-lijn onderbreken met een schakelaar en die heel goed wegbouwen. Of de brandstofpomp onderbreken met een schakelaartje. Etc.
Contactslot word heel ander soort sleutel gebruikt gehard staal met alleen de gleuf daar zit een soort handvat aan waarmee ze deze doldraaien (moderne schroevendraaier idee)