Setje BBS CK gekocht, welke kleur coaten en waar?

Alles over de velgen, banden. onderstel en remmen keuzes van jouw GTI
Plaats reactie
Timvgti

Setje BBS CK gekocht, welke kleur coaten en waar?

Bericht door Timvgti »

Eindelijk heb ik een fraaie set originele 18" BBS CK velgen met zgan Continental Sportcontact3 225/40/18 banden gekocht. Alles netjes er bij, zo ook bbs bouten en bbs slotbouten.
(Jaja eindelijk, want ik zeur al vlot 2 jaar hier op het forum voor velgen en wilde 19", maar heb daar nu vanaf gezien omdat 18" gewoon allrounder is en ik deze dus tegen aan liep)

Nu zijn ze compleet stoeprandschadevrij maar hebben ze wel op de zijkanten van de spaken en bij de harten last van de zogenaamde witte ringwormen: de blanke laklaag waar lucht onder komt.
Ze zijn nu fabrieksaf een soort 'chromen' kleur en daar schijnt dat vaak bij te gebeuren.

Nu wil ik ze laten stralen en coaten om ze helemaal 100% te maken.
Nu heb ik twee vragen:

- welke kleur zouden jullie qua coating kiezen voor bij mijn united grey golf 5 gti?
- wie weet een goed (ook prijstechnisch) adres in omgeving Schiedam?

Ik weet wel dat ik qua kleur geen zwart wil. Is best fraai onder een grijze golf, maar de wielen lijken dan een stuk kleiner, dus ik neig zelf naar lichte/zilveren tinten. Het chrome wat ze nu zijn is ook fraai, maar dat is meen ik niet met coaten te doen...

Ik kijker naar uit om ze er onder te zetten :mrgreen:
Ondertussen ga ik mijn 17" originele (bbs) denvers (keurige staat) met Bridgestone Turanza's (7mm & 4.5mm) te koop zetten.
Edition30
Type auto: Edition 30

Re: Setje BBS CK gekocht, welke kleur coaten en waar?

Bericht door Edition30 »

Hoi Tim,

Je hebt de knoop doorgehakt (foto`s ;) ). Renoblast in Mijdrecht kan wel heel veel, kunnen ook glimmers leveren. Ben er zelf een keer geweest, meer dan tevreden.
Gr. Renco

Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Timvgti

Bericht door Timvgti »

Edition30 schreef:Hoi Tim,

Je hebt de knoop doorgehakt (foto`s ;) ). Renoblast in Mijdrecht kan wel heel veel, kunnen ook glimmers leveren. Ben er zelf een keer geweest, meer dan tevreden.
Dankjewel! Nog geen foto's. Komen zsm.
Wat was je kwijt bij renoblast?
Edition30
Type auto: Edition 30

Bericht door Edition30 »

Is al even geleden (denk ergens in 2008) voor € 000,00. Waren trouwens mijn wintervelgen (ook op de GTI). Voor die prijs waren de velgen gestraald en gepoedercoat en waren weer lekker strak. Je moet de velgen wel zonder banden afleveren.
Laatst gewijzigd door Edition30 op 21 okt 2013, 20:02, 2 keer totaal gewijzigd.
Gr. Renco

Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
FGT
Type auto: 7R Lapiz Blue

Bericht door FGT »

Ik heb net even op Google gekeken, maar ik zou voor de originele kleur gaan. Imo is dat de mooiste combinatie met United Grey!
Golf 7R DSG Lapiz Blue
Timvgti

Bericht door Timvgti »

FGT schreef:Ik heb net even op Google gekeken, maar ik zou voor de originele kleur gaan. Imo is dat de mooiste combinatie met United Grey!
De originele kleur? Van wat? Van bbs? De ck's zijn vanuit bbs ook in verschillende kleuren geleverd, ik meen zilver, antraciet, zwart en in het gepolijst. Dus het blanke alu wordt dan gepolijst en dan de blanke lak er op. En daar is het nadeel dus van dat er vlot lucht onder die blanke lak gaat zitten en je dus die lelijke witte dingetjes er onder krijgt.
Zilver poedercoaten voorkomt dit en ik neig naar die kleur.
Timvgti

Bericht door Timvgti »

En andere nog tips van interessante coaters in omgeving Rotterdam?
MkVI Nmgn
Type auto: Golf7R

Bericht door MkVI Nmgn »

Even aan verlengsnoer vragen waar hij ze heeft laten maken,
De prijs viel dacht ik ook wel mee.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Renekesgti
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Bericht door Renekesgti »

Timvgti schreef:
FGT schreef:Ik heb net even op Google gekeken, maar ik zou voor de originele kleur gaan. Imo is dat de mooiste combinatie met United Grey!
De originele kleur? Van wat? Van bbs? De ck's zijn vanuit bbs ook in verschillende kleuren geleverd, ik meen zilver, antraciet, zwart en in het gepolijst. Dus het blanke alu wordt dan gepolijst en dan de blanke lak er op. En daar is het nadeel dus van dat er vlot lucht onder die blanke lak gaat zitten en je dus die lelijke witte dingetjes er onder krijgt.
Zilver poedercoaten voorkomt dit en ik neig naar die kleur.
Ik heb gewoon RAL 9006 metallic genomen. Vond ik prima. Mijn CH's waren toen ook zilver en dat staat gewoon heel strak onder een UG GTI denk ik.
Timvgti

Bericht door Timvgti »

Ral 9006 gaat de kleur worden. Ik ben er uit. Idd gewoon het mooiste/altijd goed.
Wat zijn eigenlijk voor- en nadelen van poedercoaten tov spuiten?

Edit: zelf gevonden in een mercedes forum:

Voordelen coaten:
-Remstof, zout en dergelijk veeg je er zo af. Ookal zit het er al tijd op. Onderhoudsgemak is super!
-Buitencoatings verkleuren amper tot niet.
-Een goede laag aanbrengen en je bent beschermt tegen steenslag, krassen en roest omdat het gewoonweg niet doordringt.
Een goede coating wordt gewoon kei hard en zou niet mogen bladeren, dat geven wij zelfs op werk aan. Wordt vaak genoeg met een hamer op geslagen om het te testen.
-Bijna alle ralkleuren die je in spuitbus hebt kun je tegenwoordig ook al poedercoating krijgen.

Nadelen coaten;
-Je krijgt er nooit een hoogglans in, een polijstglans zeg maar.
-is misschien in begin iets duurder dan spuiten
-je kunt na coaten niet meer polijsten of een (blanke)lak erover heen gooien, laag is gewoon te hard wat lak betreft die hecht daar niet op.

Voordelen spuiten:
-Je kunt het meer laten ‘glanzen’, denk aan echte hoogglans. Doordat je met vernis, blanke lak werkt.

Nadelen spuiten:
- Als je een kras hebt of een steenslag putje dan zie je dit meteen.
Kans op oxidatie is dan gelijk weer stuk meer aanwezig. Blijft immers een putje waar geen ‘beschermende’ laag meer opzit.
- lak gaat eerder bladeren / verkleuren.
Schippersss
Type auto: Passat CC TSI

Bericht door Schippersss »

Ik had toch echt hoogglans als je vraag om een dubbele blanken lak laag dan is het hoogglans. Ik was bij piet van dam geweest in Strijen niet de goedkoopste overigens, maar wel top werk.
Timvgti

Bericht door Timvgti »

Schippersss schreef:Ik had toch echt hoogglans als je vraag om een dubbele blanken lak laag dan is het hoogglans. Ik was bij piet van dam geweest in Strijen niet de goedkoopste overigens, maar wel top werk.
Ik denk idd dat mijn bovenstaande voor- en nadelen lijstje, van internet geplukt, niet meer altijd op gaat. Ondertussen zijn er genoeg coaters die keurig glanzend kunnen coaten.
Zo heb ik al meerdere voorbeelden gezien en dat ziet er idd keurig, glad en glanzend uit.
Het wordt dus voor mij coaten in de kleur ral9006.
Nu aan het kijken waar ik het ga doen.
Net prijzen opgevraagd bij renoblast en wheelcare. Dat lijken mij twee bedrijven die het erg goed doen. Renekesgti heeft ook de velgen van zijn mk5 (de prachtige ats wielen die er ooit door chris onder zijn gezet) bij wheelcare laten coaten en daar heb ik al foto's van gezien. Keurig denk ik zo.
Renekesgti
Contacteer:

Timvgti schreef:
Schippersss schreef:Ik had toch echt hoogglans als je vraag om een dubbele blanken lak laag dan is het hoogglans. Ik was bij piet van dam geweest in Strijen niet de goedkoopste overigens, maar wel top werk.
Ik denk idd dat mijn bovenstaande voor- en nadelen lijstje, van internet geplukt, niet meer altijd op gaat. Ondertussen zijn er genoeg coaters die keurig glanzend kunnen coaten.
Zo heb ik al meerdere voorbeelden gezien en dat ziet er idd keurig, glad en glanzend uit.
Het wordt dus voor mij coaten in de kleur ral9006.
Nu aan het kijken waar ik het ga doen.
Net prijzen opgevraagd bij renoblast en wheelcare. Dat lijken mij twee bedrijven die het erg goed doen. Renekesgti heeft ook de velgen van zijn mk5 (de prachtige ats wielen die er ooit door chris onder zijn gezet) bij wheelcare laten coaten en daar heb ik al foto's van gezien. Keurig denk ik zo.
Afbeelding

Ja ze zijn netjes geworden. :)
Timvgti

Bericht door Timvgti »

Kon je ze bij wheelcare nou MET banden afleveren Renekesgti?
Renekesgti
Contacteer:

Timvgti schreef:Kon je ze bij wheelcare nou MET banden afleveren Renekesgti?
Tim, nee bij de plaatselijke garage eraf laten halen daarna opnieuw laten balanceren en ventiel erin.
Timvgti

Bericht door Timvgti »

Renekesgti schreef:
Timvgti schreef:Kon je ze bij wheelcare nou MET banden afleveren Renekesgti?
Tim, nee bij de plaatselijke garage eraf laten halen daarna opnieuw laten balanceren en ventiel erin.
Dat is jammer. Zou liefste compleet afleveren en compleet ophalen. Wheelcare is behoorlijk ver weg van omg Rotterdam...
Wat kost bandjes af en later weer op bij bandenboer?
TheDGM
Type auto: Golf MK5 GTI

Bericht door TheDGM »

€60,- bij profile tyrecenter
MK5 GTI 60 edition | 18" Detroit Summer | 17" Denver Winter | Full Leather | OEM Xenon | Sonnyboy | RNS510 | Non Modified Engine |

Afbeelding

Gr. Dave
Plaats reactie

Terug naar “Velgen / Banden / Onderstel / Remmen”