Zuinigheids testje
Zuinigheids testje
Van de week met nog maar brandstof voor 140 kilometers in de tank en een rit voor de boeg van 155 kilometer,
ben ik de strijd aangegaan tegen het verbruik van de Golf.
Geen tijd en zin om te tanken.
Ingrediënten:
2 kiddies
Mezelf
Hele rustige rechtervoet
Resultaat inclusief 20 minuten file rijden:
Wie mag ik uitdagen om het nog zuiniger te doen?
ben ik de strijd aangegaan tegen het verbruik van de Golf.
Geen tijd en zin om te tanken.
Ingrediënten:
2 kiddies
Mezelf
Hele rustige rechtervoet
Resultaat inclusief 20 minuten file rijden:
Wie mag ik uitdagen om het nog zuiniger te doen?
-
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 10 nov 2013, 14:31
- Type auto: Polo 6r GTI
- Locatie: Zuid-Holland
Re: Zuinigheids testje
Mij niet helaas, ik ga nooit de 5,7 L/100km halen ben ik bang.. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Wat tank je en is hij nog iets van gechipt o.i.d. ??
Gr. Justin
Polo 6r GTI | 214pk | 313Nm | DSG | Stage 1 | 2,5'' rvs CatBack non-resonated
Ex: Golf 6 gti | 283 pk | stage 1 | DSG | wit
Polo 6r GTI | 214pk | 313Nm | DSG | Stage 1 | 2,5'' rvs CatBack non-resonated
Ex: Golf 6 gti | 283 pk | stage 1 | DSG | wit
Re: Zuinigheids testje
Ik schrok er zelf ook van.
Bandjes staan altijd op spanning.
Geen chip, ik investeer liever in de opvolger (jah nu al na een half jaar )
De cruise control op 100 km/h gezet en dan maar afwachten.
Het was ook lekker warm, dat zal ook geholpen hebben, graadje of 18.
Persoonlijk denk ik dat het aller belangrijkste VOLHOUDEN is, want het gaat tergend langzaam
Zou leuk zijn wanneer hieronder mee van dat soort afbeeldingen volgen, we hebben het Golfje niet gekocht om zuinig te rijden natuurlijk maar 1x per week mogen we wel "duurzaam" rijden natuurlijk.
-
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 10 nov 2013, 14:31
- Type auto: Polo 6r GTI
- Locatie: Zuid-Holland
Re: Zuinigheids testje
Uiteindelijk heb je dus gedurende deze rit 15km extra gepakt.. (van 140 naar 155)
en je trip op 661..
volgens mij heb je de rest van die tank ook vrij zuinig gereden ofniet?
en je trip op 661..
volgens mij heb je de rest van die tank ook vrij zuinig gereden ofniet?
Gr. Justin
Polo 6r GTI | 214pk | 313Nm | DSG | Stage 1 | 2,5'' rvs CatBack non-resonated
Ex: Golf 6 gti | 283 pk | stage 1 | DSG | wit
Polo 6r GTI | 214pk | 313Nm | DSG | Stage 1 | 2,5'' rvs CatBack non-resonated
Ex: Golf 6 gti | 283 pk | stage 1 | DSG | wit
Re: Zuinigheids testje
Gisteren toevallig 130 km rustig gereden en kwam uit op 7,3 liter per 100 km, dus 1 op 13,7 maar zuiniger wordt ie echt niet :p
VW Golf GTI DSG MKVII
Voorheen :
Passat B7 1.4 TSI DSG Variant
VW Golf GTI DSG MKV
Saab Aero 9.5
Voorheen :
Passat B7 1.4 TSI DSG Variant
VW Golf GTI DSG MKV
Saab Aero 9.5
Re: Zuinigheids testje
wilde net zeggen bij de 400-450 is mijn tank toch echt leeg
- KnuffelTurk
- Berichten: 1181
- Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:32
- Locatie: Uit de Buurt
Re: Zuinigheids testje
Wat voor banden heb je eronder?
Die van mij heeft weleens 1 op 14,5 gehaald ( geen airco en 100 rijden ) dat was op 18 inch 225.
Nu heb ik 18 inch 235 en rijdt ik een stuk minder zuinig ongeveer 1 op 11/12 gemiddeld.
Ik wou het zaterdag nog testen reed naar Lochum maar heel de tijd 100 rijden is voor mij niet te doen
Die van mij heeft weleens 1 op 14,5 gehaald ( geen airco en 100 rijden ) dat was op 18 inch 225.
Nu heb ik 18 inch 235 en rijdt ik een stuk minder zuinig ongeveer 1 op 11/12 gemiddeld.
Ik wou het zaterdag nog testen reed naar Lochum maar heel de tijd 100 rijden is voor mij niet te doen
Met vriendelijke groet,
KnuffelTurk
____________________________________________________
''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
KnuffelTurk
____________________________________________________
''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
Re: Zuinigheids testje
Ik rijd op nagenoeg opgereden CSC 3 225/40 ZR 18 banden.
Normaal rijd ik 1 op 11.
Ben geen racemonster maar trek hem zeker wel geregeld open.
Behalve dan dit ritje
Stond er wel ff van te kijken.
Normaal rijd ik 1 op 11.
Ben geen racemonster maar trek hem zeker wel geregeld open.
Behalve dan dit ritje
Stond er wel ff van te kijken.
- g-loudertje
- Berichten: 452
- Lid geworden op: 20 jun 2013, 22:51
- Type auto: Porsche Boxster S
- Locatie: Sommelsdijk
Re: Zuinigheids testje
Zie 1:15/16 wel voorbij komen als ik rond de 100 rij op de cruise maar 1:17,3 is wel erg zuinig
Heb altijd het voornemen om met de volgende tank zuinig aan te doen maar zodra een slak voor me rijdt moet ik er voorbij
Heb altijd het voornemen om met de volgende tank zuinig aan te doen maar zodra een slak voor me rijdt moet ik er voorbij
Re: Zuinigheids testje
Ik haal regelmatig 1:14/15 mis een keer 1:16 als het warm is/wind mee/goede doorstroom. 1:17 heb ik niet gehaald. Maar volgens mij de de Golf 6 sowieso zuiniger als de 5. (Fabrieksopgave)
Waar komt dit verschil eigenlijk vandaan? Het zijn toch nagenoeg dezelfde motorblokken. Aërodynamica misschien?
Waar komt dit verschil eigenlijk vandaan? Het zijn toch nagenoeg dezelfde motorblokken. Aërodynamica misschien?
Golf mk5 GTI, Limited Edition 240, 284pk/406nm
Re: Zuinigheids testje
Tim240 schreef:Ik haal regelmatig 1:14/15 mis een keer 1:16 als het warm is/wind mee/goede doorstroom. 1:17 heb ik niet gehaald. Maar volgens mij de de Golf 6 sowieso zuiniger als de 5. (Fabrieksopgave)
Waar komt dit verschil eigenlijk vandaan? Het zijn toch nagenoeg dezelfde motorblokken. Aërodynamica misschien?
motorblokken van een 5 en een 6 zijn echt totaal anders hoor.
Re: Zuinigheids testje
KlouxOne schreef:Tim240 schreef:Ik haal regelmatig 1:14/15 mis een keer 1:16 als het warm is/wind mee/goede doorstroom. 1:17 heb ik niet gehaald. Maar volgens mij de de Golf 6 sowieso zuiniger als de 5. (Fabrieksopgave)
Waar komt dit verschil eigenlijk vandaan? Het zijn toch nagenoeg dezelfde motorblokken. Aërodynamica misschien?
motorblokken van een 5 en een 6 zijn echt totaal anders hoor.
Oh haha ik dacht dat ze in basis hetzelfde waren: drijfstangen/zuigers/kleppen. Waar was eigenlijk een aanname. Zit daar zeker ook het verschil in?
Golf mk5 GTI, Limited Edition 240, 284pk/406nm
- maRRRtinus
- Berichten: 381
- Lid geworden op: 27 jul 2013, 07:06
- Type auto: Audi TTS comp 500
Re: Zuinigheids testje
Dat is ook mijn 'record'GTI-mkv schreef:Gisteren toevallig 130 km rustig gereden en kwam uit op 7,3 liter per 100 km, dus 1 op 13,7 maar zuiniger wordt ie echt niet :p
It wasn't fun though.
Re: Zuinigheids testje
Het is leuk om te zien wat mogelijk is, maar laten we eerlijk zijn. Als het hierom zou gaan hadden we beter een Golf slowm.. bluemotion kunnen kopen
Re: Zuinigheids testje
Misschien kopen mensen met een bluemotion nu juist wel een GTI.Golf88 schreef:Het is leuk om te zien wat mogelijk is, maar laten we eerlijk zijn. Als het hierom zou gaan hadden we beter een Golf slowm.. bluemotion kunnen kopen
Het verbuik op de teller is wel leuk. Maar uiteindelijk moet de tank weer vol.
Mbv de dagteller en het aantal liters wat je tankt, blijft er niet veel meer over van die 1:17,3
Gemiddeld wordt het bij zuinig rijden al snel 1:12 en dat vind ik zelf altijd wel erg netjes .
Re: Zuinigheids testje
ik geloof niet dat de brandstof pomp dit fijn vind
kom regelmatig pompen tegen die vast zitten en deze pompen staan regelmatig in tanken met erg weinig brandstof
GR peter (pech hulp verlener)
kom regelmatig pompen tegen die vast zitten en deze pompen staan regelmatig in tanken met erg weinig brandstof
GR peter (pech hulp verlener)
GR Peter
GOLF 6 GTI 3" akrapovic downpipe. ECS Kohlefaser Luft-Technik Intake. JD. Stage 2 309.9 pk 466.4 NM DSG Stage 1
TRANSPORTER T5 TDI Stage 1 180 pk DSG custom made
GOLF 6 GTI 3" akrapovic downpipe. ECS Kohlefaser Luft-Technik Intake. JD. Stage 2 309.9 pk 466.4 NM DSG Stage 1
TRANSPORTER T5 TDI Stage 1 180 pk DSG custom made
Re: Zuinigheids testje
Goeie tip!!ww9248 schreef:ik geloof niet dat de brandstof pomp dit fijn vind
kom regelmatig pompen tegen die vast zitten en deze pompen staan regelmatig in tanken met erg weinig brandstof
GR peter (pech hulp verlener)
Wat adviseer je, op het moment dat de boardcomp zegt dat je moet gaan tanken direct tanken?
Of nog ervoor?
Ik heb dit natuurlijk puur laten zien omdat ik het opmerkelijk vond, dat het mogelijk was, natuurlijk kom ik ook niet boven de 1 op 12 op een volledige tank, want je gaat ongemerkt nou eenmaal harder met zo een auto en helemaal wanneer je niet hoeft te schakelen.
Re: Zuinigheids testje
ik tank altijd als ik nog een kwart tank heb
het zal niet altijd lukken en een enkele keer tot het lampje rijden kan geen kwaad
maar hou er rekening mee dat de pomp(ook de hoge druk pomp)het niet prettig vind om lucht binnen te krijgen
wat bij een bijna lege tank voor kan komen
GR peter
het zal niet altijd lukken en een enkele keer tot het lampje rijden kan geen kwaad
maar hou er rekening mee dat de pomp(ook de hoge druk pomp)het niet prettig vind om lucht binnen te krijgen
wat bij een bijna lege tank voor kan komen
GR peter
GR Peter
GOLF 6 GTI 3" akrapovic downpipe. ECS Kohlefaser Luft-Technik Intake. JD. Stage 2 309.9 pk 466.4 NM DSG Stage 1
TRANSPORTER T5 TDI Stage 1 180 pk DSG custom made
GOLF 6 GTI 3" akrapovic downpipe. ECS Kohlefaser Luft-Technik Intake. JD. Stage 2 309.9 pk 466.4 NM DSG Stage 1
TRANSPORTER T5 TDI Stage 1 180 pk DSG custom made
Re: Zuinigheids testje
Kwam vandaag op 11.9km/l niet slecht.
Mvg Lex
I'd rather push my VW than drive an Opel.
I'd rather push my VW than drive an Opel.
Re: Zuinigheids testje
ik tank altijd pas met compleet empty, met al mijn auto's zo gedaan, t idee achter nooit leeg rijden is dat dan ineens al t drijvende vuil in t filter komt. ik zie het dan weer als je hem vaak leeg rijd je steeds een beetje vuil meezuigt waardoor je tank mooi schoon blijft, maarja zoals met alles heb ik blijkbaar veel geluk ofzo
Re: Zuinigheids testje
ja sommige mensen hebben altijd geluk
dit is ook alleen maar iets wat mij opvalt dat als ik
navraag doe bij een defecte benz pomp de berijder altijd de tank bijna leeg rijd
de peut moet er toch in dus waarom niet eerder
maar dat is mijn gedachte
GR peter
dit is ook alleen maar iets wat mij opvalt dat als ik
navraag doe bij een defecte benz pomp de berijder altijd de tank bijna leeg rijd
de peut moet er toch in dus waarom niet eerder
maar dat is mijn gedachte
GR peter
GR Peter
GOLF 6 GTI 3" akrapovic downpipe. ECS Kohlefaser Luft-Technik Intake. JD. Stage 2 309.9 pk 466.4 NM DSG Stage 1
TRANSPORTER T5 TDI Stage 1 180 pk DSG custom made
GOLF 6 GTI 3" akrapovic downpipe. ECS Kohlefaser Luft-Technik Intake. JD. Stage 2 309.9 pk 466.4 NM DSG Stage 1
TRANSPORTER T5 TDI Stage 1 180 pk DSG custom made
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 4 gasten