Kan weg
- R32Amsterdam
- Berichten: 531
- Lid geworden op: 01 mar 2013, 11:06
- Type auto: Golf 6 R
- Locatie: Amsterdam
Kan weg
Toch maar niet te koop!
4 Juli naar JDengineering voor een stage 2 (alleen downpipe + hertuning) hopelijk ook meer sound!!!
4 Juli naar JDengineering voor een stage 2 (alleen downpipe + hertuning) hopelijk ook meer sound!!!
Laatst gewijzigd door R32Amsterdam op 06 aug 2014, 14:33, 2 keer totaal gewijzigd.
Audi S3 - JDStage 2+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - Forge Twin Intake - Spec Stage 3+ clutch - 366,8PK 481NM (Verkocht)
Golf 6 R - JDStage 3+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - VW Racing Intake - R8 V10 Injectoren - HPFP - TT-RS Remmen - DSG Stage 3 - 387,4PK 504NM GESTOLEN!
BMW 335i - Stage 1 - 390PK 575NM
Golf 6 R - JDStage 3+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - VW Racing Intake - R8 V10 Injectoren - HPFP - TT-RS Remmen - DSG Stage 3 - 387,4PK 504NM GESTOLEN!
BMW 335i - Stage 1 - 390PK 575NM
- KnuffelTurk
- Berichten: 1181
- Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:32
- Locatie: Uit de Buurt
Re: Audi S3 8P 2.0 TFSI 338,8PK en 448NM
Mooie wagen en succes met de verkoop.
Een vraagje uit nieuwschierigheid vanwaar zo snel weer verkopen? Stiekem toch niet echt wat je wou?
Een vraagje uit nieuwschierigheid vanwaar zo snel weer verkopen? Stiekem toch niet echt wat je wou?
Met vriendelijke groet,
KnuffelTurk
____________________________________________________
''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
KnuffelTurk
____________________________________________________
''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
- R32Amsterdam
- Berichten: 531
- Lid geworden op: 01 mar 2013, 11:06
- Type auto: Golf 6 R
- Locatie: Amsterdam
Re: Audi S3 8P 2.0 TFSI 338,8PK en 448NM
Ik ben een beetje aan het twijfelen omdat ik toch een automaat wil.KnuffelTurk schreef:Mooie wagen en succes met de verkoop.
Een vraagje uit nieuwschierigheid vanwaar zo snel weer verkopen? Stiekem toch niet echt wat je wou?
Dus of ik hou deze en zet er misschien een stage 2 onder voor meer sound.
Of ik verkoop deze en koop dan een golf 6 R met dsg + later gelijk een stage 2 onder.
Ik ben dus gewoon aan het kijken, als ik hem neit kwijtraak is het ook niet zo erg.
Want het is ook weer zonde om een auto te kopen met hetzelfde motor erin en dan weer tunen.
Wie weet haal ik niet eens de 340PK met een stage 2 wat ik met deze S3 wel haal met een stage1.
Dus daar zitten wel wat twijfels bij. Wie weet koop ik wel gewoon een hele andere auto.
Maar i.i.g. nooit meer een handbak.
Audi S3 - JDStage 2+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - Forge Twin Intake - Spec Stage 3+ clutch - 366,8PK 481NM (Verkocht)
Golf 6 R - JDStage 3+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - VW Racing Intake - R8 V10 Injectoren - HPFP - TT-RS Remmen - DSG Stage 3 - 387,4PK 504NM GESTOLEN!
BMW 335i - Stage 1 - 390PK 575NM
Golf 6 R - JDStage 3+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - VW Racing Intake - R8 V10 Injectoren - HPFP - TT-RS Remmen - DSG Stage 3 - 387,4PK 504NM GESTOLEN!
BMW 335i - Stage 1 - 390PK 575NM
- Renekesgti
- Berichten: 1185
- Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
- Type auto: MK7 GTI CS
- Contacteer:
Re: Audi S3 8P 2.0 TFSI 338,8PK en 448NM
Dat is wel stellig dat je geen handbak meer wilt. Onderbouw dat eens dan?
Ik moet zeggen dat ik hem wel eens mis de handbak. Het is namelijk zo dat DSG af en toe ook niet doet wat je wilt. Lees slipt, verkeerde versnelling kiest bij uitrollen en dan spontaan optrekken.
Qua snelheid van schakelen houd je het niet bij, al vind ik de nieuwe BMW automaten nog veel beter!
Ik moet zeggen dat ik hem wel eens mis de handbak. Het is namelijk zo dat DSG af en toe ook niet doet wat je wilt. Lees slipt, verkeerde versnelling kiest bij uitrollen en dan spontaan optrekken.
Qua snelheid van schakelen houd je het niet bij, al vind ik de nieuwe BMW automaten nog veel beter!
- Spuugemmer
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
- Type auto: MK1 GTI
- R32Amsterdam
- Berichten: 531
- Lid geworden op: 01 mar 2013, 11:06
- Type auto: Golf 6 R
- Locatie: Amsterdam
Re: Audi S3 8P 2.0 TFSI 338,8PK en 448NM
Ik vind DSG met flippers aan het stuur veel leuker, wanneer je op de snelweg even een paar x terug flippert , en je gelijk vollop in de toeren zit!!!Renekesgti schreef:Dat is wel stellig dat je geen handbak meer wilt. Onderbouw dat eens dan?
Ik moet zeggen dat ik hem wel eens mis de handbak. Het is namelijk zo dat DSG af en toe ook niet doet wat je wilt. Lees slipt, verkeerde versnelling kiest bij uitrollen en dan spontaan optrekken.
Qua snelheid van schakelen houd je het niet bij, al vind ik de nieuwe BMW automaten nog veel beter!
Automaat zonder flippers is ook weer een twijfel geval wat leuker/beter is.
Audi S3 - JDStage 2+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - Forge Twin Intake - Spec Stage 3+ clutch - 366,8PK 481NM (Verkocht)
Golf 6 R - JDStage 3+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - VW Racing Intake - R8 V10 Injectoren - HPFP - TT-RS Remmen - DSG Stage 3 - 387,4PK 504NM GESTOLEN!
BMW 335i - Stage 1 - 390PK 575NM
Golf 6 R - JDStage 3+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - VW Racing Intake - R8 V10 Injectoren - HPFP - TT-RS Remmen - DSG Stage 3 - 387,4PK 504NM GESTOLEN!
BMW 335i - Stage 1 - 390PK 575NM
Re: Audi S3 8P 2.0 TFSI 338,8PK en 448NM
Met een automaat is het ook altijd zo, dat het lijkt alsof hij eerst gaat trappelen en dan pas versneld.
Terwijl bij een handbak je geeft gas en weg istie.
Terwijl bij een handbak je geeft gas en weg istie.
- Drazle
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 21 dec 2013, 11:06
- Type auto: Golf MK6 Gti
- Locatie: zuid-holland
Re: Audi S3 8P 2.0 TFSI 338,8PK en 448NM
Dat is idd wel in de normale D stand. Naar mijn mening niet als die in de S stand staat. Want dan zit die al hoger in de toeren, en in de D stand moet die eerst zelf ff terug schakelen om vervolgens weg te trekken.wsnbm schreef:Met een automaat is het ook altijd zo, dat het lijkt alsof hij eerst gaat trappelen en dan pas versneld.
Terwijl bij een handbak je geeft gas en weg istie.
- R32Amsterdam
- Berichten: 531
- Lid geworden op: 01 mar 2013, 11:06
- Type auto: Golf 6 R
- Locatie: Amsterdam
Re: Audi S3 8P 2.0 TFSI 338,8PK en 448NM
Klopt ik weet wat je bedoelt had ik ook bij de r32! Een kleine vertraging. Maar in de S-drive is het inderdaad minder.wsnbm schreef:Met een automaat is het ook altijd zo, dat het lijkt alsof hij eerst gaat trappelen en dan pas versneld.
Terwijl bij een handbak je geeft gas en weg istie.
Audi S3 - JDStage 2+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - Forge Twin Intake - Spec Stage 3+ clutch - 366,8PK 481NM (Verkocht)
Golf 6 R - JDStage 3+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - VW Racing Intake - R8 V10 Injectoren - HPFP - TT-RS Remmen - DSG Stage 3 - 387,4PK 504NM GESTOLEN!
BMW 335i - Stage 1 - 390PK 575NM
Golf 6 R - JDStage 3+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - VW Racing Intake - R8 V10 Injectoren - HPFP - TT-RS Remmen - DSG Stage 3 - 387,4PK 504NM GESTOLEN!
BMW 335i - Stage 1 - 390PK 575NM
Re: Audi S3 8P 2.0 TFSI 338,8PK en 448NM
De S drive heb ik een tijdje geprobeerd maar dan rij je in de file met 40 km/h in zijn 1
Dat ben je snel zat.
- Drazle
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 21 dec 2013, 11:06
- Type auto: Golf MK6 Gti
- Locatie: zuid-holland
Re: Audi S3 8P 2.0 TFSI 338,8PK en 448NM
Maar in de file ken je toch ook niet hard rijden dus ken je hem toch gewoon in de D zetten. . Tenminste die files waar ik in rijd hoef ik niet plots een sprint te trekken naar de 130. Als ik op een rustig moment ff ga sporten dan gaat die meteen in de S . . En dan heb je van die vertraging nauwelijks last van.
- NL_MK5 GTI
- Berichten: 744
- Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
- Type auto: MK5 GTI DSG
- Locatie: Gelderland
Re: Audi S3 8P 2.0 TFSI 338,8PK en 448NM
Ik heb vanaf mijn 18e een handbak gereden, en nu rijdt ik een dsg en ik vind het geweldig! het heerlijke plofje met overschakelen vind ik geweldig en met rijden in de D vind ik precies goed. Ik mis de handbak echt niet.
Re: Audi S3 8P 2.0 TFSI 338,8PK en 448NM
Drazle schreef:Maar in de file ken je toch ook niet hard rijden dus ken je hem toch gewoon in de D zetten. . Tenminste die files waar ik in rijd hoef ik niet plots een sprint te trekken naar de 130. Als ik op een rustig moment ff ga sporten dan gaat die meteen in de S . . En dan heb je van die vertraging nauwelijks last van.
Helemaal gelijk
Maar we hadden het over even spontaan doortrekken in bv zijn 3 wanneer je hand schakelt, en dan moet je in ons geval toch eerst van D naar S overschakelen.
Maatje van mij rijdt in een 5 handgeschakeld, en hij kan ineens in zijn 3 bv doortrekken vanuit bijna niets tot aan heel ver
Krijg je toch meer duw in de rug als bij ons, want de DSG trappelt eerst, schakelt dan terug, en gaat er dan (pas) als een raket vandoor.
Ik mis het direct weg accelereren bij de DSG een beetje.
Begrijp je me nog een beetje
Re: Audi S3 8P 2.0 TFSI 338,8PK en 448NM
Gebruik je de kickdown wel dan? Zelf rijd ik altijd in de "D" of bij het betere werk zelf schakelen. Als je dan bijvoorbeeld 120 rijd en er ineens vandoor wilt is het alleen een kwestie van het pedaal tot de bodemplaat intrappen, of als je weet dat dit er over bijvoorbeeld 5 seconden aan zit te komen (inhaal actie ofzo?) dan met de peddels achter het stuur alvast terug schakelen naar de 3 en er dan volgas van door .
Die enkele keer dat je met een handbak echt sneller zou kunnen zijn weegt voor mij niet op tegen alle andere situaties waarin je met de DSG sneller bent en ook nog eens veel relaxter rijd in alle "normale" situaties.
Die enkele keer dat je met een handbak echt sneller zou kunnen zijn weegt voor mij niet op tegen alle andere situaties waarin je met de DSG sneller bent en ook nog eens veel relaxter rijd in alle "normale" situaties.
Re: Audi S3 8P 2.0 TFSI 338,8PK en 448NM
Vanuit "bijna niets" (ik lees dan een heel laag toerental) in zijn 3 wegtrekken klinkt als een afrader.wsnbm schreef:Maar we hadden het over even spontaan doortrekken in bv zijn 3 wanneer je hand schakelt, en dan moet je in ons geval toch eerst van D naar S overschakelen.
Maatje van mij rijdt in een 5 handgeschakeld, en hij kan ineens in zijn 3 bv doortrekken vanuit bijna niets tot aan heel ver
Krijg je toch meer duw in de rug als bij ons, want de DSG trappelt eerst, schakelt dan terug, en gaat er dan (pas) als een raket vandoor.
Ik mis het direct weg accelereren bij de DSG een beetje.
Begrijp je me nog een beetje
Maar hoe spontaan is spontaan?
Een automatische versnellingsbak heeft logischerwijs tijd nodig.
Veel verkeerssituaties zijn echter voorspelbaar en daar is tijdwinst te boeken alleen zou je de bak dan in manueel kunnen zetten.
Zelf heb ik de kickdown (in m-stand) uit laten schakelen om te voorkomen, dat de dsg alsnog terugschakelt, wanneer ik bijvoorbeeld in zijn 3de versnelling veel gas geef.
Heb je dat niet, dan is het een kwestie van de auto kennen en het gas doseren.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten