MOTOR / MECHATRONIC / STARTMOTOR KAPOT ! !

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
Gebruikersavatar
aron
Berichten: 124
Lid geworden op: 01 dec 2013, 13:24
Type auto: golf 6 GTI
Locatie: Rotterdam

Re: Tijdens rijden slaat hij uit/MOTOR KAPOT/MECHATRONIC KAP

Bericht door aron »

Ja idd raar, maar zo is het mij ooit verteld door iemand..
Al had je maar 1 euro betaald bij wijze van coulanceregeling dan weer wel garantie..
Weet het verder ook niet 100% zeker hoor..
Greetz Aron
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Tijdens rijden slaat hij uit/MOTOR KAPOT/MECHATRONIC KAP

Bericht door wehoo »

Dit valt onder vervanging van originele onderdelen en dan geldt het volgende:

Garantie op originele Volkswagen onderdelen
De garantietermijn voor originele onderdelen en ruildelen geldt tot 2 jaar na aankoopdatum, zonder kilometerbeperking. Als een onderdeel binnen de garantietermijn van de auto wordt vervangen, blijft de oorspronkelijke termijn ook op dit onderdeel van kracht. De oorspronkelijke garantietermijn wordt dus niet verlengd of vernieuwd door tussentijdse vervanging.


(Dit wordt overigens door alle fabrikanten van welk product dan ook, gehanteerd)
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
theo
Global Moderator
Berichten: 920
Lid geworden op: 25 jun 2011, 18:38
Type auto: Polo GTI+BMW X5 F15
Locatie: Gelderland

Re: Tijdens rijden slaat hij uit/MOTOR KAPOT/MECHATRONIC KAP

Bericht door theo »

wehoo schreef:..De oorspronkelijke garantietermijn wordt dus niet verlengd of vernieuwd door tussentijdse vervanging.[/i]..
Ja helder.
Alleen deze auto is al uit de oorspronkelijke (fabrieks)garantie. De auto is van juni 2009 volgens het kenteken.
De hier verleende garantie valt onder het conformiteitsbeginsel en niet onder de fabrieksgarantie.
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Tijdens rijden slaat hij uit/MOTOR KAPOT/MECHATRONIC KAP

Bericht door wehoo »

Inderdaad hij is 5 jaar oud. Het was dan dealergarantie. De dealer heeft dan een flinke schadepost, hij kan de schade niet geheel op VW verhalen. De coulance-regeling is voor dealers niet anders. De klant krijgt vanwege de dealergarantie wel de schade volledig vergoed. Hierdoor wordt de garantietermijn niet verlengd. De dealer houdt zich aan het conformiteitsbeginsel. (garantieafspraken).

Dit laatste is wel aanvechtbaar, als je het standpunt inneemt dat er nooit een deugdelijk product is geleverd. De ketting was al defect bij levering door de garage. (gezien het aantal kettingen dat sneuvelt bij VW). Je moet dan aantonen dat je een auto hebt gekocht met gebreken. Je kunt de koop ongedaan maken: niet kiezen voor reparatie en je geld terug krijgen. Een andere manier is dat je aantoont dat je een ondeugdelijk product hebt gehad vanaf het begin van de koop. Er is dan niet geleverd wat je zou mogen verwachten. Na reparatie is er dan wel geleverd wat je kan verwachten. Dat laatste houdt in dat de garantietermijn op het product (de gehele auto dus) pas ingaat (opnieuw in gaat) op het moment dat hij in deugdelijke staat wordt geleverd. Kort gezegd: garantie op het gehele voertuig na reparatie. (een goede jurist zoeken!).
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
wsnbm
Berichten: 100
Lid geworden op: 18 nov 2013, 18:37
Type auto: GOLF 6 GTI
Locatie: Rotterdam

Re: Tijdens rijden slaat hij uit/MOTOR KAPOT/MECHATRONIC KAP

Bericht door wsnbm »

Heel interessant om te lezen, bedankt ook voor jullie input in deze.

Garantie loopt af in oktober, heb al geïnformeerd naar de mogelijkheden om deze te verlengen, helaas dat is niet mogelijk.

Mijn idee is om in september een aankoop keuring te doen, dan weet ik precies de staat van de auto en kan ik met die informatie altijd nog handelen.

Natuurlijk het duurste en belangrijkste is al vervangen.
Gebruikersavatar
theo
Global Moderator
Berichten: 920
Lid geworden op: 25 jun 2011, 18:38
Type auto: Polo GTI+BMW X5 F15
Locatie: Gelderland

Re: Tijdens rijden slaat hij uit/MOTOR KAPOT/MECHATRONIC KAP

Bericht door theo »

Het komt er op neer dat als je motor in december weer in de soep loopt je recht hebt op gratis reparatie. Je mag als consument verwachten dat de vervangen motor langer mee gaat dan een paar maanden en enkele duizenden km's. Kennelijk is er iets niet goed gegaan met de reparartie of de vervangingsdelen. Daar heb je geen advocaat voor nodig...

Buiten dat alles vind ik het heel vreemd dat een dealer geen normale garantie wil verlenen op een door de dealer uitgevoerde reparatie met originele VW onderdelen (al dan niet hagelnieuw)...
Gebruikersavatar
wsnbm
Berichten: 100
Lid geworden op: 18 nov 2013, 18:37
Type auto: GOLF 6 GTI
Locatie: Rotterdam

Re: Tijdens rijden slaat hij uit/MOTOR KAPOT/MECHATRONIC KAP

Bericht door wsnbm »

Dat vind ik ook!

Wanneer je net 8 maanden de auto hebt, en hij draait volledig in de soep dan is het gevoel van garantie hebben wel zo prettig.

:evil:
Quantor
Berichten: 67
Lid geworden op: 30 nov 2011, 19:18
Type auto: Golf Mk6 GTI
Locatie: Eindhoven

Re: Tijdens rijden slaat hij uit/MOTOR KAPOT/MECHATRONIC KAP

Bericht door Quantor »

Ben benieuwd tot hoe lang de dealer zo'n wissel onder garantie doet, mijn 6 uit 2010 heeft al 140K op de teller.

Voor jou is het zaak meer te genieten van een nieuwe motor die zo te horen beter is als de oude, dan te twijfelen over de reparatie!
PatrickR
Berichten: 308
Lid geworden op: 01 nov 2012, 14:38
Contacteer:

Re: Tijdens rijden slaat hij uit/MOTOR KAPOT/MECHATRONIC KAP

Bericht door PatrickR »

Aankoopkeuring advies; ga niet naar een ANWB / Dekra. Bij een dergelijke keuring kijken ze vaak meer naar alle extra's van de auto, dan naar jou verhaal!
Mijn advies; http://www.carrec-technocenter.nl/aanbi ... pcontrole/

Ik woon in Hengelo (OV), en heb bij deze mensen ooit een Audi RS6 laten keuren (enkele jaren geleden), wat die allemaal vonden wat ik over t hoofd had gezien tijdens de proefrit (tsja, verliefd geworden op de auto) was niet normaal.

Ze voeren tegenwoordig ook de keuringen uit voor de rubriek Klokje rond van Autoweek.
PSR-Performance
Volkswagen Golf V R32 DSG - Seat Leon Cupra AWD Build!
Gebruikersavatar
wsnbm
Berichten: 100
Lid geworden op: 18 nov 2013, 18:37
Type auto: GOLF 6 GTI
Locatie: Rotterdam

Re: Tijdens rijden slaat hij uit/MOTOR KAPOT/MECHATRONIC KAP

Bericht door wsnbm »

Top bedankt voor de tip.

Vandaag had ik een afspraak voor een nieuwe startmotor, wel super cool dat ze die er ook nog even opgooien.

Helaas was het onderdeel er pas vanmiddag en rijd ik nu in een leen Golf 7.

Kan slechter.
Gebruikersavatar
wsnbm
Berichten: 100
Lid geworden op: 18 nov 2013, 18:37
Type auto: GOLF 6 GTI
Locatie: Rotterdam

Re: MOTOR / MECHATRONIC / STARTMOTOR KAPOT ! !

Bericht door wsnbm »

Nou vandaag hopelijk voor het laatst de auto opgehaald bij van Beynum in Gouda.
Dit moeten we natuurlijk afsluiten met een paar laatste foto's.
Vandaag is de startmotor vervangen, ik heb geen idee waar dat ding zit en heb dus willekeurig wat foto's geschoten.

Ik vind dat ik perfect geholpen ben door van Beynum, zeer klant vriendelijk en open geweest.
Mocht altijd komen kijken en zaken zijn vervangen zonder dat ik er over hoefde te beginnen.
Zo is het ook met de startmotor gegaan, die is uit eigen overweging door van Beynum preventief vervangen, wat wil je nog meer als klant?


Het enige wat bij mij 1 vraagteken oproept en wat ik een beetje mis zijn de papieren/certificaten/bewijzen/facturen van alle onderdelen die zijn vervangen.

Vandaag kreeg ik wel een factuur mee van de startmotor, wat er trouwens niet om liegt wanneer je die zelf moet betalen :shock:

Maar van de motor, de onderdelen die daar omheen zijn vervangen of de mechatronic niets, ik heb alleen een interne werk bon gezien van ongeveer een meter lang.

Is dit gebruikelijk?

Voor de kenners op het forum, de techneuten en de ervarings deskundige een vraag?
Wanneer een motor zo vast loopt als de mijne, wat zouden dan de gevolgschade kunnen zijn?
Straks loopt mijn garantie af in oktober moet ik iets preventief na laten kijken door een onafhankelijke?


Alvast bedankt!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: MOTOR / MECHATRONIC / STARTMOTOR KAPOT ! !

Bericht door Crokko »

wsnbm schreef:Vandaag kreeg ik wel een factuur mee van de startmotor, wat er trouwens niet om liegt wanneer je die zelf moet betalen :shock:
Laat ons niet langer in spanning, hoeveel?
Afbeelding
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: MOTOR / MECHATRONIC / STARTMOTOR KAPOT ! !

Bericht door wehoo »

@wsnbm: laat met je VIN-nummer een uitdraai maken van de (intern gebruikte) onderhoudshistorie.
(deze uitdraai wordt niet door alle VW dealers vrij gegeven).
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
wsnbm
Berichten: 100
Lid geworden op: 18 nov 2013, 18:37
Type auto: GOLF 6 GTI
Locatie: Rotterdam

Re: MOTOR / MECHATRONIC / STARTMOTOR KAPOT ! !

Bericht door wsnbm »

Crokko schreef:
wsnbm schreef:Vandaag kreeg ik wel een factuur mee van de startmotor, wat er trouwens niet om liegt wanneer je die zelf moet betalen :shock:
Laat ons niet langer in spanning, hoeveel?
375 euro.
Gebruikersavatar
wsnbm
Berichten: 100
Lid geworden op: 18 nov 2013, 18:37
Type auto: GOLF 6 GTI
Locatie: Rotterdam

Re: MOTOR / MECHATRONIC / STARTMOTOR KAPOT ! !

Bericht door wsnbm »

wehoo schreef:@wsnbm: laat met je VIN-nummer een uitdraai maken van de (intern gebruikte) onderhoudshistorie.
(deze uitdraai wordt niet door alle VW dealers vrij gegeven).

Bedankt voor de tip!
Enig idee waar ik dit nummer kan vinden?
En welke dealer je sowieso hiermee helpt?

Txs mate.
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: MOTOR / MECHATRONIC / STARTMOTOR KAPOT ! !

Bericht door wehoo »

vinnummer is voertuigidentificatienummer. Achter de voorruit aan bestuurderskant. In het serviceplan eerste bladzijde. Op de sticker in het serviceplan en op de sticker in de kofferbak.
De VW dealer die je nieuwe motor heeft geplaatst.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
wsnbm
Berichten: 100
Lid geworden op: 18 nov 2013, 18:37
Type auto: GOLF 6 GTI
Locatie: Rotterdam

Re: MOTOR / MECHATRONIC / STARTMOTOR KAPOT ! !

Bericht door wsnbm »

Mijn vertrouwen voor de toekomst is dusdanig verdwenen (verwoest) dat ik een offerte heb opgevraagd om weer voor een nieuwe Suzuki Swift te gaan.

Vandaag kreeg ik bericht dat ik een nieuwe Swift exclusive kan ophalen met gesloten beurs.

Nieuwe auto, met verse 3 jaar garantie.

Denk dat ik daarvoor gaat.

Eventueel gun ik ook een forumlid deze auto met nieuwe motor, mechatronic en startmotor en 2 nieuwe voorbanden :)

De Swift zoals ik hem ga overnemen komt op 18.500 euro terecht.
Gebruikersavatar
theo
Global Moderator
Berichten: 920
Lid geworden op: 25 jun 2011, 18:38
Type auto: Polo GTI+BMW X5 F15
Locatie: Gelderland

Re: MOTOR / MECHATRONIC / STARTMOTOR KAPOT ! !

Bericht door theo »

Jammer maar ik kan je gedachtengang wel volgen.

Niet de overstap naar een Swift natuurlijk :D (geintje)
Gebruikersavatar
Drazle
Berichten: 146
Lid geworden op: 21 dec 2013, 11:06
Type auto: Golf MK6 Gti
Locatie: zuid-holland

Re: MOTOR / MECHATRONIC / STARTMOTOR KAPOT ! !

Bericht door Drazle »

Wat een hoop ellende en drama zeg met de gti. Ongekend. Heel apart dat de ene eigenaar jarenlang rijd zonder problemen en de volgende alleen maar pech heeft. Hoop dat ik bespaard blijf voor al dit euvel. Stap nog steeds met een big smile in en uit de auto.
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: MOTOR / MECHATRONIC / STARTMOTOR KAPOT ! !

Bericht door MkVI Nmgn »

:lol: Vind je een motor, megatronic en een startmotor een probleem ?
Laat ik maar niet beginnen wat mijn auto voorn problemen heeft gehad,
De moed zakt dan behoorlijk in de schoenen. aankomende maand moet de auto terug naar de garage ivm met een brandstof druk probleem :roll:
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
maRRRtinus
Berichten: 381
Lid geworden op: 27 jul 2013, 07:06
Type auto: Audi TTS comp 500

Re: MOTOR / MECHATRONIC / STARTMOTOR KAPOT ! !

Bericht door maRRRtinus »

MkVI Nmgn schreef::lol: Vind je een motor, megatronic en een startmotor een probleem ?
Laat ik maar niet beginnen wat mijn auto voorn problemen heeft gehad,
De moed zakt dan behoorlijk in de schoenen. aankomende maand moet de auto terug naar de garage ivm met een brandstof druk probleem :roll:
ik wordt nieuwschierig. heb je ergens een topic waar je problemen in staan beschreven?
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: MOTOR / MECHATRONIC / STARTMOTOR KAPOT ! !

Bericht door bzb »

iets met bouwjaar
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: MOTOR / MECHATRONIC / STARTMOTOR KAPOT ! !

Bericht door MkVI Nmgn »

Zuigerveren.
nieuwe megatronic
Bak problemen met schakelen '' Nieuwe bak ''
Turbodruk problemen.
brandstof druk problemen
Ketting + spanners vervangen.
zo kan ik nog wel even doorgaan over kleine dingentjes zoals krakende geluiden en piep geluiden van raam rubbers deur rubbers en onder de auto een krakend geluid.

Tot heden is alles opgelost alleen het brandstof druk probleem moet nog opgelost worden.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
maRRRtinus
Berichten: 381
Lid geworden op: 27 jul 2013, 07:06
Type auto: Audi TTS comp 500

Re: MOTOR / MECHATRONIC / STARTMOTOR KAPOT ! !

Bericht door maRRRtinus »

dat is toch niet normaal bij een bijna nieuwe auto?
Gebruikersavatar
Dreier
Berichten: 51
Lid geworden op: 24 jun 2013, 22:24
Type auto: Golf GTI EDITION 240

Re: MOTOR / MECHATRONIC / STARTMOTOR KAPOT ! !

Bericht door Dreier »

Zijn er nou echt zoveel meer problemen met de GTI VI dan voorgaande modellen of lijkt dat maar zo omdat er er nu steeds meer forum gebruikers komen en dit melden.
Als ik forum zo af surf ben ik blij dat ik eigenlijk zo goed als geen problemen heb of zijn die er gewoon minder problemen bij de MKV GTI
Gr. Rudy
GOLF V GTI EDITION 240 United Grey, ABT 240 pk/ 305 nm, 240 leder pakket, schuifkanteldak.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten