Fietsendrager op 5 deurs gti vi

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
HC1973
Berichten: 311
Lid geworden op: 09 jul 2011, 14:55
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: Regio Breda

Fietsendrager op 5 deurs gti vi

Bericht door HC1973 »

Beste GTI rijders,

Om ook op vakantie op de racefiets te kunnen zitten ben ik op zoek naar een praktische manier om mijn racefiets te vervoeren. Ik maak al gebruik van de VW OEM dakdragers en een Thule skibox. Ik heb en wil geen trekhaak.

Wat zijn jullie ervaringen met de fiets op het dak? (Past thule op de oem dragers, werken met adapters, etc?)
Ervaringen met fiets op de achterklep (beschadigingen, klep wel/niet open kunnen icm skibox, etc)?

Alvast bedankt!
Nu:
- VW Golf VI GTI DSG, DDC, Deep Black, 18" Detroit&
- Seat Ibiza FR, Magic Black

Afbeelding

Hiervoor:
- Audi A4 Avant Proline Business 2.0 TFSI & Audi A4 1.8T
- Peugeot 106 GTI & Peugeot 106 XSI
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: Fietsendrager op 5 deurs gti vi

Bericht door Renekesgti »

Ik heb ook wel eens een oplossing gezien om een drager op je achterklep te bevestigen.

Afbeelding
Nick87
Berichten: 228
Lid geworden op: 25 jun 2013, 14:26
Type auto: Golf 7 GTI PFM

Re: Fietsendrager op 5 deurs gti vi

Bericht door Nick87 »

Als je echt goed wil zitten zou ik deze nemen: http://www.thule.com/nl-nl/nl/products/ ... 1-_-561000

Met voorvorkmontage zit hij heel veilig vast. Kan je het voorwiel nog ernaast met zo'n drager bevestigen als je wil of anders in de wagen.
Ga dat binnenkort ook kopen denk ik. Je kan ook een gewone nemen waar het voorwiel nog opzit, gaat ook wel maar als je fiets wat geld kost zou ik voor maximale veiligheid gaan en dat is dit.

Zo'n rek dat rene voorstelt kan je doen maar heb ik slechte ervaringen met. Heb een vriend waar dat eens half was afgevlogen met het gevolg dat zijn mountainbike net niet over de snelweg schuurde en nog half aan de auto hing.
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: Fietsendrager op 5 deurs gti vi

Bericht door Renekesgti »

Nick87 schreef:Als je echt goed wil zitten zou ik deze nemen: http://www.thule.com/nl-nl/nl/products/ ... 1-_-561000

Met voorvorkmontage zit hij heel veilig vast. Kan je het voorwiel nog ernaast met zo'n drager bevestigen als je wil of anders in de wagen.
Ga dat binnenkort ook kopen denk ik. Je kan ook een gewone nemen waar het voorwiel nog opzit, gaat ook wel maar als je fiets wat geld kost zou ik voor maximale veiligheid gaan en dat is dit.

Zo'n rek dat rene voorstelt kan je doen maar heb ik slechte ervaringen met. Heb een vriend waar dat eens half was afgevlogen met het gevolg dat zijn mountainbike net niet over de snelweg schuurde en nog half aan de auto hing.
Je moet ook geen 200 gaan rijden met zon ding aan je auto. :lol:
Nick87
Berichten: 228
Lid geworden op: 25 jun 2013, 14:26
Type auto: Golf 7 GTI PFM

Re: Fietsendrager op 5 deurs gti vi

Bericht door Nick87 »

Renekesgti schreef:
Nick87 schreef:Als je echt goed wil zitten zou ik deze nemen: http://www.thule.com/nl-nl/nl/products/ ... 1-_-561000

Met voorvorkmontage zit hij heel veilig vast. Kan je het voorwiel nog ernaast met zo'n drager bevestigen als je wil of anders in de wagen.
Ga dat binnenkort ook kopen denk ik. Je kan ook een gewone nemen waar het voorwiel nog opzit, gaat ook wel maar als je fiets wat geld kost zou ik voor maximale veiligheid gaan en dat is dit.

Zo'n rek dat rene voorstelt kan je doen maar heb ik slechte ervaringen met. Heb een vriend waar dat eens half was afgevlogen met het gevolg dat zijn mountainbike net niet over de snelweg schuurde en nog half aan de auto hing.
Je moet ook geen 200 gaan rijden met zon ding aan je auto. :lol:
Bwa 220 moet wel lukken 8-) , maar als je een full carbon fiets hebt moet je toch oppassen.

Heb de mijne eens op het rek van een vriend gehangen (rek op de trekhaak) en die had die klem wat té vast gedraaid en hop een klein deukje in m'n kader...dus het kan snel gebeurd zijn. Met een aluminium of stalen kader is dit natuurlijk geen probleem.
Pravia
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 jul 2014, 21:44
Type auto: Golf mk6 1.4tsi

Re: Fietsendrager op 5 deurs gti vi

Bericht door Pravia »

Waarom wil je geen trekhaak? Ik heb er pas ook 1 gemonteerd.
Zie je niks van en heb er al veel gebruik van gemaakt..
Afbeelding

Afbeelding
mk6 5d 1.4tsi gti wannabe
Gebruikersavatar
HC1973
Berichten: 311
Lid geworden op: 09 jul 2011, 14:55
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: Regio Breda

Re: Fietsendrager op 5 deurs gti vi

Bericht door HC1973 »

Pravia schreef:Waarom wil je geen trekhaak? Ik heb er pas ook 1 gemonteerd.
Zie je niks van en heb er al veel gebruik van gemaakt..
Het ziet er inderdaad erg netjes uit zo. Maar volgens mij ben je dan wel ongeveer € 850,- verder.
Nu:
- VW Golf VI GTI DSG, DDC, Deep Black, 18" Detroit&
- Seat Ibiza FR, Magic Black

Afbeelding

Hiervoor:
- Audi A4 Avant Proline Business 2.0 TFSI & Audi A4 1.8T
- Peugeot 106 GTI & Peugeot 106 XSI
Pravia
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 jul 2014, 21:44
Type auto: Golf mk6 1.4tsi

Re: Fietsendrager op 5 deurs gti vi

Bericht door Pravia »

Kost idd wat, maar wat een plezier en gemak heb je ervan. Ik wel iig.
Ik heb de trekhaak en 13 polige stekker zelf gemonteerd.
Trekhaak, module+bedrading, inleren en difusor met uitsparing kostte bij elkaar 550 euro.
Het is een overweging.
mk6 5d 1.4tsi gti wannabe
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 128 gasten