Pagina 5 van 9
Re: [MK V] Oil Catch Tank
Geplaatst: 06 okt 2011, 08:47
door Mackdennis
Dat is "dop" om je inlaatspruitstuk waar normaal je pcv op zit af te doppen.
Maar geeft je gelijk de mogelijkheid om een turbo druk meter op de nippel aan te sluiten.
Re: [MK V] Oil Catch Tank
Geplaatst: 06 okt 2011, 08:55
door Wilcoos
Aha, duidelijk.
Hier trouwens een draadje over het schoonmaken van je valves:
http://www.golfmkv.com/forums/showthread.php?t=151815
Re: [MK V] Oil Catch Tank
Geplaatst: 06 okt 2011, 09:03
door Wilcoos
Mackdennis schreef:Zo wanneer heb jij de lotrij gewonnen lol..
Met alleen de pcv fix los je eigelijk niks op.
Je verlegt het probleem.
Schoonmaken lijkt me wel een hele goede optie.. Maar als je het laat doen zal het ook wel wat centen kosten.
Motorsteun iserts.. Had eerst zo iets van ach zal wel.
Maar die gaan er toch wel een keer opkomen bij mij..
Maar een catch can is al iets beter dan pcv fix..
Winter plannen
Maar eerst schoonmaken en de catch tank denk, toch maar eens met Chris praten misschien voor een leuke aanbieding

Re: [MK V] Oil Catch Tank
Geplaatst: 06 okt 2011, 10:14
door Mackdennis
wil mischien wel mee met je voor de motorsteun rubbers en denk verlengsnoer ook.. want die had het er al over voor
dat we gingen tunen
hier nog een hele mooie link
http://www.nulon.nl/downloads/FS/Brands ... jectie.pdf
alleen geld dat injectie stukje niet helemaal voor ons.
want wij injecteren niet in de inlaat kanaal maar direct in de cilinders.
ik zelf weet nog niet welke vorm van carter ontluchting ik ga doen.
weet wel als ik wat doe, doe ik alles.
dus ook de 2e carter ontluchting uit me inlaat.
en of die komt dan onder me auto(was vroeger standaard)
of met een nippel in me uitlaat na me kat.. dit zou een vacum moeten creeren.
maar dat laatste zou ik dan nog wel even iets meer over willen lezen.
zo ga nu ff jou link lezen
Re: [MK V] Oil Catch Tank
Geplaatst: 06 okt 2011, 10:22
door Spuugemmer
ALs je nou op de achterste ontluchting ook een catchtank zet hoef je ook geen toeren uit te halen om deze aan je uitlaat vast te maken. Dan is ontluchting al voldoende. Er zitten trouwens 2 aansluitingen achter op een grote en een kleintje.
Re: [MK V] Oil Catch Tank
Geplaatst: 06 okt 2011, 10:25
door Wilcoos
Chris! Als we vragen om schoonmaken hiervan wat stel je dan voor om te doen, en hoeveel tijd zou dat kosten?
Re: [MK V] Oil Catch Tank
Geplaatst: 06 okt 2011, 10:25
door Mackdennis
mooie link.. jammer dat het alleen niet pllatje en dan tekst, plaatje en dan tekst is.
maar met die foto.s krijg je wel een idee wat te doen.
denk alleen als je/we dit willen laten doen dat dat wel een best pakkie geld kost..
het is ook een hoop werk!
Re: [MK V] Oil Catch Tank
Geplaatst: 06 okt 2011, 10:31
door Spuugemmer
Re: [MK V] Oil Catch Tank
Geplaatst: 06 okt 2011, 10:35
door Wilcoos
Dat is van eurojet, en die eerste is net zo duur als de Forge toch?
Re: [MK V] Oil Catch Tank
Geplaatst: 06 okt 2011, 10:39
door Verlengsnoer
Re: [MK V] Oil Catch Tank
Geplaatst: 06 okt 2011, 10:39
door Mackdennis
Chris@XT Motorsport schreef:ALs je nou op de achterste ontluchting ook een catchtank zet hoef je ook geen toeren uit te halen om deze aan je uitlaat vast te maken. Dan is ontluchting al voldoende. Er zitten trouwens 2 aansluitingen achter op een grote en een kleintje.
waar zit die 2de aansluiting dan? ik moet het vooralsnog via plaatjes doen..
maar 2 x catch can en dan? alsnog je inlaat in?
ben met je eens dat je dan nog minder troep in je motor krijgt dan met 1
echter heb je ook nog die warme lucht.. en warmte is verlies toch?
waarom denk ji dat het op de uitlaat laten uitkomen geen optie is?
volgens mij.. is als je het echt super wil doen. en geld speelt geen rol.
wat ik al eerder heb neergezet..
gesloten catch can..vang je de meeste rotzooi op.. en dan op de achter ontluchting een slang naar of uitlaat(lijkt mijn het mooist)
of onder de auto
dit heeft dan toch het aller mooiste resultaat voor je motor? geen HETE vieze dampen meer in je inlaattraject

Re: [MK V] Oil Catch Tank
Geplaatst: 06 okt 2011, 10:44
door Wilcoos
Ik vind hem cool die eurojet, en dat voor die 340 dollar...
Wat kost dit bij jullie Chris? Eventueel direct in combinatie met de boost tap?
Re: [MK V] Oil Catch Tank
Geplaatst: 06 okt 2011, 10:45
door Mackdennis
dit ziet er super mooi uit echter zijn dit duis open carter ontluchting systemen....
en weet ff niet meer wie.
maar die had hier een paar pagina`s terug een youtube filmpje van geplaatst.
wat dat betreft ben ik wel overtuigt dit komt er bij mijn niet in! was 1 tering zooi onder zijn motor kap.
de dampen slaan dan tegen je kap en vallen in de motor.
met dus de stank overlast tergevolgen.
beter onder je auto laten uitkomen dat tocht het bijna altijd.. en als je rijd zeker..
dan ruik je dus niks en wordt het ook niet zo,n bende
Re: [MK V] Oil Catch Tank
Geplaatst: 06 okt 2011, 10:46
door Mackdennis
Wilcoos schreef:Ik vind hem cool die eurojet, en dat voor die 340 dollar...
Wat kost dit bij jullie Chris? Eventueel direct in combinatie met de boost tap?
boost tap zal er welal bij zitten.. en ander gewoon een nippel in de afdop dop maken van je inlaatspruitstuk
Re: [MK V] Oil Catch Tank
Geplaatst: 06 okt 2011, 10:49
door Wilcoos
Oh als dat open is schiet het inderdaad niet op, waarom vind Chris het dan Porno

Re: [MK V] Oil Catch Tank
Geplaatst: 06 okt 2011, 10:51
door Mackdennis
Wilcoos schreef:Oh als dat open is schiet het inderdaad niet op, waarom vind Chris het dan Porno

http://www.golfmkv.com/forums/showthread.php?t=148048
race catch can is open.. wel wat stank en troep!
http://www.bshspeedshop.com/bshstore/pr ... h-Can.html
gesloten is voor op de open bare weg
http://www.bshspeedshop.com/bshstore/pr ... -Can-.html
Re: [MK V] Oil Catch Tank
Geplaatst: 06 okt 2011, 11:03
door Wilcoos
Het is mij wel duidelijk denk ik.
Nu nog de keuze tussen Forge of BSH??
Re: [MK V] Oil Catch Tank
Geplaatst: 06 okt 2011, 11:57
door Timvgti
Vergeet niet dat dit ook een zee positief effect heeft voor de jongens met grotere turbo's en intercoolers!
Geen olie meer in de slangen naar de intercooler. Blijft keurig brandschoon. Heb er foto's van gezien.
Re: [MK V] Oil Catch Tank
Geplaatst: 06 okt 2011, 13:36
door Mackdennis
@ timvgti
Sorry of ik lees het niet goed.. Zou kunnen slecht geslapen vannacht

Of ik snap ff nIet wat je bedoeld?
Ik blijf van mening dAt je het hele inlaat traject moet delete van de carter ontluchting.
Re: [MK V] Oil Catch Tank
Geplaatst: 06 okt 2011, 14:36
door Wilcoos
Hier nog een vergelijk draadje:
http://www.golfmkv.com/forums/showthread.php?t=120932
42DD komt er goed vanaf, en deze vind ik ook wel interessant.
http://store.42draftdesigns.com/Mk5-FSI ... p_308.html
EDIT: Wat ik alleen niet weet is of die 42DD ook een carbon filter heeft dus voor de europese markt??
Re: [MK V] Oil Catch Tank
Geplaatst: 06 okt 2011, 14:51
door Mackdennis
Waarom kan je volgens de expers Van dit forum de ontluchting niet met een one way valve op je uitlaat maken?!
Re: [MK V] Oil Catch Tank
Geplaatst: 06 okt 2011, 14:54
door Mackdennis
Mooie catch can! Maar blijf van mening dat je het probleem maar half oplost!
Re: [MK V] Oil Catch Tank
Geplaatst: 06 okt 2011, 15:06
door Wilcoos
Ik ben tevreden met deze halve oplossing, anders kom je al snel in een race variant met bijbehorende elementen. (open e.d.)
Deze schijnt erg goed te zijn, mijn vraag alleen of deze op mijn auto past ivm met het carbon filter??
Re: [MK V] Oil Catch Tank
Geplaatst: 06 okt 2011, 15:13
door Spuugemmer
Mackdennis schreef:Waarom kan je volgens de expers Van dit forum de ontluchting niet met een one way valve op je uitlaat maken?!
Er is wat mij betreft geen enkel bezwaar om een email aan de klantenservice van XT of JD te sturen. Ik ben ook nieuwsgierig naar de reactie. Als klant zal en mag je daar een antwoord op verwachten.
Nee even zonder gekheid. Je kan het proberen maar ik denk dat je auto wel een beetje zou kunnen gaan roken.....
Re: [MK V] Oil Catch Tank
Geplaatst: 06 okt 2011, 15:15
door Wilcoos
En olie spetters op de achterkant van je auto?
Maar Chris heb jij toevallig ervaring met de 42DD catch can?