grotere sierstukken

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
Gebruikersavatar
gerben302JD
Berichten: 654
Lid geworden op: 20 jan 2012, 15:09
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: Overijssel

Re: grotere sierstukken

Bericht door gerben302JD »

En?
De gele stickers al binnen?
Stage 2 JD 302 Pk / 426 Nm
Gebruikersavatar
Gti-Mar
Berichten: 701
Lid geworden op: 31 dec 2011, 23:13
Type auto: Golf MK VI ABT
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: grotere sierstukken

Bericht door Gti-Mar »

gerben302JD schreef:En?
De gele stickers al binnen?
Nee Gerben,nog niet :( ,nog even geduld,als ik ze maar volgende week Donderdag heb,ben ik vrij namelijk :lol:
Mvg Marco

Golf GTI MK VI:schuif-kanteldak/keyless entry/rns 510 met dynaudio/sportdemper/19 inch Talladega's/ABT gechipt 281pk-391 nm/Katmod./sportfilter
Gebruikersavatar
gerben302JD
Berichten: 654
Lid geworden op: 20 jan 2012, 15:09
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: Overijssel

Re: grotere sierstukken

Bericht door gerben302JD »

Gti-Mar schreef:
gerben302JD schreef:En?
De gele stickers al binnen?
Nee Gerben,nog niet :( ,nog even geduld,als ik ze maar volgende week Donderdag heb,ben ik vrij namelijk :lol:
Als ze dan nog niet binnen zijn is waarschijnlijk de postduif neergeschoten :D

Gr. Gerben
Stage 2 JD 302 Pk / 426 Nm
ErikGTI

Re: grotere sierstukken

Bericht door ErikGTI »

Alle commotie rond te prijzig ontgaat mij ook even..

Vanaf de openings posts wordt er al een behoorlijk nauwkeurige prijsindicatie afgegeven...waarna nauwelijks meer verassing volgt...

Als mensen dan met hogere eisen komen is het niet meer dan normaal dat de prijs een beetje af begint te wijken.......maar het blijven tientjes...

Enfin zoals Staffpride het voor mij al humoristisch samenvatte....er zijn natuurlijk altijd (goedkopere) alternatieven... :twisted:
Gebruikersavatar
Gti-Mar
Berichten: 701
Lid geworden op: 31 dec 2011, 23:13
Type auto: Golf MK VI ABT
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: grotere sierstukken

Bericht door Gti-Mar »

+1 :lol:
Mvg Marco

Golf GTI MK VI:schuif-kanteldak/keyless entry/rns 510 met dynaudio/sportdemper/19 inch Talladega's/ABT gechipt 281pk-391 nm/Katmod./sportfilter
tvggti
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 sep 2012, 21:55
Type auto: Golf MK7 R

Re: grotere sierstukken

Bericht door tvggti »

Mensen even kleine upload, inplaats van sierstukken vandaag gemonteerd
akrapovic slip- on:
[URL=http://www.freebits.nl/view.php?fi ... .jpg[/img][/url]

[URL=http://www.freebits.nl/view.php?fi ... .jpg[/img][/url]

Wat een wereld van verschil, de GTI klonk al lekker maar wat fijn is dit!
geen gegrom bij normaal rijgedrag maar bij het doortrekken en afblazen lekker zwaar/donkere sound.

ik ben weer rijden #gasgeven
ErikGTI

Re: grotere sierstukken

Bericht door ErikGTI »

Zo zeg dat ziet er reuze gaaf uit zeg....zijn dat 100 mm tips....wow (tikkie jaloers) 8-)


Btw
Vergeet je kenteken niet te verwijderen ;)

Edit
Ik denk nu wel aan een ander prijskaartje....zit ik er ver naast als ik aan 1000 euro denk ;)
Trouwens merk je een kleine vermogenswinst (5pk) of is het door het geluid nu te subjectief
ErikGTI

Re: grotere sierstukken

Bericht door ErikGTI »

Ben er eindelijk achter (ik had niet veel hulp misschien forumschaamte :lol: ) dat de Golf GTI MKVI een uitlaattip van 63 mm heeft.....kom op heren dat kan ECHT NIET...al die pk's en dan een tuinslangetje.... :twisted:

We halen werkelijk elke andere weggebruiker in met veel grotere diameter...time to make a statement......het is gewoon een ontwerpfoutje die uitlaat van ons...basta..... is meteen mijn laatste reclame om die lijst aan te vullen...anders ga ik mijn eigen weg.. ;)
Gebruikersavatar
Gti-Mar
Berichten: 701
Lid geworden op: 31 dec 2011, 23:13
Type auto: Golf MK VI ABT
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: grotere sierstukken

Bericht door Gti-Mar »

Heren,

Zoals Erik ook al schrijft,er was redelijk wat animo voor een paar grotere eindstukken, ik ben gaan informeren voor een ieder en heb een mooie aanbieding gekregen denk ik,je kan dus voor €100,- al 90 mm eindstukken hebben(gemonteerd en wel), wil je maatje groter zit je rond de €125,-
Wil je Miltek look dan zit je rond de €50,- hoger

Nogmaals het is ieder zijn eigen keus,echter reageren er vooraf rond de 8 mensen die zeggen dat ze mee willen doen,en nu heb ik 2 mensen die afzeggen en de rest hoor ik niet meer.

Ik was destijds 2 x€ 30voor de stukken kwijt(Jom) en montage €70,-,dit stond er al vrij snel op in het topic,dus lijkt me de aanbieding van Lynx goed te noemen.
Mvg Marco

Golf GTI MK VI:schuif-kanteldak/keyless entry/rns 510 met dynaudio/sportdemper/19 inch Talladega's/ABT gechipt 281pk-391 nm/Katmod./sportfilter
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: grotere sierstukken

Bericht door Timvgti »

Heeft iemand afbeeldingen van de GT80 look SCHUIN en RECHT op een mk5 gti?
Dan kan ik mijn definitieve keus maken...
Op dit moment snap ik het verschil tussen schuin en recht niet helemaal.
ErikGTI

Re: grotere sierstukken

Bericht door ErikGTI »

Timvgti schreef:Heeft iemand afbeeldingen van de GT80 look SCHUIN en RECHT op een mk5 gti?
Dan kan ik mijn definitieve keus maken...
Op dit moment snap ik het verschil tussen schuin en recht niet helemaal.
Afbeelding


Tim de linker buis is schuin(afgezaagd) en de rechter is recht(afgezaagd) doe er je voordeel mee :)
Gebruikersavatar
Sciroccofrank
Berichten: 378
Lid geworden op: 29 mar 2012, 19:44
Type auto: Scirocco mk3 2.0

Re: grotere sierstukken

Bericht door Sciroccofrank »

Hey Marco,

ik reageer wat laat maar ben net terug van een weekje vakantie en probeer het topic door te spitten maar zie door de prijzen het bos niet meer..... :mrgreen:

ik heb zeker interesse in 80mm eindstukken in de miltek look voor de scirocco, kun je mij aangeven wat dit gaat kosten incl. montage, als ik het goed lees €150 ????

hoor het wel :D
Gebruikersavatar
Gti-Mar
Berichten: 701
Lid geworden op: 31 dec 2011, 23:13
Type auto: Golf MK VI ABT
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: grotere sierstukken

Bericht door Gti-Mar »

Timvgti schreef:Heeft iemand afbeeldingen van de GT80 look SCHUIN en RECHT op een mk5 gti?
Dan kan ik mijn definitieve keus maken...
Op dit moment snap ik het verschil tussen schuin en recht niet helemaal.



Tim, dit is toch te vinden op de site van Fox die ik je al eerder stuurde? ;)
Mvg Marco

Golf GTI MK VI:schuif-kanteldak/keyless entry/rns 510 met dynaudio/sportdemper/19 inch Talladega's/ABT gechipt 281pk-391 nm/Katmod./sportfilter
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: grotere sierstukken

Bericht door Timvgti »

Ondertussen heb ik zelf wat voorbeelden weten te vinden om het verschil tussen 'schuin' en 'recht' visueel te krijgen op een golf mk5 en mk6.
Er zijn eigenlijk 3 'modellen' en verschillende merken maken deze.
Milltek kan bijvoorbeeld als sierstukken de standaard look leveren alleen dan in een iets grotere doorsnede (76mm meen ik) en ze kunnen ook de GT look leveren (als je erin kijkt ziet dit er dus anders uit dan bij de standaard look sierstukken), deze zijn 'recht' afgesneden en op de mk5 het mooiste in 80mm en op de mk6 het mooiste in 100mm.

Als eerste de sierstukken in hetzelfde ontwerp als de originele mk5/mk6 sierstukken, LYNX kan deze leveren van het merk JOM in 76mm en 90mm en zijn goedkoop (25 euro):
Standaard mk5 GTI sierstukken (zijn die nou 70mm??):
Afbeelding

Milltek 76mm sierstukken op een mk5:
Afbeelding

En hier de originele vorm, maar dan grotere sierstukken op een mk6 (deze zijn van het merk Akrapovic op de gti van 'tvggti' op het forum), ik denk dat deze 100mm zijn!?
Afbeelding

Milltek GT look sierstukken:
Afbeelding

In 80mm op een mk5 GTI:
Afbeelding

In 100mm op een mk6 GTI (hoewel de sierstukken hier dan ook weer wat SCHUIN lijken!?!?!):
Afbeelding

APR heeft bijvoorbeeld sierstukken die 'schuin' afgesneden zijn en ook in de 'GT' look, ook hier weer op de mk5 het mooiste in 80mm en op de mk6 het mooiste in 100mm.
Voorbeeld van een sierstuk:
Afbeelding

Op een mk5 GTI:
Afbeelding

Op een mk6 GTI:
(en aan de rechterkant een mk6 met standaard sierstukken)
Afbeelding

De iets schuin afgesneden GT look sierstukken lijken mij op zowel de mk5 als op de mk6 het mooiste.
Kunnen deze ook geleverd worden door Lynx en kunnen ze strak onder de bumper gelast/geplaatst worden?
Want als er teveel ruimte tussen sierstuk en uitsparing in de bumper zit, of het sierstuk steek veel te ver uit, dan ziet het er direct er nep/niet o.e.m. uit.
Gebruikersavatar
Gti-Mar
Berichten: 701
Lid geworden op: 31 dec 2011, 23:13
Type auto: Golf MK VI ABT
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: grotere sierstukken

Bericht door Gti-Mar »

Timvgti schreef:Ondertussen heb ik zelf wat voorbeelden weten te vinden om het verschil tussen 'schuin' en 'recht' visueel te krijgen op een golf mk5 en mk6.
Er zijn eigenlijk 3 'modellen' en verschillende merken maken deze.
Milltek kan bijvoorbeeld als sierstukken de standaard look leveren alleen dan in een iets grotere doorsnede (76mm meen ik) en ze kunnen ook de GT look leveren (als je erin kijkt ziet dit er dus anders uit dan bij de standaard look sierstukken), deze zijn 'recht' afgesneden en op de mk5 het mooiste in 80mm en op de mk6 het mooiste in 100mm.

Als eerste de sierstukken in hetzelfde ontwerp als de originele mk5/mk6 sierstukken, LYNX kan deze leveren van het merk JOM in 76mm en 90mm en zijn goedkoop (25 euro):
Standaard mk5 GTI sierstukken (zijn die nou 70mm??):
Afbeelding

Milltek 76mm sierstukken op een mk5:
Afbeelding

En hier de originele vorm, maar dan grotere sierstukken op een mk6 (deze zijn van het merk Akrapovic op de gti van 'tvggti' op het forum), ik denk dat deze 100mm zijn!?
Afbeelding

Milltek GT look sierstukken:
Afbeelding

In 80mm op een mk5 GTI:
Afbeelding

In 100mm op een mk6 GTI (hoewel de sierstukken hier dan ook weer wat SCHUIN lijken!?!?!):
Afbeelding

APR heeft bijvoorbeeld sierstukken die 'schuin' afgesneden zijn en ook in de 'GT' look, ook hier weer op de mk5 het mooiste in 80mm en op de mk6 het mooiste in 100mm.
Voorbeeld van een sierstuk:
Afbeelding

Op een mk5 GTI:
Afbeelding

Op een mk6 GTI:
(en aan de rechterkant een mk6 met standaard sierstukken)
Afbeelding

De iets schuin afgesneden GT look sierstukken lijken mij op zowel de mk5 als op de mk6 het mooiste.
Kunnen deze ook geleverd worden door Lynx en kunnen ze strak onder de bumper gelast/geplaatst worden?
Want als er teveel ruimte tussen sierstuk en uitsparing in de bumper zit, of het sierstuk steek veel te ver uit, dan ziet het er direct er nep/niet o.e.m. uit.
Tim,

Als ik je een tip mag geven,bel Dinsdag even met Lynx en leg je vraag aan hem voor, vraag naar Raymond en zeg even dat je voor de groupbuy belt.
Denk dat je dan het meest duidelijke antwoordt kan krijgen.

Succes en we horen het wel
Mvg Marco

Golf GTI MK VI:schuif-kanteldak/keyless entry/rns 510 met dynaudio/sportdemper/19 inch Talladega's/ABT gechipt 281pk-391 nm/Katmod./sportfilter
tvggti
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 sep 2012, 21:55
Type auto: Golf MK7 R

Re: grotere sierstukken

Bericht door tvggti »

ErikGTI schreef:Zo zeg dat ziet er reuze gaaf uit zeg....zijn dat 100 mm tips....wow (tikkie jaloers) 8-)


Btw
Vergeet je kenteken niet te verwijderen ;)

Edit
Ik denk nu wel aan een ander prijskaartje....zit ik er ver naast als ik aan 1000 euro denk ;)
Trouwens merk je een kleine vermogenswinst (5pk) of is het door het geluid nu te subjectief
is idd 100mm. groter moet je ook niet gaan. qua vermogenwinst merk ik het niet maar daar zal het geluid miss ook mee te maken hebben.
uitlaat + linkpipe was een half jaar oud heb er ong. een derde voor betaald.
ErikGTI

Re: grotere sierstukken

Bericht door ErikGTI »

Tja dat was dus een nobrainer...gefeliciteerd 8-)


BTW kun je dan zomaar originele Milltek GT100 kopen...ik heb niets via google kunnen ontdekken.
Gebruikersavatar
Sciroccofrank
Berichten: 378
Lid geworden op: 29 mar 2012, 19:44
Type auto: Scirocco mk3 2.0

Re: grotere sierstukken

Bericht door Sciroccofrank »

ben ff aan het meten geweest met de rocco en ik ben er uit :mrgreen:

zet mij maar op de lijst voor de 80mm met schuine kant in de miltek look, dat zijn die Fox eind stukken als ik het goed heb begrepen, de standaard tips zijn 70mm en dat mag wel ietsie meer zijn vind ik en meer dan 80mm wordt te :shock:

zijn er al data bekend?
Gebruikersavatar
Gti-Mar
Berichten: 701
Lid geworden op: 31 dec 2011, 23:13
Type auto: Golf MK VI ABT
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: grotere sierstukken

Bericht door Gti-Mar »

Sciroccofrank schreef:ben ff aan het meten geweest met de rocco en ik ben er uit :mrgreen:

zet mij maar op de lijst voor de 80mm met schuine kant in de miltek look, dat zijn die Fox eind stukken als ik het goed heb begrepen, de standaard tips zijn 70mm en dat mag wel ietsie meer zijn vind ik en meer dan 80mm wordt te :shock:

zijn er al data bekend?
Nog niet frank,moeten er eerst minimaal 5 aanmelden wil het doorgang krijgen,anders vervalt de korting die Lynx bied :(

Gr.Marco
Mvg Marco

Golf GTI MK VI:schuif-kanteldak/keyless entry/rns 510 met dynaudio/sportdemper/19 inch Talladega's/ABT gechipt 281pk-391 nm/Katmod./sportfilter
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: grotere sierstukken

Bericht door Edition30 »

Sluit mij geheel bij Tim aan. Ik ben ook voor een strakke Oem look met iets grotere diameter. Overigens ben ik nog steed geinterresseerd, maar het kan nog alle kanten op. Zo is een andere einddemper voor mij ook nog een optie.

Ben benieuwd naar de uitkomsten van wat jij met Lynx hebt besproken Tim!
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
ErikGTI

Re: grotere sierstukken"update"

Bericht door ErikGTI »

ErikGTI schreef:SIERSTUKKEN WISHLIST VOOR GOLF V EN VI

ErikGTI Golf 6: GT 100 mm eindtips Milltek SCHUIN (bevestigd)

BenGTI. Golf 5. GT 80 mm eindtips Milltek SCHUIN (bevestigd)

SciroccoFrank GT 80 mm. eindtips Milltek SCHUIN (bevestigd)

Mkv-Nmg Golf 6: GT 100 mm eindtips Milltek SCHUIN

BZB Golf 6: GT 100 mm eindtips MillteK SCHUIN ( wacht eerst beurs af !!)

Edition30 Golf 5: GT 80 mm eindtips Milltek SCHUIN

Timvgti Golf 5: GT 80 mm

Renekesgti. Golf 6:

Misterxenon Golf 6: GT 90/100 mm eindtips Milltek SCHUIN (wil ze eerst zien)

Meik Golf 6:

ExXX Golf 6: GT 100 mm eindtips Miltek SCHUIN


Iedereen moet mij even corrigeren want ik geef even een schot voor de boeg voor de rest lijkt alles mij duidelijk geef even aan schuin-recht-Milltek-Jomo-mm etc.

ExXx_ Golf 6: 100 mm eindtips

Wanneer ik respons heb gehad van Lynx cardesign met de mogelijkheden zal ik deze hier plaatsen,ga er wel vanuit dat degene die zich opgeven ook daadwerkelijk komen,en niet op het laatst afzeggen of niet komen opdagen :cry:

Hoop dat de mensen die nog niet hebben gereageerd,dit alsnog doen wanneer we ook weten wat de mogelijkheden zijn.
[/quote]
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: grotere sierstukken

Bericht door MkVI Nmgn »

Ik wil toch wat meer duidelijkheid over prijzen anders kan ik net zo goed de originele milltek Tips kopen en erop schroeven/lassen,
Vind het allemaal heel erg mooi de 100mm tips maar zie van die rare voorbeelden die niet helemaal voldoen aan mijn smaakt.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
ExXx
Berichten: 226
Lid geworden op: 14 jun 2011, 22:24
Type auto: Golf VII GTI Perf
Locatie: Randstad

Re: grotere sierstukken

Bericht door ExXx »

MKV Nmgn schreef:Ik wil toch wat meer duidelijkheid over prijzen anders kan ik net zo goed de originele milltek Tips kopen en erop schroeven/lassen,
Vind het allemaal heel erg mooi de 100mm tips maar zie van die rare voorbeelden die niet helemaal voldoen aan mijn smaakt.
eens
Gebruikersavatar
Gti-Mar
Berichten: 701
Lid geworden op: 31 dec 2011, 23:13
Type auto: Golf MK VI ABT
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: grotere sierstukken

Bericht door Gti-Mar »

@ ExXx en Tonnie,

Wat willen jullie precies weten dan kan ik (of jullie zelf) kontakt opnemen met Lynx cardesign,als je even aangeeft dat je namens de Group-buy(Marco) belt en vraagt naar raymond dan kan je daar je vraag neerleggen.

Zou graag eind van de week een Def.lijst willen maken met namen die daadwerkelijk mee willen doen,en gebruik willen maken van de aanbieding

Nogmaals 10% korting op de Eindstukken en € 50,- montagekosten(is normaal rond de €75,-),klein uurtje werk per auto ;) minimaal moeten er 5 deelnemers zijn om hiervoor in aanmerking te komen.

Hoor het wel,
Laatst gewijzigd door Gti-Mar op 16 okt 2012, 13:10, 2 keer totaal gewijzigd.
Mvg Marco

Golf GTI MK VI:schuif-kanteldak/keyless entry/rns 510 met dynaudio/sportdemper/19 inch Talladega's/ABT gechipt 281pk-391 nm/Katmod./sportfilter
ErikGTI

Re: grotere sierstukken

Bericht door ErikGTI »

Ik heb ze maar even een mail gestuurd, ik hou jullie op de hoogte.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten