Pagina 7 van 11

Re: Chris leest voor uit eigenwerk

Geplaatst: 12 dec 2011, 22:15
door BASK04

Re: Chris leest voor uit eigenwerk

Geplaatst: 13 dec 2011, 13:43
door Mackdennis
Houd dit ook in dat deze project auto niet meer wordt geupdate?

Re: Chris leest voor uit eigenwerk

Geplaatst: 15 dec 2011, 11:31
door Spuugemmer
.

Re: Chris leest voor uit eigenwerk

Geplaatst: 07 jun 2012, 22:54
door Spuugemmer
.

Re: Chris leest voor uit eigenwerk

Geplaatst: 07 jun 2012, 23:16
door Chris5gti
hoort zich goed aan .. eh ziet er goed uit :lol: vertel eens met die methanol injectie dat schijnt heel gevoelig te zijn , net de verkeerde afstelling en alles loopt naar de ** . Ben benieuwd hoe dat in zijn werk gaat , heb er al vaker over gelezen maar nog niemand die het echt heeft ingebouwt . Ik heb ook al eens gezien dat er iemand van de directe injectie is afgestapt en een inlaat zelf heeft gemaakt met de injectoren in het spruitstuk . Ben je ook meteen van die vervuilde inlaat kleppen af . Meschien een idee ?

Re: Chris leest voor uit eigenwerk

Geplaatst: 07 jun 2012, 23:24
door GolfL
Oei! Jammer dat het niet zo goed gaat met het blokje.

Maar als ik het goed begrijp ga je je internals versterken, maar terug in het vermogen? Expres? Ben je nu meer uit op betrouwbaarheid/levensduur dan vermogen pompen?

Re: Chris leest voor uit eigenwerk

Geplaatst: 08 jun 2012, 11:37
door Spuugemmer
.

Re: Chris leest voor uit eigenwerk

Geplaatst: 18 jun 2012, 12:28
door Mackdennis
Wat is dan wel de belangrjnkste reden om water/meth te gaan rijden?
De enigste 2 redenen die ik zelf kan bedenken zijn meer vermogen.. Maar mits je niet te ver wil gaan snap ik hem nie? Zou bio ethanol mix in je brandstoftank toch stabieler meer vermogen geven?

En 2 de reinigende werking.. Mits alles goed stabiel en storings vrij kan draaien wel een dikke plus denk ik.
Maar als je net zo als jij vaak sleutelt is dan zo nu en dan je inlaat spruitstuk los halen en alles ff reinigen en een goede carch can en of open air carter ventilatie dan niet makkelijker?

Ben erg nieuwsgierig naar jou idee over de water/meth kits en je beweegredenen!

Re: Chris leest voor uit eigenwerk

Geplaatst: 19 jun 2012, 00:07
door Spuugemmer
Zijn inderdaad de 2 meest voordehand liggende keuzes. Echter op het moment dat je alles zo belachelijk hufter proef gaat maken. Dat je zeg een 500 pk motor bouwt en je hem dan weg zet op 400 pk. Dan heb je zoveel marge dat dit de betrouwbaarheid enkel ten goede komt. Dat is dus mijn idee er achter. Maar ik zou ik niet zijn als die 500 pk modus niet gewoon aanwezig moet zijn :D

Re: Chris leest voor uit eigenwerk

Geplaatst: 19 jun 2012, 00:26
door Luca
500 :o :shock:

Re: Chris leest voor uit eigenwerk

Geplaatst: 19 jun 2012, 01:54
door Race Eend
Tuurlijk kun je een 500pk setup op 400pk zetten, maar dat is eigenlijk zonde, je kiest dan een joekel van een turbo om 500pk uit een 2 liter te halen en vervolgens gebruik je het niet, terwijl je de turbolag van de grotere turbo wel gaat krijgen.

Als je de setup op 400pk bouwt , kun je daar prima op rijden, mits je natuurlijk je huiswerk goed gedaan hebt (bij een TFSI met veel vermogen is dat je voornamelijk brandstofpompen goed voor elkaar hebben, in dit geval je leidingwerk etc dikker maken..). Ik denk dat je prima de vinger op de zere plek kunt leggen en dat het eigenlijk niet zo spannend is om dit opgelost te krijgen. Zet hem maar neer als je motor klaar is zou ik zeggen.

Re: Chris leest voor uit eigenwerk

Geplaatst: 19 jun 2012, 09:46
door Spuugemmer
Komt ook allemaal wel goed. Alleen werkt mijn arm nog steeds niet mee. Gisteren de bumper en front eraf gehaald en ik was gewoon klaar. Heb de rest van de dag zielig in een hoekje gezeten kan helemaal niets meer. Is gewoon irritant. Dat het allemaal zo lang moet duren.

Re: Chris leest voor uit eigenwerk

Geplaatst: 19 jun 2012, 10:58
door Mackdennis
Denk zelf ook dat wat mark zegt de lekkerste daily driver blijft als je de 400pk wil rijden.
500pk wordt zeker als je hem afsteld op 400pk geen fijne auto denk ik.

Mijn keus zou zijn betrouwbaarbeid.. K04 hybride of iets vergelijkbaars andere hpfp en lpfp
3"uitlaat, andere inlaat, eventuel andere injectoren, andere intercooler, wat andere buis werk van turbo naar de motor.
Dit alles wel op een schoon gemaakte motor, chip op maat dan zou de 400pk zeker moeten lukken

Rij je doordeweeks op bp98 en als je wil pieken op mix bio

Ik hou wel van dit soort projecten helaas zijn er niet veel mensen die zo ver durven gaan en zeker niet als eerst
Jou experimentelen kant in deze heb ik zeker.respect voor!!

Zou willen dat ik de middelen had om zo als jij een motor van de grond af na eigen inzicht op te bouwen.

Blijf dit topic weer aandachtig volgen.

Re: Chris leest voor uit eigenwerk

Geplaatst: 19 jun 2012, 19:15
door Spuugemmer
.

Re: Chris leest voor uit eigenwerk

Geplaatst: 23 jun 2012, 15:42
door Joffrey
wat een vermogen zeg!
zie ik daar trouwens Wedsport lichtgewicht velgen onder jou GTI ?
super dingen !!!

Re: Chris leest voor uit eigenwerk

Geplaatst: 27 jun 2012, 19:08
door Spuugemmer
.

Re: Chris leest voor uit eigenwerk

Geplaatst: 27 jun 2012, 19:11
door MkVI Nmgn
Hoe is dat dan gekomen ? :O
Veer gebroken ?
Of geen smering ?

Re: Chris leest voor uit eigenwerk

Geplaatst: 27 jun 2012, 19:17
door Spuugemmer
Smering is goed!!!

Dus een gebroken veer is idd een goede optie echter ga ik nergens meer zomaar vanuit. Dus als die helemaal uit elkaar is dan weten jullie het ook ;) Zuigerveer breekt doorgaans alleen bij verkeerde montage....

Re: Chris leest voor uit eigenwerk

Geplaatst: 27 jun 2012, 19:20
door MkVI Nmgn
I know :oops:
En je vertelde ooit ook eens dat je het zelf niet gemonteerd heb daarom durf ik er ook gebroken veer bij te zetten :mrgreen:
Anders lijkt het net of je een Prutser ben :roll: ;)

Re: Chris leest voor uit eigenwerk

Geplaatst: 27 jun 2012, 19:22
door Chris5gti
dat ziet er niet zo best uit .. Moet je de cilinderwand laten uithonen nu ? En overmaat zuigers ? Ben benieuwd .. Is de auto trouwens ooit blauw geweest ?

Re: Chris leest voor uit eigenwerk

Geplaatst: 27 jun 2012, 19:29
door MkVI Nmgn
Chris5gti schreef:trouwens ooit blauw geweest ?
Dat is die nog steeds ;)

Re: Chris leest voor uit eigenwerk

Geplaatst: 27 jun 2012, 19:31
door Chris5gti
MKV Nmgn schreef:
Chris5gti schreef:trouwens ooit blauw geweest ?
Dat is die nog steeds ;)
oh omdat de moterruimte lichter blauw is en de spatborden zwart lijken op de foto ;)

voren op de chasisbalken is normaal daar is de kleur nooit echt dekkend maar ik bedoelde bij het schutbord daar in die buurt .. Maar het zal denk ik dan aan de lichtinval liggen

Re: Chris leest voor uit eigenwerk

Geplaatst: 27 jun 2012, 19:43
door Spuugemmer
.

Re: Chris leest voor uit eigenwerk

Geplaatst: 27 jun 2012, 19:53
door MkVI Nmgn
Spuugemmer schreef:Hij is heel zijn leven als Shadow Blue misschien vandaar ook de verwarring met zwart :D Maar idd stukje lichtval.

Ja sowieso boren en honen en dan overmaat zuigers erin. Al zou er niets mis zijn met deze zuigers dan kunnen ze alsnog de prullenbak in of daar gaat weer een honderdtje of 7 a 8...

@MKV (Geeft geen ruk om voetbal;) ):D , Ja klopt idd ben nog wel meer tegen gekomen wat me erg teleur heeft gesteld...

Loop stiekem met de gedachten te spelen om (aangezien er toch veel aan moet gebeuren) er een atmos motor in te hangen is ook wel leuk 270-300 atmos pks komt alleen wel wat meer werk bij kijken dan.....

Een leuke 6 cilinder is nooit verkeerd :twisted: http://link.marktplaats.nl/571613738
alleen dan komt er heel wat meer bij kijken want dan zal je ook een bak moeten plaatsen waar geen 4x4 op zit of afdoppen als dat kan,

Of gewoon met zo een motor opnieuw beginnen http://link.marktplaats.nl/571632866 ( Reactie eigenaar *ik wil er minimaal 1350 voor hebben*)

Re: Chris leest voor uit eigenwerk

Geplaatst: 27 jun 2012, 21:55
door Mackdennis
Kan het niet een stukje afgebrokkeld carbon vuil zijn? Of een te schralen lucht brandstof verhouding?