Mackdennis schreef:Wilcoos schreef:Volgens mij is 320pk meer dan een goede waarde, het enige wat Race Eend aangeeft is wat je moet doen om een optimale setup te krijgen. Dit betekent niet dat wanneer jij deze onderdelen niet hebt een ED30 rijd die onder de maat presteert.
Als je nog eens 500 euro wil (des)investeren kan je er dus misschien nog meer uithalen.

Ik denk had jd gezecht een forge twintake gaat je nog eens 15pk extra brengen.
Dat danial de 85e voor een k&n liever daar in had gestoken.
Maar voor nog eens 5 pk ga je niet ff 500e uit je zak trekken denk ik..
Het enigste wat ik raar vind.. En daar heb ik ook al eens me mening over gegeven.
Is dat zo wel ik als danial niet zulke hooge waardes haalde die dag zonder E85
En dat terwijl wij nog vrij redelijke km standen hebben.
In vergelijking met sommige.. Die dus waardes haalde waar wij e85 voor nodig hadden.
Waarom wij die dag dan toch minder haalde dan sommige hier???
Maar had dan wel meer uitleg/onderzoek verwacht!
Net wat danial al aangaf. Mischien is er iets niet helemaal oke met zijn auto??
Dat is nu precies de rede waarom wij voor opmaat gingen.
Zodat dat soort dingen werden uitgezocht.. En tegen betaling werden verholpen.
Het blijft in mijn ogen ook nog steeds een appart verhaal..
Maar wie weet gooie sommige mannen die naar jd gaan.
Er thuis al bioethanol in.. Tja dan kom je meteen met zulke waardes.
Zou mooi zijn als ze dan met een run.. Bij jd e85 toegevoegd krijgen.
En er dan geen winst meer is te behalen..
Afijn ik vind het wel mooi een gti6 met jelmer downpipe een super resuktaat neer zet..
Dat geeft dus duidelijk aan dat die gewoon top is!
Dennis, nu gaan we die verschrikkelijk domme discussie weer starten?
Lees mijn posts nog eens even terug van een paar weken terug, daar heb je AL je antwoorden. Duidelijker kan ik niet zijn.
http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... 160#p13268
Om nog maar eens antwoord te geven op je vragen.
Een motor heeft een aantal dingen nodig om optimaal vermogen te behalen.
1: brandstof: controleer lambda en inspuitcorrectie tijdens rollenbank: bij deze ed30 prima in orde. Ook brandstof pompdrukken niets mis mee.
Next:
2: Ontsteking: controleer op cilinderoverslag, niet aanwezig. Verloop is prima, echter auto mist nog wat vermogen.
3: Lucht, kortom, je controleert je turbodrukken etc. Conclusie, in eerste instantie: die is wat te laag.
Gevolg: kijken of er evt lekkages zijn op het eerste gezicht: nee: luchtfilter controleren.
Luchtfilter vervangen. gevolg: turbodruk dik in orde, vermogen ook flink beter.
4: ontstekingsmoment controleren: conclusie: pingelsensoren detecteren veel ruis: ontsteking staat hierdoor later dan gewenst in de software (gevolg: hogere EGT, minder vermogen, een paar graden meer voorontsteking kan 15pk schelen).
mogelijke oorzaken gevoeligheid pingelen:
- Slechte afvoer uitlaatgassen: probleem met de downpipe -> onwaarschijnlijk
- Carbon opbouw/vervuiling in de motor door korte stukken rijden etc, kleppen sluiten niet geheel af
- Slechte brandstof. Niet klopvast genoeg.
Wat wil je nu dan veranderen tijdens de chip op maat? Dit is niet in de software op te lossen!!!!!!!! Je kunt de ontsteking wel vroeger zetten, of de pingelsensoren uit zetten, dan weet je zeker dat de motor kapot loopt.
Even je kop van je motor optrekken (6 uur werk)? Terwijl er helemaal NIETS mis is met het vermogen wat er gehaald wordt, tuurlijk zijn er altijd mensen die meer halen. Maar er zijn ook genoeg golf 6 gti's die 290pk doen met een stage 2 set, is er dan wat mis met die motor, nee... de ene motor is gewoon wat beter dan de andere, inrijden ed heeft daar ook mee te maken.
Als je geen geld wilt uitgeven om het werkelijke 'probleem' te verhelpen dank tank je gewoon E85 erbij, of bio-ethanol van de action, daarmee verhoog je de klopvastheid van je brandstof aanzienlijk (hoger octaan getal), en daarmee is de motor minder gevoelig voor pingelen, staat de ontsteking vroeger en win je giga veel vermogen, door de lagere uitlaatgastemperatuur (EGT), belast je alle delen minder dan zonder dit te tanken.
Als je dat niet wilt, dan doe je het niet, maar ga dan niet keer op keer lopen zemeren op een forum, doe wat met de tips die ik je geef of niet...
Wat betreft de uitleg, die heb je allemaal gehad, tot 2-3 keer toe, maar uitleggen heeft niet altijd nut, als men er het van je aanneemt, dat je jarenlange ervaring snel tot de juiste conclusies kunt komen. En uiteraard dat je wat met de tips doet en het nog eens terug leest...
Bovendien 330pk+ is helemaal niet verkeerd, tuurlijk zijn er mensen die met twin-intakes/complete uitlaatsystemen/net even 'lossere' motoren, net even meer vermogen halen, maar betekend dit dat iedere auto dat kan halen.... nee.
JD beloofd 330pk, en dat doet 99.9% van de ED30's met een stage 2 pakket, alles boven de 330pk is mooi meegenomen, maar geen garantie.