Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
LE240 schreef:Ik gebruik Mobil1 5w30 (LongLife) olie. De olie wordt keurig volgens de LongLife interval door de garage ververst met het zelfde merk en type olie. Nu rij ik voor een GTI rijder behoorlijk veel en ook vaak lange afstanden, dus mijn olie komt wel goed op temperatuur. Per 15.000km gebruik ik +/- 0,5L van deze olie.
Ik zie dus geen probleem in 5w30 olie welke ook gewoon door VW zelf wordt geadviseerd. Mogelijk maakt het wel verschil als je echt alleen maar rijd zonder dat je olie op bedrijfstemperatuur komt.
bzb schreef:ik rij ondanks alle verzonnen verhalen alle 130.000 km op 5w30 zonder problemen of verbruik
En ook ik heb geen enkel probleem met gebruik van 5w30
Het scheelt overigens ook of je af en toe eens ff lekker gas geeft. Toch zijn de intervallen redelijk lang. Heb je voor de gein je kleppendeksel wel eens gedemonteerd om te kijken hoe het eruit ziet daar onder? Ben ik wel benieuwd naar eigenlijk Dan pas kan je echt oordelen.
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
LE240 schreef:Ik gebruik Mobil1 5w30 (LongLife) olie. De olie wordt keurig volgens de LongLife interval door de garage ververst met het zelfde merk en type olie. Nu rij ik voor een GTI rijder behoorlijk veel en ook vaak lange afstanden, dus mijn olie komt wel goed op temperatuur. Per 15.000km gebruik ik +/- 0,5L van deze olie.
Ik zie dus geen probleem in 5w30 olie welke ook gewoon door VW zelf wordt geadviseerd. Mogelijk maakt het wel verschil als je echt alleen maar rijd zonder dat je olie op bedrijfstemperatuur komt.
bzb schreef:ik rij ondanks alle verzonnen verhalen alle 130.000 km op 5w30 zonder problemen of verbruik
En ook ik heb geen enkel probleem met gebruik van 5w30
Het scheelt overigens ook of je af en toe eens ff lekker gas geeft. Toch zijn de intervallen redelijk lang. Heb je voor de gein je kleppendeksel wel eens gedemonteerd om te kijken hoe het eruit ziet daar onder? Ben ik wel benieuwd naar eigenlijk Dan pas kan je echt oordelen.
Dus jij raad 0w40 aan Niels?
*VW Golf 5 GTI 2008, Stage 2 by DVX Performance, 3'' Cattles DownPipe, Full RVS exhaust system by Skytune, Forge twin cooler, CTS turbo air intake, 291.2pk & 449Nm @RON 98
*VW Golf 6 1.6 Tdi 2010, Stage 3 by DVX Performance, Carbonio air intake, 188.8pk & 365Nm