Pagina 2 van 7
Re: De banden, velgen en verlaging guide
Geplaatst: 14 jul 2012, 19:34
door Chris5gti
ik heb 8,5J en et 45 en loopt niet aan . (is wel nog niet zo laag met H&R veren) om achter aanlopen te verhelpen moet je gewoon je camber iets negatiever zetten . Is makkelijk te doen met de exentriek op je draagarm . Zou het wel nouwkeurig opmeten of bij iemand laten doen die uitlijnen kan .
Re: De banden, velgen en verlaging guide
Geplaatst: 14 jul 2012, 19:58
door rabies
Heb je een foto hoe dit eruit ziet ? Ik zag trouwens dat een vleg die ik misschien wel wil niet in 8,5J leverbaar is maar alleen in 8J , dan is ET45 denk ik nog iets te ver naar binnen..
Re: De banden, velgen en verlaging guide
Geplaatst: 14 jul 2012, 20:25
door Chris5gti
ja in mijn topic zijn er wel meerdere ... het moet juist ver naar binnen als je auto laag ligt !! Het is oftewel die wielen komen verder naar buiten en je rijd hoog of naar binnen en laag rijden .
Re: De banden, velgen en verlaging guide
Geplaatst: 14 jul 2012, 21:20
door Hoppers
Ik rijd rond met een 8,5 ET44 voor en een 9 ET 38 achter. En ik loop niet aan. Verlaagd met een H&R ultralow schroefset. Een 215 bandje voorkomt veel aanlopen tov een 225.
Re: De banden, velgen en verlaging guide
Geplaatst: 14 jul 2012, 22:23
door Chris5gti
maar hier boven schrijf je dat je al je spatborden moet laten spuiten wegens aanloop schade

Re: De banden, velgen en verlaging guide
Geplaatst: 15 jul 2012, 00:30
door Hoppers
Chris5gti schreef:maar hier boven schrijf je dat je al je spatborden moet laten spuiten wegens aanloop schade

Huh? Ik niet hoor.

Re: De banden, velgen en verlaging guide
Geplaatst: 15 jul 2012, 00:44
door Chris5gti
oh sorry heb je met rabies verwisseld

foutje bedankt

Maar met 9j en et 38 moet je een H&R Lage versie al op de hoogste stand hebben om te kunnen rijden . En dan nog zul je niet veel mensen achterin kunnen mee nemen . Het klopt dat je met een 215er band voordelen hebt omdat ie erg getrokken staat en al helemaal op een 9 j velg ! Maar je kunt er niet echt laag mee zonder spatbord randen te bewerken en/of camber aanpassen .
Re: De banden, velgen en verlaging guide
Geplaatst: 15 jul 2012, 01:09
door Hoppers
Hij staat zeker niet op z'n hoogst.. Overmorgen wordt hij uitgelijnd en laat ik het camber inderdaad iets meer negatief zetten. Dan kan hij nog wat meer zakken. Gelukkig zitten er zelden mensen achterin.
Re: De banden, velgen en verlaging guide
Geplaatst: 15 jul 2012, 19:21
door rabies
Ik heb je foto's gezien Chris, staat niet zo heel laag maar prima verlaging hoor. Overigens wel vreemd dat sommige waarde bij de 1 aanlopen en voor problemen zorgen en bij de andere totaal niet..
ET38 met een 9J zou ik niet in mijn hoofd halen maar wel mooi als het kan en niet aanloopt.
Re: De banden, velgen en verlaging guide
Geplaatst: 15 jul 2012, 19:42
door Chris5gti
rabies schreef: niet zo heel laag maar prima verlaging hoor.
daar komt binnekort verandering in

Re: De banden, velgen en verlaging guide
Geplaatst: 15 jul 2012, 20:01
door JonasV
19 x 8,5 met ET45 gaat met de schokdempers aan de voorzijde maar net merkt ik vanmiddag! Past net een pink tussen, en dan zit de band er nog niet op
Re: De banden, velgen en verlaging guide
Geplaatst: 15 jul 2012, 20:08
door Chris5gti
maar om laag te rijden heb je een zo hoog mogelijke et waarde nodig , en de band zal zowiezo iets getrokken op de velg staan dus is verder geen probleem . Maar je zult net als mij waarscheinlijk je wielranden voren moeten uitrollen en de wielkuip aan passen , en achter het camber afstellen want we hebben allebei voor 8,5 j gekozen en dan word het krap met laag rijden !

Re: De banden, velgen en verlaging guide
Geplaatst: 15 jul 2012, 21:16
door rabies
Waarom dan 8,5J en geen 8J ? Is 8 niet breed genoeg ?
Re: De banden, velgen en verlaging guide
Geplaatst: 15 jul 2012, 21:37
door Chris5gti
zeker is 8 breed genoeg je kunt ook 7,5 J pakken ! Voor laag rijden geld zo smal mogelijk en zo hoog mogelijke et waarde dan kun je echt laag met zo min mogelijk aanpassingen ! Mja het aanbod in velgen is vaker zo dat de velgen die we mooi vinden niet echt de ideale maten hebben maar we ze toch eronder willen hebben

Re: De banden, velgen en verlaging guide
Geplaatst: 15 jul 2012, 21:56
door JonasV
Tja. Mijn wielen waren er enkel in deze maten.... En er rijden er meerdere rond zonder gekke problemen.
Wat moet er eventueel aan de wielkuip aangepast worden?
Camber afstellen vraagt ook weer om schokdempers waar mee dat kan toch of kun je dat zo verstellen?
Ik hoop dat de wielkast rand rollen niet nodig is.
Mocht dat wel zo zijn wat is een goed adres op max een uurtje van den Bosch?
Re: De banden, velgen en verlaging guide
Geplaatst: 15 jul 2012, 22:01
door Chris5gti
Het ligt er altijd maar aan hoe laag je wil gaan

Wielkuip voren :bij normale verlaging de schroef eruit en lipje ombuigen , bij extreme verlaging moeten de eerste 10 cm boven het wiel weg gesneden/aangepast worden wielkuip achter ook bij extremere verlaging moet er een stuk weggesneden worden . En bij 8,5 et45 moet bijna altijd voren een beetje plaats worden gemaakt .. ik kijk er ook tegenop want heb er weinig zin in en ga ook nu geen andere velgen kopen , dus kijken hoe laag het gaat met minimale aanpassingen .
Re: De banden, velgen en verlaging guide
Geplaatst: 15 jul 2012, 22:03
door Chris5gti
oh en camber kun je op je achterste draagarmen afstellen met exentriek en hoef je geen andere schokdempers voor .
Re: De banden, velgen en verlaging guide
Geplaatst: 15 jul 2012, 22:09
door JonasV
Nu gaat het zonder problemen bij je dan? Denk dat we wat diepte betreft nu niet heel veel verschillen namelijk.
En zodra de 19" er op zit schroef ik hem iets omhoog voor denk ik. Achter zit er nu ietsje ruimte tussen bovenkant band en wielkast. Vind ik prima ogen en het moet practisch blijven (helaas). Het hele lage is heel vet maar dan kan ik m'n eigen straat niet meer in of uit ben ik bang.
Re: De banden, velgen en verlaging guide
Geplaatst: 15 jul 2012, 22:19
door Chris5gti
Mijne heeft nu nog H&R veren erin en daarmee gaat alles goed (zijn iets stugger dan originele veren) Binnekort als ik de hele handel heb ingebouwt dan moet hij minimaal 2 cm lager voren en achter en ja dan moet ik dus toch een beetje aanpassen want ik wil wel nog eens hard door een bocht kunnen scheuren

Re: De banden, velgen en verlaging guide
Geplaatst: 15 jul 2012, 22:53
door JonasV
Haha ja dat heb ik ook met die bochten. Als het straks gemonteerd is gewoon eens wat proberen.
De wielkuip is eventueel zo aangepast als enkel dat middelste gedeelte weg hoeft te worden gesneden.
Re: De banden, velgen en verlaging guide
Geplaatst: 16 sep 2012, 13:18
door Girlzdad
Welke verlagingsveren raden jullie aan met 19inch velgen ?
Ik heb gelezen dat Eibach 2-2.5 cm lager komt en met H&R 3-3cm.
Er moet wel normaal (woon/werk)mee gereden worden.
En met vier personen,over het algemeen zijn de passagiers achterin de kids.
Even de et waarde niet meegerekend,maar om een idee te krijgen of 18 inch misschien wel beter is met vier personen en verlaagd.
Ik wil er ook niks voor hoeven aan te passen aan de wielkasten etc.

Re: De banden, velgen en verlaging guide
Geplaatst: 19 sep 2012, 11:13
door Girlzdad
Waar zijn de kenners gebleven

Re: De banden, velgen en verlaging guide
Geplaatst: 19 sep 2012, 12:07
door KlouxOne
Girlzdad schreef:Waar zijn de kenners gebleven

hier een kenner.

ik rijd zelf met eibach veren. waarom eibach? Eibach maakt simpel weg de beste veren die er verkrijgbaar zijn. levens lange garantie op breken etc. Ook de eigenschappen van Eibach veren zijn heel goed in ballans. Dan heb ik het over sportief rijgedrag en comfort.
weet niet waar je vandaan komt? anders mag je een rondje mee cruisen

Re: De banden, velgen en verlaging guide
Geplaatst: 19 sep 2012, 13:13
door Girlzdad
KlouxOne schreef:Girlzdad schreef:Waar zijn de kenners gebleven

hier een kenner.

ik rijd zelf met eibach veren. waarom eibach? Eibach maakt simpel weg de beste veren die er verkrijgbaar zijn. levens lange garantie op breken etc. Ook de eigenschappen van Eibach veren zijn heel goed in ballans. Dan heb ik het over sportief rijgedrag en comfort.
weet niet waar je vandaan komt? anders mag je een rondje mee cruisen

Bedankt voor je aanbod.
Het gaat mij erom dat het niet aanloopt met 19inch zonder aanpassingen.
En als het kan wat voor waardes moet de velg dan hebben
Anders blijf ik bij 18inch.
Nog maar gelijk een vraag erbij:
Op wat voor bedrag moet ik ongeveer rekenen voor het plaatsen en is uitlijnen ook gelijk aan te raden.
Toch nog twee vragen geworden

Re: De banden, velgen en verlaging guide
Geplaatst: 19 sep 2012, 13:21
door KlouxOne
kan wel zeker met 19 inc. alleen moet je de juiste ET waarde hebben. ik rij met ET52 geloof ik. het enige wat ik heb moeten doen is de fendermod. dat is een kwestie van 2 schroeven eruit draaien thats it.
ik denk dat je voor het plaatsen en uitlijnen 300 euro moet rekenen