Pagina 2 van 2
Re: Benzine
Geplaatst: 22 jun 2012, 20:21
door sandertjah1988
ben wel benieuwd

Re: Benzine
Geplaatst: 22 jun 2012, 20:27
door MkVI Nmgn
Geachte Baas,
Ik zal met smacht wachten op het resultaat die u & uw chauffeur ondervinden
En het klopt inderdaad dat Aral102 alleen net over de grens verkocht word,
Als u dan toch Euro98 gaat tanken doe dat dan bij een BP tankstation en tank dan de BP Ultimate u & uw chauffeur zullen zeker het verschil merken in uw Maybach 62S Landaulet ~ V12 5.5L 612 pk
Succes en veel plezier
Re: Benzine
Geplaatst: 22 jun 2012, 20:38
door wehoo
Baasonur is een (internet)
hoax.

Snel verwijderen hier.

Re: Benzine
Geplaatst: 22 jun 2012, 21:50
door staffpride
baasonur schreef:Kijk, dat zijn antwoorden die ik op doelde.
Voor zo ver mijn kennis reikt, staat Aral hier net over de grens in Duitsland.
Ik zal mijn chauffeur eens opdracht geven Euro 98 te tanken en zal uiteraard de resultaten naar U sturen.

Re: Benzine
Geplaatst: 22 jun 2012, 22:38
door Chris5gti

Maybach ... ondertussen staat er meschien wel een 30 pk fiat panda voor de deur

Re: Benzine
Geplaatst: 23 jun 2012, 00:07
door Verlengsnoer
Dus dat. +1
Ik zit hier omdat ik een golf heb als ik een maybach of grt had zat ik hier niet.

Re: Benzine
Geplaatst: 23 jun 2012, 12:47
door bzb
er rijd maar 1 laundalet in nederland en die is zeker niet van een tur... ehm Onur

Re: Benzine
Geplaatst: 23 jun 2012, 13:05
door staffpride
Re: Benzine
Geplaatst: 23 jun 2012, 13:09
door staffpride
Zou dit hem zijn
Op euro 95 wel te verstaan
Ik heb nog nooit 170 gerijden leugenaar whahaha
Re: Benzine
Geplaatst: 23 jun 2012, 15:21
door kevin78
Pff wat begint het toch elke weer te kriebelen bij dat filmpje !!!

Re: Benzine
Geplaatst: 24 jun 2012, 00:22
door baasonur
bzb schreef:er rijd maar 1 laundalet in nederland en die is zeker niet van een tur... ehm Onur

Guit, waar baseert ge het op dat ik in Nederland woon, eilaas woon ik in België.
Re: Benzine
Geplaatst: 24 jun 2012, 00:33
door Chris5gti
baasonur schreef:bzb schreef:er rijd maar 1 laundalet in nederland en die is zeker niet van een tur... ehm Onur

Guit, waar baseert ge het op dat ik in Nederland woon, eilaas woon ik in België.
dan maak morgen een foto van je auto met de krant op de moterkap (leesbaar ) met de datum van morgen , met baasonur erop geschreven dan geloof ik je

Re: Benzine
Geplaatst: 24 jun 2012, 00:58
door staffpride
Chris5gti schreef:baasonur schreef:bzb schreef:er rijd maar 1 laundalet in nederland en die is zeker niet van een tur... ehm Onur

Guit, waar baseert ge het op dat ik in Nederland woon, eilaas woon ik in België.
dan maak morgen een foto van je auto met de krant op de moterkap (leesbaar ) met de datum van morgen , met baasonur erop geschreven dan geloof ik je

+1

Re: Benzine
Geplaatst: 24 jun 2012, 09:36
door Race Eend
Chris5gti schreef:v power is hier 100 octaan .. of bedoel je de 95 van shell ? De 98/100/102 octaan is ook klopvaster heeft dus een hogere verbrandings temperatuur waardoor je moter veel soepeler en beter rijdt .
Klopt ten dele hij heeft geen hogere verbrandingstemperatuur, maar lager! Bovendien is Vpower in Nederland overal 95-97 octaan. zeker geen 98/100 (dat is Duitsland!)
Re: Benzine
Geplaatst: 24 jun 2012, 11:30
door Vince82
Race Eend schreef:Chris5gti schreef:v power is hier 100 octaan .. of bedoel je de 95 van shell ? De 98/100/102 octaan is ook klopvaster heeft dus een hogere verbrandings temperatuur waardoor je moter veel soepeler en beter rijdt .
Klopt ten dele hij heeft geen hogere verbrandingstemperatuur, maar lager! Bovendien is Vpower in Nederland overal 95-97 octaan. zeker geen 98/100 (dat is Duitsland!)
V-power is gewone Euro 95 met daaraan wat additieven toegevoegt.
Re: Benzine
Geplaatst: 24 jun 2012, 13:46
door Chris5gti
Race Eend schreef:Chris5gti schreef:v power is hier 100 octaan .. of bedoel je de 95 van shell ? De 98/100/102 octaan is ook klopvaster heeft dus een hogere verbrandings temperatuur waardoor je moter veel soepeler en beter rijdt .
Klopt ten dele hij heeft geen hogere verbrandingstemperatuur, maar lager! Bovendien is Vpower in Nederland overal 95-97 octaan. zeker geen 98/100 (dat is Duitsland!)
Oh ja ik woon bijna in duitsland dus ik ga hier 100 meter verderop in duitland altijd tanken bij shell (100) of aral (102 ) . De temperatuur in de verbrandingsruimte word dus lager bij meer octaan ? Dan ben ik vast in de war met iets anders , ik dacht hoger .. mja vermensen is gisselijk he

Re: Benzine
Geplaatst: 24 jun 2012, 14:02
door wehoo
Chris5gti schreef:Race Eend schreef:Chris5gti schreef:v power is hier 100 octaan .. of bedoel je de 95 van shell ? De 98/100/102 octaan is ook klopvaster heeft dus een hogere verbrandings temperatuur waardoor je moter veel soepeler en beter rijdt .
Klopt ten dele hij heeft geen hogere verbrandingstemperatuur, maar lager! Bovendien is Vpower in Nederland overal 95-97 octaan. zeker geen 98/100 (dat is Duitsland!)
Oh ja ik woon bijna in duitsland dus ik ga hier 100 meter verderop in duitland altijd tanken bij shell (100) of aral (102 ) . De temperatuur in de verbrandingsruimte word dus lager bij meer octaan ? Dan ben ik vast in de war met iets anders , ik dacht hoger .. mja vermensen is gisselijk he

In Duitsland is bij Shell V-Power 5% bio gemengd. Bij Aral Ultimate 102 is dit niet.
Verschillende testen concluderen dat het verschil tussen Aral Ultimate 102 en Ron95 niet meer dan 2% is en derhalve te verwaarlozen.

Aral heeft bij die tankstations waar Ultimate 102 wordt geleverd, Ron98 weggehaald.
Die Oktanzahl gibt die "Klopffestigkeit" des Kraftstoffs an. Sie wird nach ROZ (Research-Oktanzahl) unter bestimmten Prüfbedingungen mit genau definierten Prüfmotoren ermittelt. Normalbenzin hat mit 91 ROZ den niedrigsten Wert, Superbenzin hat 95 ROZ, Super Plus liegt mit 98 ROZ am oberen Ende. Je höher die Oktanzahl, desto höher ist die Selbstzündungstemperatur bei Ottokraftstoffen und desto niedriger ist die Klopfneigung bei der Verbrennung (Benzin 450-550 °C, Super 480-700 °C Selbstzündungstemperatur).
Der Klopfsensor ist außen am Motor angebracht und verhindert schädliche Selbstzündungen.
Der Effekt des Klopfens entsteht durch eine außerzyklische unkontrollierte Verbrennung, die für extreme Temperaturen im Zylinder sorgt. Diese hohen Wärmemengen belasten Motorbauteile wie Kolben, Ventile und Zylinderkopf stark und können zu Beschädigungen führen.
Der Klopfsensor registriert den Körperschall des Motors.
Das Motorsteuergerät gleicht die Messimpulse mit den gespeicherten Sollwerten ab und greift entsprechend in die Steuerung von Motor, Einspritzung und Zündung ein, bevor die Verbrennung die Klopfgrenze erreicht.
Der Klopfsensor erkennt auch die Kraftstoffqualität. Je höher die Oktanzahl, desto klopffester ist der Kraftstoff. Das heißt: Super Plus mit 98 Oktan zündet bei einer höheren Temperatur als Normalbenzin mit 95 Oktan. Steht jedoch nur eine geringere Kraftstoffqualität zur Verfügung, korrigiert das Motorsteuergerät aufgrund der Informationen vom Klopfsensor automatisch den Zündzeitpunkt. Eine Beschädigung des Motors wird somit vermieden.