Slecht starten
- superdave
- Type auto: GTE
Re: Slecht starten
Auto staat nu een week bij Martin Schilder, VW Dealer, maar ze hebben niets kunnen merken of vinden...
Ben ik dan zo'n zeikerd of wat?
VW Golf GTE MY16
VCDS / VagCom Service Noord Holland
- MkVI Nmgn
- Type auto: Golf7R
Ik heb niet het inhouden of overslaan maar als de motor koud is vind ik deze ook niet 100% lekker starten
Beetje inhoudend maar niet dat je zegt zoals op het filmpje zo slecht (week geleden nieuwe bougies maand terug nieuwe bobines)
2005 axx motor
Beetje inhoudend maar niet dat je zegt zoals op het filmpje zo slecht (week geleden nieuwe bougies maand terug nieuwe bobines)
2005 axx motor
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
Dat is altijd zo, juist dan doet hij het net wel goed. Mijne moet voor een beurt en heb nog wat puntjes ook deze, dus ben benieuwd.superdave schreef:Auto staat nu een week bij Martin Schilder, VW Dealer, maar ze hebben niets kunnen merken of vinden...
Gr, Wilco
\Oo) \___w___/ (oO/
\Oo) \___w___/ (oO/
- RobvR
- Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
Ik heb vandaag op het forum gelezen dat het slechte starten ook aan de chiptuning kan liggen (Luca), maar ik lees hier ook dat de startmotor geen directe link heeft met de chip (Wilcoos).
Groet RobvR
- Race Eend
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Contacteer:
Slecht starten zal niet aan chiptuning liggen.
Delen als koudstart/stationair loop pas je als (goede) tuner geheel niet aan. Daar valt niets te winnen qua vermogen.
Delen als koudstart/stationair loop pas je als (goede) tuner geheel niet aan. Daar valt niets te winnen qua vermogen.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
- superdave
Hij is bij jullie natuurlijk getuned dus daar zal het niet aan liggen
De auto gaat maandag naar een andere vestiging, dus ben benieuwd.
Herkend iemand dit?
De auto gaat maandag naar een andere vestiging, dus ben benieuwd.
Herkend iemand dit?
VW Golf GTE MY16
- MkVI Nmgn
Mijne start zelfde als de bovenste ik kan je zeggen werk zelf bij Hegeman heb alles al vervangen waar het aan kan liggen en wat denk je ...
EXACT HET ZELFDE!
Dus ik leer er maar mee leven eerst werd me verteld dat het aan de accu kon liggen of de startmotor dat de startmotor niet meer 100% draait zeg maar 91% ofzo kan verder geen kwaad werd me ook vertelt
Dus rijd je een Gti en start slecht hoort erbij
haha
EXACT HET ZELFDE!
Dus ik leer er maar mee leven eerst werd me verteld dat het aan de accu kon liggen of de startmotor dat de startmotor niet meer 100% draait zeg maar 91% ofzo kan verder geen kwaad werd me ook vertelt
Dus rijd je een Gti en start slecht hoort erbij

Groetjes Tonnie
Mijne start ook als bovenste. Begint ook op zelfde toerental, net boven 10, en zakt daarna terug net onder 10.
Dealer gaf bij mij aan dat eerst de chip eruit moest zodat ze konden vergelijken dat het daar niet aan lag. Daar denken ze dus dat die de boosdoener is... (was het er niet mee eens)
Dealer gaf bij mij aan dat eerst de chip eruit moest zodat ze konden vergelijken dat het daar niet aan lag. Daar denken ze dus dat die de boosdoener is... (was het er niet mee eens)
Gr, Wilco
\Oo) \___w___/ (oO/
\Oo) \___w___/ (oO/
- MkVI Nmgn
Mijne is niet gechipt ^^ Zullen we keer langs je dealer rijden kijken wat ze dan zeggen..
Groetjes Tonnie
Bij mij start hij ook zoals het eerste filmpje. Soms start hij wel in 1x, en soms zoals in het filmpje.
Eerlijk gezegt heb ik me hier nooit aan gestoord. Netals het dieselende geluid bij stationair, moeten we dit maar accepteren denk ik.
Eerlijk gezegt heb ik me hier nooit aan gestoord. Netals het dieselende geluid bij stationair, moeten we dit maar accepteren denk ik.
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
- FrankeED30
- Type auto: Golf V GTI ED30
Ik heb ook precies het zelfde als in het eerste filmpje.. alleen bij een koude start.
De mijne maakt ook het geluid van het eerste filmpje, al vanaf het moment dat we hem kochten. Dacht toen ook dat het de startmotor was...na laten kijken; niets aan de hand.
Hij start altijd. Dus ik kan er prima mee leven. Zeker omdat ik blijkbaar niet de enige ben. Maar echt lekker klinkt het natuurlijk niet.
Hij start altijd. Dus ik kan er prima mee leven. Zeker omdat ik blijkbaar niet de enige ben. Maar echt lekker klinkt het natuurlijk niet.
Golf GTI VI 2012 - Black - 19" Glendale - JD stage I - 2 deurs - R achterlichten
- Verlengsnoer
Same here! Zolang de auto start vind ik het best. Mijn trouwe lease bak peugeot 207 1.4 16V starte beter
maar reed minder lekker.
Ik neem het voor lief!

Ik neem het voor lief!
- superdave
OK, ben benieuwd waar de dealer mee komt dan...
Keep you posted!

VW Golf GTE MY16
-
- Type auto: Golf MK5 GTI
Hier precies hetzelfde .. maak me er niet druk om hoor
- Verlengsnoer
Het zou met de bouggies te maken kunnen hebben. Mijn wagen heeft 65K gelopen en naar mijn weten zitten de originele bouGgies erin.
nope, die heb ik als eerste vervangen voor betere. Geen effect.Verlengsnoer schreef:Het zou met de bouggies te maken kunnen hebben. Mijn wagen heeft 65K gelopen en naar mijn weten zitten de originele bouGgies erin.
Gr, Wilco
\Oo) \___w___/ (oO/
\Oo) \___w___/ (oO/
Die van mij start ook ongeveer zoals de het bovenste filmpje,dacht dat het de accu was toen ik m kocht dus een nieuwe originele accu erop. Er is sinds die tijd wel verbetering maar echt mooi start die nog steeds niet.Ik zal volgende week Hans Sloot er eens naar vragen,die heeft ook veel kennis over deze motoren.
Groetjes Jarno
Groetjes Jarno
-
- Type auto: Gti v 30edition
Hier start de mijne ook hetzelfde.. Net alsof je net geen volle accu heb..
Maak me er niet druk om... Hoor er denk ik gewoon bij bij deze auto's
Heb wel ergens gelezen dat slecht staften met de brandstofpomp te maken kan hebben.
Geen idee of dat ook zo is??
Heb wel ergens gelezen dat slecht staften met de brandstofpomp te maken kan hebben.
Als het aan de pomp lag zou hij hem toch wel krachtig moeten rondslaan toch?daar krijg je niet dat lege accu gevoel van.Mackdennis schreef:Hier start de mijne ook hetzelfde.. Net alsof je net geen volle accu heb..
-
Mee eens!jarno1979 schreef:Als het aan de pomp lag zou hij hem toch wel krachtig moeten rondslaan toch?daar krijg je niet dat lege accu gevoel van.Mackdennis schreef:Hier start de mijne ook hetzelfde.. Net alsof je net geen volle accu heb..
Maar wat ik al zei ik hed het ergens gelezen dat slecht starten en ruiger lopen bij koude motor..
Kon liggen aan de brandstod pomp.
Zal een kijken of ik dat linkje kan vinden
-
I have had the same problem - I am willing to bet, if you leave the key in the on position for 10 seconds before starting, you will be fine.
The problem is those damned flap motors having to cycle. They cycle open and close every time you start teh car and if you dont give them enough time to cycle, you will start the car with them close or open and mess up the air flow so the car will have to compensate and re-cycle the flaps. This causes a soft code (no CEL) if you check with VAGCOM.
I have confirmed this is my problem with the stumble-starts, as I have started calling them - Go ahead and try giving the car 10-20 seconds with the key in the on posistion before you start it, see if that helps.
Staat nog veel meer mogelijkheden op de site waar ik dit van daan heb..
Zie hier de link: http://www.golfmkv.com/forums/showthrea ... 478&page=3
The problem is those damned flap motors having to cycle. They cycle open and close every time you start teh car and if you dont give them enough time to cycle, you will start the car with them close or open and mess up the air flow so the car will have to compensate and re-cycle the flaps. This causes a soft code (no CEL) if you check with VAGCOM.
I have confirmed this is my problem with the stumble-starts, as I have started calling them - Go ahead and try giving the car 10-20 seconds with the key in the on posistion before you start it, see if that helps.
Staat nog veel meer mogelijkheden op de site waar ik dit van daan heb..
Zie hier de link: http://www.golfmkv.com/forums/showthrea ... 478&page=3
-
En hier dat stukje over de brandstofpomp
Alright, sorry for the delay in posting about this. I took my car in on friday(for the second time) and the techs finally saw the problem and they notated that the fuel pressure was very low 1.1 bar and at 4.5 bar at idle and so they noted that the low pressure fuel pump (the one under the back seat) was defective and was going to get replaced. The dealer loaned me a California Jetta (sweet but it's alright) and they had it replaced by monday. So now my car starts up right away. The tech also noted on the service invoice that with the new pump the fuel pressure is at 6.1.3 bar with the key on and engine off.
Alright, sorry for the delay in posting about this. I took my car in on friday(for the second time) and the techs finally saw the problem and they notated that the fuel pressure was very low 1.1 bar and at 4.5 bar at idle and so they noted that the low pressure fuel pump (the one under the back seat) was defective and was going to get replaced. The dealer loaned me a California Jetta (sweet but it's alright) and they had it replaced by monday. So now my car starts up right away. The tech also noted on the service invoice that with the new pump the fuel pressure is at 6.1.3 bar with the key on and engine off.
Die laatste is interessant. Weet iemand waar ik die waarde kan vinden in vagcom, anders ga ik zelf even zoeken.
VW Golf GTE MY16
- Verlengsnoer
Dan hoef ik dus niet te hopen dat de wagen beter start door nieuwe "betere" bouggies!Wilcoos schreef:nope, die heb ik als eerste vervangen voor betere. Geen effect.Verlengsnoer schreef:Het zou met de bouggies te maken kunnen hebben. Mijn wagen heeft 65K gelopen en naar mijn weten zitten de originele bouGgies erin.