DSG schakelt raar na chip
Re: DSG schakelt raar na chip
Je hebt gelijk, echter laat de uitdraai zien dat die 230pk een echte uitschieter is (na de dip, schakelen?), daaronder gok ik ~222PK op de wielen.
Los daarvan gaat het mij om de DSG nu. Ik vertel hem dat ik dat probleem niet had zonder de nieuwe chip en nu opeens wel, hoe kan dat opeens aan de DSG software liggen? "Ja je moet echt naar een DSG specialist". Update á la €350,- ... yeah right.
Het gevoel wat je krijgt dat je onnodig, wellicht door onkunde, meer kosten moet gaan maken voor iets onzinnigs is onbeschrijfbaar. Je wilt dan het liefst je geld terug en naar iemand die wél verstand van zaken heeft waar je de meerprijs voor lief neemt.
Los daarvan gaat het mij om de DSG nu. Ik vertel hem dat ik dat probleem niet had zonder de nieuwe chip en nu opeens wel, hoe kan dat opeens aan de DSG software liggen? "Ja je moet echt naar een DSG specialist". Update á la €350,- ... yeah right.
Het gevoel wat je krijgt dat je onnodig, wellicht door onkunde, meer kosten moet gaan maken voor iets onzinnigs is onbeschrijfbaar. Je wilt dan het liefst je geld terug en naar iemand die wél verstand van zaken heeft waar je de meerprijs voor lief neemt.
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: DSG schakelt raar na chip
DSG olie is dus maar 1 maal ververst.s3. schreef:Heb het boek en de facturen nogmaals nagekeken:
- 62099KM: DSG olie en filter wissel
- 75000KM: Bougies
- 103000KM: Olie en filter wissel
De volgende zaken zijn nu DV check, luchtfilter, benzinefilter en evt. bougies. Ik zal alsnog langsgaan bij de dealer om te kijken of ik in aanmerking kom voor de bobines.
Ik denk dat het roepen dat je je chip ongedaan wilt hebben niet zo makkelijk is als het lijkt..
Wellicht dat iemand van JD mij met argumenten kan helpen m.b.v. eerder genoemde constateringen (turbo uitval, DSG etc, weinig vermogen etc.)?
Maandag even snel een VCDS 11.11 kabeltje bestellen. Kan ik wellicht het e.e.a. loggen?
Wat is de huidige km-stand? Als deze boven de 110k km is, ook de DSG olie opnieuw verversen met dergelijke problemen!
Je kunt altijd aangeven dat je niet tevreden bent met de tuning vanwege deze dsg problemen die optreden. Je kunt je geld dan veelal terug krijgen, min eventuele arbeids en rollenbank kosten.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Re: DSG schakelt raar na chip
Hij is inderdaad maar 1x ververst. Huidige kilometerstand is 108dkm. Bedoel je uit voorzorg of dat het gedrag daar aan zou kunnen liggen?Race Eend schreef:DSG olie is dus maar 1 maal ververst.s3. schreef:Heb het boek en de facturen nogmaals nagekeken:
- 62099KM: DSG olie en filter wissel
- 75000KM: Bougies
- 103000KM: Olie en filter wissel
De volgende zaken zijn nu DV check, luchtfilter, benzinefilter en evt. bougies. Ik zal alsnog langsgaan bij de dealer om te kijken of ik in aanmerking kom voor de bobines.
Ik denk dat het roepen dat je je chip ongedaan wilt hebben niet zo makkelijk is als het lijkt..
Wellicht dat iemand van JD mij met argumenten kan helpen m.b.v. eerder genoemde constateringen (turbo uitval, DSG etc, weinig vermogen etc.)?
Maandag even snel een VCDS 11.11 kabeltje bestellen. Kan ik wellicht het e.e.a. loggen?
Wat is de huidige km-stand? Als deze boven de 110k km is, ook de DSG olie opnieuw verversen met dergelijke problemen!
Je kunt altijd aangeven dat je niet tevreden bent met de tuning vanwege deze dsg problemen die optreden. Je kunt je geld dan veelal terug krijgen, min eventuele arbeids en rollenbank kosten.
Maar zou jij als, vakkundig persoon, kunnen aangeven of je door ECU chiptuning ook dit soort gedrag zou kunnen veroorzaken?
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: DSG schakelt raar na chip
Ik vind het inderdaad een vreemd verhaal, die tuning van je (echter oordelen kan ik niet op afstand, ik ken het verhaal maar van 1 kant), een verkeerde tuning kan dit misschien ook wel veroorzaken.
Zoals ik al zei, je kunt altijd je tuning origineel terug laten zetten en vragen om je geld (deels) terug te krijgen, gezien het nu kort geleden is dat je de tuning hebt uit laten voeren én je een storing hebt sinds de tuning.
Daarna zou ik adviseren om de dsg olie te laten vervangen, pcv klep te vervangen en de divertervalve te vervangen voor een 710D klep. Daarna moet de auto klaar zijn voor een goede tuning en moet er altijd 250pk uit kunnen komen op RON98 benzine.
Zoals ik al zei, je kunt altijd je tuning origineel terug laten zetten en vragen om je geld (deels) terug te krijgen, gezien het nu kort geleden is dat je de tuning hebt uit laten voeren én je een storing hebt sinds de tuning.
Daarna zou ik adviseren om de dsg olie te laten vervangen, pcv klep te vervangen en de divertervalve te vervangen voor een 710D klep. Daarna moet de auto klaar zijn voor een goede tuning en moet er altijd 250pk uit kunnen komen op RON98 benzine.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Re: DSG schakelt raar na chip
@race eend: zijn vermogen blijkt wel gewoon te kloppen hoor. Hij heeft +/- 255 motorpk's. Hij was door de war met motor- en wielpk's.
Dus qua vermogen in orde. Enkel blijft zijn dsg kennelijk van 5 naar 6 raar doen. Hoewel ik het in zijn YouTube filmpjes niet echt goed zie.
Kan dat de tuner iets niet goed heeft gedaan qua software. Maar kan ook dat zijn dsg bak gewoon nieuwe olie nodig heeft (gezien km stand en historie) of dat de dsg op een andere manier 'defect aan het gaan' is. Maar dat dit een toeval van omstandigheden is. Of dat het nu aan de orde komt omdat hij sinds chippen wat meer krachten te verwerken krijgt.
Dus qua vermogen in orde. Enkel blijft zijn dsg kennelijk van 5 naar 6 raar doen. Hoewel ik het in zijn YouTube filmpjes niet echt goed zie.
Kan dat de tuner iets niet goed heeft gedaan qua software. Maar kan ook dat zijn dsg bak gewoon nieuwe olie nodig heeft (gezien km stand en historie) of dat de dsg op een andere manier 'defect aan het gaan' is. Maar dat dit een toeval van omstandigheden is. Of dat het nu aan de orde komt omdat hij sinds chippen wat meer krachten te verwerken krijgt.
Re: DSG schakelt raar na chip
@Tim: Op deze video hoor/zie je mijn probleem het beste: http://www.youtube.com/watch?v=6iS3FAILwkQ&feature=plcp
Je moet goed luisteren en kijken wanneer ik schakel naar 6, dan hoor/zie je ook dat hij eerst wat hoger in de toeren gaat en vervolgens pas schakelt (alsof hij een stukje slipt). In het echt merk je het natuurlijk beter.
Ik ga deze week nog even het e.e.a. laten checken.
Je moet goed luisteren en kijken wanneer ik schakel naar 6, dan hoor/zie je ook dat hij eerst wat hoger in de toeren gaat en vervolgens pas schakelt (alsof hij een stukje slipt). In het echt merk je het natuurlijk beter.
Ik ga deze week nog even het e.e.a. laten checken.
Re: DSG schakelt raar na chip
Ik kom even terug op dit verhaal; ik wil graag mijn DSG olie laten verversen en heb een mailtje gestuurd naar de DSG dokter of het probleem beschreven in dit topic bekend is bij hun en of het door verkeerde tuning kan komen. Heb erbij gemeld dat ik niet geloof dat het door mijn koppel (max 375NM) kan komen, omdat er meerdere mensen met 400NM+ rondrijden zonder dit probleem en zonder een DSG upgrade. Krijg ik een mailtje terug dat hun dit welles nietus verhaal vaker horen en dat alle DSG bakken boven 350NM geupgrade MOETEN worden. Nu weet ik nog niet wat waarheid is, er zou zomaar een commercieel belang in kunnen zitten.
Re: DSG schakelt raar na chip
Gel*l aangezien mijn ED35 standaard , dus zonder chip al meer dan 350nm heeft.s3. schreef:Ik kom even terug op dit verhaal; ik wil graag mijn DSG olie laten verversen en heb een mailtje gestuurd naar de DSG dokter of het probleem beschreven in dit topic bekend is bij hun en of het door verkeerde tuning kan komen. Heb erbij gemeld dat ik niet geloof dat het door mijn koppel (max 375NM) kan komen, omdat er meerdere mensen met 400NM+ rondrijden zonder dit probleem en zonder een DSG upgrade. Krijg ik een mailtje terug dat hun dit welles nietus verhaal vaker horen en dat alle DSG bakken boven 350NM geupgrade MOETEN worden. Nu weet ik nog niet wat waarheid is, er zou zomaar een commercieel belang in kunnen zitten.
De meeste rijden hier op t' forum met een chip en zonder DSG aanpassing en hebben ook geen problemen.
Ik zou zeggen , terug naar de chipboer en chip eraf laten halen en geld terug. Al het geld zou ik terug eisen aangezien het resultaat niet voldoende is.
Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Re: DSG schakelt raar na chip
s3. schreef:Ik kom even terug op dit verhaal; ik wil graag mijn DSG olie laten verversen en heb een mailtje gestuurd naar de DSG dokter of het probleem beschreven in dit topic bekend is bij hun en of het door verkeerde tuning kan komen. Heb erbij gemeld dat ik niet geloof dat het door mijn koppel (max 375NM) kan komen, omdat er meerdere mensen met 400NM+ rondrijden zonder dit probleem en zonder een DSG upgrade. Krijg ik een mailtje terug dat hun dit welles nietus verhaal vaker horen en dat alle DSG bakken boven 350NM geupgrade MOETEN worden. Nu weet ik nog niet wat waarheid is, er zou zomaar een commercieel belang in kunnen zitten.
waarom dsg dokter? liever vagtechniek desnoods de dealer (voor olie verversen)
Re: DSG schakelt raar na chip
@yal
Heb dezelfde mening, maar op internet kun je wel overal lezen dat er een limiet op de DSG zit. Meningen zijn wel verdeeld of dit een tolerantiegrens is wegens veiligheid en betrouwbaarheid of dat het echt je torque gaat begrenzen. Dit 2de kan al niet, want anders zou niemand boven de 350NM komen. Ook lees ik dat je het limiet van de DSG via de DSG zelf maar ook via je ECU (omweg) kunt omzeilen. Wellicht dat tuners zoals JD dit doen en vandaar geen DSG remap benodigd is, maar dat weet Race Eend beter dan mij
@bzb
Ik was opzoek naar prijzen en kwam beide websites inderdaad tegen. Echter had ik vanzelfsprekend het idee dat ze bij DSG Dokter meer verstand hebben over DSG's en dat bij de prijs ook een diagnose en algehele controle van je DSG is inbegrepen (tegen een lager prijs). Vandaar dat ik even hun mening wilde weten over dit probleem.
Bij de dealer hier vragen ze er ruim 300,- voor, vind het beetje veel voor een oliewissel.
Heb dezelfde mening, maar op internet kun je wel overal lezen dat er een limiet op de DSG zit. Meningen zijn wel verdeeld of dit een tolerantiegrens is wegens veiligheid en betrouwbaarheid of dat het echt je torque gaat begrenzen. Dit 2de kan al niet, want anders zou niemand boven de 350NM komen. Ook lees ik dat je het limiet van de DSG via de DSG zelf maar ook via je ECU (omweg) kunt omzeilen. Wellicht dat tuners zoals JD dit doen en vandaar geen DSG remap benodigd is, maar dat weet Race Eend beter dan mij

@bzb
Ik was opzoek naar prijzen en kwam beide websites inderdaad tegen. Echter had ik vanzelfsprekend het idee dat ze bij DSG Dokter meer verstand hebben over DSG's en dat bij de prijs ook een diagnose en algehele controle van je DSG is inbegrepen (tegen een lager prijs). Vandaar dat ik even hun mening wilde weten over dit probleem.
Bij de dealer hier vragen ze er ruim 300,- voor, vind het beetje veel voor een oliewissel.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten