Pagina 2 van 2

Re: Golf 6 R ruilen golf 7 gti

Geplaatst: 01 feb 2013, 00:00
door Schippersss
Edition30 schreef:Ik rijd altijd modellen die aan het einde zitten van hun levenscyclus. De Duitsers hebben daar een mooi woord voor: "Ausgereift". Dus modellen waar de kinderziektes al uit zijn, doordat ze zijn uitgerijpt (in het NL klinkt het toch wat vreemd). :roll:
+1

Bij vw zeggen ook altijd dat de stadion modellen minder te reparatie in de werkplaats staan dan de andere modellen omdat de stadion altijd stuk later uitkomt.

Re: Golf 6 R ruilen golf 7 gti

Geplaatst: 01 feb 2013, 02:50
door Bootje_Ronald
R houden...Je gaat 4M zo missen; ik spreek uit ervaring...Als je de nieuwe 7 GTI een paar weken hebt, is dat ook alweer 'normaal'...Mijn volgende blik wordt toch weer 4M!

Re: Golf 6 R ruilen golf 7 gti

Geplaatst: 02 feb 2013, 14:48
door Edition30
Bootje_Ronald schreef:R houden...Je gaat 4M zo missen; ik spreek uit ervaring...Als je de nieuwe 7 GTI een paar weken hebt, is dat ook alweer 'normaal'...Mijn volgende blik wordt toch weer 4M!
In deze tijd met nattigheid en winterbanden merk ik ook dat ik al het vermogen niet op de weg kan brengen. Dit betekent dat je met verkeerslichtsprintjes op moet passen :roll: Dat zijn wel momenten dat je "wat" meer grip zou willen hebben.

(maar niks zo erg dan dat je er door een brandweer busje eruit wordt getrokken bij het verkeerslicht, was dus niet met de GTI!).

Re: Golf 6 R ruilen golf 7 gti

Geplaatst: 03 feb 2013, 19:31
door ron.vandijk
Golf VII GTI is al getest door Auto-Motor-und-Sport en Autobild zoals jullie wellicht weten.
Motor is de door Audi doorontwikkelde EA888; dus als kinderziektes al optreden, dan pas op na de garantietijd.
Dat zijn dan allemaal "Einzelfälle" en 3x raden wie voor de kosten opdraait..
Heb zelf een V-2.0TDI en kop-turbo en EGR vervangen na 8 jaar en 150.000.
ELke BKD motor heeft dat van 2004; dus echt een "Konstruktionsfehler".
Toch trap ik er weer in; de VII-GTI wil ik bestellen zodra dat kan.
Ik verwachtte dat die in Genève geïntroduceerd zou worden en daarna besteld kan worden.
Duitse bladen geven echter aan dat ie pas in mei besteld kan worden; klopt dat?
Weet iemand daar iets concreets op te antwoorden?

Re: Golf 6 R ruilen golf 7 gti

Geplaatst: 03 feb 2013, 23:35
door golfruud
ron.vandijk schreef:Golf VII GTI is al getest door Auto-Motor-und-Sport en Autobild zoals jullie wellicht weten.
Motor is de door Audi doorontwikkelde EA888; dus als kinderziektes al optreden, dan pas op na de garantietijd.
Dat zijn dan allemaal "Einzelfälle" en 3x raden wie voor de kosten opdraait..
Heb zelf een V-2.0TDI en kop-turbo en EGR vervangen na 8 jaar en 150.000.
ELke BKD motor heeft dat van 2004; dus echt een "Konstruktionsfehler".
Toch trap ik er weer in; de VII-GTI wil ik bestellen zodra dat kan.
Ik verwachtte dat die in Genève geïntroduceerd zou worden en daarna besteld kan worden.
Duitse bladen geven echter aan dat ie pas in mei besteld kan worden; klopt dat?
Weet iemand daar iets concreets op te antwoorden?
Volgens PON wordt de eerste Golf 7 GTI voor Nederland in week 20 geproduceerd en vanaf ongeveer week 16 bestelbaar.
In Duitsland vanaf week 12 bestelbaar, volgens bronnen op de duitse forum.

Re: Golf 6 R ruilen golf 7 gti

Geplaatst: 04 feb 2013, 19:32
door yal
@ron.vandijk , hebben deze motoren een EGR?
De ED35 en R20 hebben dezelfde motor als basis alleen zijn deze een beetje doorontwikkeld , ik heb geen EGR kunnen vinden.

Vandaar mijn vraag ,

Grt yal

Re: Golf 6 R ruilen golf 7 gti

Geplaatst: 04 feb 2013, 21:35
door ron.vandijk
yal schreef:@ron.vandijk , hebben deze motoren een EGR?
De ED35 en R20 hebben dezelfde motor als basis alleen zijn deze een beetje doorontwikkeld , ik heb geen EGR kunnen vinden.

Vandaar mijn vraag ,

Grt yal
Hallo Yal,
Nee, een EGR (exhaust gas recirculation valve) ventiel wordt alleen op dieselmotoren toegepast om in het deellastbereik brandstof te besparen. De cilinders worden dan deels met reeds gebruikte en dus zuurstofarme lucht gevuld, zodat minder brandstof nodig is.
De 7-GTI heeft start-stop directe injectie in combinatie met "Schaltsaugrohr" injectie (kortere afgelegde weg voor de brandstof) om het NEFZ-verbruik op 6,0l/100km te krijgen. Dat komt overeen met 140g/km uitstoot aan CO2, dus de BPM kan flink omlaag! In parijs op de Autosalon wist de productmgr. me te vertellen dat de 7-GTI standaard met xenon-plus komt, vanwege de rode bies in de koplampen. Hij liet doorschemeren dat dat voor dezelfde kosten kon als een 6-GTI; die dat dus niet standaard had. Omdat het verbruik van 7,3 naar 6,o liter per 100km daalt zou de consumentenprijs dus lager moeten zijn. Zeker als je telt dat vw 20% op de productiekosten bespaart. In Duitsland wordt de basisprijs EUR 27700 volgens Auto Motor und Sport (en dat is geen sensatieblaadje).
groet,
Ron.