Pagina 2 van 2

Re: Types Sachs koppeling?

Geplaatst: 05 nov 2016, 23:53
door Famous1303
markosgti schreef:Bedankt voor de antwoorden en advies.

Maar wat is precies een spec koppeling?
http://www.specclutch.com/cars/Volkswag ... 008/Single

Weet niet of die goed gaat met de filter, maar daar is meer te vinden :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Types Sachs koppeling?

Geplaatst: 15 dec 2016, 21:21
door markosgti
markosgti schreef:Is dit de meeste geschikte sachs koppeling voor mijn golf 5 gti 2008? 285pk/405nm. Auto blijft op deze waardes rijden.

SACHS021
http://www.celtemp-services.nl/sachs-sr ... -2653.html
Ik quote mezelf even :oops:
Betreft bovenstaande link nou een 1massa of 2massa vliegwiel?

Ik wil namelijk bij een 2massa vliegwiel blijven, met een versterkte koppeling.

Re: Types Sachs koppeling?

Geplaatst: 15 dec 2016, 22:09
door NielsED30
markosgti schreef:
markosgti schreef:Is dit de meeste geschikte sachs koppeling voor mijn golf 5 gti 2008? 285pk/405nm. Auto blijft op deze waardes rijden.

SACHS021
http://www.celtemp-services.nl/sachs-sr ... -2653.html
Ik quote mezelf even :oops:
Betreft bovenstaande link nou een 1massa of 2massa vliegwiel?

Ik wil namelijk bij een 2massa vliegwiel blijven, met een versterkte koppeling.
Zo te lezen is het ook gewoon een 2massa vliegwiel, alleen dan minder zwaar:

"Het zwakke massa vliegwiel zal worden vervangen door een verlicht massa vliegwiel van staal."

Re: Types Sachs koppeling?

Geplaatst: 06 jan 2017, 13:16
door markosgti
Wellicht interessant voor mensen die last hebben van een slippende koppeling na het chippen. Ik heb contact gehad met jb autoservice in Dieverbrug. werkt samen met JD. Hij monteert eigenlijk alleen maar de standaard diesel koppelingen van Sachs op uiteraard diesels, maar ook op de golf 5 gti. Deze koppelingen kunnen meer koppel aan en zijn relatief goedkoop, helemaal in vergelijking met de versterkte koppeling van Sachs. Er zouden auto's op draaien met 450-500nm koppel. Dat lijkt mij zelf erg veel maar als je zo rond de 400nm koppel hebt is het steken van een versterkte koppeling onzin. Nieuwe koppeling, druklager, 2massavliegwiel ben ik nog geen 1000 euro kwijt incl monteren.

Als je 500nm + hebt zou ik zeker wel een SRE monteren. Het gaat hier om de koppelingen van een golf 5 2.0 tdi, draaien standaard al op 350nm.

Re: Types Sachs koppeling?

Geplaatst: 29 jan 2017, 18:31
door Berggeit
Dat is inderdaad wel interessant. Ik heb gemerkt dat mijn koppeling ook al eens slipte, dus ik denk dat hij ook een keer vervangen zal moeten worden.
Nu heb ik natuurlijk wat rond gezocht en gekeken wat voor mij de beste oplossing zou zijn, gezien de standaard te slap is en een SRE wellicht wat overdreven.

De auto draait nu op 280pk en 415Nm koppel. Wellicht is voor mij dan zo'n TDI koppeling de uitkomst? Mensen die hier meer van weten of ervaring hiermee hebben?

Verder zie ik ook op internet koppelingsets van Sachs voorbij komen die versterkt zijn, 15% volgens zeggen. Echter kan ik deze op Nederlandse sites niet terug vinden? Deze versterkte koppelingen zouden 480Nm kunnen verdragen en zijn een stuk goedkoper als een SRE set.

Bijvoorbeeld deze set:
http://www.ebay.de/itm/VW-GOLF-2-0-2-0- ... Swa39UwNLx

480Nm is genoeg, maar klopt deze info wel? Aangezien ik dus verder niet veel info hierover kan vinden.

Hier nog zo'n set:
http://www.performance-kupplung.de/shop ... g-671.html

Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden.

Alvast bedankt :)

Re: Types Sachs koppeling?

Geplaatst: 30 jan 2017, 09:20
door markosgti
Je hebt circa dezelfde pk/nm als ik. Ik heb nu 600km gereden met de dieselkoppeling en 2massavliegwiel, ook origineel van Sachs. Tot nu toe prima, hoelang het echt mee gaat is natuurlijk afwachten. Maar ik verwacht geen schokkende dingen. Je kan het zelfde als mij doen, bellen voor advies met JD en JBautoservice.

Ik zou de set ergens online kopen, achteraf heb ik er teveel voor betaald. Gewoon zoeken op het originele productcode. Online moet je klaar kunnen zijn voor €500. Dan heb je alles compleet: drukgroep, 2massavliegwiel en hydrolische druklager.

Als je plannen hebt voor stage 3 of 4 zou ik wel direct een sterkere koppeling plaatsen.

Re: Types Sachs koppeling?

Geplaatst: 03 feb 2017, 20:53
door Berggeit
Het klinkt inderdaad niet als een gek idee, een diesel koppeling. Maar ik kan er verder op internet ook helemaal niks over vinden.
Misschien binnenkort toch maar eens contact opnemen met JD, wellicht kunnen die er meer over vertellen.

Verder iemand wel eens gehoord van de versterkte koppelingen zoals aangeboden op ebay en dergelijke? Ben hier ook wel benieuwd naar.