Pagina 2 van 3

Re: Bye bye GTI

Geplaatst: 12 mar 2013, 19:50
door sitechris
Dat hangt wel af wat je onder 'beste' verstaat. De beste stuurmansauto denk ik idd wel. Maar de GTI en Focus ST zijn betere allrounders. Het is vooral een kwestie van persoonlijke voorkeuren. En zijn de meeste hot-hatches niet gewoon leuk?

http://www.autoweek.nl/weblog/2738/elke ... ch-is-leuk

Re: Bye bye GTI

Geplaatst: 13 mar 2013, 07:49
door haantje de voorste
Klopt helemaal. En ik bedoelde inderdaad de beste stuurmansauto.

Re: Bye bye GTI

Geplaatst: 24 mar 2013, 18:49
door sitechris
1000 eurietjes van de vraagprijs inmiddels af. Nu nog 24,9

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... 1089380170||

Re: Bye bye GTI

Geplaatst: 24 mar 2013, 19:03
door HC1973
sitechris schreef:1000 eurietjes van de vraagprijs inmiddels af. Nu nog 24,9

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... 1089380170||
Ik zou hem gewoon terugkopen en als 2e auto rijden ;-).

Re: Bye bye GTI

Geplaatst: 05 apr 2013, 08:22
door sitechris
Ik ga even vreemd op dit forum, maar toch even kort de eerste impressies over de Megane RS. Inmiddels heb ik de RS al een tijdje in het bezit. Hij bevalt fantastisch.

Hij is moeilijk te vergelijken met de GTI, het is echt een ander soort auto. Deze auto is veel meer hardcore, hij intimideert! De focus ligt 100% op snelheid en autosport. Neem als voorbeeld de schakelindicator. Als ik 80 km/h in 5 rijd, dan krijg ik in de GTI het advies om door te schakelen naar de 6. Het schakeladvies in de RS is dat je terug naar 3 moet gaan. Het is iets heel kleins, maar het geeft wel aan waar het om gaat in de RS. De handling en besturing staan op een duidelijk hoger peil en het blijft verbazingwekkend hoe de auto het vermogen op de weg krijgt, dankzij het mechanische sper. Bij deze auto kun je ook in een scherpe bocht in 2e versnelling volgas geven. Dat hoefde ik in mijn gechipte GTI niet te proberen

Overigens is de GTI duidelijk de betere allrounder. De GTI verslaat de RS als het gaat om comfort, afwerking, gebruiksgemak, verbruik etcetera. Dat is de kracht van de GTI, die kan alles. De Megane RS is meer een auto voor erbij (en zo gebruik ik hem ook!) en je moet compromissen accepteren.

Ik heb een fotoshoot laten doen via Bas Fransen Car Fotography (voor de liefhebbers zie http://www.basfransen.com/). Ben zeer zeer zeer tevreden over het resultaat! Echt een aanradertje om een shoot van je auto te laten maken!

Re: Bye bye GTI

Geplaatst: 05 apr 2013, 08:27
door TheDGM
Zag de foto's op autojunk.nl al voorbij komen. Dacht al dat die van jou was, nette foto's!

Re: Bye bye GTI

Geplaatst: 05 apr 2013, 09:17
door Gengar
Nette foto's en toch blijft de Megane RS een brute wagen 8-)

Re: Bye bye GTI

Geplaatst: 05 apr 2013, 09:38
door HC1973
Mooie shoot. Zo'n professionele shoot heb ik nog niet eens van mijn kinderen ;-).

Re: Bye bye GTI

Geplaatst: 05 apr 2013, 10:29
door sitechris
mss kun je de auto inc je kinderen combineren in 1 shoot? ;)

Re: Bye bye GTI

Geplaatst: 01 jun 2013, 18:45
door sitechris
Vandaag een leuk dagje gehad. Naar JD gegaan voor een rollerbankrun en direct even wat Autobahnkilometertjes gemaakt door bij Zevenaar even de grens over te knallen. Helaas net wat te druk voor een echt goede topspeedrun, maar desondanks konden we op het tellertje nog wel even de 250 aantikken.

https://www.youtube.com/watch?v=KHPRE8Wx6iA

En dan de rollerbank. Voor mijn gevoel zat het dichtbij elkaar, de JD GTI en de Fastchip RS. Ook qua kwaliteit overigens. En dat blijkt op de grafieken.

De eerste grafiek is de vermogenscurve van de RS.
Afbeelding

De tweede grafiek is mijn Megane RS versus mijn vorige GTI 6 met JD custom chip. De blauwe lijn is de RS, de rode lijn de GTI. Bijna identieke vermogenscurve, ook de momenten waarop de pieken bereikt worden. Echt wel bizar, zeker omdat het in de praktijk anders aanvoelt. De GTI voelt onderin sterker terwijl in piekvermogen lijkt alsof de RS langer doorgaat. Dat zal denk ik wel aan de beleving liggen, die in de RS groter is.
Afbeelding

Re: Bye bye GTI

Geplaatst: 01 jun 2013, 19:17
door Lean
Best bizar hoe dicht die grafieken bij elkaar liggen.

Re: Bye bye GTI

Geplaatst: 01 jun 2013, 19:49
door RonnyR20
Idd echt bizar.

De megane moet toch ook wel een feest zijn om in te rijden icm het vermogen!
Is er alleen een software aanpassing gedaan aan de RS?

Veel rijplezier, maar dat gaat wel goed komen denk ik!

Re: Bye bye GTI

Geplaatst: 01 jun 2013, 19:55
door sitechris
Softwareaanpassing en Milltek uitlaatje.

Re: Bye bye GTI

Geplaatst: 11 jun 2013, 16:48
door Albert260
Golf88 schreef::mrgreen:


(off topic) Leuk Thijs, die quote bij je naam!
Mijn zoon gebruikt een soortgelijke: "vroeger had ik een sixpack, nu een biertender"

Re: Bye bye GTI

Geplaatst: 11 jun 2013, 19:21
door Golf88
Albert260 schreef:(off topic) Leuk Thijs, die quote bij je naam!
Mijn zoon gebruikt een soortgelijke: "vroeger had ik een sixpack, nu een biertender"
Haha die is ook goed :mrgreen:

Ik kwam deze toevallig weer tegen toen ik me weer eens aangemeld had op een forum waar ik vroeger veel kwam.

Om ook ontopic te blijven:
SiteChris: Hoe bevalt de Renault nog? Heb je hem al goed ingereden?

Re: Bye bye GTI

Geplaatst: 11 jun 2013, 22:52
door sitechris
Ik ben intens gelukkig met de RS. Wat een beest! De rijbeleving is echt intens. Wel blijf ik bij eerdere statement dat dit meer een auto voor erbij is. Als daily drive is hij te extreem, teveel sportwagen. Maar als je ermee losgaat is het een feest! Alles aan de auto is hardcore en is doorontwikkeld op driving fun. De zitpositie, de remmen, het chassis, de uitlaatporno, de besturing. Alles tip top in orde.


En hier een filmpje :)
http://www.youtube.com/watch?v=KHPRE8Wx6iA

Re: Bye bye GTI

Geplaatst: 12 jun 2013, 01:04
door Golf88
sitechris schreef:Ik ben intens gelukkig met de RS. Wat een beest! De rijbeleving is echt intens. Wel blijf ik bij eerdere statement dat dit meer een auto voor erbij is. Als daily drive is hij te extreem, teveel sportwagen. Maar als je ermee losgaat is het een feest! Alles aan de auto is hardcore en is doorontwikkeld op driving fun. De zitpositie, de remmen, het chassis, de uitlaatporno, de besturing. Alles tip top in orde.
Wat een heerlijke omschrijving van dit Franse beestje :twisted:

Leuk filmpje ook trouwens! Even dacht ik "nee die 250 haalt ie niet, hij moet alweer loslaten bij 248", maar het was leuk om te zien dat je het tegendeel bewezen hebt :lol:

Re: Bye bye GTI

Geplaatst: 12 jun 2013, 06:45
door sitechris
Hij is in1, 2 en 3 sneller dan mijn vorige gti (ook 307 pk), maar mijn vorige gti was boven de 230 iets sneller. Marginale verschillrn overigens. Alleen in 1e versnelling is verschil groot, de RS krijgt vermogen veel beter op de weg.

Re: Bye bye GTI

Geplaatst: 12 jun 2013, 09:58
door O2RS
Gister in deze prachtige bolide mogen rijden.
Een waar feest, wat een geweldige rijdersauto met een heerlijk geluid en mooie vermogensafgifte!!

Re: Bye bye GTI

Geplaatst: 19 jun 2013, 22:06
door Back@GTI
Hele mooie auto Chris! Leuk om te zien dat jij er wel de "ballen" voor hebt om hem ook echt te kopen.
Er zijn zo veel mooie/leuke auto's maar ik hou het toch altijd "veilig" bij een golf.

Complimenten voor de foto's... heel gaaf.

Goed dat je ons een beetje op de hoogte houdt.

Re: Bye bye GTI

Geplaatst: 20 jun 2013, 20:19
door sitechris
Ik blijf gewoon periodiek updates posten. Ik was afg zondag nog van plan om in De Meern ff langs te rijden bij de GTI meeting (10 minuutjes rijden voor mij), maar was het pardoes vergeten :(

Re: Bye bye GTI

Geplaatst: 20 jun 2013, 20:56
door bluetiger
Jammer dat je er zondag niet was. Ben wel benieuwd waarom 1/3 van de F1 coureurs deze rijden...

Re: Bye bye GTI

Geplaatst: 20 jun 2013, 21:06
door Golf88
sitechris schreef:Ik blijf gewoon periodiek updates posten. Ik was afg zondag nog van plan om in De Meern ff langs te rijden bij de GTI meeting (10 minuutjes rijden voor mij), maar was het pardoes vergeten :(
Schandalig!



.. maar ook wel te begrijpen met dat weer 8-)

Re: Bye bye GTI

Geplaatst: 27 jun 2013, 23:43
door Hagar
bluetiger schreef:Ben wel benieuwd waarom 1/3 van de F1 coureurs deze rijden...
Die gasten verdienen kapitalen en gaan dan echt niet in een Megane rijden, tenzij dat onderdeel is van een sponsor contract. Het (leuke) reclame filmpje van een Fin die niets beters te doen heeft dan een beetje rond rijden in een Renault moet je niet letterlijk nemen... Die Lotus van 'm wordt aangedreven door een Renault motor, dus ja...

Re: Bye bye GTI

Geplaatst: 28 jun 2013, 10:10
door sitechris
De reden dat veel F1 rijders erin rijden is omdat de RS voor op het circuit en op bochtige wegen een briljante rijdersauto is. Deze week voor het eerst op de Ring geweest (samen met instructeur Dolf Dekking) en de auto is daar fenomenaal. Neem als voorbeeld de remmen: ze verzaken nooit. Geen fading, niets. Als hobby-rijder is het fantastisch op de Ring, maar als een prof als Dolf Dekking even een flying lap maakt val je echt van verbazing achterover.

Ik heb altijd het statement gemaakt dat de RS de leukste auto is die ik heb gereden, maar niet de beste. Dan zeurde ik wat over het interieur en dergelijke. Ik moet mijn mening bijstellen. De RS is ook de beste auto die ik heb gereden. Hij is extreem doorontwikkeld als rijdersauto. Alles klopt. De zitpositie, besturing, remmen, chassis. Name it. Werkelijk briljant! Als ik moet kiezen tussen bijvoorbeeld de Megane RS of een Audi S3 (de uiterste binnen het spectrum) dan is de keuze voor mij makkelijk. De Audi S3 is perfect doorontwikkeld, heeft een briljant interieur maar gaat je nooit de sensatie van de RS bieden.

De rijtraining bij Dolf Dekking is overigens ook een absolute aanrader. Zeker op de Ring is het prettig als er iemand naast je zit die iedere centimeter van het circuit kent en je goed kan coachen (lees: stimuleren om gas te geven). Maar ook het gedeelte op de openbare weg is erg prettig (zeker in de Eiffel) om aan je techniek te schaven. Echt een aanradertje!