Tuning VW Golf 7 GTI

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Gebruikersavatar
Nikkor27
Berichten: 372
Lid geworden op: 08 apr 2013, 11:14
Type auto: G7 GTI PERFORMANCE
Locatie: Zuid-Limburg (BE)

Re: Tuning VW Golf 7 GTI

Bericht door Nikkor27 »

Schippersss schreef:Hoop geld? Als een gti van 40.000 en bij sommige nog stuk meer, lijkt me die 700/800 een lachtje.
Ik weet niet hoeveel jij verdient, ik moet iig voor 7-800 euro paar maandjes sparen, wat jij opnoemt heb je dan ook maar een stage 1.

waarop ik het eerder had was stage 2 ;)

@ Race eend Die zijn indd nog paar duizend duurder :shock:
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Tuning VW Golf 7 GTI

Bericht door Crokko »

Oettinger houdt zich er ook mee bezig:
http://www.autoweek.nl/nieuws/24256/vol ... -oettinger
Afbeelding
Gebruikersavatar
golfruud
Berichten: 622
Lid geworden op: 27 jul 2011, 14:13

Re: Tuning VW Golf 7 GTI

Bericht door golfruud »

Iemand al zijn ( of van plan ) om zijn Golf 7 GTI te tunen/ chippen ??
In Nederland niets voorradig, alleen in Duitsland enkele tuners.
M USA
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 okt 2011, 17:59
Type auto: VII GTI

Re: Tuning VW Golf 7 GTI

Bericht door M USA »

Hoop wel dat chippen (jd) mogelijk wordt dit jaar of begin volgend jaar want anders houd ik mijn 6 langer welke meer koppel en pk's heeft.
GTI 4 -->Leon 1 220 pk --> Leon II 240 pk --> GTI 6 2009--> GTI 6 260 pk 2012 --> GTI 7 2014 --> GTI 7 2016 (JD 300)
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: Tuning VW Golf 7 GTI

Bericht door Schippersss »

Nikkor27 schreef:
Schippersss schreef:Hoop geld? Als een gti van 40.000 en bij sommige nog stuk meer, lijkt me die 700/800 een lachtje.
Ik weet niet hoeveel jij verdient, ik moet iig voor 7-800 euro paar maandjes sparen, wat jij opnoemt heb je dan ook maar een stage 1.

waarop ik het eerder had was stage 2 ;)

@ Race eend Die zijn indd nog paar duizend duurder :shock:
Dan heb je heel wat maandjes moeten sparen voor je 7 gti.
Gebruikersavatar
Nikkor27
Berichten: 372
Lid geworden op: 08 apr 2013, 11:14
Type auto: G7 GTI PERFORMANCE
Locatie: Zuid-Limburg (BE)

Re: Tuning VW Golf 7 GTI

Bericht door Nikkor27 »

Schippersss schreef:
Nikkor27 schreef:
Schippersss schreef:Hoop geld? Als een gti van 40.000 en bij sommige nog stuk meer, lijkt me die 700/800 een lachtje.
Ik weet niet hoeveel jij verdient, ik moet iig voor 7-800 euro paar maandjes sparen, wat jij opnoemt heb je dan ook maar een stage 1.

waarop ik het eerder had was stage 2 ;)

@ Race eend Die zijn indd nog paar duizend duurder :shock:
Dan heb je heel wat maandjes moeten sparen voor je 7 gti.

Ik heb een lening op 5 jaar genomen, totaal kost mijn setup 36.000 euro inc. BTW, zie topic " hoeveel GTI's zijn er nu al besteld voor opties"
Toch aardig wat opties genomen, maar nogmaals, ik hoef de insane hoge BPM van jullie niet te betalen, mede doordat ik uit BE kom...
(BIV = BPM in Belgie) en die bedraagt volgens de oude regeling 2500 euro, volgens de nieuwe regeling(volgens uitstootgehalte) kwam ik rond de 300 euro uit, kan een medeBelg dit bevestigen hoeveel de BIV bedraagt voor de nieuwe 7? of een andere auto volgens de nieuwe regeling)
Uiteraard heb ik ook geprofiteerd door in DE te bestellen, waar ze 13% korting standaard gaven en de basisprijs van een kale performance 29.850 euries bedraagt... deze moet ik dus mid-okt invoeren via douane, en tegelijk de BTW betalen)

Als ik hier bedragen hoor, over 42-43k, was toch wel effe slikken...

Met andere woorden, viel het best nog wel mee ;)
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: Tuning VW Golf 7 GTI

Bericht door Schippersss »

Oké duidelijk. Tenminste eerlijk dat je vooruit komt dat je hem op afbetaling heb. Veel plezier met je 7! Prijzen hier in NL zijn idd om te huilen, ken ook een Belg die zijn passat heeft uit Duitsland en moest geloof ik maar 17 euro te betalen met invoeren.
Gebruikersavatar
Frits@Vrolijk
Berichten: 705
Lid geworden op: 31 jul 2013, 22:50
Type auto: golf 6 Gti

Re: Tuning VW Golf 7 GTI

Bericht door Frits@Vrolijk »

75 procent van alle auto.s die rond rijden zijn voor een deel of helemaal van de bank Dus waar moet iemand zich voor schamen


En mijn gebruikte golfje is betaald :mrgreen: .Vroeger ooit eens een nieuwe auto gekocht en een deel moeten lenen .En vond toen 4 jaar lang elke maan 400 gulden af tikken niet echt top


Maar dat de meeste niet even 40.000 aftikken bij de dealer is zo vreemd niet . Denk dat als je de auto betaald hebt hij er 50.000 gekost heeft eet smakelijk


En wel leuk een Europa alleen jammer dat we volgens mij het enige land zijn met die :twisted: Bpm .


En wens natuurlijk iedereen veel fun met hun nieuwe Golf 7 Gti met of zonder chippie :P
Mvg Frits
Gebruikersavatar
Doohie
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 jan 2012, 12:05
Type auto: Golf VII R

Re: Tuning VW Golf 7 GTI

Bericht door Doohie »

Nikkor27 schreef: kan een medeBelg dit bevestigen hoeveel de BIV bedraagt voor de nieuwe 7? of een andere auto volgens de nieuwe regeling)
Uiteraard heb ik ook geprofiteerd door in DE te bestellen, waar ze 13% korting standaard gaven en de basisprijs van een kale performance 29.850 euries bedraagt... deze moet ik dus mid-okt invoeren via douane, en tegelijk de BTW betalen)
De BIV komt éénmalig boven op je gewone verkeersbelasting

Voor Handbak (euronorm 6 / CO² 139)
De BIV (Eénmalige Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 176,93EUR

Voor DSG (euronorm 6 / CO² 149)
De BIV (Eénmalige Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 257,07EUR

De jaarlijkse verkeersbelasting
De VB (Verkeersbelasting) bedraagt: 401,41EUR

Als alles eens achter de rug is en je wagen is ingeschreven mag je gerust eens uitleggen hoe je dit allemaal in z'n werk heb gesteld om een wagen via DE te bestellen en hoe de regeling via de douane is verlopen..Ook Al veel goesting gehad om via deze weg mij een nieuwe wagen aan te schaffen maar de ervaring en vertrouwen ontbreken mij.
Mag gerust via PM
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: Tuning VW Golf 7 GTI

Bericht door Schippersss »

Frits@Vrolijk schreef:75 procent van alle auto.s die rond rijden zijn voor een deel of helemaal van de bank Dus waar moet iemand zich voor schamen
:P
Meeste mensen komen er niet zo snel vooruit. Vaak hoop dik doen en hoop praatjes. Heb die van mij ook 2de hands gekocht en zo betaald, een nieuwe cc kan ik ook niet betalen en het van het lenen ben ik niet zo van. Al wordt het idd tegenwoordig vaak gedaan, opzich niks mis mee hoor het net waarvoor je kiest.
Gebruikersavatar
Nikkor27
Berichten: 372
Lid geworden op: 08 apr 2013, 11:14
Type auto: G7 GTI PERFORMANCE
Locatie: Zuid-Limburg (BE)

Re: Tuning VW Golf 7 GTI

Bericht door Nikkor27 »

Schippersss schreef:
Frits@Vrolijk schreef:75 procent van alle auto.s die rond rijden zijn voor een deel of helemaal van de bank Dus waar moet iemand zich voor schamen
:P
Meeste mensen komen er niet zo snel vooruit. Vaak hoop dik doen en hoop praatjes. Heb die van mij ook 2de hands gekocht en zo betaald, een nieuwe cc kan ik ook niet betalen en het van het lenen ben ik niet zo van. Al wordt het idd tegenwoordig vaak gedaan, opzich niks mis mee hoor het net waarvoor je kiest.
Nee hoor, Ik schaam er belange niet voor, zoals ik al eerder zei, is een hoop geld en daar ik nog maar 27 ben en minder kapitaalkrachtig ben, denk ik wel dat een lening vrij normaal is. de ene leent voor een huis, de andere voor een auto, hangt ervan af waar jeje prioriteiten legt.



@ Doohie: Bedankt voor de info ivm de BIV en VB.
Ook dit is de eerste keer voor mij via Duitsland, het moest er van komen, Het verschil tussen BE en DE waren gewoonweg te groot om het niet te doen. Ik wacht zelf ook nog een beetje in spanning af, of ik nog financiële verrassingen ga tegenkomen. Maar volgens de douane is er niks speciaals. de ene zegt dat ik zelf achter de CoC moet gaan lopen, de garagist zegt echter dat die samen met de nieuwe wagen wordt meegeleverd... we zien wel, over een kleine 2 maandjes weten het, keeping you posted! ;)

excuses voor offtopic nonsense :!:

OT: Ondertussen wachten we vol spanning af op JD Engineering en hun tuning voor de nieuwe 7!
Gebruikersavatar
Patrick B
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2012, 20:55
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Drenthe

Re: Tuning VW Golf 7 GTI

Bericht door Patrick B »

Ik heb respect voor je dat je de auto op lening hebt.

En dat je het eerlijk toegeeft.

Maar persoonlijk heb ik zoiets : Als ik een auto op lening moest kopen kocht ik nooit een auto weer.
Groetjes Patrick

--------------------------------------------------------------------------
Ziet er uit als de brandweer en gaat als de brandweer.

VW Golf V GTI Tornadorood / JD stage2 (287,6pk/407.6nm) / DSG Stage 1 / Carbonio air intake / 3" downpipe
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Tuning VW Golf 7 GTI

Bericht door yal »

Patrick B schreef:Ik heb respect voor je dat je de auto op lening hebt.

En dat je het eerlijk toegeeft.

Maar persoonlijk heb ik zoiets : Als ik een auto op lening moest kopen kocht ik nooit een auto weer.
+1 , dan reed ik door in mijn huidige auto , of in mijn inmiddels bijna niet belastingvrije mk1 GTI :twisted:
Kennis van mij , reed zijn 100% gefinancierde auto Total loss en was niet all-risk verzekerd , kocht hij daarna gewoon een nieuwe weer met lening. Helaas zie ik alles niet zo makkelijk ;)

Groet Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
pvugt
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 aug 2013, 10:21
Type auto: Golf 7 gti

Re: Tuning VW Golf 7 GTI

Bericht door pvugt »

zullen we terugkeren op het tunen van je golf 7 gti???
Gebruikersavatar
golfruud
Berichten: 622
Lid geworden op: 27 jul 2011, 14:13

Re: Tuning VW Golf 7 GTI

Bericht door golfruud »

Toch hoor je nog weinig over tuning.
BBM motorsport heeft hem opgekrikt naar 280 pk en 420nm.
Met een supersprint uitlaat verwachten ze boven de 300 pk te komen.
Gebruikersavatar
Nikkor27
Berichten: 372
Lid geworden op: 08 apr 2013, 11:14
Type auto: G7 GTI PERFORMANCE
Locatie: Zuid-Limburg (BE)

Re: Tuning VW Golf 7 GTI

Bericht door Nikkor27 »

yal schreef:
Patrick B schreef:Ik heb respect voor je dat je de auto op lening hebt.

En dat je het eerlijk toegeeft.

Maar persoonlijk heb ik zoiets : Als ik een auto op lening moest kopen kocht ik nooit een auto weer.
+1 , dan reed ik door in mijn huidige auto , of in mijn inmiddels bijna niet belastingvrije mk1 GTI :twisted:
Kennis van mij , reed zijn 100% gefinancierde auto Total loss en was niet all-risk verzekerd , kocht hij daarna gewoon een nieuwe weer met lening. Helaas zie ik alles niet zo makkelijk ;)

Groet Yal

Hoedje af hoor, iedereen die hier zomaar gemiddeld 40k op tafel kan leggen voor een GTI.
En dan zijn er nog eens die van 6de gen. direct op het 7de gen. springen. dus nog maar eens 20k gemiddeld, want dat krijg je ongeveer terug, mits je auto top onderhouden is! en dan hebben we het nog niet over de onderhoudskosten/brandstof/verzekering en dat allemaal zonder lening. gentlemen, I bow to you :D
Ik kan het iig niet.
Ach, je moet ergens beginnen denk ik dan maar.
pvugt
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 aug 2013, 10:21
Type auto: Golf 7 gti

Re: Tuning VW Golf 7 GTI

Bericht door pvugt »

mensen hier gaat het topic toch niet over??
hier gaat het over tuning over de golf gti 7 .
hoe iemand een auto koopt is privé en is niet interessant in dit forum.
dus wie gaat hem chippen en waar.
en niet bang ivm fabrieksgarantie?
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Tuning VW Golf 7 GTI

Bericht door wehoo »

Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Frits@Vrolijk
Berichten: 705
Lid geworden op: 31 jul 2013, 22:50
Type auto: golf 6 Gti

Re: Tuning VW Golf 7 GTI

Bericht door Frits@Vrolijk »

+ 10
Mvg Frits
pvugt
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 aug 2013, 10:21
Type auto: Golf 7 gti

Re: Tuning VW Golf 7 GTI

Bericht door pvugt »

Ik moet zeggen ik ken het bedrijf niet.
Maar men beweert dus dat men de 7 gti ook kunnen tunen.

http://www.orangechiptuning.nl/personen ... ti-230-pk/
Gebruikersavatar
bluetiger
Berichten: 1224
Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
Locatie: Lansingerland

Re: Tuning VW Golf 7 GTI

Bericht door bluetiger »

golf 5 - ziptuning (ik was niet wijzer destijds....)
golf 6 - JD chip, zeer tevreden nu met 50K zonder problemen
T5 2013 - JD chip, zeer tevreden nu ongv 10k mee gereden. Motor is stiller, rijdt relaxter en verbruik is licht gedaald
golf 7 - levering januari, kijk eerst even de kat uit de boom de performance vondt ik al vrij rap dus waarschijnlijk tunen na afloop fabr.gar.
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
pvugt
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 aug 2013, 10:21
Type auto: Golf 7 gti

Re: Tuning VW Golf 7 GTI

Bericht door pvugt »

Mijn Gti komt pas in november en wacht ook even af hoe rap hij is.
wie weet is het gewoon niet nodig .
Jammer dat het niet meer met garantie kan via de Dealer.
Gebruikersavatar
golfruud
Berichten: 622
Lid geworden op: 27 jul 2011, 14:13

Re: Tuning VW Golf 7 GTI

Bericht door golfruud »

Ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren voor de JD tuning voor de Golf 7 GTI gaat komen ?
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: Tuning VW Golf 7 GTI

Bericht door Schippersss »

Op autoweek staat wel dat eibach al verlagings veren heeft uitgebracht voor de golf 7 gti.
Gebruikersavatar
golfruud
Berichten: 622
Lid geworden op: 27 jul 2011, 14:13

Re: Tuning VW Golf 7 GTI

Bericht door golfruud »

Schippersss schreef:Op autoweek staat wel dat eibach al verlagings veren heeft uitgebracht voor de golf 7 gti.
Die heb ik al 3 weken onder mijn GTI. ;)
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten