Autobahn A3 Oberhausen Straight > 250 km/h

Alle gerelateerde Foto's Video's en andere Media items
Gebruikersavatar
Floppie
Berichten: 325
Lid geworden op: 17 apr 2011, 11:05

Re: Autobahn A3 Oberhausen Straight > 250 km/h

Bericht door Floppie »

wehoo schreef:Het verhaal van het uitlezen van de snelheid in combinatie met het gereden toerental, geloof ik niet. (en hoogte van je olietemp.)
Ben dat nog nergens tegen gekomen.
Nadat ik mijn GTI enkele dagen had, heb ik hem voor een grote beurt naar de dealer gebracht. Bij het ophalen toonde de monteur mij een uitdraai waarop een hoop data stond waaronder 7000 rpm icm. een olietemperatuur.
Hij vertelde mij dat te zien was dat er in de begrenzer was gereden terwijl de olietemp. nog niet voldoende zou zijn. Hij kon echter niet zien WANNEER dat was geweest.
Misschien heb ik het niet goed begrepen maar anders ga ik het wel even navragen daar of dat echt zo is (te zien)
(Dealer = Martin Schilder).
Grtz. Floppie

VW Golf V GTI - Edition 30 - 344 PK/448 Nm
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Autobahn A3 Oberhausen Straight > 250 km/h

Bericht door wehoo »

M.a.w. je snelheidsmeter mag niet minder aangeven, dan de werkelijke snelheid. ;) 8-)
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Autobahn A3 Oberhausen Straight > 250 km/h

Bericht door wehoo »

Floppie schreef:
wehoo schreef:Het verhaal van het uitlezen van de snelheid in combinatie met het gereden toerental, geloof ik niet. (en hoogte van je olietemp.)
Ben dat nog nergens tegen gekomen.
Nadat ik mijn GTI enkele dagen had, heb ik hem voor een grote beurt naar de dealer gebracht. Bij het ophalen toonde de monteur mij een uitdraai waarop een hoop data stond waaronder 7000 rpm icm. een olietemperatuur.
Hij vertelde mij dat te zien was dat er in de begrenzer was gereden terwijl de olietemp. nog niet voldoende zou zijn. Hij kon echter niet zien WANNEER dat was geweest.
Misschien heb ik het niet goed begrepen maar anders ga ik het wel even navragen daar of dat echt zo is (te zien)
(Dealer = Martin Schilder).
Ahumm.... zit wel wat in. De toerentalbegrenzer grijpt in bij 6700/6800 rpm. Maar dit in combinatie met de olietemp. vind ik wel sterk. Ik kan wel geloven dat hij aangeeft dat de toerentalbegrenzer actief is geweest, maar wist niet dat dit in het storingsgeheugen werd vastgelegd. :o
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Floppie
Berichten: 325
Lid geworden op: 17 apr 2011, 11:05

Re: Autobahn A3 Oberhausen Straight > 250 km/h

Bericht door Floppie »

wehoo schreef:Er zijn trouwens wel GTI's die over de werkelijke 250 km/u grens gaan.
Los van de race-uivoeringen: welke GTI's komen boven die echte 250 Km/u uit dan?
Of is dat enkel mogelijk via de aanpassingen als chiptuning, uitlaat enz.?

Dat van dat storingsgeheugen ga ik nog tzt voor je navragen. Toch leuk om te weten.
Grtz. Floppie

VW Golf V GTI - Edition 30 - 344 PK/448 Nm
Gebruikersavatar
Gies
Berichten: 523
Lid geworden op: 17 apr 2011, 12:33
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Autobahn A3 Oberhausen Straight > 250 km/h

Bericht door Gies »

Hier nog 2 wat gedateerde linkjes, ik heb nog geen nieuwere kunnen vinden.

http://www.autobahnatlas-online.de/Limitkarte.pdf
http://www.autobahnatlas-online.de/LegendeLimit_e.pdf
Groeten, Gies.
Golf 6 GTI DSG, Stage 2, Carbonio air intake, Milltek 3 inch turbo-back exhaust >>> 306 Pk / 418 Nm
Gebruikersavatar
RobvR
Berichten: 1684
Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
Locatie: Noord Limburg

Re: Autobahn A3 Oberhausen Straight > 250 km/h

Bericht door RobvR »

wehoo schreef:M.a.w. je snelheidsmeter mag niet minder aangeven, dan de werkelijke snelheid. ;) 8-)
Yep.
Groet RobvR
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Autobahn A3 Oberhausen Straight > 250 km/h

Bericht door wehoo »

Floppie schreef:
wehoo schreef:Er zijn trouwens wel GTI's die over de werkelijke 250 km/u grens gaan.
Los van de race-uivoeringen: welke GTI's komen boven die echte 250 Km/u uit dan?
Of is dat enkel mogelijk via de aanpassingen als chiptuning, uitlaat enz.?
(....) .
Yep... :D :D

Alvast bedankt voor het navragen, ben zeker benieuwd. :idea:
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Floppie
Berichten: 325
Lid geworden op: 17 apr 2011, 11:05

Re: Autobahn A3 Oberhausen Straight > 250 km/h

Bericht door Floppie »

Floppie schreef: Bij het ophalen toonde de monteur mij een uitdraai waarop een hoop data stond waaronder 7000 rpm icm. een olietemperatuur.
Hij vertelde mij dat te zien was dat er in de begrenzer was gereden terwijl de olietemp. nog niet voldoende zou zijn. Hij kon echter niet zien WANNEER dat was geweest.
Misschien heb ik het niet goed begrepen maar anders ga ik het wel even navragen daar of dat echt zo is (te zien)
(Dealer = Martin Schilder).
Ben vandaag langs de dealer gegaan om e.e.a. even na te vragen:
Schijnt dat e.e.a. per model/type VW verschillend is. Een polo of Golf 1.4 geeft deze info niet, maar bij o.a. een GTI is dit (soms) wel aanwezig.
Probleem is dat de werkplaatschef ook niet alle ins en outs wist te vertellen maar hij gaf wel aan dat er wel degelijk soms (experimentele) waardes konden worden weergegeven.
Hij gaf ook aan dat de fabrikant bv. veel meer kon uitlezen, waaronder ZEKER het aantal toeren icm. de motortemp. (ivm. garantie- en aansprakelijkheidsgevallen) en dat steeds meer van deze waardes ook beschikbaar kwamen in de werkplaats.

Ter info.
Grtz. Floppie

VW Golf V GTI - Edition 30 - 344 PK/448 Nm
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Autobahn A3 Oberhausen Straight > 250 km/h

Bericht door MkVI Nmgn »

Wat je nu vertelt kan wel kloppen,
Maatje van me heeft een tijdje lease auto gehad een polo gti na dat hij van de 6 naar de 4 schakelde was zijn blok kapot gegaan en hij zei dat die gewoon in de 6 reed,
toen is zijn computer van de auto op gestuurd geweest naar Pon daar hebben ze deze flink onderhanden genomen en daar hebben ze geconcentreerd dat er meerdere malen van een 140kmph/150 naar de toeren begrenzer gegrepen is dus no go voor mijn maat kon het blok zelf vergoeden ( zuigers ect waren kapot.) reparatie van €5.500 is wel al 2 jaar geleden ongeveer

Gr Tonnie
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
RobvR
Berichten: 1684
Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
Locatie: Noord Limburg

Re: Autobahn A3 Oberhausen Straight > 250 km/h

Bericht door RobvR »

Je zou zeggen dat daar nu juist de toerenbegrenser voor is om dit soort grote schade's te voorkomen.
Groet RobvR
Gebruikersavatar
JonasV
Berichten: 1058
Lid geworden op: 10 mei 2011, 18:22
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Autobahn A3 Oberhausen Straight > 250 km/h

Bericht door JonasV »

Floppie schreef:
wehoo schreef:Er zijn trouwens wel GTI's die over de werkelijke 250 km/u grens gaan.
Los van de race-uivoeringen: welke GTI's komen boven die echte 250 Km/u uit dan?
Of is dat enkel mogelijk via de aanpassingen als chiptuning, uitlaat enz.?

Dat van dat storingsgeheugen ga ik nog tzt voor je navragen. Toch leuk om te weten.
Haalt een ED30/35 met het extra vermogen nog geen 250 km/h?
Na een chip zal het niet echt meer een uitdaging zijn lijkt me?
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Autobahn A3 Oberhausen Straight > 250 km/h

Bericht door wehoo »

Floppie schreef:
Floppie schreef: Bij het ophalen toonde de monteur mij een uitdraai waarop een hoop data stond waaronder 7000 rpm icm. een olietemperatuur.
Hij vertelde mij dat te zien was dat er in de begrenzer was gereden terwijl de olietemp. nog niet voldoende zou zijn. Hij kon echter niet zien WANNEER dat was geweest.
Misschien heb ik het niet goed begrepen maar anders ga ik het wel even navragen daar of dat echt zo is (te zien)
(Dealer = Martin Schilder).
Ben vandaag langs de dealer gegaan om e.e.a. even na te vragen:
Schijnt dat e.e.a. per model/type VW verschillend is. Een polo of Golf 1.4 geeft deze info niet, maar bij o.a. een GTI is dit (soms) wel aanwezig.
Probleem is dat de werkplaatschef ook niet alle ins en outs wist te vertellen maar hij gaf wel aan dat er wel degelijk soms (experimentele) waardes konden worden weergegeven.
Hij gaf ook aan dat de fabrikant bv. veel meer kon uitlezen, waaronder ZEKER het aantal toeren icm. de motortemp. (ivm. garantie- en aansprakelijkheidsgevallen) en dat steeds meer van deze waardes ook beschikbaar kwamen in de werkplaats.

Ter info.
Bedankt voor de moeite.
Ik merk uit het antwoord, dat de werkplaatschef of het niet weet of het niet mag zeggen. Of die gegevens van VW niet tot zijn beschikking heeft/krijgt. Ik vraag me af wat er bedoeld wordt met "experimentele" waardes? Zijn dat de waarden die verkregen zijn uit 'experimenten'? (althans vrij vertaald). Of wat moet ik me hierbij voorstellen?
T.a.v. de garantie en de daaraan gekoppelde aansprakelijkheidsstelling van de fabrikant (VW in deze), zie ik in de garantievoorwaarden geen beperking in toerental of verwante zaken. VW geeft enkel beperkingen in het "inrijden" van een auto tot een bepaald kilometeraantal.

Binnen de foutcodes van Ross (en niet dat ik ze allemaal heb doorgekeken, noch dat Ross compleet is) zie ik daar ook geen melding van.
link "fault codes Ross": http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... ault_Codes
link: "Gerrit Speek": http://www.gerritspeek.nl/vag-com_foutcodeslijst.html
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Re: Autobahn A3 Oberhausen Straight > 250 km/h

Bericht door sitechris »

tonnie024 schreef:Wat je nu vertelt kan wel kloppen,
Maatje van me heeft een tijdje lease auto gehad een polo gti na dat hij van de 6 naar de 4 schakelde was zijn blok kapot gegaan en hij zei dat die gewoon in de 6 reed,
toen is zijn computer van de auto op gestuurd geweest naar Pon daar hebben ze deze flink onderhanden genomen en daar hebben ze geconcentreerd dat er meerdere malen van een 140kmph/150 naar de toeren begrenzer gegrepen is dus no go voor mijn maat kon het blok zelf vergoeden ( zuigers ect waren kapot.) reparatie van €5.500 is wel al 2 jaar geleden ongeveer

Gr Tonnie
Opmerkelijk, heel veel rijders tikken met enige regelmaat hun toerenbegrenzer aan. Die zit er ook niet voor niets op. Vreemd dat je dan geen garantie hebt. Klopt in mijn optiek (of gevoel) in ieder geval niet (of zou niet zo mogen zijn)
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Autobahn A3 Oberhausen Straight > 250 km/h

Bericht door Timvgti »

wehoo schreef:De standaard GTI haalt geen 250km/u. Daarom zijn ze niet begrensd. Alleen het toerental wordt begrensd. :lol:
T.a.v. de snelheid; hier wordt bedoeld de werkelijke snelheid. Niet hetgeen je snelheidsmeter/kilometerteller aangeeft.
Afwijking: meestal 10%, door middel van codering terug te brengen naar 6 tot 4 %.
De Kufatec EMFA (en Kufatec Fiscon Basic) geven de (meer) exacte snelheid weer, overeenkomend met een GPS ontvanger.
Kufatec haalt die gegevens uit het ABS-systeem.
Mijn V GTI met (dus denk ik relatief vrij tamme) ABT chip naar 240PK haalt 245km/u op de teller, althans dit haalt hij vrij vlot en heb nog nooit kunnen aanhouden op lange (Duitse) wegen om te kijken of hij nog wat door wil lopen. Dit is op de standaard 17" denvers.
Ergens had ik verwacht dat de top wat hoger zou horen te liggen..!?
(Of hoor ik dit toch echt uit te proberen op een hele lange duitse snelweg, met gunstige windrichting, etc.?)

Hoeveel extra vermogen heb je telkens extra nodig om zeg stappen van 10km/u bovenop de standaard topsnelheid te doen?
Dus rekenende vanaf de standaard 200pk en de daarbij standaard behorende topsnelheid van een mkv GTI.
Gebruikersavatar
superdave
Berichten: 521
Lid geworden op: 11 jun 2011, 10:25
Type auto: GTE
Locatie: Kop NoordHolland

Re: Autobahn A3 Oberhausen Straight > 250 km/h

Bericht door superdave »

Mijn golf haalt 257km/h op GPS als ik het goed heb (was op teller 270pk), zelf niet getest, de oude eigenaar wel.
Chip op maat van JD, meer niet.
VW Golf GTE MY16
VCDS / VagCom Service Noord Holland
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Autobahn A3 Oberhausen Straight > 250 km/h

Bericht door wehoo »

Hier ook 270 op de teller en 250 op de Kufatec en GPS gehaald.
Ook ABT getuned naar 240 en met Aral Utimate 102. 8-)
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
RobR6vs
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 jun 2011, 14:07
Type auto: Golf VI R

Re: Autobahn A3 Oberhausen Straight > 250 km/h

Bericht door RobR6vs »

wehoo schreef:Hier ook 270 op de teller en 250 op de Kufatec en GPS gehaald.
Ook ABT getuned naar 240 en met Aral Utimate 102. 8-)
Met m'n R (320 PK) kom ik tot 270 op de teller. Dan grijpt de toerentalbegrenzer (6.800-7000) in.
Als dat niet zou gebeuren, heb ik de indruk dat er een nog wel hogere snelheid in zou zitten.

Groet Rob
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Autobahn A3 Oberhausen Straight > 250 km/h

Bericht door Timvgti »

wehoo schreef:Hier ook 270 op de teller en 250 op de Kufatec en GPS gehaald.
Ook ABT getuned naar 240 en met Aral Utimate 102. 8-)
Dus mijn ABT, 240pk mkv dsg zou op een lekkere lange weg toch ook nog wel wat verder door horen te lopen dan +/- 250 op de teller, zoals ik nu weleens gezien/gehaald heb? (BP Ultimate).
Gebruikersavatar
FrankeED30
Berichten: 119
Lid geworden op: 23 jun 2011, 00:11
Type auto: Golf V GTI ED30
Locatie: Drenthe

Re: Autobahn A3 Oberhausen Straight > 250 km/h

Bericht door FrankeED30 »

Ik heb laatst met mijn std ED30 245km/h Gps (Tomtom) gehaald.
Hij gaf 260 op de teller aan.
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Autobahn A3 Oberhausen Straight > 250 km/h

Bericht door wehoo »

@RobR6vs.
Ahumm... als je toerentalbegrenzer niet zou ingrijpen, denk ik niet dat je er meer zou uithalen. Ik verwacht dat je dan eerder (zoniet plotsklaps) stilstaat.

@Timvgti.
De benzine die je tankt, maakt ook iets uit. VW geeft ook aan dat je bijv. bij RON95 (die je overigens in je GTI mag gooien) vermogensverlies hebt. ABT zegt dat je minimaal RON98 moet tanken bij hun tuning-vermogen. (ABT-kaart bij je serviceplan?). Een hoger octaangehalte geeft dus (wel in beperkte zin) meer vermogen. Aral Ultimate 102 ---> octaan 102.

Aral Ultimate 102:
Der Hochleistungs-Kraftstoff, der auch in der DTM (Deutschen Tourenwagen Masters) in unveränderter Rezeptur eingesetzt wird, baut im Gegensatz zu herkömmlichem Benzin auf einem völlig neu entwickelten Basiskraftstoff auf. Dieser wird in einer eigenen Raffinerie in Deutschland speziell hergestellt. Aral Ultimate 102 ermöglicht mehr Leistung und weniger Schadstoffe bei geringerem Verbrauch. Testreihen haben ergeben, dass im Vergleich zu konventionellem Super mit 95 Oktan der Verbrauch je nach Fahrzeug um bis zu 6,1 Prozent und im Mittel um 3 Prozent sinkt. Bei der Höchstleistung ergaben sich Verbesserungen von bis zu 10 Prozent und bei der Beschleunigung von bis zu 8,5 Prozent. Zur Testflotte gehörten unterschiedliche Fahrzeugtypen vom Kleinwagen bis zum Sportwagen. Die Zusammensetzung des Grundkraftstoffes von Aral Ultimate 102 in Verbindung mit einem leistungsstarken Additiv-Paket sorgt außerdem für eine besonders saubere Verbrennung, die empfindliche Bauteile im Motor weitestgehend vor Ablagerungen schützt. Spezielle Reinigungszusätze entfernen zusätzlich bestehende Ablagerungen. Diese Eigenschaften gewährleisten die größtmögliche Dauerhaltbarkeit des Motors. Das gilt übrigens für alle Motoren – von der Neuentwicklung bis zum Oldtimer. Der Preis von Aral Ultimate 102 bleibt gegenüber dem Vorgängerprodukt unverändert.


Samengevat:
- tot 6% zuiniger,
- tot 10% meer vermogen,
- tot 8,5 % snellere acceleratie.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
RobR6vs
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 jun 2011, 14:07
Type auto: Golf VI R

Re: Autobahn A3 Oberhausen Straight > 250 km/h

Bericht door RobR6vs »

wehoo schreef:@RobR6vs.
Ahumm... als je toerentalbegrenzer niet zou ingrijpen, denk ik niet dat je er meer zou uithalen. Ik verwacht dat je dan eerder (zoniet plotsklaps) stilstaat.
Ja haha :mrgreen: :mrgreen: daar zit ook wat in.
Dat wil je natuuurlijk niet meemaken.

Groet Rob
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Autobahn A3 Oberhausen Straight > 250 km/h

Bericht door Timvgti »

wehoo schreef: @Timvgti.
De benzine die je tankt, maakt ook iets uit. VW geeft ook aan dat je bijv. bij RON95 (die je overigens in je GTI mag gooien) vermogensverlies hebt. ABT zegt dat je minimaal RON98 moet tanken bij hun tuning-vermogen. (ABT-kaart bij je serviceplan?). Een hoger octaangehalte geeft dus (wel in beperkte zin) meer vermogen. Aral Ultimate 102 ---> octaan 102.
Ik heb idd een ABT-kaart bij mijn serviceplan zitten.
Ik begrijp het verhaal mbt octaangehalte. Ik tank altijd RON98 (BP Ultimate) en heb zelfs al 2x 5% E85 bijgemengt op een volle tank Ron98. Dit op advies van Chris@XtremeTuning. Echter is dit bijmengen van E85 eigenlijk pas echt interessant bij steviger getunede 2.0-tfsi's en niet zozeer bij mijn tamme abt chip.
Vindt het echter altijd bijzonder dat 'gemeten' topsnelheden hier nogal fluctueren, want hoe kan de een nou zeg 270km/u op de teller halen met een 240pk, en een ander (ikzelf bijv. zeg 245km/u).
Is dit een kwestie van langer aanhouden (ik heb nog nooit lang op een Duitse autobahn getracht te toppen), wind, bandenmaat, verschillen in kmcorrecties tellerbakken...?
Werner
Berichten: 102
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:53
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Arnhem

Re: Autobahn A3 Oberhausen Straight > 250 km/h

Bericht door Werner »

superdave schreef:Mijn golf haalt 257km/h op GPS als ik het goed heb (was op teller 270pk), zelf niet getest, de oude eigenaar wel.
Chip op maat van JD, meer niet.
Same here, iets over de 270 teller en ik meen 254 'echt'. Niet iets om dagelijks te doen trouwens, maar wel eens leuk om in Dld te proberen.
BMW 123d BY2010 @ 252pk/475Nm
Golf V GTI BY2007 @ 256pk/399Nm (2009-2012)
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Autobahn A3 Oberhausen Straight > 250 km/h

Bericht door Edition30 »

Timvgti schreef:
wehoo schreef: @Timvgti.
De benzine die je tankt, maakt ook iets uit. VW geeft ook aan dat je bijv. bij RON95 (die je overigens in je GTI mag gooien) vermogensverlies hebt. ABT zegt dat je minimaal RON98 moet tanken bij hun tuning-vermogen. (ABT-kaart bij je serviceplan?). Een hoger octaangehalte geeft dus (wel in beperkte zin) meer vermogen. Aral Ultimate 102 ---> octaan 102.
Vindt het echter altijd bijzonder dat 'gemeten' topsnelheden hier nogal fluctueren, want hoe kan de een nou zeg 270km/u op de teller halen met een 240pk, en een ander (ikzelf bijv. zeg 245km/u).
Is dit een kwestie van langer aanhouden (ik heb nog nooit lang op een Duitse autobahn getracht te toppen), wind, bandenmaat, verschillen in kmcorrecties tellerbakken...?

Eigenlijk moet je de topsnelheid in twee richtingen meten en dan daarvan het gemiddelde nemen. Zo werd vroeger in testen de topsnelheid gemeten ( nu wordt het niet meer gemeten door autobladen). Hierdoor sluit je eventuele verschillen door wind of valsplat in negatieve dan wel in positieve zin uit. Dit zou een verklaring kunnen zijn waarom er verschillende snelheden worden opgegeven en er min of meer geen direct verband is met het vermogen.
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 351
Lid geworden op: 19 mei 2011, 20:48
Type auto: Golf MK5 Gti
Locatie: Ründümhause

Re: Autobahn A3 Oberhausen Straight > 250 km/h

Bericht door Eric H »

Werner schreef:
superdave schreef:Mijn golf haalt 257km/h op GPS als ik het goed heb (was op teller 270pk), zelf niet getest, de oude eigenaar wel.
Chip op maat van JD, meer niet.
Same here, iets over de 270 teller en ik meen 254 'echt'. Niet iets om dagelijks te doen trouwens, maar wel eens leuk om in Dld te proberen.
Als ik dit zo lees dan denk ik dat die van mij dus al gechipped is.....

In Adenau de tank vol gegooid met Aral 102, vervolgens na wat binnendoor weggetjes de 61 op gegaan. ( limietloos stuk )
Gasgegeven, en na niet al te lange tijd wees de naald 270km/h aan.....

Is er na te gaan of de wagen al gechipped is zonder hem op een rollenbank te zetten.... ?
Engeltjes bestaan; kijk maar naar mijn dochtertje ! Heksen bestaan ook; kijk maar naar m'n vrouw !!
Plaats reactie

Terug naar “Foto / Video / Media Album”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten