VW Golf 7 R

Volkswagen nieuws en forum nieuws.
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: VW Golf 7 R

Bericht door wehoo »

De hele auto-industrie draait om het geld verdienen. Dat is niet alleen voor de fabrikanten, maar ook voor de werknemers. En er zijn bewust verschillen gecreëerd tussen de modellen, waarbij (meestal) gesteld mag worden dat de "top"-modellen (duurder) meer standaardopties krijgen. Het is ook maar net hoe je tegen het bedrag aankijkt; ook de standaardopties zijn tenslotte bij de hogere prijs betaald. 8-)
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
golfruud
Berichten: 622
Lid geworden op: 27 jul 2011, 14:13

Re: VW Golf 7 R

Bericht door golfruud »

wehoo schreef:De hele auto-industrie draait om het geld verdienen. Dat is niet alleen voor de fabrikanten, maar ook voor de werknemers. En er zijn bewust verschillen gecreëerd tussen de modellen, waarbij (meestal) gesteld mag worden dat de "top"-modellen (duurder) meer standaardopties krijgen. Het is ook maar net hoe je tegen het bedrag aankijkt; ook de standaardopties zijn tenslotte bij de hogere prijs betaald. 8-)
Daar heb je gelijk in Wehoo. Extra betalen vind ik opzich niet erg, als ze meteen deze optie voor de GTI hadden gedaan
( veel GTI kopers vielen al over dat er maar 1 lamp brandde) had ik het meteen mee besteld. Deze optie zal straks ook wel op de GTI komen, maar nu moet je meteen een hele nieuwe koplamp units kopen. :cry:
En dit gaat nu om hebberig of nooit content te zijn, wat een mede formlid schrijft, dit gaat om dat ik mijn GTI in "mijn" ogen een mooier uiterlijk wil geven.
Gebruikersavatar
Doohie
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 jan 2012, 12:05
Type auto: Golf VII R

Re: VW Golf 7 R

Bericht door Doohie »

ach golfruud komaan zeg,
voel je toch niet zo direct aangevallen..geloof me ik doe echt geen moeite om het jou lastig te maken of te willen afbreken hoor..
Maar nadat je zo bijna over alle golf R topic hier loopt te (klagen) over die bijkomende leds, komt het gewoon zo over meer niet.
Misschien is dit ook wel een nadeel om direct bij één van de eersten te zijn bij een nieuw model..ben er bijna van overtuigd dat dit in het faze2 model er standaard gaat opkomen.
Jou wagen geeft al zo'n mooie uitstraling waar velen zelfs alleen maar kunnen van dromen.
Ik heb alle respect hoe jij en anderen hun wagen willen verbouwen om deze mooier te maken..
ik hou het liever zo origineel mogelijk..vandaar ons mening en misschien leeftijd verschil.
Niets is leuker om na 15/20jaar een volledig origineel model terug te zien.
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: VW Golf 7 R

Bericht door wehoo »

In Nederland wordt door de autofabrikanten beknibbeld op de uitvoeringen en de mogelijkheden van meer-uitvoeringen bij de verschillende typen. De reden hiervoor is het feit dat het bepaalde type te duur wordt voor zijn prijsklasse. Die prijsklassen liggen in Nederland beduidend anders dan in de ons omringende landen, bijvoorbeeld België en Duitsland. Dit heeft alles te maken met de hoge bijdrage aan BPM in Nederland. Om voor 50.000 euro een "speciale" Golf-uitvoering te kopen, word je in het buitenland voor gek verklaard. Voor dat bedrag koop je daar heel iets anders. De ergernis die hierdoor ontstaat, zeker als er kleine verschillen zijn in uitvoering, die niet opgelost kunnen worden met standaard materiaal, maar alleen door aftermarketspul, zijn heel logisch en hebben m.i. niets met hebberigheid of niet content zijn te maken. Helaas blijft een auto in Nederland een goede melkkoe.

Maar ja..... België heeft geen begrotingspost voor wegonderhoud en de wegen zijn daar in zeer slechte conditie. In Duitsland zit de "grote" auto-industrie, die veel invloed op de politiek heeft. (om het tempolimiet te omzeilen, heeft de auto-industrie daar een deal gemaakt met de politiek: begrenzer inbouwen op 250 km/u)
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Doohie
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 jan 2012, 12:05
Type auto: Golf VII R

Re: VW Golf 7 R

Bericht door Doohie »

Blijkbaar hebben hier veel forumleden zeer lange tenen
en interpreteren ze ieder woord dat bijna of niet positief klinkt als een aanval..echt zielig hoor
Lijkt me best om gewoon maar niet meer te reageren op bepaalde post...
of je nu liefhebber bent of niet..
of je nu in België,Frankrijk,Duitsland of waar dan ook woont
fanatiek zijn komt nooit goed.
Gebruikersavatar
golfruud
Berichten: 622
Lid geworden op: 27 jul 2011, 14:13

Re: VW Golf 7 R

Bericht door golfruud »

Het zijn je eigen woorden, content, zeer lange tenen, echt zielig.
Maar laten we het maar weer bij het onderwerp houden en zand over het geheel gooien.

De nieuwe R ziet er goed uit, alleen hij had van mij wel iets agressiever mogen overkomen. Wat ik wel super vind zijn de koplampen. ;) Denk dat hij van binnen wel super stoelen heeft.
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: VW Golf 7 R

Bericht door Renekesgti »

Doohie schreef:"bewust gedaan door VW om extra te verdienen"??
Eerder bewust gedaan om het te geven aan de R..en terecht.
Volgens mij voelt dit eerder aan als ik wil, ik wil..ik ben, ik ben nooit content..
deze uber golf verdient toch ergens iets specialer te zijn.
Ik ben het met je laatste zin eens, het eerste is wel heel erg op de man spelen. Ik heb dat ook wel eens als ik iets nieuws gekocht heb en enige tijd later komt er iets mooiers uit, dat ik die dan wil hebben.
Gelukkig met ik daar wat nuchterder over geworden. Als die tweede U's gaan branden in je lampen is het toch ook mooi Ruud? Zal binnenkort wel kunnen met de Vag-com.
Gebruikersavatar
RobvR
Berichten: 1684
Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
Locatie: Noord Limburg

Re: VW Golf 7 R

Bericht door RobvR »

Doohie schreef: ....
Niets is leuker om na 15/20jaar een volledig origineel model terug te zien.
Dank je Doohie ... is 30 jaar ook goed? :D
Groet RobvR
Gebruikersavatar
Doohie
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 jan 2012, 12:05
Type auto: Golf VII R

Re: VW Golf 7 R

Bericht door Doohie »

Enfin Back on topic

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Doohie op 21 aug 2013, 16:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
golfruud
Berichten: 622
Lid geworden op: 27 jul 2011, 14:13

Re: VW Golf 7 R

Bericht door golfruud »

Renekesgti schreef:
Doohie schreef:"bewust gedaan door VW om extra te verdienen"??
Eerder bewust gedaan om het te geven aan de R..en terecht.
Volgens mij voelt dit eerder aan als ik wil, ik wil..ik ben, ik ben nooit content..
deze uber golf verdient toch ergens iets specialer te zijn.
Ik ben het met je laatste zin eens, het eerste is wel heel erg op de man spelen. Ik heb dat ook wel eens als ik iets nieuws gekocht heb en enige tijd later komt er iets mooiers uit, dat ik die dan wil hebben.
Gelukkig met ik daar wat nuchterder over geworden. Als die tweede U's gaan branden in je lampen is het toch ook mooi Ruud? Zal binnenkort wel kunnen met de Vag-com.
Klopt als je de tweede "U"zou kunnen laten branden zou super zijn. Op een forum in Duitsland zijn ze er ook al een tijdje mee bezig, daar is het nog niet gelukt. Ben bang dat het niet alleen software is. Maar misschien een mooie uitdaging voor de Vag-com mannen. ;)
Gebruikersavatar
Doohie
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 jan 2012, 12:05
Type auto: Golf VII R

Re: VW Golf 7 R

Bericht door Doohie »

Dit gaat hem echt wel worden hoor
Eindelijk meer details..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Doohie op 21 aug 2013, 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
golfruud
Berichten: 622
Lid geworden op: 27 jul 2011, 14:13

Re: VW Golf 7 R

Bericht door golfruud »

Zal dit hem echt worden ??? Als je op you tube kijkt, waar ze de R aan het testen zijn zie je echt kuipstoelen waar de hoodfsteunen in weggewerkt zijn. Of de kuipstoelen komen met een meer prijs. Velgen zijn niet mijn ding, oudere vond ik mooier. Maar de motor zal wel genieten zijn. :P
Gebruikersavatar
Doohie
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 jan 2012, 12:05
Type auto: Golf VII R

Re: VW Golf 7 R

Bericht door Doohie »

golfruud schreef:Zal dit hem echt worden ??? Als je op you tube kijkt, waar ze de R aan het testen zijn zie je echt kuipstoelen waar de hoodfsteunen in weggewerkt zijn. Of de kuipstoelen komen met een meer prijs. Velgen zijn niet mijn ding, oudere vond ik mooier. Maar de motor zal wel genieten zijn. :P
Toevallig geen link...
Denk dat bovenstaande foto's het basis model gaat worden,
kuipstoelen gaan net als het vorige model als optie verkrijgbaar zijn..denk je niet
Gebruikersavatar
golfruud
Berichten: 622
Lid geworden op: 27 jul 2011, 14:13

Re: VW Golf 7 R

Bericht door golfruud »

Doohie schreef:
golfruud schreef:Zal dit hem echt worden ??? Als je op you tube kijkt, waar ze de R aan het testen zijn zie je echt kuipstoelen waar de hoodfsteunen in weggewerkt zijn. Of de kuipstoelen komen met een meer prijs. Velgen zijn niet mijn ding, oudere vond ik mooier. Maar de motor zal wel genieten zijn. :P
Toevallig geen link...
Denk dat bovenstaande foto's het basis model gaat worden,
kuipstoelen gaan net als het vorige model als optie verkrijgbaar zijn..denk je niet
@ Doohie als je op you tube kijkt en het volgende intikt: Spyshots New 2014 VW Golf R Tipped to Produced 300 HP . Zie je de kuipstoelen.
Gebruikersavatar
Doohie
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 jan 2012, 12:05
Type auto: Golf VII R

Re: VW Golf 7 R

Bericht door Doohie »

Thx..inderdaad volgens mij de kuipstoelen als meerprijs in opties en niet standaard
(extra money remember)
Gebruikersavatar
golfruud
Berichten: 622
Lid geworden op: 27 jul 2011, 14:13

Re: VW Golf 7 R

Bericht door golfruud »

http://www.vau-max.de/autoderwoche/auto ... lf/id=3459

Hierin staat dat in de toekomst ook motorsport kuipstoelen beschikbaar zullen zijn. Verder is de nieuwe Golf 7 R 15 sec. sneller op de Ring dan de oude R en 11 sec. sneller dan de Golf 7 GTI.
Op de Ring:
Golf 7 R 8.15
Golf 6 R 8.30
Golf 7 GTI 8.26.
Gebruikersavatar
Doohie
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 jan 2012, 12:05
Type auto: Golf VII R

Re: VW Golf 7 R

Bericht door Doohie »

Geen slechte tijd hé voor de Golf 7 Gti :shock:
Gebruikersavatar
golfruud
Berichten: 622
Lid geworden op: 27 jul 2011, 14:13

Re: VW Golf 7 R

Bericht door golfruud »

Doohie schreef:Geen slechte tijd hé voor de Golf 7 Gti :shock:
Zeker niet, maar is wel de performance met de mech. sper. Kun je nagaan wat zo'n sper doet.
Zoef
Berichten: 85
Lid geworden op: 07 jun 2013, 19:51
Type auto: Golf GTI 6

Re: VW Golf 7 R

Bericht door Zoef »

Vind vooral de kleur mooi, en denk dat de uitlaten een kwestie van wennen is :D

Ben benieuwd wat de prijs word in NL, maar dat zal met wat extra's wel ff schrikken zijn.

Groeten,

Martin
kevin78
Berichten: 760
Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: VW Golf 7 R

Bericht door kevin78 »

Vinden jullie het ook niet jammer deze 4 uitlaten.. Die dubbele pijp in midden was toch een heel mooi kenmerk van een r32/r20...
Gebruikersavatar
Doohie
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 jan 2012, 12:05
Type auto: Golf VII R

Re: VW Golf 7 R

Bericht door Doohie »

kevin78 schreef:Vinden jullie het ook niet jammer deze 4 uitlaten.. Die dubbele pijp in midden was toch een heel mooi kenmerk van een r32/r20...
Inderdaad :( maar t'is nu nie anders en begin er al aan te wennen
denk in het echt het er nog veel beter gaat uitzien.
Gebruikersavatar
RobvR
Berichten: 1684
Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
Locatie: Noord Limburg

Re: VW Golf 7 R

Bericht door RobvR »

Zoef schreef:...
Ben benieuwd wat de prijs word in NL, maar dat zal met wat extra's wel ff schrikken zijn.

Groeten,

Martin
Emissie-waarden zijn behoorlijk lager dus dat zou nog weleens mee kunnen vallen.
Ik hoop het want ik vind de R mooier dan de GTI. Oa de flauwe lijnen van de diffussor van de GTI maken de achterkant minder krachtig.
Groet RobvR
Gebruikersavatar
golfruud
Berichten: 622
Lid geworden op: 27 jul 2011, 14:13

Re: VW Golf 7 R

Bericht door golfruud »

Emissie waarden van de GTI waren ook 30 gram minder, maar hij is niets goedkoper geworden.
Dus ben bang dat de prijs van de R zal tegenvallen.
Gebruikersavatar
JGHans
Berichten: 87
Lid geworden op: 09 jan 2013, 17:07
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Midden Nederland

Re: VW Golf 7 R

Bericht door JGHans »

Misschien niet de meest agressief ogende R, maar wel hele dikke cijfers zeg!
Sowieso moest ik wel even wennen aan de MK7, maar vind hem steeds mooier en deze R mag er ook zeker wezen.
Laat maar komen 8-)
VW Golf MK5 GTI 2005

NetherStance
Like Stance? Volg ons op Facebook

Hansie Glansie
Is je auto toe aan een poetsbeurt? Check Hansie Glansie op Facebook en neem contact op!
ripa
Berichten: 106
Lid geworden op: 03 sep 2012, 19:41
Type auto: Golf 7R

Re: VW Golf 7 R

Bericht door ripa »

Die computer foto's vielen me tegen maar zo in het echt moet ik zeggen dat ik hem wel weer heel dik vindt. Die defussers in de voorbumper (of hoe dat dan ook heet) zijn echt top. Ook de carbon achtige bekleding vindt ik gaaf.

Enige minpunt zijn de velgen. Die glimmen te veel en lijken kleiner dan 19". Die zwarte velgen op het youtube filmpje zien er een stuk beter uit. ook de spoilertjes rond de wielkasten mis ik.
Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten