Pagina 2 van 2

Re: Volkswagen Golf R 400

Geplaatst: 25 apr 2014, 18:28
door Green Hornet
nog onbekend wanneer deze leverbaar wordt .... is een waardige opvolger .... :!:

Re: Volkswagen Golf R 400

Geplaatst: 25 apr 2014, 18:33
door maRRRtinus
T wachten waard lijkt me.

Re: Volkswagen Golf R 400

Geplaatst: 26 apr 2014, 08:53
door sitechris
Denk wel dat je inc opties snel richting de 80k gaat (vanafprijs 65k/70k?). Heel veel geld, maar je krijgt er ook heel veel voor terug.

Re: Volkswagen Golf R 400

Geplaatst: 26 apr 2014, 14:42
door bzb
nen golf :mrgreen:

Re: Volkswagen Golf R 400

Geplaatst: 26 apr 2014, 18:02
door maRRRtinus
sitechris schreef:Denk wel dat je inc opties snel richting de 80k gaat (vanafprijs 65k/70k?). Heel veel geld, maar je krijgt er ook heel veel voor terug.
Zeker krijg je er veel voor terug, maar voor dit geld ga ik in een ander segment zoeken. Gebruikte 911 of XKR S. In die richting.

Re: Volkswagen Golf R 400

Geplaatst: 28 apr 2014, 10:04
door Renekesgti
maRRRtinus schreef:
sitechris schreef:Denk wel dat je inc opties snel richting de 80k gaat (vanafprijs 65k/70k?). Heel veel geld, maar je krijgt er ook heel veel voor terug.
Zeker krijg je er veel voor terug, maar voor dit geld ga ik in een ander segment zoeken. Gebruikte 911 of XKR S. In die richting.
Waarschijnlijk gewoon zelfde blok als de normale golf R met aangepaste software. Het blok kan het aan heb ik ergens gelezen.
Dus je zult het moeten doen om de exclusiviteit en het uiterlijk.

Re: Volkswagen Golf R 400

Geplaatst: 29 apr 2014, 09:56
door KlouxOne
Renekesgti schreef:
maRRRtinus schreef:
sitechris schreef:Denk wel dat je inc opties snel richting de 80k gaat (vanafprijs 65k/70k?). Heel veel geld, maar je krijgt er ook heel veel voor terug.
Zeker krijg je er veel voor terug, maar voor dit geld ga ik in een ander segment zoeken. Gebruikte 911 of XKR S. In die richting.
Waarschijnlijk gewoon zelfde blok als de normale golf R met aangepaste software. Het blok kan het aan heb ik ergens gelezen.
Dus je zult het moeten doen om de exclusiviteit en het uiterlijk.
Ik geloof echt niet dat het alleen met software behaald is. of alleen door de turbodruk aan te passen. De auto levert "maar" 450 nm dat doet mijn ed30 ook al met 60 pk minder. dus ik verwacht dat hij met 400 PK de 450 NM over het gehele toeren beschikbaar is. vanaf 2200 toeren. daar is wel meer voor nodig dan alleen de turbodruk aanpassen :)

denk aan injectoren, luchtinlaat, uitlaat systeem, brandstof pomp. Zal echt niet allemaal het zelfde zijn. Het blok kan het wel aan. maar geloof nooit dat VW een blok op de markt gaat brengen wat al tegen het maximale vermogen aanloopt. Ik ben wel benieuwd wat het daadwerkelijk word.

Re: Volkswagen Golf R 400

Geplaatst: 29 apr 2014, 13:55
door Renekesgti
Maurice, ik denk dat je gelijk hebt hoor, echter als je dit leest:

Onder de kap van de R400 ligt een tot 400 pk en 450 Nm opgevoerde motor uit de Golf R. De aanpassingen aan het blok zijn gering, aldus Neusser: "We hebben in hoofdzaak alleen de turbodruk aangepast, de basisarchitectuur van de 2,0-liter turbomotor kan dit vermogen aan."

Neusser geeft verder aan dat het zeer waarschijnlijk is dat de Volkswagen Group dit blok ook in de modellen van andere merken gaat gebruiken. Welke modellen, dat is echter nog onduidelijk.

In de Golf R400 zorgt de turbomotor voor een sprint naar 100 km/h in 3,9 seconden. De topsnelheid is begrensd op 280 km/h.

Bron: Autoweek.nl