OEM xenon Golf V GTI

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: OEM xenon Golf V GTI

Bericht door wehoo »

240 schreef:Alles wat jij noemt zit er bij ons op :) dus een complete auto!
Ik mis alleen parkeersensoren aan de voorkant..
Ja.. hier ook: het stuurwiel was een "cadeautje"; stond er oorspronkelijk niet bij.
Inmiddels heeft de Pioneer f900bt plaats gemaakt voor een RNS510.
Parkeersensoren voor is alleen bij de VI aanwezig in de optielijst.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Limited
Berichten: 70
Lid geworden op: 08 jul 2011, 17:58
Type auto: Limited Edition 240

Re: OEM xenon Golf V GTI

Bericht door Limited »

even offtopic, ik ben wel benieuwd naar de limited nr's... Hier nr 48
"Proud owner of A Golf V GTI Limited 240"
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: OEM xenon Golf V GTI

Bericht door wehoo »

Limited schreef:even offtopic, ik ben wel benieuwd naar de limited nr's... Hier nr 48
Leuk voor een apart topic. Ik ben dan benieuwd hoeveel nummers er verzameld worden. Maar dan wel met "echtheid" --> foto van het interieurplaatje. :idea: ;) :lol:
(als er een apart topic komt, plaats ik hem)
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: OEM xenon Golf V GTI

Bericht door Edition30 »

wehoo schreef:
Limited schreef:even offtopic, ik ben wel benieuwd naar de limited nr's... Hier nr 48
Leuk voor een apart topic. Ik ben dan benieuwd hoeveel nummers er verzameld worden. Maar dan wel met "echtheid" --> foto van het interieurplaatje. :idea: ;) :lol:
(als er een apart topic komt, plaats ik hem)
Ben benieuwd, want eerlijk gezegd zal het mij niet verwonderen als een nummer twee maal voorkomt. De nummers zijn ook heel willekeurig uitgegeven en dus niet op nummerieke volgorde.
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: OEM xenon Golf V GTI

Bericht door Verlengsnoer »

Edition30 schreef: Ben benieuwd, want eerlijk gezegd zal het mij niet verwonderen als een nummer twee maal voorkomt. De nummers zijn ook heel willekeurig uitgegeven en dus niet op nummerieke volgorde.
Say what? :shock: hoe kun je in een gelimiteerde oplage waarbij de auto's genummerd zijn, een nummer meerdere malen uitgeven.. Driehonderd stuks 300 nr's geproduceerd voor de markt is anders dan 300 unieke stuks geproduceerd. Ik kan mij niet voorstellen dat af fabriek nummers meerdere malen voorkomen...
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: OEM xenon Golf V GTI

Bericht door Edition30 »

Verlengsnoer schreef:
Edition30 schreef: Ben benieuwd, want eerlijk gezegd zal het mij niet verwonderen als een nummer twee maal voorkomt. De nummers zijn ook heel willekeurig uitgegeven en dus niet op nummerieke volgorde.
Say what? :shock: hoe kun je in een gelimiteerde oplage waarbij de auto's genummerd zijn, een nummer meerdere malen uitgeven.. Driehonderd stuks 300 nr's geproduceerd voor de markt is anders dan 300 unieke stuks geproduceerd. Ik kan mij niet voorstellen dat af fabriek nummers meerdere malen voorkomen...
Was meer bedoeld als prikkel richting 240 eigenaren, maar jij voelt je dus als mede Edition rijder ook aangesproken :lol:
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: OEM xenon Golf V GTI

Bericht door Verlengsnoer »

Edition30 schreef:
Verlengsnoer schreef:
Edition30 schreef: Ben benieuwd, want eerlijk gezegd zal het mij niet verwonderen als een nummer twee maal voorkomt. De nummers zijn ook heel willekeurig uitgegeven en dus niet op nummerieke volgorde.
Say what? :shock: hoe kun je in een gelimiteerde oplage waarbij de auto's genummerd zijn, een nummer meerdere malen uitgeven.. Driehonderd stuks 300 nr's geproduceerd voor de markt is anders dan 300 unieke stuks geproduceerd. Ik kan mij niet voorstellen dat af fabriek nummers meerdere malen voorkomen...
Was meer bedoeld als prikkel richting 240 eigenaren, maar jij voelt je dus als mede Edition rijder ook aangesproken :lol:
Moet ook niet alles zo direct opvatten.. hahah! ben (druk) bezig met mijn scriptie en zit dan als uhhh afleiding hier mee te lezen....
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: OEM xenon Golf V GTI

Bericht door Edition30 »

Verlengsnoer schreef: Moet ook niet alles zo direct opvatten.. hahah! ben (druk) bezig met mijn scriptie en zit dan als uhhh afleiding hier mee te lezen....

Hé ik ook, alhoewel druk, wilt vanavond nog niet echt lukken, misschien komt dat nog, de avond is nog vroeg .....
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
240
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 jul 2011, 22:13

Re: OEM xenon Golf V GTI

Bericht door 240 »

Ik hoorde dat er iemand is die een soort van database bijhoudt van alle ltd 240's. Ik kan er zelf niks van terugvinden op inet iig. Misschien weet hier iemand er meer over?
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: OEM xenon Golf V GTI

Bericht door Edition30 »

240 schreef:Ik hoorde dat er iemand is die een soort van database bijhoudt van alle ltd 240's. Ik kan er zelf niks van terugvinden op inet iig. Misschien weet hier iemand er meer over?
Of dit is wat jij zocht ......., weet niet of dit gaat werken zo alles door elkaar heen:

http://www.autoweek.nl/forum/read.php?6,2581082,page=1
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
240
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 jul 2011, 22:13

Re: OEM xenon Golf V GTI

Bericht door 240 »

Ja zoiets zal het wel zijn. Kan alleen die van de 240 niet vinden. Hoorde dit van de dealer waar ik hem gekocht heb, had er iemand gebeld en geinformeerd naar de auto vanwege dat register.
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: OEM xenon Golf V GTI

Bericht door Edition30 »

240 schreef:Ja zoiets zal het wel zijn. Kan alleen die van de 240 niet vinden. Hoorde dit van de dealer waar ik hem gekocht heb, had er iemand gebeld en geinformeerd naar de auto vanwege dat register.
Verder zoeken en aan jou de eer om hier een register van de Edition 240 topic aan te maken ;)
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
240
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 jul 2011, 22:13

Re: OEM xenon Golf V GTI

Bericht door 240 »

Heb inmiddels wel die persoon gevonden op AW: GolfGTIG60 (en heb hem een bericht gestuurd).
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?6 ... sg-4737595
Gebruikersavatar
240
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 jul 2011, 22:13

Re: OEM xenon Golf V GTI

Bericht door 240 »

Volgens mij wilde Wehoo al zo'n topic aanmaken ;)
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: OEM xenon Golf V GTI

Bericht door wehoo »

240 schreef:Volgens mij wilde Wehoo al zo'n topic aanmaken ;)
Eer wie eer toekomt en dat is diegene die hierover begon. Ik doe mee, maar wacht even tot de bedenker het topic heeft aangemaakt. 8-) :lol: :lol:
(en met foto's van het ---onooglijke--- typeplaatje op het dashboard)
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
240
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 jul 2011, 22:13

Re: OEM xenon Golf V GTI

Bericht door 240 »

ik ga er morgen een foto van maken 8-)
ze zijn echt uber lelijk ja
Gebruikersavatar
Limited
Berichten: 70
Lid geworden op: 08 jul 2011, 17:58
Type auto: Limited Edition 240

Re: OEM xenon Golf V GTI

Bericht door Limited »

wehoo schreef:
240 schreef:Volgens mij wilde Wehoo al zo'n topic aanmaken ;)
Eer wie eer toekomt en dat is diegene die hierover begon. Ik doe mee, maar wacht even tot de bedenker het topic heeft aangemaakt. 8-) :lol: :lol:
(en met foto's van het ---onooglijke--- typeplaatje op het dashboard)
Wordt pas van het weekend gok ik, heb het een beetje druk op me werk... Vandaag 15 uur gemaakt en met een bus van de zaak weer naar huis, dus heb me auto ook niet bij de hand om te fotograferen ;)

Zal het zo snel mogelijk doen :oops: :)
"Proud owner of A Golf V GTI Limited 240"
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: OEM xenon Golf V GTI

Bericht door wehoo »

Dan wachten we nog even. 8-) :lol:
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Back@GTI
Berichten: 336
Lid geworden op: 31 jul 2011, 21:12
Type auto: ED35

Re: OEM xenon Golf V GTI

Bericht door Back@GTI »

Leuk idee! Ik ben benieuwd hoeveel er hier zijn.
Groeten Michel.


--------------------------------------------------------------------------------
Golf VI GTi Edition 35
Gebruikersavatar
240
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 jul 2011, 22:13

Re: OEM xenon Golf V GTI

Bericht door 240 »

Heb mijn bewijs foto al gemaakt haha.
Nog geen reactie van de AW meneer...
Gebruikersavatar
240
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 jul 2011, 22:13

Re: OEM xenon Golf V GTI

Bericht door 240 »

Heb inmiddels antwoord :) en hem ook ff op dit forum getipt!
Mijn auto stond al in zijn register dus.
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: OEM xenon Golf V GTI

Bericht door wehoo »

240 schreef:Heb inmiddels antwoord :) en hem ook ff op dit forum getipt!
Mijn auto stond al in zijn register dus.
Heb je een link naar dat register?
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
240
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 jul 2011, 22:13

Re: OEM xenon Golf V GTI

Bericht door 240 »

Nee, ik krijg het -nadat ik foto's gestuurd heb- toegestuurd. Ik weet alleen niet of hij het bezwaarlijk vindt als het gedeeld wordt maar dat zal ik even checekn.
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: OEM xenon Golf V GTI

Bericht door wehoo »

240 schreef:Nee, ik krijg het -nadat ik foto's gestuurd heb- toegestuurd. Ik weet alleen niet of hij het bezwaarlijk vindt als het gedeeld wordt maar dat zal ik even checekn.
Vreemd dat die database niet openbaar is. Ik neem aan dat hij zoveel mogelijk 240 LE's wilt toevoegen. :?
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Golfsyncro
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 jun 2011, 21:06

Re: OEM xenon Golf V GTI

Bericht door Golfsyncro »

Allereerst complimenten voor de starter van deze website, erg mooi!

Via het forum van autoweek waar ik actief ben ontving ik een sympathieke mail van een 240 rijder.

In eerste instantie was ik begonnen met een Golf II GTI register, omdat ik dat persoonlijk een van de mooiste Golfs vindt, met zeer uiteenlopende uitvoeringen.
Later ben ik ook Ed. 240's gaan registreren, ik doe dit nu denk ik sinds juni. Alles wat ik heb is van internet, ik heb er nog maar twee zien rijden, waarvan ik dus wel de kentekens heb, maar niet de nummers.

Ik gebruik de volgende criteria (in excel): Nummer/Kenteken/Interieur/Kleur/Deuren/Bijzonderheden. Ik moet eigenlijk ook nog de 1e tenaamstelling toevoegen, maar door drukte is dat niet gebeurd.
Als er foto's staan op internet, maar ik altijd een printscreen en die plak ik in word.

Ik heb de volgende nummers:
1,15,26,32,33,35,43,46,47,82,85,91,106,122,123,174,181,183,197,198,250,252,260,268,274,284,290. Dat zijn er dus 27. Van nummer 26 en nummer 250 heb ik geen kenteken en 290 is uitgevoerd naar Belgie. Dan heb ik nog 7 kentekens zonder nummer.

Ik heb nog een foto van een zwarte 4-deurs op Belgisch kenteken, dat zijn dus twee uitgevoerde 240's.

Tevens heb ik nog een foto van een geimporteerde Ed.30, die een (lederen) Ed. 240 interieur had. Ik heb daar nog achteraan gebeld, maar er werd erg vaag over gedaan. Volgens de handelaar was het Ed. 240 interieur mooier dan het Ed. 30 interieur. Maar van welk nummer het interieur was kon hij zich niet meer herrineren.

Ik zit dus op zo een 10% van het totaal.

Ik registreer ook de Golf IV GTI 25 Jahre, daarvan heb ik er 12 waarvan 4 waarvan ik het nummer weet. (100 van geleverd en getuned naar 210 PK door PON). Ik ben bang dat er daar al wat van zijn gesneuveld. In tegenstelling tot de gewone IV GTI vind ik deze uitvoering wel spannend. De gewone IV GTI vind ik nogal saai, maar niet lelijk.

En tot nu toe heb ik 1 Ed. 35. Ook de 30 en 25 Jahre zou ik graag doen, maar omwille van de tijd laat ik die liggen.

Hieronder de statistieken van het Golf II GTI register:
GTI 8V Nederlands: 97 waarvan 18 gesloopt en 4 uitgevoerd
GTI 16V Nederlands: 50 waarvan 9 gesloopt en 1 uitgevoerd
GTI G60 Nederlands: 28 waarvan 5 gesloopt

GTI 8V import: 88 waarvan 17 gesloopt en 2 uitgevoerd
GTI 16V import: 116 waarvan 31 gesloopt en 3 uitgevoerd
GTI G60 import: 65 waarvan 11 gesloopt en 4 uitgevoerd
GTI G60 Syncro import: 3 (4-wielaandrijving)

GTI 8V Ed. One Nederlands: 3
GTI 16V Ed. One Nederlands: 3

GTI 8V Ed. One import: 58 waarvan 8 gesloopt en 2 uitgevoerd
GTI 16V Ed. One import: 27 waarvan 6 gesloopt en 1 uitgevoerd
GTI G60 Ed. One import: 8 waarvan 2 gesloopt en 1 uitgevoerd

GTI Ed. Blue (import): 11

GTI 8V Fire and Ice (import): 10
GTI 16V Fire and Ice (import): 1

GTI 16V Special import: 4

Golf GTI 8V USA (import): 3 waarvan 1 gesloopt (Amerikaanse GTI)

Golf Rallye: 22 waarvan 2 uitgevoerd

Golf II 20V-T: 8 waarvan slechts 3 omgekeurd
Golf II VR6: 40 waarvan 4 niet omgekeurd en 1 gesloopt

Een lange post, voor vragen en kentekens en foto's van bovenstaande auto's sta ik altijd open.
Alleen tot een uur of elf kan ik hier niet antwoorden
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten