Pagina 2 van 2

Re: Volkswagen start gevecht met autodieven

Geplaatst: 03 sep 2014, 21:15
door J3R
KlouxOne schreef:Klopt Rens, maar zoals ed al zegt. je hebt ook nog pedaal sloten. Dan is het weer veilig voor je handbank. Maar hoe minder handelingen hoe beter.

De reden waarom het bij andere merken allemaal wel mee valt. is omdat die merken gewoon niet gewild zijn. Navi's worden ook bij Audi'd en BMW;s gestolen hoor. of de componenten nou verdeelt zijn of niet dat maakt geen zak uit. Het voordeel van andere merken is dat er minder handel is in 2de hands componenten. Bij VW is dat een heel ander verhaal. Het heeft dus niks met de beveiliging te maken. Ook dure RS4 modellen worden gestolen. maarja wie koopt er nou een gestolen rs4. Onderdelen zijn ook moeilijker te slijten voor dieven. Dat soort autos worden op bestelling gestolen.
VAG heeft verzuimd om sinds de Golf V (2003!) en andere VAG auto's (Audi) vanaf die tijd, het zender/ontvanger signaal beter te coderen. Er zijn "kastjes" in omloop die dat afvangen. Inmiddels zijn we nu vele jaren verder bij de Golf VII en komen ze met een te duur extra pakket van een externe leverancier.
- De snelle types (vooral Golf en Audi o.a. RS) zijn dusdanig makkelijk en snel te stelen dat deze om de haverklap uitgebrand of in het water worden "terug gevonden". Veelal na gebruik t.b.v. een criminele activiteit (ramkraken, liquidaties, overvallen, etc.) Hetzelfde geldt voor de Polo blue motion diesel, erg in trek bij de jongeren.
- Daarnaast is er een levendige handel in de led verlichting, xenon lampen met GTI neus, de lederen interieurs, etc. Bepaalde figuren vinden het prima om goedkoop, met gestolen onderdelen hun "basis" golfje te voorzien van luxe.
- Dan zijn er nog de (geïmporteerde) schade voertuigen welke tegen laag BPM tarief worden geïmporteerd en vervolgens met gestolen delen als nieuw worden opgebouwd (en met dikke winst verkocht).

Het heeft wel degelijk met beveiliging te maken wanneer VAG de diefstal preventie sinds 2003 niet innoveert, of de navigatie (RNS510) langdurig bleef gebruiken, terwijl VAG donders goed op de hoogte was van de belachelijk hoge hoeveelheid diefstallen en schades.
Uiteindelijk begint het "imago" van VAG nu langzaam negatief te kantelen na de vele publicaties over liquidaties, beschietingen en berovingen, met de zeer makkelijk te stelen VAG voertuigen, welke een volledig gekraakte encryptie hebben van het alarm systeem/ zender/ontvanger.
De VAG verkoper doet al jaren alsof de beveiliging top is (extra pakket: € omzet), terwijl het simpel te kopiëren zender/ontvanger signaal dit "alarm" dus uitschakelt. Dat zouden ze eens eerlijk moeten vertellen.

Re: Volkswagen start gevecht met autodieven

Geplaatst: 18 aug 2015, 21:17
door jacovn
Zal de link maar niet plaatsen, maar het cylinderslot van een bearlock was in een youtube filmpje in minder dan 10 seconden open :cry:

Re: Volkswagen start gevecht met autodieven

Geplaatst: 18 aug 2015, 21:46
door wjb#222
doe mij die link maar wel
want was het een bearlock? of de construct?

Re: Volkswagen start gevecht met autodieven

Geplaatst: 18 aug 2015, 21:47
door Maarten
Volgens mij was die bearlock een ouder type + het was een schakelbak...

Re: Volkswagen start gevecht met autodieven

Geplaatst: 22 aug 2015, 13:31
door Nikkor27
Weet niet of hetzelfde filmpje is, met die Russische muziek op de achtergrond, maar daar duurde het bijna wel 50 seconden, toch nog behoorlijk snel...En dat voor een slot van +500 euro :roll:

Volkswagen start gevecht met autodieven

Geplaatst: 22 aug 2015, 13:40
door NL_MK5 GTI
Als ze de auto willen hebben met wat voor beveiliging dan ook nemen ze hem toch wel mee gewoon op trollies en rollen maar. Het beste uiteraard indien mogelijk is een garage box of ergens binnen plaatsen waar de auto uit het zicht is.

Re: Volkswagen start gevecht met autodieven

Geplaatst: 22 aug 2015, 22:09
door wjb#222
kan nergens zoon filmpje vinden over het openbreken van een bearlock?

ik laat me R sinds inbouw met een veel beter gevoel ergens staan
dan toen er geen bearlock in zat 8-)

Re: Volkswagen start gevecht met autodieven

Geplaatst: 23 aug 2015, 09:30
door Golf88
Dan kun je voor je gemoedsrust dat filmpje beter niet kijken ;)

Re: Volkswagen start gevecht met autodieven

Geplaatst: 23 aug 2015, 10:12
door Verlengsnoer
Stel: die filmpjes zijn "nep"! Ze hebben een slot "gesaboteerd" of doen de truc met een bijpassende sleutel... ---> doel: zorgen dat mensen geen bearlock aanschaffen en ze makkelijker auto's kunnen weghalen.

Re: Volkswagen start gevecht met autodieven

Geplaatst: 23 aug 2015, 23:18
door wjb#222
thanks frits voor het filmpje :lol:
maar dan nog blijft het geen bearlock in dat filmpje maar 2 andere merken :twisted:

Re: Volkswagen start gevecht met autodieven

Geplaatst: 24 aug 2015, 12:26
door Verlengsnoer
wjb#222 schreef:thanks frits voor het filmpje :lol:
OFFTOPIC: :) Frits??? waar?? ik dacht dat Frits de Blitz ons verlaten had en verhuisd was naar het vwforum.

Re: Volkswagen start gevecht met autodieven

Geplaatst: 24 aug 2015, 12:59
door KnuffelTurk
Frits is de blitz op het vw forum :lol:

Re: Volkswagen start gevecht met autodieven

Geplaatst: 24 aug 2015, 16:34
door wjb#222
idd alles wat hij op het vwforum post komt via hier of topic's die hier besproken worden
dus vraag me niet hoe maar hij leest gewoon nog lekker mee :lol:

Re: Volkswagen start gevecht met autodieven

Geplaatst: 24 aug 2015, 17:14
door Schippersss
wjb#222 schreef:idd alles wat hij op het vwforum post komt via hier of topic's die hier besproken worden
dus vraag me niet hoe maar hij leest gewoon nog lekker mee :lol:
:mrgreen:

Re: Volkswagen start gevecht met autodieven

Geplaatst: 16 sep 2015, 22:28
door J3R
Tsja...
http://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2051484 ... eutel.html
Nadat de onderzoekers het beveiligingslek ontdekten, hebben ze Volkswagen geïnformeerd. Volkswagen AG sleepte de Radboud Universiteit vervolgens voor de rechter. "Volkswagen heeft onze publicatie geblokkeerd, in plaats van dat ze met ons aan tafel zijn gaan zitten om door te spreken wat er aan de hand is", zegt Verdult.

Het Britse hooggerechtshof oordeelde dat het openbaar maken van het probleem met de chip dieven op idee zou kunnen brengen. "De publicatie zou zeer schadelijk zijn. Het zou de diefstal van miljoenen Volkswagens makkelijker maken", staat in het vonnis.