Pagina 2 van 3
Re: Polo GTI 2014
Geplaatst: 14 okt 2014, 12:16
door VroemTFSI
Daar hebben we Chris voor (Sjoeritzz) Die weet het altijd zo te regelen dat accessoires niet zo zwaar meetellen. Er gaan nu geluiden op in Den Haag om strenger om te gaan met de rest-BPM bij import, maar er is al een jurist opgestaan die hier tegenin gaat. De ideeën schijnen strijdig te zijn met Europese regelgeving.
Re: Polo GTI 2014
Geplaatst: 26 okt 2014, 10:29
door golfruud
Ga hem binnenkort bestellen.

Re: Polo GTI 2014
Geplaatst: 28 okt 2014, 18:12
door golfruud
Morgen nieuwe Polo GTI 6c bestellen.
Plannen voor de toekomst:
- Led interieur verlichting
- iets verder verlagen
- misschien 18" wielen
- JD tuning.
Twijfel nog erg over DSG of handbak. Nachtje over slapen en morgen beslissen.

Re: Polo GTI 2014
Geplaatst: 28 okt 2014, 18:24
door bluetiger
Succes morgen !
Re: Polo GTI 2014
Geplaatst: 28 okt 2014, 18:29
door golfruud
bluetiger schreef:Succes morgen !
Bedankt bluetiger. Ik denk dat het een handbak wordt, de dsg7 heeft standaard 70 nm koppel minder dan de handbak. Het is jammer dat de sterke dsg6 er niet inzit.
Ik had Mark (JD) al even gecontact.
Re: Polo GTI 2014
Geplaatst: 29 okt 2014, 09:19
door golfruud
Brochure prijslijst is nu te downloaden op de VW site.

Prijs handbak staat er nog niet bij.

Re: Polo GTI 2014
Geplaatst: 29 okt 2014, 09:30
door bzb
heel goed dat je voor een handbak gaat in dit geval, 70nm minder en alsnog een onbetrouwbare bak zou ik ook niet aan beginnen
Re: Polo GTI 2014
Geplaatst: 29 okt 2014, 10:02
door yal
Zeker een handbak nemen!
Ik mis die kl*te DSG's geen moment , vooral de DSG7 is echt rommel.
De hand geschakelde 6 bak in mijn huidige mk7 GTI is super fijn

Re: Polo GTI 2014
Geplaatst: 30 okt 2014, 08:04
door VroemTFSI
@golfruud: als je wil chippen, dan wordt het een powerbox. De software is nog niet te kraken.
Ik heb net de nieuwe "Gute Fahrt" gekocht (Duits blad speciaal voor VW, Audi, Porsche) en daarin wordt beschreven dat er flinke verschillen zitten in de afstelling van de motor voor een handbak en een DSG.
De handbak levert zijn topvermogen tussen 4.200 en 6.200 toeren, het koppel van 320 Nm tussen 1.400 en 4.200 toeren.
De DSG daarentegen levert zijn 192 pk tussen 5.400 en 6.200 toeren en heeft een koppel van 250 Nm wat tussen 1.300 en 5.400 toeren wordt geleverd.
Er is bij de DSG duidelijk gekozen voor meer comfort en minder belasting voor de bak. Ook schrijven ze dat de handbak meer beleving geeft. Dat is dus makkelijk kiezen! Handbak!
Re: Polo GTI 2014
Geplaatst: 30 okt 2014, 08:39
door bzb
de handbak zal bij die toerentallen ook al 250nm of meer hebben

Re: Polo GTI 2014
Geplaatst: 30 okt 2014, 10:11
door Ralf GTI ed30
VroemTFSI schreef:@golfruud: als je wil chippen, dan wordt het een powerbox. De software is nog niet te kraken.
Ik heb net de nieuwe "Gute Fahrt" gekocht (Duits blad speciaal voor VW, Audi, Porsche) en daarin wordt beschreven dat er flinke verschillen zitten in de afstelling van de motor voor een handbak en een DSG.
De handbak levert zijn topvermogen tussen 4.200 en 6.200 toeren, het koppel van 320 Nm tussen 1.400 en 4.200 toeren.
De DSG daarentegen levert zijn 192 pk tussen 5.400 en 6.200 toeren en heeft een koppel van 250 Nm wat tussen 1.300 en 5.400 toeren wordt geleverd.
Er is bij de DSG duidelijk gekozen voor meer comfort en minder belasting voor de bak. Ook schrijven ze dat de handbak meer beleving geeft. Dat is dus makkelijk kiezen! Handbak!
Zo, dat is interessant nieuws. Dat wist ik ook niet. Ik heb altijd wel gevonden dat je GTI's als handgeschakeld moet rijden. Ondanks dat met DSG er een heerlijk schakelgeluid kan zijn van het tussengas etc.
Gute Fahrt heb ik in verleden ook vaak gelezen. Deze ga ik ook kopen. Mijn Duits is goed. Van Peter ook ongetwijfeld. Die scheurt daar zo vaak. Of gaat ie te snel om Duits te leren?

Re: Polo GTI 2014
Geplaatst: 30 okt 2014, 13:05
door wehoo
VroemTFSI schreef:
De DSG daarentegen levert zijn 192 pk tussen 5.400 en 6.200 toeren en heeft een koppel van 250 Nm wat tussen 1.300 en 5.400 toeren wordt geleverd.
De DQ200-7,
droge plaatkoppeling, geleverd in de Polo GTI heeft max. 250Nm.

Re: Polo GTI 2014
Geplaatst: 30 okt 2014, 13:10
door bzb
in welke golf zit de dq500?
Re: Polo GTI 2014
Geplaatst: 30 okt 2014, 13:49
door wehoo
In de (Golf) Tiguan.
Re: Polo GTI 2014
Geplaatst: 30 okt 2014, 15:12
door bzb
ah geinig
Re: Polo GTI 2014
Geplaatst: 30 okt 2014, 22:29
door golfruud
@ VroemTFSI: ik had JD al even gecontact. Ben benieuwd wat ze uit de nieuwe 1.8 Polo gti halen, zal wel rond de 235 pk liggen.
Prijzen van de handbak zijn nog niet bekend, dus heb de Polo GTI nog niet kunnen bestellen.
Maar het wordt een witte met handbak.
Re: Polo GTI 2014
Geplaatst: 05 nov 2014, 11:30
door golfruud
Nog steeds geen duidelijkheid over de prijs en levertijd van de handgeschakelde Vw Polo Gti.
Duurt erg lang, lijkt wel dat PON geen auto wil verkopen.

Re: Polo GTI 2014
Geplaatst: 05 nov 2014, 12:18
door bzb
niks nieuws

Re: Polo GTI 2014
Geplaatst: 07 nov 2014, 15:33
door golfruud
bzb schreef:niks nieuws

Klopt, dat is de arrogantie van PON.

Re: Polo GTI 2014
Geplaatst: 25 nov 2014, 18:59
door Koreaan
al een prijs voor de hand bak bekend?
Re: Polo GTI 2014
Geplaatst: 15 dec 2014, 00:49
door golfruud
Heb hem niet gekocht.
Heb nu een gebruikte A3 limousine 1.8 TFSI s-line gekocht.
Re: Polo GTI 2014
Geplaatst: 15 dec 2014, 10:00
door Golf88
Gefeliciteerd! Wanneer krijg je hem?
Re: Polo GTI 2014
Geplaatst: 15 dec 2014, 19:42
door bzb
zelfde blok mooiere auto

goed keus
Re: Polo GTI 2014
Geplaatst: 16 dec 2014, 21:53
door golfruud
Golf88 schreef:Gefeliciteerd! Wanneer krijg je hem?
Bedankt Thijs, heb de auto al in mijn bezit.
Re: Polo GTI 2014
Geplaatst: 17 dec 2014, 08:22
door Golf88
Waar blijven de foto's dan?
