Pagina 2 van 2

Re: Bearlock

Geplaatst: 30 jan 2015, 15:37
door staffpride
wehoo schreef:Het maakt niet uit in welke auto de bearlock zit. De werking is hetzelfde.
Dat is wat ik al zei, het principe is hetzelfde, maar vind er toch wel een degelijk verschil in zitten hoe het slot geconstrueerd is.


Vergelijk deze 2 maar eens.
Bij de bovenste is het daadwerkelijke slot(mechanisme) toch wat beter afgeschermd tegen sabotage als bij de laatste.
Die zit constructief wat beter in elkaar als die onderste. En dat maakt mijns inziens wel degelijk een verschil.



Afbeelding

Afbeelding

Re: Bearlock

Geplaatst: 30 jan 2015, 15:52
door wehoo
Het zijn allemaal Bearlocks op de foto's, met verschillende constructies waarbij de overbrenging (versnelling) wordt "vastgezet" aan de aandrijving. M.a.w. in een versnelling zetten en blokkeren.
Het doel is de vertragende werking en hierdoor afschrikking.
Alleen als de hele auto wordt opgetakeld en meegenomen (kan uiteraard ook in enkele minuten bij geblokkeerde voor- en achterwielen), maakt een vertragende werking geen verschil.

Het meest effectieve is de oude "indianentruc": meerdere beveiligingen in één voertuig. ;)

Re: Bearlock

Geplaatst: 30 jan 2015, 19:59
door Doohie
Thx Wehoo & staffpride voor de info en pictures