Advies alternatief voor Golf 6 GTI

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
Maarten
Type auto: Seat Leon ST FR 2016

Re: Advies alternatief voor Golf 6 GTI

Bericht door Maarten »

:lol: :lol: :lol:
Serviced by EMServices.
jochemstr
Type auto: Golf 7 GTI DSG

Bericht door jochemstr »

GTI_MaRsS-72 schreef:
Ascari schreef:Over de 2.5 Volvo motor die de ST heeft hoor ik veel goede verhalen. Je kan hem ook goed chippen van 225 naar 275 pk. Vaak met een intercooler upgrade. Bv door de door Ford erkende tuner Mountune (Belgie). De Focus 2 is verder een fijne auto. Enige nadeel die ik me kan bedenken zijn de kleine buitenspiegels.
Ik hoor er dus ook veel goede verhalen over....
Mijn ouders hebben momenteel een Volvo V70 2.5T 5-cilinder 231 pk, en ik kan niks anders zeggen dan dat het een geweldig blok is. Die auto heeft nu ongeveer 140.000 gelopen en er is nog nooit wat mee aan de hand geweest, alleen het reguliere onderhoud. Dit Volvo-blok is goed te tunen bij Rica in Wateringen.

Hiervoor hebben ze een Volvo V50 T5 AWD 225 pk gehad en die verkocht met ongeveer 200.000 km op de teller, zelfde verhaal, géén motorische problemen gehad. Deze station ging ook 'gewoon' in 7,4 seconden naar de 100.

De 5 cilinders van Volvo produceren ook een erg mooi geluid en zijn zeer betrouwbaar, het enige nadeel is het verbruik. Bij zowel de V70 als de V50 lag het verbruik op ongeveer 9,8L per 100 KM.

Een advies voor alternatief voor een Golf 6 GTI;
- Alfa Romeo Giulietta, worden relatief weinig gestolen en met de juiste motor mooie prestaties.
- Volvo C30 T5, snel, erg betrouwbaar, worden niet/nauwelijks gestolen..
GTI_MaRsS-72
Type auto: Golf 6 GTI

Bericht door GTI_MaRsS-72 »

Golf88 schreef:Volgens mij is de keuze al gemaakt :lol:
Haha, al mijn replies neigen naar....

Maar bij mij weet je het nooit, blijf het lastig vinden. Ik ben een weegschaal dus...altijd wikken en wegen.
GTI_MaRsS-72

MkVI Nmgn schreef:Ik heb mijn alternatief al gevonden

Afbeelding
1 ding is zeker..... de politie gaat je naar de kant halen hahaha :mrgreen:
sitechris
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Bericht door sitechris »

Alfa Giulietta zou ik niet doen. De QV komt vermogen te kort (niet op papier, wel in praktijk) en de stoelen zijn alleen voor kleine mensen geschikt.

Mbt de 130i. In de praktijk is hij juist zuiniger bij een stevige rijstijl. Wenn der turbo lauft, er sauft geldt voor alle turbo's. Extreem stevig verbruikt de Focus ST. Dat is wel iets om rekening mee te houden.

Is een Skoda Octavia RS ook niet wat voor je? Leuke familie hothatch.
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Edition30
Type auto: Edition 30

Bericht door Edition30 »

Makkelijke keuze, de opvolger voor mijn Ed30 wordt een Porsche 911. En gezien de prijzen die ze tegenwoordig durven te vragen voor een 964 en een 993, gaat het een 997 worden (996 slaan we uiteraard over). Maar voorlopig blijf ik nog lekker rondrijden in mijn Ed-je, dat hoop ik althans. In ieder geval slaapt deze lekker binnen, is ook beter voor mijn eigen nachtrust.
Gr. Renco

Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
yelti
Type auto: MK5 GTI

Bericht door yelti »

Denk eens na over een gt86.
Is geen scheurijzer zoals de gti, maar rijdt wel verdomd goed.
maRRRtinus
Type auto: Audi TTS comp 500

Bericht door maRRRtinus »

yelti schreef:Denk eens na over een gt86.
Is geen scheurijzer zoals de gti, maar rijdt wel verdomd goed.
Idd, of een TT 3.2 Quatro. Ook erg leuk.
GTI_MaRsS-72

Hahaha. Thx maar suggesties als 130i, gt86, audi Quattro etc. zijn echt too pricey voor mij.

Renault Clio RS of Ford Focus ST van een paar jaar oud zou misschien wel een betaalbare alternatief kunnen zijn. Alles hangt natuurlijk af voor hoeveel ik mijn GTI verkoop.

Alleen blijf ik toch een soort van afkeer tegen Franse auto's houden. Weet niet waarom maar heb altijd het idee dat kwalitatief niet je van het is.
maRRRtinus

GTI_MaRsS-72 schreef:Hahaha. Thx maar suggesties als 130i, gt86, audi Quattro etc. zijn echt too pricey voor mij.

Renault Clio RS of Ford Focus ST van een paar jaar oud zou misschien wel een betaalbare alternatief kunnen zijn. Alles hangt natuurlijk af voor hoeveel ik mijn GTI verkoop.

Alleen blijf ik toch een soort van afkeer tegen Franse auto's houden. Weet niet waarom maar heb altijd het idee dat kwalitatief niet je van het is.
Ik heb t zelfde met Franse auto's als jij. Wel onterecht imo want de Twingo van 13 jaar oud met 170k op de teller die ik inruilde voor de slooppremie was nog in prima conditie.
sitechris
Contacteer:

Bericht door sitechris »

Met de Renault RS modellen is weinig mis qua betrouwbaarheid. Zijn vrij degelijke auto's. Ik blijf herhalen dat je met VAG tegenwoordig meer risico's loopt (kettingproblemen, olieverbruik, turboissues etc)
maRRRtinus

sitechris schreef:Met de Renault RS modellen is weinig mis qua betrouwbaarheid. Zijn vrij degelijke auto's. Ik blijf herhalen dat je met VAG tegenwoordig meer risico's loopt (kettingproblemen, olieverbruik, turboissues etc)
Geloof ik meteen. Probleem (of eigenlijk geen probleem) is dat ik letterijk beter zit in een auto van VAG. Zitpositie, zeker in de Rocco is beter en het lijkt wel of de knopjes en dingetjes allemaal net wat beter zijn gepositioneerd en zich 'vanzelf' laten bedienen. Materiaal keuze vind ik over t algemeen ook beter, was 1 van de 2 redenen dat ik toen gekozen heb voor de Rocco ipv de RS.

Weet niet wat jij daarvan vind?
GTI_MaRsS-72

maRRRtinus schreef:
sitechris schreef:Met de Renault RS modellen is weinig mis qua betrouwbaarheid. Zijn vrij degelijke auto's. Ik blijf herhalen dat je met VAG tegenwoordig meer risico's loopt (kettingproblemen, olieverbruik, turboissues etc)
Geloof ik meteen. Probleem (of eigenlijk geen probleem) is dat ik letterijk beter zit in een auto van VAG. Zitpositie, zeker in de Rocco is beter en het lijkt wel of de knopjes en dingetjes allemaal net wat beter zijn gepositioneerd en zich 'vanzelf' laten bedienen. Materiaal keuze vind ik over t algemeen ook beter, was 1 van de 2 redenen dat ik toen gekozen heb voor de Rocco ipv de RS.

Ik ben dus geen zeker geen expert op gebied van Franse auto's maar ik had onlangs een Peugeot 208 als leenauto maar het was het net niet.
Sowieso geen match voor mijn GTI en er zat ook van alles op en aan maar ik vond het interieur bijvoorbeeld toch een beetje plastic aanvoelen (beetje cheap). Ook qua rijden/beleving vond ik niet te vergelijken met mijn GTI.
sitechris
Contacteer:

Bericht door sitechris »

maRRRtinus schreef:

Hangt af van de stoelen. Tref je een RS met Recaro stoelen dan heb je echt topstoelen. Qua afwerking, bediening en materiaalgebruik is VAG (op vorige generatie Seat Leon na) duidelijk een trede hoger.
jochemstr
Type auto: Golf 7 GTI DSG

Bericht door jochemstr »

Als ik snel even op Google zoek dan komen er ook niet direct grote problemen boven bij de Megane RS. Ook zien de reviews op AutoWeek er best aardig uit. Wat betreft diefstal, er rijden er natuurlijk een stuk minder van rond, ik vind het dan ook lastig te beoordelen of ze veel gestolen worden. Toch denk ik wel dat je kan aannemen dat een Megane RS in verhouding minder vaak gestolen is.
maRRRtinus

jochemstr schreef:Als ik snel even op Google zoek dan komen er ook niet direct grote problemen boven bij de Megane RS. Ook zien de reviews op AutoWeek er best aardig uit. Wat betreft diefstal, er rijden er natuurlijk een stuk minder van rond, ik vind het dan ook lastig te beoordelen of ze veel gestolen worden. Toch denk ik wel dat je kan aannemen dat een Megane RS in verhouding minder vaak gestolen is.
En zo'n RS is nog steeds prettig om te zien in de juiste uitvoering, ook niet geheel onbelangrijk vind ik.

Afbeelding
GTI_MaRsS-72

maRRRtinus schreef:
jochemstr schreef:Als ik snel even op Google zoek dan komen er ook niet direct grote problemen boven bij de Megane RS. Ook zien de reviews op AutoWeek er best aardig uit. Wat betreft diefstal, er rijden er natuurlijk een stuk minder van rond, ik vind het dan ook lastig te beoordelen of ze veel gestolen worden. Toch denk ik wel dat je kan aannemen dat een Megane RS in verhouding minder vaak gestolen is.
En zo'n RS is nog steeds prettig om te zien in de juiste uitvoering, ook niet geheel onbelangrijk vind ik.

Afbeelding
Prettig om te zien maar voor mij te lomp/lang en ik wil graag 5-deurs.
eddiea
Type auto: Golf MK6 GTI

Bericht door eddiea »

Lomp? Zo'n focus is pas lomp.
sitechris
Contacteer:

Bericht door sitechris »

Ik heb een RS gehad, voordeel of nadeel (afhankelijk van voorkeur) is dat het een extreem sportieve auto is. Eenbhardcore bochtenridder. Maar ook beperkt comfortabel. Volgens mij gaat de voorkeur van ts uit uit naar allrounder.

Mss is de Scirocco een aardige keus? Of BMW Z4 coupe?
g-loudertje
Type auto: Porsche Boxster S

Bericht door g-loudertje »

Voordat ik mijn gti kocht heb ik ook met een clio rs F1 gereden uit 2006. Heerlijk hitsig en fel ding. Veel meer beleving dan de gti. Een megane lijkt me hetzelfde verhaal. Misschien nog wel scherper.
Als daily vond ik dat net te veel van het goede. Wat dat betreft is de gti de beste allrounder.

Persoonlijk vind ik een focus ook wat lomp over komen. De facelift (zelfde neus als de rs) vind ik dan wel een stuk beter geslaagd. Maar dat dashboard en stuur :?

Scirocco, toch de megane en Leon cupra zouden mijn voorkeur hebben.
GTI_MaRsS-72

eddiea schreef:Lomp? Zo'n focus is pas lomp.
Wist niet dat je kwaad werd :mrgreen: Misschien heb ik me een beetje ongelukkig uitgedrukt. Ik bedoel dus eigenlijk dat ik zo'n Megane RS te groot/lang, zwaar en log vind (in zijn totaliteit). Dat neemt niet weg dat ik het wel een toffe bak vind.
GTI_MaRsS-72

g-loudertje schreef:Voordat ik mijn gti kocht heb ik ook met een clio rs F1 gereden uit 2006. Heerlijk hitsig en fel ding. Veel meer beleving dan de gti. Een megane lijkt me hetzelfde verhaal. Misschien nog wel scherper.
Als daily vond ik dat net te veel van het goede. Wat dat betreft is de gti de beste allrounder.

Persoonlijk vind ik een focus ook wat lomp over komen. De facelift (zelfde neus als de rs) vind ik dan wel een stuk beter geslaagd. Maar dat dashboard en stuur :?

Scirocco, toch de megane en Leon cupra zouden mijn voorkeur hebben.
Scirocco, toch de megane en Leon cupra worden het denk ik niet voor mij. Niet dat ik het geen mooie/goede auto's vind maar sowieso hoor ik teveel over diefstal bij VAG auto's (dus ik heb daar gewoon geen zin in). Tevens heb ik niet zo'n groot budget.
GTI_MaRsS-72

sitechris schreef:Ik heb een RS gehad, voordeel of nadeel (afhankelijk van voorkeur) is dat het een extreem sportieve auto is. Eenbhardcore bochtenridder. Maar ook beperkt comfortabel. Volgens mij gaat de voorkeur van ts uit uit naar allrounder.

Mss is de Scirocco een aardige keus? Of BMW Z4 coupe?
Scirocco R vind ik dan wel tof maar ik denk buiten mijn budget en waarschijnlijk weer diefstalgevoelig. Z4 coupe vind ik ook wel heel mooi maar het liefst zoek ik iets met 5 deuren en meer ruimte.
GTI_MaRsS-72

Misschien dat ik me toch ook ga richten/oriënteren op een 2e handse BMW 1 of 3 serie uit 2009 ofzo.
eddiea
Type auto: Golf MK6 GTI

Bericht door eddiea »

GTI_MaRsS-72 schreef:
eddiea schreef:Lomp? Zo'n focus is pas lomp.
Wist niet dat je kwaad werd :mrgreen: Misschien heb ik me een beetje ongelukkig uitgedrukt. Ik bedoel dus eigenlijk dat ik zo'n Megane RS te groot/lang, zwaar en log vind (in zijn totaliteit). Dat neemt niet weg dat ik het wel een toffe bak vind.
Ik heb mijn best gedaan het zo subtiel mogelijk te brengen maar mooier dan dit kon ik het niet maken. :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”