Mijn ouders hebben momenteel een Volvo V70 2.5T 5-cilinder 231 pk, en ik kan niks anders zeggen dan dat het een geweldig blok is. Die auto heeft nu ongeveer 140.000 gelopen en er is nog nooit wat mee aan de hand geweest, alleen het reguliere onderhoud. Dit Volvo-blok is goed te tunen bij Rica in Wateringen.GTI_MaRsS-72 schreef:Ik hoor er dus ook veel goede verhalen over....Ascari schreef:Over de 2.5 Volvo motor die de ST heeft hoor ik veel goede verhalen. Je kan hem ook goed chippen van 225 naar 275 pk. Vaak met een intercooler upgrade. Bv door de door Ford erkende tuner Mountune (Belgie). De Focus 2 is verder een fijne auto. Enige nadeel die ik me kan bedenken zijn de kleine buitenspiegels.
Haha, al mijn replies neigen naar....Golf88 schreef:Volgens mij is de keuze al gemaakt
1 ding is zeker..... de politie gaat je naar de kant halen hahahaMkVI Nmgn schreef:Ik heb mijn alternatief al gevonden
Idd, of een TT 3.2 Quatro. Ook erg leuk.yelti schreef:Denk eens na over een gt86.
Is geen scheurijzer zoals de gti, maar rijdt wel verdomd goed.
Ik heb t zelfde met Franse auto's als jij. Wel onterecht imo want de Twingo van 13 jaar oud met 170k op de teller die ik inruilde voor de slooppremie was nog in prima conditie.GTI_MaRsS-72 schreef:Hahaha. Thx maar suggesties als 130i, gt86, audi Quattro etc. zijn echt too pricey voor mij.
Renault Clio RS of Ford Focus ST van een paar jaar oud zou misschien wel een betaalbare alternatief kunnen zijn. Alles hangt natuurlijk af voor hoeveel ik mijn GTI verkoop.
Alleen blijf ik toch een soort van afkeer tegen Franse auto's houden. Weet niet waarom maar heb altijd het idee dat kwalitatief niet je van het is.
Geloof ik meteen. Probleem (of eigenlijk geen probleem) is dat ik letterijk beter zit in een auto van VAG. Zitpositie, zeker in de Rocco is beter en het lijkt wel of de knopjes en dingetjes allemaal net wat beter zijn gepositioneerd en zich 'vanzelf' laten bedienen. Materiaal keuze vind ik over t algemeen ook beter, was 1 van de 2 redenen dat ik toen gekozen heb voor de Rocco ipv de RS.sitechris schreef:Met de Renault RS modellen is weinig mis qua betrouwbaarheid. Zijn vrij degelijke auto's. Ik blijf herhalen dat je met VAG tegenwoordig meer risico's loopt (kettingproblemen, olieverbruik, turboissues etc)
Ik ben dus geen zeker geen expert op gebied van Franse auto's maar ik had onlangs een Peugeot 208 als leenauto maar het was het net niet.maRRRtinus schreef:Geloof ik meteen. Probleem (of eigenlijk geen probleem) is dat ik letterijk beter zit in een auto van VAG. Zitpositie, zeker in de Rocco is beter en het lijkt wel of de knopjes en dingetjes allemaal net wat beter zijn gepositioneerd en zich 'vanzelf' laten bedienen. Materiaal keuze vind ik over t algemeen ook beter, was 1 van de 2 redenen dat ik toen gekozen heb voor de Rocco ipv de RS.sitechris schreef:Met de Renault RS modellen is weinig mis qua betrouwbaarheid. Zijn vrij degelijke auto's. Ik blijf herhalen dat je met VAG tegenwoordig meer risico's loopt (kettingproblemen, olieverbruik, turboissues etc)
Weet niet wat jij daarvan vind?
Hangt af van de stoelen. Tref je een RS met Recaro stoelen dan heb je echt topstoelen. Qua afwerking, bediening en materiaalgebruik is VAG (op vorige generatie Seat Leon na) duidelijk een trede hoger.maRRRtinus schreef:Geloof ik meteen. Probleem (of eigenlijk geen probleem) is dat ik letterijk beter zit in een auto van VAG. Zitpositie, zeker in de Rocco is beter en het lijkt wel of de knopjes en dingetjes allemaal net wat beter zijn gepositioneerd en zich 'vanzelf' laten bedienen. Materiaal keuze vind ik over t algemeen ook beter, was 1 van de 2 redenen dat ik toen gekozen heb voor de Rocco ipv de RS.sitechris schreef:Met de Renault RS modellen is weinig mis qua betrouwbaarheid. Zijn vrij degelijke auto's. Ik blijf herhalen dat je met VAG tegenwoordig meer risico's loopt (kettingproblemen, olieverbruik, turboissues etc)
Weet niet wat jij daarvan vind?
En zo'n RS is nog steeds prettig om te zien in de juiste uitvoering, ook niet geheel onbelangrijk vind ik.jochemstr schreef:Als ik snel even op Google zoek dan komen er ook niet direct grote problemen boven bij de Megane RS. Ook zien de reviews op AutoWeek er best aardig uit. Wat betreft diefstal, er rijden er natuurlijk een stuk minder van rond, ik vind het dan ook lastig te beoordelen of ze veel gestolen worden. Toch denk ik wel dat je kan aannemen dat een Megane RS in verhouding minder vaak gestolen is.
Prettig om te zien maar voor mij te lomp/lang en ik wil graag 5-deurs.maRRRtinus schreef:En zo'n RS is nog steeds prettig om te zien in de juiste uitvoering, ook niet geheel onbelangrijk vind ik.jochemstr schreef:Als ik snel even op Google zoek dan komen er ook niet direct grote problemen boven bij de Megane RS. Ook zien de reviews op AutoWeek er best aardig uit. Wat betreft diefstal, er rijden er natuurlijk een stuk minder van rond, ik vind het dan ook lastig te beoordelen of ze veel gestolen worden. Toch denk ik wel dat je kan aannemen dat een Megane RS in verhouding minder vaak gestolen is.
Wist niet dat je kwaad werdeddiea schreef:Lomp? Zo'n focus is pas lomp.
Scirocco, toch de megane en Leon cupra worden het denk ik niet voor mij. Niet dat ik het geen mooie/goede auto's vind maar sowieso hoor ik teveel over diefstal bij VAG auto's (dus ik heb daar gewoon geen zin in). Tevens heb ik niet zo'n groot budget.g-loudertje schreef:Voordat ik mijn gti kocht heb ik ook met een clio rs F1 gereden uit 2006. Heerlijk hitsig en fel ding. Veel meer beleving dan de gti. Een megane lijkt me hetzelfde verhaal. Misschien nog wel scherper.
Als daily vond ik dat net te veel van het goede. Wat dat betreft is de gti de beste allrounder.
Persoonlijk vind ik een focus ook wat lomp over komen. De facelift (zelfde neus als de rs) vind ik dan wel een stuk beter geslaagd. Maar dat dashboard en stuur![]()
Scirocco, toch de megane en Leon cupra zouden mijn voorkeur hebben.
Scirocco R vind ik dan wel tof maar ik denk buiten mijn budget en waarschijnlijk weer diefstalgevoelig. Z4 coupe vind ik ook wel heel mooi maar het liefst zoek ik iets met 5 deuren en meer ruimte.sitechris schreef:Ik heb een RS gehad, voordeel of nadeel (afhankelijk van voorkeur) is dat het een extreem sportieve auto is. Eenbhardcore bochtenridder. Maar ook beperkt comfortabel. Volgens mij gaat de voorkeur van ts uit uit naar allrounder.
Mss is de Scirocco een aardige keus? Of BMW Z4 coupe?
Ik heb mijn best gedaan het zo subtiel mogelijk te brengen maar mooier dan dit kon ik het niet maken.GTI_MaRsS-72 schreef:Wist niet dat je kwaad werdeddiea schreef:Lomp? Zo'n focus is pas lomp.Misschien heb ik me een beetje ongelukkig uitgedrukt. Ik bedoel dus eigenlijk dat ik zo'n Megane RS te groot/lang, zwaar en log vind (in zijn totaliteit). Dat neemt niet weg dat ik het wel een toffe bak vind.
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 7 gasten