Pagina 2 van 3
Re: DSG of manueel
Geplaatst: 17 okt 2011, 18:41
door RonnyR20
jaja jeffrey nou weten we het wel
Re: DSG of manueel
Geplaatst: 17 okt 2011, 21:38
door JimmyGTI
jeffreyvdt schreef:En als je het win van een handbak onthoud dan dat jij het niet ben maar de DSG.
ik heb die zin al vier keer overgelezen maar kan niet lezen wat er staat

Re: DSG of manueel
Geplaatst: 18 okt 2011, 17:07
door Back@GTI
Re: DSG of manueel
Geplaatst: 18 okt 2011, 19:10
door Jeffreyvdt
JimmyGTI schreef:jeffreyvdt schreef:En als je het win van een handbak onthoud dan dat jij het niet ben maar de DSG.
ik heb die zin al vier keer overgelezen maar kan niet lezen wat er staat

Is ook de bedoeling dat je iets goed en scherp kan lezen anders wordt het tijd voor de bril net als rijjijrijik.
Re: DSG of manueel
Geplaatst: 18 okt 2011, 19:28
door Renekesgti
Win is wint en ben is bent.
Graag gedaan.

Re: DSG of manueel
Geplaatst: 18 okt 2011, 19:30
door Edition30
Een goede
lezer heeft aan een half woord genoeg

Re: DSG of manueel
Geplaatst: 18 okt 2011, 19:50
door RobvR
Edition30 schreef:Een goede
lezer heeft aan een half woord genoeg

... genoegt is genoegt...
Ik rij liever manueel maar mis de plofjes wel.
Re: DSG of manueel
Geplaatst: 23 okt 2011, 10:32
door WesleyGTI
zowiezo zou iedereen dit voor zichzelf moeten weten
ik snap daarom ook niet waarom bijvoorbeeld jeffrey zegt dat dsg voor bejaarden is laat ons lekker ?
de mensen met een handbak zouden iets positiefs over hun handbak moeten vertellen en niet de dsg aanvallen klein beetje kinderachtig
ik zelf heb een dsg bak nou ik kan je vertellen ik vindt het geweldig ik ben net terug van een weekje duitsland en wat is het toch geweldig om lekker te flipperen in die bergen ik vind de dsg een geweldige uitvinding heerlijk relaxt rijden
maar zoals sommige al hebben gezegt ga lekker in bijde rijden dan weet je wat jij het lekkerste vindt rijden
Re: DSG of manueel
Geplaatst: 13 nov 2011, 10:09
door Hagar
Ik heb zelf geen DSG maar het lijkt me toch wel interessant voor degene die info aan het verzamelen is.
Re: DSG of manueel
Geplaatst: 17 jan 2012, 12:49
door Doohie
Als ik een GTI / ED35 of R zou kiezen dan is het zeker met een DSG bak
Alleen al om het geluid dat toch zo lekker klinkt
Re: DSG of manueel
Geplaatst: 09 feb 2012, 18:41
door Doohie
Zijn er al GTI drivers onder jullie die een service beurt aan de DSG bak hebben laten uitvoeren...
zou nogal redelijk prijzig zijn.
Klopt dit ?
Re: DSG of manueel
Geplaatst: 23 feb 2012, 07:50
door Doohie
Een minpuntje die ik regelmatig lees is als je aan het rijden bent in 6de versnelling
of zelfs in andere versnellingen dat bij plots gas de bak een tweetal gears zakt...
Ik weet dat je dit kan oplossen door de dsg-bak te laten herprogrammeren,
maar doet deze dat ook als je manueel met de flippers schakkelt ??
Nog altijd niemand een onderhoud laten uitvoeren aan de DSG ?
Re: DSG of manueel
Geplaatst: 23 feb 2012, 10:26
door Spuugemmer
Als je dat dsg laat herprogrammeren kan je alles naar eigen wens aanpassen.
Zo is bij mij de D onveranderd.
Is de S stand de toerenbegrenzer verhoogd en schakeltijd verkort.
En de manueel stand is helemaal naar eigen smaak gemaakt. Hier is de kickdown weg. Dus schakelt NOOIT uitzichzelf terug. Hij schakelt niet automatisch op dus je kan gewoon de toerenbegrenzer invliegen. Schakeltijd verkort. launchcontrol toerental iets omhoog.
Onderhoud ook al een aantal keer aan de dsg gedaan. Je hebt er een aantal stukjes speciaal gereedschap voor nodig. Deze kan je ook zelf kopen ben je een kleine 100 euro kwijt en dan nog 7 liter bakolie. Er zijn ook verschillende "specialisten" die dit kunnen doen tegen een schappelijker tarief dan de dealer.
En ja wat beter is? In een type 5 kan prima een DSG door een handbak komt echt het echt GTI gevoel niet terug een mk5/6 is daar gewoon te veel auto voor (lees: logge olifant).
De echte gti is uitgestorven in de golf mk3. De laatste echte GTI was de MK2 GTI met de 16 klepper erin. Heb verschillende mk5's gereden tegen de max aan en nooit werd het echt spannend. In mijn optiek hoort een GTI niet een te makkelijke auto te zijn. Deze mag best wel eens bijten en dan heb je echt het zweet in je handen op je hoofd met de gedachten ooohw shit. Dit had ook heel anders kunnen aflopen.
Re: DSG of manueel
Geplaatst: 23 feb 2012, 11:45
door staffpride
Ja de mk2 16v (kr blokkie) was idd echt een heerlijke wagen.
Was mijn eerste auto, zeer zeker wat ooooh shit momentjes mee gehad
Die goede oude tijd

Maar wil niet zeggen dat ik nu niet geniet van alle luxe die een hedendaagse GTI te bieden heeft.
Moet wel zeggen dat ik de VI wel weer meer GTI vind geworden als de IV. Beetje een dweil in zijn originele setup.
Re: DSG of manueel
Geplaatst: 23 feb 2012, 14:38
door Doohie
Spuugemmer schreef:Als je dat dsg laat herprogrammeren kan je alles naar eigen wens aanpassen.
Zo is bij mij de D onveranderd.
Is de S stand de toerenbegrenzer verhoogd en schakeltijd verkort.
En de manueel stand is helemaal naar eigen smaak gemaakt. Hier is de kickdown weg. Dus schakelt NOOIT uitzichzelf terug. Hij schakelt niet automatisch op dus je kan gewoon de toerenbegrenzer invliegen. Schakeltijd verkort. launchcontrol toerental iets omhoog.
Dus als ik het goed voor heb is van de standaard dsg de manuele stand ook geen oplossing voor de kickdown.
Daarmee bedoel ik...het helpt niet als je manueel je pook in (D) of chifters in (S) gebruikt om de kickdown te vermijden.
Re: DSG of manueel
Geplaatst: 23 feb 2012, 17:33
door Doohie
Hoe zit het met de stand N...wanneer gebruik je die ??
Hoe gebruik je in feite best een dsg ?
sommige beweren dat je moet blijven in D of S als je aan de rode lichten staat...(dit om
de synchronisatie niet onnodig te doen slijten)
en andere beweren dan weer dat het beter is hem in N te plaatsen...(dit om de koppeling
niet onnodig te doen wrijven waardoor de olie kan overhit geraken)
Iemand een TIP hoe het best moet ?
Re: DSG of manueel
Geplaatst: 26 feb 2012, 14:10
door Jessy
Ik zeg DSG!!!! Reed zo goed dat die van mij omgebouwd is

Plofjes enz bij het over schakelen en de soepelheid is SUPER!! Soms mis ik het wel mn handbak maarja denk niet dat ik snel terug ga iig niet met dit klasse auto's
Re: DSG of manueel
Geplaatst: 27 feb 2012, 11:25
door Crokko
DSG rules.
Stoplicht-wedstrijdjes, 1 handje aan het stuur met de andere een balletje draaien ofzo
En dan kijk je schuin achter je hoe de ander aan het "WERKEN" en zweten is om zijn waggie in de volgende gang te krijgen.
En als je zelf wil schakelen, nou dan doe je dat toch gewoon. Lekkah "Pony Slaystationachtig" flipperen aan je stuur of je pookie heen en weer tikken.
Heerlijk zoveel keus en "fout" bestaat niet.
Doohie schreef:Hoe zit het met de stand N...wanneer gebruik je die ??
Hoe gebruik je in feite best een dsg ?
sommige beweren dat je moet blijven in D of S als je aan de rode lichten staat...(dit om
de synchronisatie niet onnodig te doen slijten)
en andere beweren dan weer dat het beter is hem in N te plaatsen...(dit om de koppeling
niet onnodig te doen wrijven waardoor de olie kan overhit geraken)
Iemand een TIP hoe het best moet ?
Wat officïeel aangeraden wordt weet ik niet:
Verwacht ik lange wachtijden bij een verkeerslicht dan N (of P

).
Dan houd ik bijvoorbeeld de voetgangerslichten in de gaten. Gaan die op rood, dan gaat de DSG weer in D of S.
Mocht je je auto door de was(kras)straat willen sjeezen, moet ie ook in N denk ik?
Re: DSG of manueel
Geplaatst: 10 mei 2012, 19:12
door Doohie
Klein weetje...
op m'n GTI 2012 is de kickmode op manuele stand standaard gedeactiveerd. Leuk meegenomen vind ik.
Verder is dit echt een pracht van een bak.
Het geluid en de sensatie is van hoog niveau...echt waar, een ware verslaving keer op keer.
Toch begrijp ik ergens de manuele rijders..iets wat ik nu aan de lijve ondervind,
namelijk de eerste 3 versnellingen zijn fenomenaal in trekkracht en voel je zeer sterk
de aanwezigheid van het koppel... als test neem ik alle versnelling door tot 4500 Rpm (manueel)
maar in z'n vierde is dit iets minder voelbaar en mis je de boost van de vorige versnellingen, de punch...
met andere woorden,
je voelt zo dat koppel niet meer..misschien normaal,
misschien door de te snelle respons van de dsg-bak, en misschien doordat de
gear verhouding meer gebaseerd is op snelheid.
Dus denk ik dat je eenmaal in 3de zit beter door trekt richting rode zone...
Maar eigenlijk is dit maar een klein detail op gevoel wat ik momenteel ondervind aan de DSG.
Ik blijf nog altijd voor 110% tevreden met de keus.
Re: DSG of manueel
Geplaatst: 10 mei 2012, 19:26
door Spuugemmer
Crokko schreef:DSG rules.
Stoplicht-wedstrijdjes, 1 handje aan het stuur met de andere een balletje draaien ofzo
En dan kijk je schuin achter je hoe de ander aan het "WERKEN" en zweten is om zijn waggie in de volgende gang te krijgen.
Dufaq!!!! een handje aan het stuur en hoe wil je dan rechtdoor gaan??? Of beter gezegd uberhaupt enigzins binnen de lijnen blijven. Met een handje aan het stuur weet ik een ding zeker: Met het andere handje de airbag tegen houden! Alleen zijn die met zoveel dat je dan beter geen handen aan het stuur kan houden.....
Re: DSG of manueel
Geplaatst: 10 mei 2012, 19:48
door Crokko
Spuugemmer schreef:Crokko schreef:DSG rules.
Stoplicht-wedstrijdjes, 1 handje aan het stuur met de andere een balletje draaien ofzo
En dan kijk je schuin achter je hoe de ander aan het "WERKEN" en zweten is om zijn waggie in de volgende gang te krijgen.
Dufaq!!!! een handje aan het stuur en hoe wil je dan rechtdoor gaan??? Of beter gezegd uberhaupt enigzins binnen de lijnen blijven. Met een handje aan het stuur weet ik een ding zeker: Met het andere handje de airbag tegen houden! Alleen zijn die met zoveel dat je dan beter geen handen aan het stuur kan houden.....
Misschien begrijp ik je niet, maar je kan toch met 1 hand gewoon sturen?
Re: DSG of manueel
Geplaatst: 10 mei 2012, 20:23
door xavier gti
na altijd manuele bakken te hebben gehad , en nu de dsg ,
kan ik u met zekerheid zeggen dsg RULES !
het is de meerprijs zeker waard.
Re: DSG of manueel
Geplaatst: 10 mei 2012, 21:53
door Sciroccofrank
En dankzij DSG beschik je ook over launch control...priceless

al is het alleen maar om op feestjes ter sprake te brengen

Re: DSG of manueel
Geplaatst: 11 mei 2012, 00:55
door Spuugemmer
Crokko schreef:Spuugemmer schreef:Crokko schreef:DSG rules.
Stoplicht-wedstrijdjes, 1 handje aan het stuur met de andere een balletje draaien ofzo
En dan kijk je schuin achter je hoe de ander aan het "WERKEN" en zweten is om zijn waggie in de volgende gang te krijgen.
Dufaq!!!! een handje aan het stuur en hoe wil je dan rechtdoor gaan??? Of beter gezegd uberhaupt enigzins binnen de lijnen blijven. Met een handje aan het stuur weet ik een ding zeker: Met het andere handje de airbag tegen houden! Alleen zijn die met zoveel dat je dan beter geen handen aan het stuur kan houden.....
Misschien begrijp ik je niet, maar je kan toch met 1 hand gewoon sturen?
Bij mij lukt dat niet... Althans je kan dan niet voldoende sturen
Re: DSG of manueel
Geplaatst: 11 mei 2012, 06:44
door Crokko
Spuugemmer schreef:
Bij mij lukt dat niet... Althans je kan dan niet voldoende sturen
Ooow bedoel je dat. Maar op papier heb jij de snelste Golf van het forum?
Kan je toch niet vergelijken met mijn bescheiden bolide'tje
