Tijd wat afwezig geweest door enorme drukte privé... Maar langzaam aan de boel weer op aant pakken, dus weer een aantal updates:
Kleine tijd geleden nieuwe velgen uit Duitsland opgehaald. RH cup, 14", 8J met Hankooks eromheen.
Door de afwijkende maten is er een tellerafwijking, maar er zat ook een mk1 teller bij geijkt op deze set
Ook alle papieren zitten erbij die in Duitsland verplicht zijn: TUV papieren voor velgen, banden en adapters, papieren van Hankook dat de banden geschikt zijn voor deze velgen, en een certificaat van de teller.
Voorwiel van bovenaf:
Papieren en teller:
Na de velgen was het tijd om de Webers te reviseren en de oilcatch-can eens te reinigen en een beetje op te knappen.
Een revisieset gehaald met pakkingen, ringetjes en vlotternaalden, en gister maar eens begonnen.
Eerst de oilcatch-can gedemonteerd, zoals je een beetje kunt zien is het middelste gedeelte met croomlak gespoten, en die lak bladerd wat af. Boven en onder is RVS, en ongespoten.
Uit elkaar gehaald,goed doorgespoeld, en het middelste deel zat matzwart gespoten worden.
Ook een verstelbaar nokkenastandwiel op de kop getikt, om de motor iets soepeler te kunnen laten draaien met de scherpe nokkenas.
Vervolgens de Webers gedemonteerd. De filters zullen worden schoongemaakt, en ik ben nog aan het kijken of ik zelf (of met hulp) een airbox ga maken, of er eentje ga aanschaffen. Hij pakt met deze open K&N filters nogal wat warme lucht.
Maar eerst de Webers... Zoals duidelijk te zien zijn ze vrij vies, en zijn sommige pakkingen en ringetjes op aan het raken.
Oud en nieuw aan pakkingen, rubberen ringetjes en vlotternaalden:
En na het reinigen extern van de carbs, gedemonteerd te hebben, intern doorgespoeld te hebben, pakkingen vervangen te hebben, venturi's schoongemaakt te hebben en alles weer in elkaar te hebben gezet en buitenkant opgepoetst, zie hier de eerste gereviseerde Weber: