Re: Firezone Competition 102
Geplaatst: 12 sep 2014, 21:14
Ik ga morgen tanken in Nootdorp. Ik ben benieuwd.
golfgtiforum.nl ; voor ieder type GTI, R en snelle Volkswagens
https://golfgtiforum.nl/portal/
als er geen bio ethanol door heen zit. Wat zit er dan wel in?ronald81 schreef:Volgens hun website zou er in de Competition 102 geen ethanol zitten;
Reguliere benzine bevat tegenwoordig ruim 5 procent ethanol. Voor voertuigen die dagelijks rijden, levert dit nagenoeg geen problemen op, maar voor oldtimers die lange tijd niet gebruikt worden, kan de toevoeging van ethanol storingen geven. competition 102[REGISTERED SIGN] bevat géén ethanol waardoor u dus zonder problemen kunt blijven rijden in uw voertuig na een periode van stilstand.
Waarom competition 102[REGISTERED SIGN]?
Een hoog octaangetal leidt tot efficiëntere verbranding en hierdoor tot meer vermogen. Een octaangetal wordt in Research Octane Number (RON) uitgedrukt. Het RON-getal van competition 102[REGISTERED SIGN], dat geen ethanol bevat, is 102. Het RON-getal is een indicatie van de klopvastheid van de brandstof. Bij een te laag RON-getal kan er een onvolledige verbranding plaatsvinden.
Hoe efficiënter de verbranding is, des te meer vermogen er uit de motor kan worden gehaald.
Bio-ethanol is een toevoeging. Bij deze brandstof dus niet (of minimaal).DikMKV schreef:als er geen bio ethanol door heen zit. Wat zit er dan wel in?ronald81 schreef:Volgens hun website zou er in de Competition 102 geen ethanol zitten;
Reguliere benzine bevat tegenwoordig ruim 5 procent ethanol. Voor voertuigen die dagelijks rijden, levert dit nagenoeg geen problemen op, maar voor oldtimers die lange tijd niet gebruikt worden, kan de toevoeging van ethanol storingen geven. competition 102[REGISTERED SIGN] bevat géén ethanol waardoor u dus zonder problemen kunt blijven rijden in uw voertuig na een periode van stilstand.
Waarom competition 102[REGISTERED SIGN]?
Een hoog octaangetal leidt tot efficiëntere verbranding en hierdoor tot meer vermogen. Een octaangetal wordt in Research Octane Number (RON) uitgedrukt. Het RON-getal van competition 102[REGISTERED SIGN], dat geen ethanol bevat, is 102. Het RON-getal is een indicatie van de klopvastheid van de brandstof. Bij een te laag RON-getal kan er een onvolledige verbranding plaatsvinden.
Hoe efficiënter de verbranding is, des te meer vermogen er uit de motor kan worden gehaald.
Daarom noemde ik bio ethanol ook een toevoeging.Edition30 schreef:Ethanol wordt wel vaak gebruikt om benzine een octaangetal boost te geven.
Leuk stuk over alkylaatbenzine.Edition30 schreef:Een stukje over octaan 102 benzine, waarin ook JD wordt aangehaald.
http://www.aspen-benelux.nl/nl-nl/producten/aspenr.aspx
Aspen is idd duur. Ik gebruik voor mijn machine's ook Aspen. Ik gebruik de oranje tanken. Die zijn gemixed met olie. Speciaal voor bosmaaiers, bladblazers enz. Ik betaal voor 5 liter ongeveer € 16,- . Kwalitatief is het perfect. Machine's lopen beter en stinken bijna niet.Klinkt niet als een goedkope brandstof die je aan de pomp kan tanken.
Over het radius ben ik ook benieuwd. Prestatie is naar mijn inziens gelijk aan BP 98 + bio en grotere radius is een plus!Jordy schreef:Tot nu toe heb ik 2x 102 getakt, volle tank. Nadat ik al eerder wel eens Aral102 had getankt, kan ik gewoon heel lovend zijn over dit product. Mijn rijradius is een stuk groter, ik rij gemiddeld 100km meer met een volle tank. De prestaties zijn ook veel beter als BP Ultimate 98. En een stuk goedkoper.. ik kan het iedereen aanraden.
Ik deel die (rij)ervaring.Schippersss schreef:Dat idee dat hij zuiniger is had ik ook al. Wel met normale rijstijl uiteraard.
Met aral102 rijd ik minimaal 80km meer op een tank.maRRRtinus schreef:Ik deel die (rij)ervaring.Schippersss schreef:Dat idee dat hij zuiniger is had ik ook al. Wel met normale rijstijl uiteraard.
Ik vind Aspen juist stinken. Heb het zo lang mogelijk uitgesteld, maar ben nu toch overgestapt. Ook de 4-takt loopt nu op Aspen (blauwe), voordeel is dat je alles bij vorst in de wintermaanden gerust een paar maanden stil kunt laten staan met Aspen.FGT schreef:Beetje offtopic:
Aspen is idd duur. Ik gebruik voor mijn machine's ook Aspen. Ik gebruik de oranje tanken. Die zijn gemixed met olie. Speciaal voor bosmaaiers, bladblazers enz. Ik betaal voor 5 liter ongeveer € 16,- . Kwalitatief is het perfect. Machine's lopen beter en stinken bijna niet.Klinkt niet als een goedkope brandstof die je aan de pomp kan tanken.
De firezone in harfsen heeft het!kevin78 schreef:Nu nog in Deventer ben ik blij!!!
Ja stukken beter. En ik kan je zeggen dat zit niet tussen de oren. Meer koppel onderuit en loopt heel makkelijk van 120 naar 200.Edition30 schreef:Die ethanol hebben ze er al ingegooid voor jouRenekesgti schreef:En geen Ethanol toevoeging is toch wel heel lekker. De variant loopt er ook prima op.
GTI zit nog vol Aral 102.... niet meer mee gereden![]()
Loopt de variant dan beter dan voorheen?