Mengverhoudingen BIO-ETHANOL

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Gebruikersavatar
Golf72GTI
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 jan 2014, 19:40
Type auto: Golf MK5 GTi

Re: Mengverhoudingen BIO-ETHANOL

Bericht door Golf72GTI »

Golf72GTI schreef:Ik heb vorige week ook voor het eerst 4 liter bio bij 40 liter V power gegooid. Ik vind het verschil erg groot met de souplesse van de motor, is gewoon verslavend. Ik heb deze auto bij de VW dealer gekocht en heb gevraagd of de auto gechipt is, hun konden daar geen antwoord op geven. Nu lees ik eigenlijk op het forum dat het echt verschil maakt bij een gechipte motor en niet bij een standaard, wat is jullie ervaring bij een standaard motor met de bio ethanol?
Na navraag bij de VW dealer Heron blijkt dat mijn auto af fabriek ABT gechipt is, er is ook een vermogensuitdraai af gegeven volgens de computer, helaas niet er bij gekregen. Maar dit verklaart het verschil met bio ethanol. Nu de 2e tank leeg gereden, maar het verschil is echt groot met V power. Ik vraag me alleen af of de bio ethanol geen kwaad kan, ik heb in mijn kennissenkring iemand met een Evo 8 en die zegt dat het niet echt best spul is, te schraal. Is dat waar? Zou wel jammer zijn want hij rijdt nu echt fantastisch.
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Mengverhoudingen BIO-ETHANOL

Bericht door Race Eend »

Zolang je maar zorgt dat je niet meer dan 20% ethanol hebt is er niets aan de hand.

Die ABT tuning staat tevens zo rijk afgesteld, dat het juist wel goed is om ethanol te gebruiken.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
Golf72GTI
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 jan 2014, 19:40
Type auto: Golf MK5 GTi

Re: Mengverhoudingen BIO-ETHANOL

Bericht door Golf72GTI »

Race Eend schreef:Zolang je maar zorgt dat je niet meer dan 20% ethanol hebt is er niets aan de hand.

Die ABT tuning staat tevens zo rijk afgesteld, dat het juist wel goed is om ethanol te gebruiken.
Mark, ik heb vorige week nog contact met je gehad, ik was degene met de sticker in zijn tankdop, misschien kun je je dat nog herinneren. Wat is nou wijsheid met die ABT chip, hij rijdt prima, vanaf 1800 toeren gaat die er al voor, doortrekken tot hogere toerentallen boven de 6000 toeren doe ik toch niet. Win ik nog iets met een JD kuurtje?
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten