Auto meters, hoe wat en waar?

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: Auto meters, hoe wat en waar?

Bericht door Verlengsnoer »

De meters komen. De houder moet besteld worden en inbouw zie ik wel. Heb hier al wat opgevangen over een bedrijf in Alphen aan de Rijn. Nou daar wil ik nog wel voor rijden. Maar zal tegen die tijd wel even verder zoeken naar bedrijven die kunnen inbouwen.

Ik denk dat de meters in de stuurkolom toch te veel voor de zicht van de andere meters zal komen (en omdat mijn vrouw die andere veel mooier vindt ;-) ). Als het om inrichting gaat laat ik het aan haar over ;-)
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: Auto meters, hoe wat en waar?

Bericht door Verlengsnoer »

Ik heb eindelijk een email verzonden naar KW SYSTEMS om de houder links voor te bestellen. Via de website staat dat je deze moet bestellen via een email. Dit dus dan ook maar gedaan.

Vervolgens zag ik dat je bij KW SYSTEMS ook meters kunt bestellen. Zijn dit nou niet exact dezelfde meters als met de GroupBuy zijn aangeschaft?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: Auto meters, hoe wat en waar?

Bericht door Verlengsnoer »

Email ontvangen van KW systems.

De houder links voor kost 69 euro en de verzendkosten bedragen 10 euro...
**edit de 79 euro zijn overgemaakt en de houder zal eerdaags verzonden worden...

Net nog even bij Osir op de site gekeken. Ik had OSIR veel duurder ingeschat dan het systeem van KWsystems... Maar ja moet ook niet apels met peren vergelijken... Dat wordt een betaling eruit sturen via paypal naar KWSystems...

Afbeelding
$59

Afbeelding
$99

Verzenden naar NL variert tussen de $34,75 en $11,39
Hoppers
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 dec 2011, 16:54

Re: Auto meters, hoe wat en waar?

Bericht door Hoppers »

Analoge Podi meters in BAR en Celsius zijn nu verkrijgbaar bij TMtuning duitsland. Ik ga de mijne binnenkort ook bestellen.

FYI

Gr Dennis
Turbolag is there for a reason, it gives you time to put your coffee away in the cupholder.
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Auto meters, hoe wat en waar?

Bericht door Edition30 »

Hoppers schreef:Analoge Podi meters in BAR en Celsius zijn nu verkrijgbaar bij TMtuning duitsland. Ik ga de mijne binnenkort ook bestellen.

FYI

Gr Dennis
Mooi, geldt dat ook voor de combi olietemp en oliedruk (beiden in één meter digitaal) en de andere met turbodruk in analoge uitvoering. Ik heb trouwens begrepen dat het inbouwen best veel tijd vergt.
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Hoppers
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 dec 2011, 16:54

Re: Auto meters, hoe wat en waar?

Bericht door Hoppers »

Edition30 schreef:Mooi, geldt dat ook voor de combi olietemp en oliedruk (beiden in één meter digitaal) en de andere met turbodruk in analoge uitvoering. Ik heb trouwens begrepen dat het inbouwen best veel tijd vergt.
De digitale (VEI) meters waren al een tijdje beschikbaar. Je kunt zelf op site kijken naar meters die je graag wilt.
Tmtuning.com, VW, interior, gauges.

Gr Dennis
Turbolag is there for a reason, it gives you time to put your coffee away in the cupholder.
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Auto meters, hoe wat en waar?

Bericht door Edition30 »

Hoppers schreef:
Edition30 schreef:Mooi, geldt dat ook voor de combi olietemp en oliedruk (beiden in één meter digitaal) en de andere met turbodruk in analoge uitvoering. Ik heb trouwens begrepen dat het inbouwen best veel tijd vergt.
De digitale (VEI) meters waren al een tijdje beschikbaar. Je kunt zelf op site kijken naar meters die je graag wilt.
Tmtuning.com, VW, interior, gauges.

Gr Dennis
Ja, maar ze zouden ze toch ombouwen naar Bar?
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Hoppers
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 dec 2011, 16:54

Re: Auto meters, hoe wat en waar?

Bericht door Hoppers »

De digitale (VEI) meters waren al beschikbaar in bar en celsius. De analoge meters zijn dat nu ook.

Gr Dennis
Turbolag is there for a reason, it gives you time to put your coffee away in the cupholder.
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Auto meters, hoe wat en waar?

Bericht door Edition30 »

Hoppers schreef:De digitale (VEI) meters waren al beschikbaar in bar en celsius. De analoge meters zijn dat nu ook.

Gr Dennis

Oké, ik zag niet erbij staan, maar heel goed. Ik zou willen gaan voor een digitale meter met olietemp en oliedruk en een analoge met turbodruk, alleen inbouw schijnt nogal wat werk te zijn (wil het laten doen, dus dat loopt dan in de paieren).
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Hoppers
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 dec 2011, 16:54

Re: Auto meters, hoe wat en waar?

Bericht door Hoppers »

Ja bij mij hetzelfde verhaal. Ik wil het ook laten doen maar heb eigenlijk geen idee aan welke prijs ik moet denken. Van de week maar eens even een paar bedrijven bellen. Misschien dat Mark of Chris hier een richtprijs kunnen geven..?

Hier kun je de dubbele digitale meters zien die jij graag wilt. http://podi.ca/ExtraDualDisplay.aspx?Pr ... &GroupId=1
Bij je bestelling kun je dus aangeven wat de meter moet weergeven en in welke waardes. TMtuning kan dit ook allemaal leveren.

Gr Dennis
Turbolag is there for a reason, it gives you time to put your coffee away in the cupholder.
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: Auto meters, hoe wat en waar?

Bericht door Mackdennis »

Chris werkt volgens mij niet meer bij xt, Maar zou het eventueel wel kunnen doen denk ik.
Mark.. Jd doet niet aan inbouw van meters.

Vachtechniek zou je ook kunnen vragen.. Geen idee of die het doen.
Maar nette zaak met nette prijzen.
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: Auto meters, hoe wat en waar?

Bericht door Verlengsnoer »

Ik heb een tijd geleden contact opgenomen met vag inzake t inbouwen van de meters. Antwoord kwam neer op we bouwen geen meters in, maar kunnen wel de kufatec leveren en inbouwen....
Hoppers
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 dec 2011, 16:54

Re: Auto meters, hoe wat en waar?

Bericht door Hoppers »

Ik heb net een heel stuk gelezen over de Podi meters. En ik zou iedereen willen aanraden om de olie temp/druk meter(s) nog niet te bestellen.
Podi heeft namelijk nog geen fittingen gemaakt die samen gaan met de sensoren. Deze sensor heeft een zodanig ander design dat hij niet gaat werken met de fitting van Newsouth Performance. Ze zijn er wel mee bezig, maar niemand weet hoelang het nog gaat duren. Het is namelijk al ruim een jaar aan de gang. Hier het hele verhaal: http://golfmkv.com/forums/showthread.php?t=138943

Gr Dennis
Laatst gewijzigd door Hoppers op 02 feb 2012, 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Turbolag is there for a reason, it gives you time to put your coffee away in the cupholder.
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: Auto meters, hoe wat en waar?

Bericht door KlouxOne »

De sensoren van de Shadow pro meters passen perfect op de newsouth aansluitingen. Ik heb ze bijde thuis liggen (olie temp en olie druk) en zelf gepast!

Wat raar dat podi dr problemen mee heeft :s dit zijn gewoon standaard maten waar alle leveranciers mee werken!
Hoppers
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 dec 2011, 16:54

Re: Auto meters, hoe wat en waar?

Bericht door Hoppers »

KlouxOne schreef:De sensoren van de Shadow pro meters passen perfect op de newsouth aansluitingen. Ik heb ze bijde thuis liggen (olie temp en olie druk) en zelf gepast!

Wat raar dat podi dr problemen mee heeft :s dit zijn gewoon standaard maten waar alle leveranciers mee werken!
Ja ik vind het ook een beetje raar. De fitting van newsouth is als ik het goed begrijp 90 graden. De sensor van podi is veel te lang en past hier dus niet in. Wat wel een mogelijkheid is is om de sensor in de carterpan te plaatsen, maar ik had begrepen dat dit niet accuraat is. En dat je juist de temperatuur wilt weten van de olie die naar de turbo gaat.
Turbolag is there for a reason, it gives you time to put your coffee away in the cupholder.
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: Auto meters, hoe wat en waar?

Bericht door KlouxOne »

je kan hem 90 graden maken als je dat wilt ja. New south zelf raad aan om de olie temp via het carter te meten en olie druk via de turbo. Echter past de sensor van Shadow pro ook op de fitting voor op de Turbo.

Spuugemmer vertelde mij juist weer dat je beter olie temp kan meten in de carter pan. maar wat is nou waar? mij lijkt het dat de boel een beetje heet word als je de sensor op de turbo zet waardoor je een gigantische afwijking krijgt. de Turbo zelf word natuurlijk wel wat warmer dan 90 graden :) lijkt mij niet ideaal.

waarom jou wel hoppers?
Hoppers
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 dec 2011, 16:54

Re: Auto meters, hoe wat en waar?

Bericht door Hoppers »

KlouxOne schreef:je kan hem 90 graden maken als je dat wilt ja. New south zelf raad aan om de olie temp via het carter te meten en olie druk via de turbo. Echter past de sensor van Shadow pro ook op de fitting voor op de Turbo.

Spuugemmer vertelde mij juist weer dat je beter olie temp kan meten in de carter pan. maar wat is nou waar? mij lijkt het dat de boel een beetje heet word als je de sensor op de turbo zet waardoor je een gigantische afwijking krijgt. de Turbo zelf word natuurlijk wel wat warmer dan 90 graden :) lijkt mij niet ideaal.

waarom jou wel hoppers?
Hier een foto van de sensor van Podi
http://i697.photobucket.com/albums/vv33 ... G_0451.jpg

De fitting die podi aan het maken is, zit (voor zover ik weet) niet op de turbo maar aan het andere uiteinde van de slang die daar op aangesloten zit. Aan het motorblok. (Ik weet dit niet 100% zeker en heb de vraag ook op het MKV forum uitstaan) Dit schijnt accurater te zijn omdat de olie hier langs "flowed".
Turbolag is there for a reason, it gives you time to put your coffee away in the cupholder.
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: Auto meters, hoe wat en waar?

Bericht door KlouxOne »

dat is natuurlijk een ander verhaal. dat is duidelijk dus. nu de vraag waar het dan precies zit en hoe het aan te sluiten is. als olie er langs stroomt is dit natuurlijk veel beter dan onder in het carter. toch is het carter ook wel redelijk accuraat hoor. beter dan op de turbo dat is een ding wat zeker is
Hoppers
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 dec 2011, 16:54

Re: Auto meters, hoe wat en waar?

Bericht door Hoppers »

Inderdaad. Bij nader inzien denk ik dat ik hem ook gewoon in de carterpan monteer. God weet hoelang het nog gaat duren. Als die dingen een keer klaar zijn kan ik het altijd nog veranderen.
Turbolag is there for a reason, it gives you time to put your coffee away in the cupholder.
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten