De turbo druk moet je er 1000 vanaf halen,
De auto vraagt dus 1,5bar en levert 1.0 bar.
Golf 5 Edition 30 Stottert boven 6k RPM vollast
Re: Golf 5 Edition 30 Stottert boven 6k RPM vollast
groetjes, Danny.
HFseries carbon air intake / pipercross filter.
Golf 6R DSG - schalensitze - DCC - JDSTAGE 3 - 395 PK / 516 NM
3"downpipe sportcat / GFB dv+ / loba HPFP / JD-stage 3
Sold: golf 5 GT 1.4 tsi DVX stage 1 210pk / 300nm
HFseries carbon air intake / pipercross filter.
Golf 6R DSG - schalensitze - DCC - JDSTAGE 3 - 395 PK / 516 NM
3"downpipe sportcat / GFB dv+ / loba HPFP / JD-stage 3
Sold: golf 5 GT 1.4 tsi DVX stage 1 210pk / 300nm
Re: Golf 5 Edition 30 Stottert boven 6k RPM vollast
Update :
Na vervangen voorste lambda sensor gaat de auto weer als een dolle. Geen gestotter en trekt bovenin ook lekker door.
Maar de turbo druk is nog steeds 500mbar lager dan gevraagd, heb alle leidingen gecheckt, lijkt goed vast te zitten en geen scheuren. 500mbar is dat moeilijk zoeken of is dat gewoon de turbo die niet meer druk kan produceren?
Lambda niet meer 1.99 maar gewoon goed. Injectietijd ook een stuk minder (niet meer veelste veel brandstof inspuiten).
Na vervangen voorste lambda sensor gaat de auto weer als een dolle. Geen gestotter en trekt bovenin ook lekker door.
Maar de turbo druk is nog steeds 500mbar lager dan gevraagd, heb alle leidingen gecheckt, lijkt goed vast te zitten en geen scheuren. 500mbar is dat moeilijk zoeken of is dat gewoon de turbo die niet meer druk kan produceren?
Lambda niet meer 1.99 maar gewoon goed. Injectietijd ook een stuk minder (niet meer veelste veel brandstof inspuiten).
Re: Golf 5 Edition 30 Stottert boven 6k RPM vollast
Mooi dat je probleem zo goed als opgelost is.
Staat je wastegate misschien te slap? Dat zou minder druk kunnen verklaren volgens mij.
Staat je wastegate misschien te slap? Dat zou minder druk kunnen verklaren volgens mij.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Ex edition 30
- NielsED30
- Berichten: 1231
- Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
- Type auto: MK7 GTI Clubsport
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Golf 5 Edition 30 Stottert boven 6k RPM vollast
Danny, die 30 bar piek in de brandstofdruk is op het moment dat hij overschakelt. Dat heb jij waarschijnlijk ook gewoon hoor.
Die 0.5 bar verlies in je turbodruk kan ook van je DV komen. Haal die even los en bekijk hoe die eruit ziet. De oude types hebben nog een rubberen membraam wat nogal een scheurt en hiervoor kan zorgen.
Die 0.5 bar verlies in je turbodruk kan ook van je DV komen. Haal die even los en bekijk hoe die eruit ziet. De oude types hebben nog een rubberen membraam wat nogal een scheurt en hiervoor kan zorgen.
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Re: Golf 5 Edition 30 Stottert boven 6k RPM vollast
Wastegate N75
Ziet iemand iets raars?
Ziet iemand iets raars?
Re: Golf 5 Edition 30 Stottert boven 6k RPM vollast
Het bedrijf waar ik de auto getuned heeft geeft aan dat dit komt door remap. Duty cycle blijft niet 100% wat zou betekenen dat hij dus niet probeert de druk te halen. Auto voelt ook gewoon goed snel .
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Google Adsense [Bot] en 136 gasten