Inlaat systeem reinigen

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Plaats reactie
Dennie ten Hoopen
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 mei 2016, 18:05
Type auto: MK5 GTI

Inlaat systeem reinigen

Bericht door Dennie ten Hoopen »

Ik lees op het internet dat tfsi motoren last hebben van afzetting op de kleppen. Dit kun je niet reinigen met een toevoeging in de benzine omdat de brandstof daar niet komt. Ik zie op de site van jd dat ze het reinigen met een goedje in het inlaat traject.
Heeft iemand ervaring hier mee? Of een goedje waar je het zelf mee kunt?of zou een tijdje volgas op de autobaan volstaan?
Gebruikersavatar
ED30Erwin
Berichten: 375
Lid geworden op: 28 mar 2016, 14:44
Type auto: Golf mk5 gti Ed30
Locatie: Onder nap

Re: Inlaat systeem reinigen

Bericht door ED30Erwin »

Zoek eens op tom van hbt in zwifterband, als je het echt goed wilt hebben naar mijn ervaring van afgelopen maandag ik ben er helaas nog niet achter hoe het zot met foto's uploaden maar er zijn er meer die dit hebben gedaan dus kunje mooie voorbeelden zien
Gebruikersavatar
MK5benGTI
Berichten: 1209
Lid geworden op: 10 sep 2014, 19:38
Type auto: Golf MK 5 GTI
Locatie: Leeuwarden

Re: Inlaat systeem reinigen

Bericht door MK5benGTI »

Ik ben vanmiddag aan de beurt. Ik zal wat foto's voor je uploaden.
Gebruikersavatar
KnuffelTurk
Berichten: 1181
Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:32
Locatie: Uit de Buurt

Re: Inlaat systeem reinigen

Bericht door KnuffelTurk »

Er is hier al een topic over. Even inlaat reinigen intypen en dan had je het zo kunnen vinden. Hierbij het linkje :

http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... 4&start=75
Met vriendelijke groet,

KnuffelTurk


____________________________________________________


''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
Gebruikersavatar
ED30Erwin
Berichten: 375
Lid geworden op: 28 mar 2016, 14:44
Type auto: Golf mk5 gti Ed30
Locatie: Onder nap

Re: Inlaat systeem reinigen

Bericht door ED30Erwin »

Ik ben benieuwd ben ,hoe jou kleppen er uit zien het is wel een topresultaat als je bij tom vandaan komt
Gebruikersavatar
Tino
Berichten: 1107
Lid geworden op: 06 mei 2012, 16:47
Type auto: Scirocco MK3
Locatie: Gelderland Midden

Re: Inlaat systeem reinigen

Bericht door Tino »

En Tom van HTB is eerliijk ;) heb een dieseltje en was benieuwd of mijn inlaat er ook zou uit zou kunnen zien maar dit speeld alleen bij TFSI motoren dus weinig zinvol voor mij om te doen :)
Bluepower
Berichten: 464
Lid geworden op: 13 jan 2013, 20:25
Type auto: 2010 Audi TTS

Re: Inlaat systeem reinigen

Bericht door Bluepower »

Tino schreef:En Tom van HTB is eerliijk ;) heb een dieseltje en was benieuwd of mijn inlaat er ook zou uit zou kunnen zien maar dit speeld alleen bij TFSI motoren dus weinig zinvol voor mij om te doen :)
Inlaat schoonmaken heeft ook bij een TDI zeker nut/meerwaarde... Door de EGR worden vuile uitlaatgassen(met roet en evt onverbrande diesel) weer terug de inlaat in geleidt, dit gaat aan de randen van het spruitstuk en ook stelen en kleppen zitten.. Echter omdat een diesel standaard al met een overschat aan lucht werkt, zal het effect minder merkbaar zijn dan bij een TFSI..
EGR werking annuleren(ouderwets door afdoppen, nieuwere motoren door uitprogrammeren), inlaat schoonmaken en je hebt weer een frissere motor..
Gebruikersavatar
MK5benGTI
Berichten: 1209
Lid geworden op: 10 sep 2014, 19:38
Type auto: Golf MK 5 GTI
Locatie: Leeuwarden

Re: Inlaat systeem reinigen

Bericht door MK5benGTI »

Inlaat reiniging bij een diesel heeft weinig toegevoegde waarde.
Tino schreef:En Tom van HTB is eerliijk ;) heb een dieseltje en was benieuwd of mijn inlaat er ook zou uit zou kunnen zien maar dit speeld alleen bij TFSI motoren dus weinig zinvol voor mij om te doen :)
Gistermiddag toevallig gebeld?
Gebruikersavatar
Tino
Berichten: 1107
Lid geworden op: 06 mei 2012, 16:47
Type auto: Scirocco MK3
Locatie: Gelderland Midden

Re: Inlaat systeem reinigen

Bericht door Tino »

MK5benGTI schreef:Inlaat reiniging bij een diesel heeft weinig toegevoegde waarde.
Tino schreef:En Tom van HTB is eerliijk ;) heb een dieseltje en was benieuwd of mijn inlaat er ook zou uit zou kunnen zien maar dit speeld alleen bij TFSI motoren dus weinig zinvol voor mij om te doen :)
Gistermiddag toevallig gebeld?
Yes toen jij er was voor Inlaat reiniging en nokkenasvolger te vervangen :lol: was vergeten te melden dat ik stage 2 heb dus de EGR was al uitgeschreven ;)
Gebruikersavatar
MK5benGTI
Berichten: 1209
Lid geworden op: 10 sep 2014, 19:38
Type auto: Golf MK 5 GTI
Locatie: Leeuwarden

Re: Inlaat systeem reinigen

Bericht door MK5benGTI »

Haha geinig. Nee maar als de EGR klep al is uitgeschreven dan heeft een inlaatreiniging weinig nut!
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 111 gasten