Techniek achter de Bearlock.
Geplaatst: 28 jul 2016, 21:57
Hallo,
Omdat de Bearlock toch het meest genoemd wordt bij het onderwerp 'gestolen' dacht ik dat het handig was om het hier te plaatsen.
Hier een filmpje.
https://www.youtube.com/watch?v=sKM7-jWln_E
Je ziet dat er niet zo 1 2 3 doorheen te boren is (nu is ook niet duidelijk met wat voor materiaal boordje er geboord wordt)
Het tweede gedeelte is ook wel interessant je ziet dat de bearlock wordt gekoeld d.m.v. stikstof en daarna een paar stevige tikken van de hamer krijgt.
In de metaalindustrie gebruiken ze deze methoden om de taai/brosheid te meten.
Aangezien er weinig gebeurd bij -200°c zullen er hoge eisen gesteld zijn aan het materiaal.
In het laatste stukje kun je zien dat het niet een goedkoop fietsenslotje is en dat dit niet makkelijk met gereedschap open te maken is.
In mijn geval hadden ze ook anti diefstal schroeven bevestigd, het ziet eruit alsof mijn bearlock vast genageld zit!
Hoop jullie zo een interessant stukje info te hebben gegeven!
Met vriendelijke groet,
Joey
Omdat de Bearlock toch het meest genoemd wordt bij het onderwerp 'gestolen' dacht ik dat het handig was om het hier te plaatsen.
Hier een filmpje.
https://www.youtube.com/watch?v=sKM7-jWln_E
Je ziet dat er niet zo 1 2 3 doorheen te boren is (nu is ook niet duidelijk met wat voor materiaal boordje er geboord wordt)
Het tweede gedeelte is ook wel interessant je ziet dat de bearlock wordt gekoeld d.m.v. stikstof en daarna een paar stevige tikken van de hamer krijgt.
In de metaalindustrie gebruiken ze deze methoden om de taai/brosheid te meten.
Aangezien er weinig gebeurd bij -200°c zullen er hoge eisen gesteld zijn aan het materiaal.
In het laatste stukje kun je zien dat het niet een goedkoop fietsenslotje is en dat dit niet makkelijk met gereedschap open te maken is.
In mijn geval hadden ze ook anti diefstal schroeven bevestigd, het ziet eruit alsof mijn bearlock vast genageld zit!
Hoop jullie zo een interessant stukje info te hebben gegeven!
Met vriendelijke groet,
Joey