Aansluiten Dashcam (+foutje)

Krijg je iets net los? Of krijg je het niet meer vast? Weet jij de oplossing? Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Famous1303
Berichten: 1114
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:36
Type auto: Polo AW GTI
Locatie: Gelderland

Aansluiten Dashcam (+foutje)

Bericht door Famous1303 »

Hi!

Ik heb nu ongeveer een week mijn dashcam in de auto zitten en deze bevalt zeer goed.
De dashcam blijft dus zitten en wil de kabel gaan wegwerken.

Het is nu echter zo dat ik graag voorin niets in de sigarettenaansteker wil plaatsen omdat ik het klepje dicht wil hebben en de adapter best groot is. Nu zijn er natuurlijk verschillende mogelijkheden en ben benieuwd of jullie een dashcam (of iets anders) hebben aangesloten, zo ja, hoe? Of jullie een andere manier hiervoor hebben

Mogelijkheden welke ik zelf had:
- Kabel naar achteren doortrekken en daar in de sigarettenaansteker doen (weet niet of de kabel dit redt)
- Vast laten solderen onder bij de aansluiting bij de voorste sigarettenaansteker
- Het met een verloopje aansluiten bij/op een zekering
- ?



Ps. er zit een tekstueel foutje in de subtekst, net moet niet zijn:
Afbeelding
VW Polo AW GTI Stage 1+: 265PK
VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI

Afbeelding
tolunay
Berichten: 226
Lid geworden op: 22 aug 2015, 16:17
Type auto: MK6 GTI

Re: Aansluiten Dashcam (+foutje)

Bericht door tolunay »

Koop/maak een auto usb adapter en sluit deze aan op een lege zekering locatie met een 2A zekering. Weet niet of je constant of geschakelde wilt. Aansteker is namelijk geschakelde voeding.
Gebruikersavatar
Famous1303
Berichten: 1114
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:36
Type auto: Polo AW GTI
Locatie: Gelderland

Re: Aansluiten Dashcam (+foutje)

Bericht door Famous1303 »

tolunay schreef:Koop/maak een auto usb adapter en sluit deze aan op een lege zekering locatie met een 2A zekering. Weet niet of je constant of geschakelde wilt. Aansteker is namelijk geschakelde voeding.
Dit had ik ook voorbij zien komen, Wesley stuurde filmpje door :) Dacht alleen dat bij een R de zekeringen voor bij het motorblok zit, daar heb ik niet zoveel trek in.

Wil inderdaad geschakelde voeding gezien de dashcam een batterij heeft. Deze wordt enkel gebruikt wanneer er een krachtmeting (G) gedaan wordt door de dashcam, verder staat die uit.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
VW Polo AW GTI Stage 1+: 265PK
VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI

Afbeelding
tolunay
Berichten: 226
Lid geworden op: 22 aug 2015, 16:17
Type auto: MK6 GTI

Re: Aansluiten Dashcam (+foutje)

Bericht door tolunay »

Famous1303 schreef:
tolunay schreef:Koop/maak een auto usb adapter en sluit deze aan op een lege zekering locatie met een 2A zekering. Weet niet of je constant of geschakelde wilt. Aansteker is namelijk geschakelde voeding.
Dit had ik ook voorbij zien komen, Wesley stuurde filmpje door :) Dacht alleen dat bij een R de zekeringen voor bij het motorblok zit, daar heb ik niet zoveel trek in.

Wil inderdaad geschakelde voeding gezien de dashcam een batterij heeft. Deze wordt enkel gebruikt wanneer er een krachtmeting (G) gedaan wordt door de dashcam, verder staat die uit.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Elke mk6 heeft dezelfde zekering locaties,
in de motorruimte voor de groot verbruikers zoals ECU, ABS ventilatoren.
Aan de zijkant van je dashboard de afdekplaat los klikken, daar zitten alle overige zekeringen..
Gebruikersavatar
Niels100331
Berichten: 117
Lid geworden op: 23 mar 2015, 22:36
Type auto: Golf mk6 R20

Re: Aansluiten Dashcam (+foutje)

Bericht door Niels100331 »

Ik heb zelf ook een dashcam.

Bij de automaterialenzaak heb ik een 12v sigaretenaansluiting gekocht. Deze zit gemonteerd bij de zekeringen. Er zijn zat plekjes over. Bij de vw dealer heb ik een stekkertje gekocht om een nieuwe zekering plek bij te prikken.

Ik heb wat foto's gemaakt om het wat duidelijker te maken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Hopelijk heb je er wat aan! Als er vragen zijn hoor ik het wel ;)

Gr niels
Golf 6 R20,Milltek exhaust, Hf series air intake, GFB+, APR HPFP , JD Stage 3 385pk 509nm
Gebruikersavatar
Famous1303
Berichten: 1114
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:36
Type auto: Polo AW GTI
Locatie: Gelderland

Re: Aansluiten Dashcam (+foutje)

Bericht door Famous1303 »

Niels100331 schreef:Ik heb zelf ook een dashcam.

Bij de automaterialenzaak heb ik een 12v sigaretenaansluiting gekocht. Deze zit gemonteerd bij de zekeringen. Er zijn zat plekjes over. Bij de vw dealer heb ik een stekkertje gekocht om een nieuwe zekering plek bij te prikken.

Ik heb wat foto's gemaakt om het wat duidelijker te maken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Hopelijk heb je er wat aan! Als er vragen zijn hoor ik het wel ;)

Gr niels
Ziet eruit als dezelfde Dashcam Niels, kan je een foto/artikelnummer posten van het 12V ding welke je op een zekeringsplek heb gedaan?

Mag ook in een privé bericht!
Thanks :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
VW Polo AW GTI Stage 1+: 265PK
VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI

Afbeelding
Gebruikersavatar
jwbakkenes
Berichten: 866
Lid geworden op: 09 feb 2012, 23:35
Type auto: BMW 550i

Re: Aansluiten Dashcam (+foutje)

Bericht door jwbakkenes »

Je kan hem toch ook aansluiten met één van de verbindingen boven je cam waar o.a. de binnenverlichting zit. Er zitten continu spanning aansluitingen maar ook die alleen spanning geven zodra het contact aangaat. Zo heb ik het gedaan met mijn auto's met een dashcam.
Met vriendelijke groet,
Jan Willem
Gebruikersavatar
Famous1303
Berichten: 1114
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:36
Type auto: Polo AW GTI
Locatie: Gelderland

Re: Aansluiten Dashcam (+foutje)

Bericht door Famous1303 »

jwbakkenes schreef:Je kan hem toch ook aansluiten met één van de verbindingen boven je cam waar o.a. de binnenverlichting zit. Er zitten continu spanning aansluitingen maar ook die alleen spanning geven zodra het contact aangaat. Zo heb ik het gedaan met mijn auto's met een dashcam.
Dat is wellicht ook een optie maar dan moet ik (lees: papa of broer) even doormeten wat continu stroom geeft en wat niet.

Las ook dat niet alles even stabiel is, vandaar mede mijn vraag over dé perfecte aansluiting.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
VW Polo AW GTI Stage 1+: 265PK
VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI

Afbeelding
Gebruikersavatar
jwbakkenes
Berichten: 866
Lid geworden op: 09 feb 2012, 23:35
Type auto: BMW 550i

Re: Aansluiten Dashcam (+foutje)

Bericht door jwbakkenes »

Ik heb nooit gedonder gehad, lege accu of ander gezeik. Ik vind het een risico om langs je airbags in de deurstijlen te rotzooien met draden, je zal niet de eerste zijn die een airbag laat "ploffen".
Met vriendelijke groet,
Jan Willem
Gebruikersavatar
jwbakkenes
Berichten: 866
Lid geworden op: 09 feb 2012, 23:35
Type auto: BMW 550i

Re: Aansluiten Dashcam (+foutje)

Bericht door jwbakkenes »

Ben wel benieuwd welke dashcam je hebt.
Met vriendelijke groet,
Jan Willem
Gebruikersavatar
Famous1303
Berichten: 1114
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:36
Type auto: Polo AW GTI
Locatie: Gelderland

Re: Aansluiten Dashcam (+foutje)

Bericht door Famous1303 »

jwbakkenes schreef:Ik heb nooit gedonder gehad, lege accu of ander gezeik. Ik vind het een risico om langs je airbags in de deurstijlen te rotzooien met draden, je zal niet de eerste zijn die een airbag laat "ploffen".
Had ook over de airbags gelezen, zeker in de stylen.
Lees echter ook veeeel verhalen van mensen die ze allemaal langs de A styl hebben gelegd, voor de airbag, en al maanden, zo niet jaren, ermee rijden. Naast de plek om de kabel te leggen zit ik dus ook met de aansluiting welke stabiel blijft. Lees toch wel dat de originele aansluiting in een sigarettending het beste is..

Niet verwacht dat het zo lastig zou zijn :)




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Famous1303 op 07 dec 2016, 00:34, 1 keer totaal gewijzigd.
VW Polo AW GTI Stage 1+: 265PK
VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI

Afbeelding
Gebruikersavatar
Famous1303
Berichten: 1114
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:36
Type auto: Polo AW GTI
Locatie: Gelderland

Re: Aansluiten Dashcam (+foutje)

Bericht door Famous1303 »

jwbakkenes schreef:Ben wel benieuwd welke dashcam je hebt.
Ik heb zelf de Mini 0805 gekozen!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
VW Polo AW GTI Stage 1+: 265PK
VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI

Afbeelding
Gebruikersavatar
Famous1303
Berichten: 1114
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:36
Type auto: Polo AW GTI
Locatie: Gelderland

Re: Aansluiten Dashcam (+foutje)

Bericht door Famous1303 »

Foutje
Laatst gewijzigd door Famous1303 op 07 dec 2016, 00:34, 1 keer totaal gewijzigd.
VW Polo AW GTI Stage 1+: 265PK
VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI

Afbeelding
Gebruikersavatar
Famous1303
Berichten: 1114
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:36
Type auto: Polo AW GTI
Locatie: Gelderland

Re: Aansluiten Dashcam (+foutje)

Bericht door Famous1303 »

..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
VW Polo AW GTI Stage 1+: 265PK
VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI

Afbeelding
-SANDER-
Berichten: 136
Lid geworden op: 23 sep 2012, 20:29
Type auto: MK5 GTI Oranje
Locatie: Alblasserdam

Re: Aansluiten Dashcam (+foutje)

Bericht door -SANDER- »

Heb zelf ook al een tijd een Dashcam, ik heb m onder m'n hemel helemaal naar de 12v aansluiting in de kofferbak gedaan. Stelt ook niet veel voor. Had er hiervoor 1 die ik rechtstreeks in m'n zekering kast had aangesloten. Alleen had dus even niet door dat een dashcam op 6v werkt ipv 12.. :D :shock: * plof was het en kaput..

Moraal van het verhaal als je gaat solderen , soldeer dan op de plus en de massa van de stekker van het adapter.

Mvg ,

Sander.
Gebruikersavatar
Famous1303
Berichten: 1114
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:36
Type auto: Polo AW GTI
Locatie: Gelderland

Re: Aansluiten Dashcam (+foutje)

Bericht door Famous1303 »

-SANDER- schreef:Heb zelf ook al een tijd een Dashcam, ik heb m onder m'n hemel helemaal naar de 12v aansluiting in de kofferbak gedaan. Stelt ook niet veel voor. Had er hiervoor 1 die ik rechtstreeks in m'n zekering kast had aangesloten. Alleen had dus even niet door dat een dashcam op 6v werkt ipv 12.. :D :shock: * plof was het en kaput..

Moraal van het verhaal als je gaat solderen , soldeer dan op de plus en de massa van de stekker van het adapter.

Mvg ,

Sander.
Zal vanavond eens uitmeten of ik uitkom met de kabel, lijkt mij wel de makkelijkste manier alleen moet ik dan wel kijken dat de kabel eventueel geen airbag blokkeert.

Blijft het goed goed zitten in de sigarettenaansteker achterin?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
VW Polo AW GTI Stage 1+: 265PK
VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI

Afbeelding
tolunay
Berichten: 226
Lid geworden op: 22 aug 2015, 16:17
Type auto: MK6 GTI

Re: Aansluiten Dashcam (+foutje)

Bericht door tolunay »

Famous1303 schreef:
jwbakkenes schreef:Je kan hem toch ook aansluiten met één van de verbindingen boven je cam waar o.a. de binnenverlichting zit. Er zitten continu spanning aansluitingen maar ook die alleen spanning geven zodra het contact aangaat. Zo heb ik het gedaan met mijn auto's met een dashcam.
Dat is wellicht ook een optie maar dan moet ik (lees: papa of broer) even doormeten wat continu stroom geeft en wat niet.

Las ook dat niet alles even stabiel is, vandaar mede mijn vraag over dé perfecte aansluiting.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Geen een aansluiting in de auto is "stabiel" bijna, zo niet elke module maakt gebruik van een interne schakelende voeding(en) om de benodigde spanningen te maken. Dat geeft eenmaal rommel om de 12v lijn. je kunt gerust pieken van meerdere tientallen volts tegenkomen...
-SANDER-
Berichten: 136
Lid geworden op: 23 sep 2012, 20:29
Type auto: MK5 GTI Oranje
Locatie: Alblasserdam

Re: Aansluiten Dashcam (+foutje)

Bericht door -SANDER- »

Famous1303 schreef:
-SANDER- schreef:Heb zelf ook al een tijd een Dashcam, ik heb m onder m'n hemel helemaal naar de 12v aansluiting in de kofferbak gedaan. Stelt ook niet veel voor. Had er hiervoor 1 die ik rechtstreeks in m'n zekering kast had aangesloten. Alleen had dus even niet door dat een dashcam op 6v werkt ipv 12.. :D :shock: * plof was het en kaput..

Moraal van het verhaal als je gaat solderen , soldeer dan op de plus en de massa van de stekker van het adapter.

Mvg ,

Sander.
Zal vanavond eens uitmeten of ik uitkom met de kabel, lijkt mij wel de makkelijkste manier alleen moet ik dan wel kijken dat de kabel eventueel geen airbag blokkeert.

Blijft het goed goed zitten in de sigarettenaansteker achterin?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik kwam echt mooi uit. Dashcam onder de binnenspiegel en dan naar rechts langs de dakstijlen naar achteren leggen. Alleen even het deel waar je gordel doorheen loopt loshalen en dan kan je m zo iets op je hemel naar achteren leggen. Achterin blijft bij mij de stekker perfect zitten , en je kunt altijd makkelijk bij de stekker mocht het nodig zijn.
Mocht een airbag ploffen laat die zich echt niet tegenhouden door zo'n kabel hoor haha :lol: .
Plaats reactie

Terug naar “DIY + Tips & Trucs”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten