Raar probleem golf 5 gti
Raar probleem golf 5 gti
Beste leden,
Gisteren reed ik op de snelweg, ik trap m haast nooit door dus gisteren voor t eerst n keer gedaan trap het gas in tot aan de 200km/h niks aan de hand blijft doortrekken....dus eenmaal gas los uit laten rollen en bij de 140 wil ik weer wat gas geven....nu had ik totaal geen gas reponse gebeurde niks 2 sec later pakt die m weer op verder geen rare geluiden of vermogen verlies...
Is dit normaal? Soort veiligheid of is er iets anders aan de hand?
Mvg Jannick
Gisteren reed ik op de snelweg, ik trap m haast nooit door dus gisteren voor t eerst n keer gedaan trap het gas in tot aan de 200km/h niks aan de hand blijft doortrekken....dus eenmaal gas los uit laten rollen en bij de 140 wil ik weer wat gas geven....nu had ik totaal geen gas reponse gebeurde niks 2 sec later pakt die m weer op verder geen rare geluiden of vermogen verlies...
Is dit normaal? Soort veiligheid of is er iets anders aan de hand?
Mvg Jannick
- ED30Erwin
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 28 mar 2016, 14:44
- Type auto: Golf mk5 gti Ed30
- Locatie: Onder nap
Re: Raar probleem golf 5 gti
Toevallig geen brandstof probleem met de lpfp misschien kan iemand dit bevestigen. Of de vagcom er even aan zul je wel een storing tegen komen schat ik
Re: Raar probleem golf 5 gti
De hogedruk pomp erwin?
- ED30Erwin
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 28 mar 2016, 14:44
- Type auto: Golf mk5 gti Ed30
- Locatie: Onder nap
Re: Raar probleem golf 5 gti
Nee de lagedrukpomp in de tank dat ie kortstondig even niet aanvoert of die sensor op je hogedruk pomp kan ook nog heb ik toevallig laatst ergens op een engels forum gelezenjannick schreef:De hogedruk pomp erwin?
Re: Raar probleem golf 5 gti
Ah oke...is laatst bij DVX geconstateerd dat mijn hogedrukpomp 85 bar druk levert inplaats van de 110 bar....dit is slijtage over de jaren heen is mij verteld. Voor nu was t geen ramp maar dit werd/ word natuurlijk erger dus ik was nog met de keus eentje van forge of de originele laten monteren... maar als dit een verband kan hebben met mijn verhaal is t tijd voor n andere
- ED30Erwin
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 28 mar 2016, 14:44
- Type auto: Golf mk5 gti Ed30
- Locatie: Onder nap
Re: Raar probleem golf 5 gti
Nouja dat wil ik natuurlijk niet gelijk zeggen maar t klinkt als brandstof! Dus of t nou in de lage drukpomp zit of hogedruk dat durf ik zo ook niet te zeggen!!jannick schreef:Ah oke...is laatst bij DVX geconstateerd dat mijn hogedrukpomp 85 bar druk levert inplaats van de 110 bar....dit is slijtage over de jaren heen is mij verteld. Voor nu was t geen ramp maar dit werd/ word natuurlijk erger dus ik was nog met de keus eentje van forge of de originele laten monteren... maar als dit een verband kan hebben met mijn verhaal is t tijd voor n andere
Re: Raar probleem golf 5 gti
Snap ik! Bedankt voor t mee denken erwin ik ga er werk van maken!
- NielsED30
- Berichten: 1231
- Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
- Type auto: MK7 GTI Clubsport
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Raar probleem golf 5 gti
Bij Celtemp zeiden ze dan 85 bar i.p.v. 110 bar geen ramp was? Dat is een verlies van 30%.... Ik vind dat behoorlijk veel, zeg maar teveel. Een HPFP mag hooguit 5 bar afwijken. Wijkt hij meer af, is er iets gewoon niet goed, en moet dat opgelost worden. Ik zou er maar ergens naar laten kijken waar ze wel weten wat ze zeggen..
Kans is dat je mengsel nu veel te arm is, met een veel te hoge uitlaatgastemperatuur wat weer pingelen veroorzaakt. Te veel/lang pingelen kan je zuiger doen smelten omdat de temperatuur dan zo hoog oploopt.. Buiten dat verlies je nu enorm veel vermogen.
Kans is dat je mengsel nu veel te arm is, met een veel te hoge uitlaatgastemperatuur wat weer pingelen veroorzaakt. Te veel/lang pingelen kan je zuiger doen smelten omdat de temperatuur dan zo hoog oploopt.. Buiten dat verlies je nu enorm veel vermogen.
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Re: Raar probleem golf 5 gti
Nouja geen ramp bedoel te zeggen dat die wel snel vervangen moet worden dit veroorzaakt wss ook mijn probleem ben er mee bezig zaterdag komt er een ander op.
Re: Raar probleem golf 5 gti
Zou die dan na gas los misschien tijdelijk in de noodloop zijn gegaan. Of regelt de computer dat niet als het mengsel te arm wordt niels?NielsED30 schreef:Bij Celtemp zeiden ze dan 85 bar i.p.v. 110 bar geen ramp was? Dat is een verlies van 30%.... Ik vind dat behoorlijk veel, zeg maar teveel. Een HPFP mag hooguit 5 bar afwijken. Wijkt hij meer af, is er iets gewoon niet goed, en moet dat opgelost worden. Ik zou er maar ergens naar laten kijken waar ze wel weten wat ze zeggen..
Kans is dat je mengsel nu veel te arm is, met een veel te hoge uitlaatgastemperatuur wat weer pingelen veroorzaakt. Te veel/lang pingelen kan je zuiger doen smelten omdat de temperatuur dan zo hoog oploopt.. Buiten dat verlies je nu enorm veel vermogen.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Ex edition 30
- NielsED30
- Berichten: 1231
- Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
- Type auto: MK7 GTI Clubsport
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Raar probleem golf 5 gti
Als hij dusdanig pingelt zal hij het op je ontsteking terugregelen, wat weer resulteerd in minder vermogen. Maar ik zou eerst even een duidelijke diagnose laten stellen voor je je HPFP gaat vervangen, is nogal een duur ding namelijk.. Misschien is er wel iets anders aan de hand, misschien is het drukregelventiel van je hogedrukrail wel gaar, waardoor die de druk niet meer op 110+ bar kan houden.
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
- ED30Erwin
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 28 mar 2016, 14:44
- Type auto: Golf mk5 gti Ed30
- Locatie: Onder nap
Re: Raar probleem golf 5 gti
En al nieuws jannick?
Re: Raar probleem golf 5 gti
Goeiemorgen Erwin.
Nog niet zaterdagochtend de cam follower vervangen en heb erwin (staffpride) mailtje gestuurt om een rijdende log te maken. Gezien ik niet zo uit t niets dure dingen wil vervangen leek mijn dit eerst de beste optie. Kan maar zo iets zijn wat paar tientjes is
Nog niet zaterdagochtend de cam follower vervangen en heb erwin (staffpride) mailtje gestuurt om een rijdende log te maken. Gezien ik niet zo uit t niets dure dingen wil vervangen leek mijn dit eerst de beste optie. Kan maar zo iets zijn wat paar tientjes is
Re: Raar probleem golf 5 gti
Vandaag zelf bezig geweest met vcds nadat ik een stekker mocht lenen...zeer interessant om te doen/leren nu heb ik meetblokwaarden 230/231 rijdend uitgelezen op de 1e foto is de rail verschil veel te groot na mijn mening...heeft er iemand hier meer kijk op?
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
- markosgti
- Berichten: 153
- Lid geworden op: 11 jul 2016, 04:13
- Type auto: Golf 6 GTI ED35
- Locatie: Emmen
Re: Raar probleem golf 5 gti
Kun je het beste aan race eend vragen.
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
New: Golf MK6 GTI ED35 350pk/510nm
Daily: Golf MK7 Variant 1.4 tsi 122pk dsg highline
Sold: Golf MK5 GTI 285pk/405nm
Daily: Golf MK7 Variant 1.4 tsi 122pk dsg highline
Sold: Golf MK5 GTI 285pk/405nm
- NielsED30
- Berichten: 1231
- Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
- Type auto: MK7 GTI Clubsport
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Raar probleem golf 5 gti
Je mist gewoon 80 bar in je hogedruk. Lagedruk is wel goed, dus je hebt aanvoer vanaf je in-tank pomp.
Het kan dus meerdere dingen zijn;
- Hogedrukpomp defect (drukregelaar bovenop de pomp, waar de stekker op zit)
- Rail ventiel lek welke de druk op de rail regelt
- Nokvolger van je hogedruk pomp is versleten, waardoor je pomp de slag niet kan maken. Als hij dusdanig versleten is, dan zal je nokkenas ook aan z'n eind zijn.
Ik zou sowieso even je hogedrukpomp loshalen, om te kijken hoe de nokvolger en nokkenas eruit ziet.
Het kan dus meerdere dingen zijn;
- Hogedrukpomp defect (drukregelaar bovenop de pomp, waar de stekker op zit)
- Rail ventiel lek welke de druk op de rail regelt
- Nokvolger van je hogedruk pomp is versleten, waardoor je pomp de slag niet kan maken. Als hij dusdanig versleten is, dan zal je nokkenas ook aan z'n eind zijn.
Ik zou sowieso even je hogedrukpomp loshalen, om te kijken hoe de nokvolger en nokkenas eruit ziet.
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
- ED30Erwin
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 28 mar 2016, 14:44
- Type auto: Golf mk5 gti Ed30
- Locatie: Onder nap
Re: Raar probleem golf 5 gti
Ga ik ervan uit dat het t ventiel is jannick als ik niels ze verhaal lees
Re: Raar probleem golf 5 gti
Ja idd erwin. Gezien de stoter en pomp eigenlijk al afvallen blijft t ventiel over...lees net dat ze die vervangen voor een rs4 ventiel op de gti
- ED30Erwin
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 28 mar 2016, 14:44
- Type auto: Golf mk5 gti Ed30
- Locatie: Onder nap
Re: Raar probleem golf 5 gti
Ja maar je regelventiel op je pomp is weer een ander volgens mij dan dat rs4 ventiel dit kan niels wel bevestigen. Hij noteert dit ook daarom als 2 verschillende oorzakenjannick schreef:Ja idd erwin. Gezien de stoter en pomp eigenlijk al afvallen blijft t ventiel over...lees net dat ze die vervangen voor een rs4 ventiel op de gti
Re: Raar probleem golf 5 gti
Helaas afgelopen weekend achtergekomen dat t nog niet opgelost is
Goed contact gehad met xt motorsport en vanmiddag ( 2 u rijden ) mijn auto daar gebracht...in de hoop dat hun het kunnen vinden!
Goed contact gehad met xt motorsport en vanmiddag ( 2 u rijden ) mijn auto daar gebracht...in de hoop dat hun het kunnen vinden!
- NielsED30
- Berichten: 1231
- Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
- Type auto: MK7 GTI Clubsport
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Raar probleem golf 5 gti
Dan komt het vast wel goed. Zit veel ervaring met deze motoren daar. Heb er zelf ook veel geleerd in de (bijna) 2 jaar dat ik er heb gewerkt.
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Re: Raar probleem golf 5 gti
Ik hoop het! Goed om te horen...zelf ga ik het niet meer redden in ieder geval.NielsED30 schreef:Dan komt het vast wel goed. Zit veel ervaring met deze motoren daar. Heb er zelf ook veel geleerd in de (bijna) 2 jaar dat ik er heb gewerkt.
Re: Raar probleem golf 5 gti
Toen mijn ventiel stuk was maakte die ook een zacht fluitend geluid bij acceleratie...
https://youtu.be/MdB2G_RuN8s
https://youtu.be/MdB2G_RuN8s
Just asking :p
Re: Raar probleem golf 5 gti
Gister de auto opgehaald, Nokkenas vervangen / nokkenas ketting, carbon clean motor geflusht klein beurtje...en we kunnen weer. Probleem met brandstof is over..Thanks xt motorsport!
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten