Raar probleem golf 5 gti

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Gebruikersavatar
jannick
Berichten: 473
Lid geworden op: 23 sep 2016, 22:24
Type auto: Golf V R32

Raar probleem golf 5 gti

Bericht door jannick »

Beste leden,

Gisteren reed ik op de snelweg, ik trap m haast nooit door dus gisteren voor t eerst n keer gedaan trap het gas in tot aan de 200km/h niks aan de hand blijft doortrekken....dus eenmaal gas los uit laten rollen en bij de 140 wil ik weer wat gas geven....nu had ik totaal geen gas reponse gebeurde niks 2 sec later pakt die m weer op verder geen rare geluiden of vermogen verlies...

Is dit normaal? Soort veiligheid of is er iets anders aan de hand?

Mvg Jannick
Gebruikersavatar
ED30Erwin
Berichten: 375
Lid geworden op: 28 mar 2016, 14:44
Type auto: Golf mk5 gti Ed30
Locatie: Onder nap

Re: Raar probleem golf 5 gti

Bericht door ED30Erwin »

Toevallig geen brandstof probleem met de lpfp misschien kan iemand dit bevestigen. Of de vagcom er even aan zul je wel een storing tegen komen schat ik
Gebruikersavatar
jannick
Berichten: 473
Lid geworden op: 23 sep 2016, 22:24
Type auto: Golf V R32

Re: Raar probleem golf 5 gti

Bericht door jannick »

De hogedruk pomp erwin?
Gebruikersavatar
ED30Erwin
Berichten: 375
Lid geworden op: 28 mar 2016, 14:44
Type auto: Golf mk5 gti Ed30
Locatie: Onder nap

Re: Raar probleem golf 5 gti

Bericht door ED30Erwin »

jannick schreef:De hogedruk pomp erwin?
Nee de lagedrukpomp in de tank dat ie kortstondig even niet aanvoert of die sensor op je hogedruk pomp kan ook nog heb ik toevallig laatst ergens op een engels forum gelezen
Gebruikersavatar
jannick
Berichten: 473
Lid geworden op: 23 sep 2016, 22:24
Type auto: Golf V R32

Re: Raar probleem golf 5 gti

Bericht door jannick »

Ah oke...is laatst bij DVX geconstateerd dat mijn hogedrukpomp 85 bar druk levert inplaats van de 110 bar....dit is slijtage over de jaren heen is mij verteld. Voor nu was t geen ramp maar dit werd/ word natuurlijk erger dus ik was nog met de keus eentje van forge of de originele laten monteren... maar als dit een verband kan hebben met mijn verhaal is t tijd voor n andere
Gebruikersavatar
ED30Erwin
Berichten: 375
Lid geworden op: 28 mar 2016, 14:44
Type auto: Golf mk5 gti Ed30
Locatie: Onder nap

Re: Raar probleem golf 5 gti

Bericht door ED30Erwin »

jannick schreef:Ah oke...is laatst bij DVX geconstateerd dat mijn hogedrukpomp 85 bar druk levert inplaats van de 110 bar....dit is slijtage over de jaren heen is mij verteld. Voor nu was t geen ramp maar dit werd/ word natuurlijk erger dus ik was nog met de keus eentje van forge of de originele laten monteren... maar als dit een verband kan hebben met mijn verhaal is t tijd voor n andere
Nouja dat wil ik natuurlijk niet gelijk zeggen maar t klinkt als brandstof! Dus of t nou in de lage drukpomp zit of hogedruk dat durf ik zo ook niet te zeggen!!
Gebruikersavatar
jannick
Berichten: 473
Lid geworden op: 23 sep 2016, 22:24
Type auto: Golf V R32

Re: Raar probleem golf 5 gti

Bericht door jannick »

Snap ik! Bedankt voor t mee denken erwin ik ga er werk van maken!
Gebruikersavatar
NielsED30
Berichten: 1231
Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
Type auto: MK7 GTI Clubsport
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Raar probleem golf 5 gti

Bericht door NielsED30 »

Bij Celtemp zeiden ze dan 85 bar i.p.v. 110 bar geen ramp was? Dat is een verlies van 30%.... Ik vind dat behoorlijk veel, zeg maar teveel. Een HPFP mag hooguit 5 bar afwijken. Wijkt hij meer af, is er iets gewoon niet goed, en moet dat opgelost worden. Ik zou er maar ergens naar laten kijken waar ze wel weten wat ze zeggen..

Kans is dat je mengsel nu veel te arm is, met een veel te hoge uitlaatgastemperatuur wat weer pingelen veroorzaakt. Te veel/lang pingelen kan je zuiger doen smelten omdat de temperatuur dan zo hoog oploopt.. Buiten dat verlies je nu enorm veel vermogen.
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM

Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Gebruikersavatar
jannick
Berichten: 473
Lid geworden op: 23 sep 2016, 22:24
Type auto: Golf V R32

Re: Raar probleem golf 5 gti

Bericht door jannick »

Nouja geen ramp bedoel te zeggen dat die wel snel vervangen moet worden dit veroorzaakt wss ook mijn probleem ben er mee bezig zaterdag komt er een ander op.
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: Raar probleem golf 5 gti

Bericht door ferry »

NielsED30 schreef:Bij Celtemp zeiden ze dan 85 bar i.p.v. 110 bar geen ramp was? Dat is een verlies van 30%.... Ik vind dat behoorlijk veel, zeg maar teveel. Een HPFP mag hooguit 5 bar afwijken. Wijkt hij meer af, is er iets gewoon niet goed, en moet dat opgelost worden. Ik zou er maar ergens naar laten kijken waar ze wel weten wat ze zeggen..

Kans is dat je mengsel nu veel te arm is, met een veel te hoge uitlaatgastemperatuur wat weer pingelen veroorzaakt. Te veel/lang pingelen kan je zuiger doen smelten omdat de temperatuur dan zo hoog oploopt.. Buiten dat verlies je nu enorm veel vermogen.
Zou die dan na gas los misschien tijdelijk in de noodloop zijn gegaan. Of regelt de computer dat niet als het mengsel te arm wordt niels?
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Gebruikersavatar
NielsED30
Berichten: 1231
Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
Type auto: MK7 GTI Clubsport
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Raar probleem golf 5 gti

Bericht door NielsED30 »

Als hij dusdanig pingelt zal hij het op je ontsteking terugregelen, wat weer resulteerd in minder vermogen. Maar ik zou eerst even een duidelijke diagnose laten stellen voor je je HPFP gaat vervangen, is nogal een duur ding namelijk.. Misschien is er wel iets anders aan de hand, misschien is het drukregelventiel van je hogedrukrail wel gaar, waardoor die de druk niet meer op 110+ bar kan houden.
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM

Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Gebruikersavatar
ED30Erwin
Berichten: 375
Lid geworden op: 28 mar 2016, 14:44
Type auto: Golf mk5 gti Ed30
Locatie: Onder nap

Re: Raar probleem golf 5 gti

Bericht door ED30Erwin »

En al nieuws jannick?
Gebruikersavatar
jannick
Berichten: 473
Lid geworden op: 23 sep 2016, 22:24
Type auto: Golf V R32

Re: Raar probleem golf 5 gti

Bericht door jannick »

Goeiemorgen Erwin.

Nog niet zaterdagochtend de cam follower vervangen en heb erwin (staffpride) mailtje gestuurt om een rijdende log te maken. Gezien ik niet zo uit t niets dure dingen wil vervangen leek mijn dit eerst de beste optie. Kan maar zo iets zijn wat paar tientjes is
Gebruikersavatar
jannick
Berichten: 473
Lid geworden op: 23 sep 2016, 22:24
Type auto: Golf V R32

Re: Raar probleem golf 5 gti

Bericht door jannick »

Vandaag zelf bezig geweest met vcds nadat ik een stekker mocht lenen...zeer interessant om te doen/leren nu heb ik meetblokwaarden 230/231 rijdend uitgelezen op de 1e foto is de rail verschil veel te groot na mijn mening...heeft er iemand hier meer kijk op?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Gebruikersavatar
markosgti
Berichten: 153
Lid geworden op: 11 jul 2016, 04:13
Type auto: Golf 6 GTI ED35
Locatie: Emmen

Re: Raar probleem golf 5 gti

Bericht door markosgti »

Kun je het beste aan race eend vragen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
New: Golf MK6 GTI ED35 350pk/510nm
Daily: Golf MK7 Variant 1.4 tsi 122pk dsg highline
Sold: Golf MK5 GTI 285pk/405nm
Gebruikersavatar
NielsED30
Berichten: 1231
Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
Type auto: MK7 GTI Clubsport
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Raar probleem golf 5 gti

Bericht door NielsED30 »

Je mist gewoon 80 bar in je hogedruk. Lagedruk is wel goed, dus je hebt aanvoer vanaf je in-tank pomp.

Het kan dus meerdere dingen zijn;

- Hogedrukpomp defect (drukregelaar bovenop de pomp, waar de stekker op zit)
- Rail ventiel lek welke de druk op de rail regelt
- Nokvolger van je hogedruk pomp is versleten, waardoor je pomp de slag niet kan maken. Als hij dusdanig versleten is, dan zal je nokkenas ook aan z'n eind zijn.

Ik zou sowieso even je hogedrukpomp loshalen, om te kijken hoe de nokvolger en nokkenas eruit ziet.
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM

Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Gebruikersavatar
ED30Erwin
Berichten: 375
Lid geworden op: 28 mar 2016, 14:44
Type auto: Golf mk5 gti Ed30
Locatie: Onder nap

Re: Raar probleem golf 5 gti

Bericht door ED30Erwin »

Ga ik ervan uit dat het t ventiel is jannick als ik niels ze verhaal lees
Gebruikersavatar
jannick
Berichten: 473
Lid geworden op: 23 sep 2016, 22:24
Type auto: Golf V R32

Re: Raar probleem golf 5 gti

Bericht door jannick »

Ja idd erwin. Gezien de stoter en pomp eigenlijk al afvallen blijft t ventiel over...lees net dat ze die vervangen voor een rs4 ventiel op de gti
Gebruikersavatar
ED30Erwin
Berichten: 375
Lid geworden op: 28 mar 2016, 14:44
Type auto: Golf mk5 gti Ed30
Locatie: Onder nap

Re: Raar probleem golf 5 gti

Bericht door ED30Erwin »

jannick schreef:Ja idd erwin. Gezien de stoter en pomp eigenlijk al afvallen blijft t ventiel over...lees net dat ze die vervangen voor een rs4 ventiel op de gti
Ja maar je regelventiel op je pomp is weer een ander volgens mij dan dat rs4 ventiel dit kan niels wel bevestigen. Hij noteert dit ook daarom als 2 verschillende oorzaken ;)
Gebruikersavatar
jannick
Berichten: 473
Lid geworden op: 23 sep 2016, 22:24
Type auto: Golf V R32

Re: Raar probleem golf 5 gti

Bericht door jannick »

.
Gebruikersavatar
jannick
Berichten: 473
Lid geworden op: 23 sep 2016, 22:24
Type auto: Golf V R32

Re: Raar probleem golf 5 gti

Bericht door jannick »

Helaas afgelopen weekend achtergekomen dat t nog niet opgelost is :cry:

Goed contact gehad met xt motorsport en vanmiddag ( 2 u rijden ) mijn auto daar gebracht...in de hoop dat hun het kunnen vinden!
Gebruikersavatar
NielsED30
Berichten: 1231
Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
Type auto: MK7 GTI Clubsport
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Raar probleem golf 5 gti

Bericht door NielsED30 »

Dan komt het vast wel goed. Zit veel ervaring met deze motoren daar. Heb er zelf ook veel geleerd in de (bijna) 2 jaar dat ik er heb gewerkt.
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM

Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Gebruikersavatar
jannick
Berichten: 473
Lid geworden op: 23 sep 2016, 22:24
Type auto: Golf V R32

Re: Raar probleem golf 5 gti

Bericht door jannick »

NielsED30 schreef:Dan komt het vast wel goed. Zit veel ervaring met deze motoren daar. Heb er zelf ook veel geleerd in de (bijna) 2 jaar dat ik er heb gewerkt.
Ik hoop het! Goed om te horen...zelf ga ik het niet meer redden in ieder geval.
Gebruikersavatar
ominous
Berichten: 236
Lid geworden op: 01 sep 2013, 19:57
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Raar probleem golf 5 gti

Bericht door ominous »

Toen mijn ventiel stuk was maakte die ook een zacht fluitend geluid bij acceleratie...


https://youtu.be/MdB2G_RuN8s
Just asking :p
Gebruikersavatar
jannick
Berichten: 473
Lid geworden op: 23 sep 2016, 22:24
Type auto: Golf V R32

Re: Raar probleem golf 5 gti

Bericht door jannick »

Gister de auto opgehaald, Nokkenas vervangen / nokkenas ketting, carbon clean motor geflusht klein beurtje...en we kunnen weer. Probleem met brandstof is over..Thanks xt motorsport!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten