Compressietest

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Plaats reactie
papejojo
Berichten: 43
Lid geworden op: 19 mei 2016, 11:15
Type auto: Golf 5 gti

Compressietest

Bericht door papejojo »

Beste leden

weet er iemand waar je de waarden vind die je moet hebben? Denk dat ik met te weinig olie heb gereden, dus wil dit checken. Weet niet als het uitmaakt, maar het gaat hier om een edition 30-blok. En ineens nog een vraag, kan het zijn dat de waardes lager uitkomen als de batterij niet de volle 100% is?
Alvast bedankt

grt papejojo
Golf 5 GTI -edition 30 blok- stage 3
Gebruikersavatar
MK5GTI08
Berichten: 237
Lid geworden op: 15 nov 2016, 21:05
Type auto: Golf MK5 GTI 08

Re: Compressietest

Bericht door MK5GTI08 »

Ik geloof dat een MKV GTI een compressieverhouding van 10.5:1 heeft. Dit betekend rond de 14bar per cilinder. Geen idee of een ed30 een andere verhoudingheeft. Als je niet zeker ben van de juiste waardes, vervang de batterijen van je meter. Zorg ervoor dat je de tester goed in het bougiegat steekt. Heel veel kan er dan niet meer fout gaan..
Golf V GTI 08 Black Magic Pearl

Forge PCV Delete / GFB DV+ / 3" DownPipe / CTS Turbo Intake
papejojo
Berichten: 43
Lid geworden op: 19 mei 2016, 11:15
Type auto: Golf 5 gti

Re: Compressietest

Bericht door papejojo »

MK5GTI08 schreef:Ik geloof dat een MKV GTI een compressieverhouding van 10.5:1 heeft. Dit betekend rond de 14bar per cilinder. Geen idee of een ed30 een andere verhoudingheeft. Als je niet zeker ben van de juiste waardes, vervang de batterijen van je meter. Zorg ervoor dat je de tester goed in het bougiegat steekt. Heel veel kan er dan niet meer fout gaan..
Oké bedankt voor de info. Het probleem is dat ik maar op iets meer als 9 bar uitkom, dus vrees ervoor dat motor kapot is, daarom hoopte ik dat het mss iets te maken had met de platte batterij, dat de wagen hierdoor niet genoeg kon demarreren .. Zal hem dan maar eens in garage binnensteken voor de zekerheid

mvg papejojo
Golf 5 GTI -edition 30 blok- stage 3
Gebruikersavatar
MK5GTI08
Berichten: 237
Lid geworden op: 15 nov 2016, 21:05
Type auto: Golf MK5 GTI 08

Re: Compressietest

Bericht door MK5GTI08 »

9 bar is aan de lage kant.. Zonde! Op hoeveel cilinders heb je dat? Wordt waarschijnlijk je cilinderkop uitbouwen.. Veel succes iig!
Golf V GTI 08 Black Magic Pearl

Forge PCV Delete / GFB DV+ / 3" DownPipe / CTS Turbo Intake
papejojo
Berichten: 43
Lid geworden op: 19 mei 2016, 11:15
Type auto: Golf 5 gti

Re: Compressietest

Bericht door papejojo »

MK5GTI08 schreef:9 bar is aan de lage kant.. Zonde! Op hoeveel cilinders heb je dat? Wordt waarschijnlijk je cilinderkop uitbouwen.. Veel succes iig!
op alle cilinders :( is dit de moeite om te doen? Is dit niet veel te duur ten opzichte van wat de wagen nog waard is?

mvg papejojo
Golf 5 GTI -edition 30 blok- stage 3
Gebruikersavatar
MK5GTI08
Berichten: 237
Lid geworden op: 15 nov 2016, 21:05
Type auto: Golf MK5 GTI 08

Re: Compressietest

Bericht door MK5GTI08 »

Hmm. Als ik jou was zou ik eerst eens nagaan wat jou auto precies voor compressieverhouden/druk heeft. Als je zelf de tijd en plek er voor heb zou ik hem openmaken voor diagnose. Kunnen meerdere dingen zijn. Zuigers/zuigerveren, kleppen en dat soort zaken. En vervolgens je conclusie trekken of je het allemaal waard vindt. Als je een reparatie voor 2000 euro heb koop je voor 2000 niet dezelfde terug. Het is zonde van je geld maar dan heb je wel je wagen terug.
Golf V GTI 08 Black Magic Pearl

Forge PCV Delete / GFB DV+ / 3" DownPipe / CTS Turbo Intake
papejojo
Berichten: 43
Lid geworden op: 19 mei 2016, 11:15
Type auto: Golf 5 gti

Re: Compressietest

Bericht door papejojo »

MK5GTI08 schreef:Hmm. Als ik jou was zou ik eerst eens nagaan wat jou auto precies voor compressieverhouden/druk heeft. Als je zelf de tijd en plek er voor heb zou ik hem openmaken voor diagnose. Kunnen meerdere dingen zijn. Zuigers/zuigerveren, kleppen en dat soort zaken. En vervolgens je conclusie trekken of je het allemaal waard vindt. Als je een reparatie voor 2000 euro heb koop je voor 2000 niet dezelfde terug. Het is zonde van je geld maar dan heb je wel je wagen terug.
Het lag dus aan de batterij, 1 cilinder gaf 125, de rest 13,5, dus hij is nu binnen om terug te maken, nog eens bedankt voor de info

mvg
Golf 5 GTI -edition 30 blok- stage 3
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 77 gasten