Miltek 3'' non resonated + Decat downpipe

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sebster
Berichten: 94
Lid geworden op: 19 aug 2015, 08:17
Type auto: Edition 35

Miltek 3'' non resonated + Decat downpipe

Bericht door Sebster »

Zijn er hier mensen die rondrijden met deze setup? Dus met een decat downpipe 3'', Miltek middendemper en dan zonder einddempers..


Grtn,
Sebas
Edition 35 - JD Stage 2+ & DSG Stage 2: 391 hp/504 nm
3" De-cat downpipe - Milltek 3'' non-resonated rear - LOBA HPFP - CTS Turbo Intake - GFB+
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Miltek 3'' non resonated + Decat downpipe

Bericht door ChielED35 »

Hij wijkt wel af die van mij, maar ik gooi hem er toch even in. Misschien heb je er wat aan, al is ie best wat anders dan je vraagt.
Volledig Milltek 3", 200 cells sportcat, wel middendemper, 2 compacte einddempers (dus beide pijpjes 1 kleine ipv 1 grote, net als bij Bull-X).
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Michel5gti
Berichten: 388
Lid geworden op: 22 dec 2013, 15:36
Type auto: MK6 Edition 35
Locatie: Veluwe

Re: Miltek 3'' non resonated + Decat downpipe

Bericht door Michel5gti »

Ik rij zonder kat, met midden en met 2 kleine einddempers alles 3" van milltek.
Komt best wel wat geluid af maar nog goed te doen, zou er niet meer geluid in willen hebben.
MK6 GTI Edition 35 DSG Candywhite/ JD 310PK / Full R20 Brakes/ OEM black 18" wheels

Ex-car:
MK5 GTI Laserblue (JD 275pk)
Gebruikersavatar
Sebster
Berichten: 94
Lid geworden op: 19 aug 2015, 08:17
Type auto: Edition 35

Re: Miltek 3'' non resonated + Decat downpipe

Bericht door Sebster »

ChielED35 schreef:Hij wijkt wel af die van mij, maar ik gooi hem er toch even in. Misschien heb je er wat aan, al is ie best wat anders dan je vraagt.
Volledig Milltek 3", 200 cells sportcat, wel middendemper, 2 compacte einddempers (dus beide pijpjes 1 kleine ipv 1 grote, net als bij Bull-X).
Ah ok! Ja wijkt goed af, maar maakt niet uit, vind het zeker interessant om te horen. Ik rij al zonder kat. (nou weet ik dat hier het grootste verschil in geluid niet in zit)
Michel5gti schreef:Ik rij zonder kat, met midden en met 2 kleine einddempers alles 3" van milltek.
Komt best wel wat geluid af maar nog goed te doen, zou er niet meer geluid in willen hebben.
Ik zou dus precies dat willen proberen, zonder de einddempers haha :D
Hoe ervaar je de het geluid in de cabine op de cruise bij hoge snelheid dan? Zeg 130-150, beetje de gangbare snelheid.

Thanks alvast!
Edition 35 - JD Stage 2+ & DSG Stage 2: 391 hp/504 nm
3" De-cat downpipe - Milltek 3'' non-resonated rear - LOBA HPFP - CTS Turbo Intake - GFB+
Gebruikersavatar
golf5gt
Berichten: 851
Lid geworden op: 22 jan 2015, 10:07
Type auto: Golf 6R

Re: Miltek 3'' non resonated + Decat downpipe

Bericht door golf5gt »

Ben erg benieuwd hoe dat gaat klinken sebster!

*offtopic, mooie avatar
groetjes, Danny.


HFseries carbon air intake / pipercross filter.
Golf 6R DSG - schalensitze - DCC - JDSTAGE 3 - 395 PK / 516 NM
3"downpipe sportcat / GFB dv+ / loba HPFP / JD-stage 3
Sold: golf 5 GT 1.4 tsi DVX stage 1 210pk / 300nm
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Miltek 3'' non resonated + Decat downpipe

Bericht door ChielED35 »

Mijn ervaring is dat ie tussen de 125/130 en 155/160 het meeste geluid maakt in de cabine. Daarboven is het weg, daaronder is het er ook niet. Onder de 3000 toeren is ie heerlijk rustig aan het brommen, maar zodra je wat lekker toeren gaat maken maakt ie flink geluid. Ik wilde eerst de middendemper verwijderen, onderweg naar m'n afspraak bij JM kreeg ik al wat lichte twijfels en door omstandigheden van JM-kant kon de vervanging niet doorgaan. Achteraf blij mee. Weet niet waar je vandaan komt, maar als je eens in de buurt van Hoorn bent kunnen we best een stukje cruisen zodat je kunt luisteren.
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Michel5gti
Berichten: 388
Lid geworden op: 22 dec 2013, 15:36
Type auto: MK6 Edition 35
Locatie: Veluwe

Re: Miltek 3'' non resonated + Decat downpipe

Bericht door Michel5gti »

Sebster schreef:
ChielED35 schreef:Hij wijkt wel af die van mij, maar ik gooi hem er toch even in. Misschien heb je er wat aan, al is ie best wat anders dan je vraagt.
Volledig Milltek 3", 200 cells sportcat, wel middendemper, 2 compacte einddempers (dus beide pijpjes 1 kleine ipv 1 grote, net als bij Bull-X).
Ah ok! Ja wijkt goed af, maar maakt niet uit, vind het zeker interessant om te horen. Ik rij al zonder kat. (nou weet ik dat hier het grootste verschil in geluid niet in zit)
Michel5gti schreef:Ik rij zonder kat, met midden en met 2 kleine einddempers alles 3" van milltek.
Komt best wel wat geluid af maar nog goed te doen, zou er niet meer geluid in willen hebben.
Ik zou dus precies dat willen proberen, zonder de einddempers haha :D
Hoe ervaar je de het geluid in de cabine op de cruise bij hoge snelheid dan? Zeg 130-150, beetje de gangbare snelheid.

Thanks alvast!
Zoals chielED35 al zegt tussen de +-125 tot 160 km/h is er aardig wat geluid.
160+ rijd natuurlijk het beste met die vermogens die we in onze ed35 en R20's hebben :D
Ikzelf denk dat het zonder einddempers te luid word..
Even een paar dagen is het leuk en dan niet meer denk ik.
MK6 GTI Edition 35 DSG Candywhite/ JD 310PK / Full R20 Brakes/ OEM black 18" wheels

Ex-car:
MK5 GTI Laserblue (JD 275pk)
Gebruikersavatar
Crocky
Berichten: 295
Lid geworden op: 02 aug 2014, 14:58
Type auto: Golf MK6 GTI Ed35
Locatie: België

Re: Miltek 3'' non resonated + Decat downpipe

Bericht door Crocky »

Waarom die combinatie en niet de gewone non-res zonder middendemper en met einddemper? Naar mijn mening klinkt deze setup perfect. Niet te luid bij normale rijstijl en goed brullen bij volgas.
Ik heb al eens een filmpje voor jou proberen te maken maar mijn camera neemt het geluid echt niet goed op, spijtig genoeg.
MK6Mick
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jul 2017, 21:29
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Miltek 3'' non resonated + Decat downpipe

Bericht door MK6Mick »

Ik heb geen middendemper en een 3'' downpipe 200 cells van DJP en een simons catback zonder tussendemper. Geluid is top en op cruise control is het niet vervelend met het geluid.
Simons catback / DJP 3'' downpipe / Forge BOV
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 115 gasten