olietemperatuur en oliedruk
olietemperatuur en oliedruk
Here,n dames ook,
Ik wil graag (vooral) m'n olietemperatuur en (ook wel) m'n oliedruk zien/weten/aflezen (oud ALFA rijder hé )
Ik heb een VW GTI 5 uit 2004.
Nu begreep ik dat dat kan op m'n schermpje (rood, tussen de 2 grote klokken in) of "gewoon" d.m.v. 2 aparte metertjes.
Klopt dat? En zo ja wat heb ik daarvoor nodig, kostat en wat is wijsheid? Graag jullie advies in deze!
Ik hoor graag, mvg
Ik wil graag (vooral) m'n olietemperatuur en (ook wel) m'n oliedruk zien/weten/aflezen (oud ALFA rijder hé )
Ik heb een VW GTI 5 uit 2004.
Nu begreep ik dat dat kan op m'n schermpje (rood, tussen de 2 grote klokken in) of "gewoon" d.m.v. 2 aparte metertjes.
Klopt dat? En zo ja wat heb ik daarvoor nodig, kostat en wat is wijsheid? Graag jullie advies in deze!
Ik hoor graag, mvg
Re: olietemperatuur en oliedruk
Als je een full fis km teller in de wagen hebt, kun je makkelijk een module van kufa tec of andere merken tussen zetten.
heb het zelfde gedaan kan nu temp etc aflezen op de boardcomputer.
heb het zelfde gedaan kan nu temp etc aflezen op de boardcomputer.
Golf mk v gti wide - cts turbo intake - jd stage 1 - gfb dv - rotiform (sold) - milltek R32 style - maintenance by xt motorsport.
Re: olietemperatuur en oliedruk
Hoe kom ik daar achter?Als je een full fis km teller in de wagen hebt, kun je makkelijk een module van kufa tec of andere merken tussen zetten
Re: olietemperatuur en oliedruk
Of het schermpje helemaal van boven naar beneden loopt zonder een dwarsbalkje in de midden.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Ex edition 30
Re: olietemperatuur en oliedruk
Ik heb deze: das m.i. met dwarsbalk...
Dus kan ik beter losse meters kopen?
Dus kan ik beter losse meters kopen?
Re: olietemperatuur en oliedruk
Zelf heb ik ook een full fis km teller moeten kopen, omdat ik het perse op me boardcomputer wilde zien ipv van die metertjes.
km teller koste mij op het internet 80,- daarna inleren was 70,- en de module zelf 150,-
km teller koste mij op het internet 80,- daarna inleren was 70,- en de module zelf 150,-
Golf mk v gti wide - cts turbo intake - jd stage 1 - gfb dv - rotiform (sold) - milltek R32 style - maintenance by xt motorsport.
Re: olietemperatuur en oliedruk
module heb ik te koop voor je! net te koop gezet!
Re: olietemperatuur en oliedruk
Mijn veurkeur gaat toch uit naar een 2 aparte meters. Vind ik leuker om te zien.
Is het inzetten/aansluiten daarvan wel "poepen zonder drukken" of komt daar ook weer een hoop bij kijken?
Is het inzetten/aansluiten daarvan wel "poepen zonder drukken" of komt daar ook weer een hoop bij kijken?
Re: olietemperatuur en oliedruk
Dan kan je het volgens mij niet uit de canbus zelf halen. En moet je een adaptorplaatje bij je oliefilter of dergelijke gaan gebruiken. Denk dat het allebei veel werk is. Andere teller en inleren en sleutels inleren. Dan een kufatec ertussen. Of aparte meters en kabels trekken. Ik denk 2 losse meters goedkoper maar niet makkelijker. Maar er zijn genoeg experts die het specefiek weten.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Ex edition 30
Re: olietemperatuur en oliedruk
Oké dank je tot zover!
FF afwachten of die experts nog tips hebben!
Expeeeeheeertssssss !!!!!
FF afwachten of die experts nog tips hebben!
Expeeeeheeertssssss !!!!!
Re: olietemperatuur en oliedruk
Heb je die nog te koop?wjb#222 schreef:module heb ik te koop voor je! net te koop gezet!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: olietemperatuur en oliedruk meter inbouwen
Heren dames ook!
Zijn er nog experts die precies kunnen zeggen hoe of wat?
En dan speciaal over de zender hoe en waar te plaatsen?
Vroegâh (toen alles nog beter was) hing ik gewoon een zendertje aan mn peilstok...werkte als een lier. Zal nu wel niet meer kunnen...
Ik hoor graag!
Zijn er nog experts die precies kunnen zeggen hoe of wat?
En dan speciaal over de zender hoe en waar te plaatsen?
Vroegâh (toen alles nog beter was) hing ik gewoon een zendertje aan mn peilstok...werkte als een lier. Zal nu wel niet meer kunnen...
Ik hoor graag!
Re: olietemperatuur en oliedruk
Banjoport op de olie-aanvoerleiding van de turbo plaatsen, daar zowel de druk als temp vanaf pakken! Banjoport kost je 40 euro(ongeveer), misschien nog een splitter voor de sensoren(15 euro?) en de meters met sensoren zelf...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 103 gasten